הבדלים בין גרסאות בדף "שיחת משתמש:כתית למאור/ארכיון חורף תשע"ז"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(←‏אברהם פריז: פסקה חדשה)
שורה 89: שורה 89:
  
 
והמרתק ביותר הוא, שהסיפור המשונה הזה התרחש רק אצל ר' אברהם פריז, ואילו אצל הרשד"ב וולפא, ר' משה סלונים בעצמו, הרב ירוסלבסקי, רא"ד הלפרין ועוד - הרבי לא הוצרך לחכות שמישהו ישלח לו עידכון מה קורה, אלא ידע להגיב בחריפות לבד...--[[משתמש:5778|8775 - משיח נאו!]] -- [[שיחת משתמש:5778|פארבריינגען]] ה' בחשוון ה'תשע"ז 00:40, 6 בנובמבר 2016 (UTC)
 
והמרתק ביותר הוא, שהסיפור המשונה הזה התרחש רק אצל ר' אברהם פריז, ואילו אצל הרשד"ב וולפא, ר' משה סלונים בעצמו, הרב ירוסלבסקי, רא"ד הלפרין ועוד - הרבי לא הוצרך לחכות שמישהו ישלח לו עידכון מה קורה, אלא ידע להגיב בחריפות לבד...--[[משתמש:5778|8775 - משיח נאו!]] -- [[שיחת משתמש:5778|פארבריינגען]] ה' בחשוון ה'תשע"ז 00:40, 6 בנובמבר 2016 (UTC)
 +
 +
:אגב, למה החלטת להשמיט את עדותו של רח"ש? הוא נאמן עליך פחות מנחמן או חזן? זכותך. אבל עליך לציין שרח"ש מעיד אחרת. בכלל, אם תרצה תוכל לגשת בעצמך לכל אחד מהמזכירים, הוא יכחיש זאת גם בפניך. אלו עובדות שצריכים להיות כתובים בערך, עכ"פ בהערה.--[[משתמש:5778|8775 - משיח נאו!]] -- [[שיחת משתמש:5778|פארבריינגען]] ה' בחשוון ה'תשע"ז 00:52, 6 בנובמבר 2016 (UTC)

גרסה מ־03:52, 6 בנובמבר 2016

תיבת ארכיון

כיתוב תמונה

קיץ תשע"ג  •  ע"ד - ע"ו



ברכות על האירכוב

אני גאה להיות הפותח את הדף הבא בדף שיחתך. ומכיון שבדף הקודם שארכבת היו הרבה דברי הערצה והוקרה לפעילותך המבורכת, הריני לציין בזאת שוב את הערכתי העצומה לפעלך, כדי שח"ו לא יהיו כאלו שיכנסו לדף הזה ולא יבדקו בארכיון וממילא יחמיצו את המידע החשוב. המשך עבודת קודש פוריה! • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 04:01, כ"ח באב, הקהל ה'תשע"ו

אגב אפשר לשאול מהו פשר הרמז "בית הבד"? (אני מקווה מאוד שלא התכוונת לומר שבדף שיחה זה יהיה ה"כתית" בין המשתמשים על מנת להגיע "למאור"...) קריצה.jpg קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 04:05, כ"ח באב, הקהל ה'תשע"ו
בית הבד הוא אכן המקום שבו כותשים את הזיתים.. במחשבה ראשונה רציתי לכתוב משהו כמו "ועמדו רגליו על הר הזיתים", או "כרם היה לידידי בקרן בית שמן", אבל החלטתי שזה יותר שמיש, מלבד שזהו מקום שבו אנו הנדכאים בגולה נמצאים... קריצה.jpg בתקווה שתיכף ומיד יתגלה המשיח שליט"א והשמן ידלק ויאיר באור אין סוף באופן ש"כולה משקה" ושלא ישאר בכתובים אלא יתבצע בפועל ממש!! • כתית למאורבית הבד 06:12, 1 בספטמבר 2016 (UTC)
אין לי איפה להניח לך את זה אז אני מניח את זה כאן: כשאתה מתעצבן על עריכות של מישהו אחר אתה יכול לברר את קו המחשבה שלו ולהסכים או לא. אבל כל עוד שאין כאן דברים הנוגדים את הדת / שיחות של הרבי / וכו' אתה צריך לחשוב פעמיים לפני שאתה מתעצבן ובטח לפני שאתה מדבר בסגנון זול שכזה (ואני מצטט: "אקווה שמעשיך היו בתום לב, ומכאן ולהבא תשים לב למעשי ידי מקלדתך") אא"כ זה לא חב"דפדיה אלא שלטון יחיד ואם כן אז תאמר ואנחנו נכרע בפניך ברך ונשתוק..... (או שלא) --מענדי ר. - שיחה 09:17, 4 בנובמבר 2016 (UTC)

ערכים בחסידות

כל הכבוד על פועלך המיוחד בעריכת ושיפוץ ערכי חסידות. אשמח אם תוכל להכין אחד מהערכים שכתבת למומלצות. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ח באב ה'תשע"ו, למניינם 18:03, 1 בספטמבר 2016 (UTC)

אני חושב כרגע על מתיבתא דרקיעא, או נפש אלוקית ואולי יין או יין המשומר. מה דעתך? • כתית למאורבית הבד 18:27, 1 בספטמבר 2016 (UTC)
אני בעד נפש אלוקית, בהיותו ערך מקיף ומושג מרכזי בחסידות. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ח באב ה'תשע"ו, למניינם 18:29, 1 בספטמבר 2016 (UTC)
1. אז מה צריך לעשות? 2. צריך לכתוב את הערך ירידת הנשמה לגוף. 3. אתה מוזמן להמליץ עליו. • כתית למאורבית הבד 18:31, 1 בספטמבר 2016 (UTC)
מה אמור להיות שם, האם אתה בטוח שזה ראוי לערך נפרד מבחינת כמות החומר?--שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ח באב ה'תשע"ו, למניינם 18:33, 1 בספטמבר 2016 (UTC)
א. מתיבתא דרקיעא אכן די פוטנציאלי מבחינת מצבו הנוכחי.
ב. בנוגע לירידת הנשמה אולי כדאי לעשות ערך נשמה וגוף ובו ידונו כל הנושאים הקשורים לכך (ירידת הנשמה, חלק הנשמה המלובש/אינו מלובש בגוף, עובדי ה' בגופם/בנשמתם, ההבדל בין העבודה עם הנשמה לעבודה עם הגוף, נשמה ניזונת מן הגוף לע"ל ועוד). • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 23:50, כ"ח באב, הקהל ה'תשע"ו
ב. יתכן, אך צריך קודם להתחיל בדף משתמש, ולראות מהו המבנה המיועד של הערך. כעת אני עסוק בערך על ספר יחזקאל..• כתית למאורבית הבד 00:27, 2 בספטמבר 2016 (UTC)
אחד החסרונות המשמעותיים ברוב הערכים בחסידות הוא המחסור במקורות. ראה לדוגמא מה שהוספתי בנפש אלוקית. להתראות - שיחה 06:51, 2 בספטמבר 2016 (UTC)
דווקא בקטע הזה יש מראה מקום בסופו המציין לפרק ב' בתניא. אך אתה צודק, אפשר וצריך להוסיף עוד מראי מקומות. אך יש לזכור בערך זה, שמכיוון שיש לו הרבה תתי-ערכים, לא לכל דבר צריך לציין. (וגילוי נאות: לא רציתי להעלותו לפני שאסיים לכתוב עוד סדרת ערכים, אך מפאת סיבה מיוחדת התעוררתי שלא להמתין..) • כתית למאורבית הבד 06:59, 2 בספטמבר 2016 (UTC)

wlcc

אתה צודק שwlcc השמיטו את זה ג"כ, אבל הוידאו שג'ם פרסמו זה לא אותו וידאו, אלא הוידאו המלא. כלומר, הם קיבלו את הכל, ללא צינזורים, וצינזרו שוב מ. פינחסי - שיחה • כ"ט באב ה'תשע"ו

באנגלית אומרים "come on", הם עשו אותו דבר, שאגב לפי השמועה (לפחות אז) זה הוראה שהגיעה מהמזכירות (ואולי פנימה יותר).. וכך או כך, מי יודע על זה שנאמר לעומר? • כתית למאורבית הבד 18:07, 2 בספטמבר 2016 (UTC)
לפי השמועה שאני שמעתי מאנשים שהיו אז - זה היה כריזה של א' המזכירים שנהג תמיד 'לשמור על כבוד החצר' מ. פינחסי - שיחה • כ"ט באב ה'תשע"ו
סליחה על ההתערבות, אבל מה זה שייך לביקורת, אולי לפסקה שתעסוק במבנה שבה החברה עורכת את הוידיאו, שלדעתם קטעי וידיאו שמפורסמים בציבור עליהם להיות מבוקרים. (בגבול העריכה אפשר להתווכח ואין לדבר סוף) אבל ברעיון עצמו יש כנראה ריבוי עניינים שבהם אפשר למצוא סיפורים ועדויות על ביקורת של הרבי והמזכירות על אופי ואופן הפרסום. (ידוע לכולם שמלך אין רואים אותו במקומות שאינם מכבדים אותו למרות שגם לשם "געיטער וי א נשיא" (כלשונו של הרבי - י"ב תמוז מ"ה) הן אמת שישנם כאלו שלא שמים לב לזה כבוידיאו של "לראות" שבוע זה (ראה ע"ו) אבל עדיין לא אומר שהם צודקים) (כל האמור הוא רק בא לומר שאם מצטטים ביקורת עליהם להיות ציטוט של מישהו, ולא של חב"דפדיה שהרי איננו האגף הפירסומי של "לראות"..).--הנחה - שיחה 19:56, 3 בספטמבר 2016 (UTC)
סליחה על ההתערבות בהתערבות.. אבל לא מתאים כלל לתמים וחסיד חב"ד לערוך השוואה כזו, שתוכנה הוא כביכול הרבי נראה לציבור באופן בלתי מכובד. -- דָּרַךְ כּוֹכָבשיחה • 21:17, ל' באב, הקהל ה'תשע"ו (3 בספט' למניינם), ימות המשיחיחי המלך המשיח!
הבאתי ראיה שקיים מושג של חוסר כבוד, בגבול מה בגדר כבוד ומה לא, כתבתי שאפשר לדון ואין לדבר סוף. וממילא זכותם של עורכי ג'ם לשקול את הדברים על פי שיקול דעתם. לעיתים ישנם עניינים שבגלוי הינם פליטת פה (אף שעל פי אמת אין איתנו יודע להסבירם) שאצל כמה וכמה לא יבינו זאת וכשם שבעריכת הספר השיחה (הבלתי מוגה!) השמיטו כך ישמיטו אותו גם בוידיאו. (ועל זה הוספתי שגם בוידיאו שבמוצ"ש זה למי שראה רואים את הרבי בהופעה בציבור בנ"ג, אבל מה לעשות החולצה אינה מסודרת ואינה מכבדת כלל (לבד העניין שבשעה שהרבי דיבר על "גלות הדיבור" הוא בכה, ואנו רואים זאת שוב ושוב וששים ושמחים וכו'..) אף שיש כאלו שלא מרגישים זאת, נו, בשביל "להרגיש" צריכים חוש..)--הנחה - שיחה 21:56, 3 בספטמבר 2016 (UTC)

זריז

אני מעביר את הדף, חושב: נו, צריך גם לסדר את התבנית ו.. אופס, מסודר.. מעניין.. מסתכל ב'שינויים אחרונים' ורואה שיש כאן בחור זריז, כל הכבוד. חיוך.jpg .--הנחה - שיחה 09:36, 4 בספטמבר 2016 (UTC)

הסתכלתי על השינויים אחרונים, והצצתי שוב על הערך שלא ממש קראתי בעיון, והקישור האדום הציק לי בעין..• כתית למאורבית הבד 09:38, 4 בספטמבר 2016 (UTC)
אני מקווה שהנך מתעתד לבוא לחצרות קודשנו לקראת חודש החגים הבעל"ט, כך נוכל להתוועד כהוגן על מנת להצעיד את המיזם הלאה..• כתית למאורבית הבד 09:40, 4 בספטמבר 2016 (UTC)

בקשת ערכים

כיון שאתה עוסק כרגע הרבה בתנ"ך, כדאי שאת כל הערכים שאתה נתקל שחסרים בנושאים אלו תכתוב בדף בקשת ערכים, במיוחד בערכים בסיסיים על סיפורי תורה. לא? • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 05:50, ו' באלול, הקהל ה'תשע"ו

הבעיה היא, שעד שלא אעשה זאת בעצמי, לא יהיה מי שיעשה זאתבכי.jpg אגב, היום הצצתי שוב בקטגוריה:קטגוריות, ו... • כתית למאורבית הבד 06:17, 9 בספטמבר 2016 (UTC)
פעם להתראות הסביר לי שזה בבחי' "שלח לחמך", ונוכחתי שהוא צודק. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 07:01, ו' באלול, הקהל ה'תשע"ו
אשתדל. אגב, מה עם ההערות על פסח גלגל? • כתית למאורבית הבד 07:06, 9 בספטמבר 2016 (UTC)
עם הדגשה על "ברוב הימים" קריצה.jpg . להתראות - שיחה 11:20, 9 בספטמבר 2016 (UTC)
סתם מעניין. למה זה? --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים י"ז באלול ה'תשע"ו, למניינם 05:48, 20 בספטמבר 2016 (UTC)
ראה בפלח הרימון שציינתי....• כתית למאורבית הבד 06:10, 20 בספטמבר 2016 (UTC)

יהודים

מה התכוונת שאבדוק? • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 08:10, י"ז באלול, הקהל ה'תשע"ו

את האופן שבו העתקתי..• כתית למאורבית הבד 08:12, 20 בספטמבר 2016 (UTC)

תמונות

צריך גם ליין, ראיה (עין), בשר בהמה, סוכר, דבש, ואולי גם מן קריצה.jpg --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים י"ח באלול ה'תשע"ו, למניינם 03:05, 21 בספטמבר 2016 (UTC)

אותיות

מכיון שצורת האותיות מיוחסת בצורה מדוייקת לאותיות על פי כתב אשורית שעל פי הקבלה, האם תוכל להעלות לכאן את תמונות האותיות שיש כבר עליהם ערכים? --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ד באלול ה'תשע"ו, למניינם 18:30, 27 בספטמבר 2016 (UTC)

כמו בויקיקליפה? • כתית למאורבית הבד 19:11, 27 בספטמבר 2016 (UTC)
ויקיקליפה חסום לי ב"ה. אם זה אותיות אשורית תעלה לכאן, ונבדוק כבר אם זה מתאים על פי הקבלה (ברוב האותיות אין חילוק, חוץ מצ' ועוד בודדים). --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ד באלול ה'תשע"ו, למניינם 23:17, 27 בספטמבר 2016 (UTC)
כל הכבוד.jpg , ThankYouHeb.svg.png --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ה באלול ה'תשע"ו, למניינם 00:59, 28 בספטמבר 2016 (UTC)

שינה בסוכה

הנני מתכבד להזמינך להביע דעתך בערך שינה בסוכה, ברצוני להעלותה להצבעה בקרוב למומלצות. תודה מראש--הנחה - שיחה 22:22, 12 באוקטובר 2016 (UTC)

קמץ א

מה פשר הפסקה 'הניגון' בקמץ אלף א?

האם המשפט הבא הוא ציטוט מאיפשהו? "לעיתים לאחר התוועדות ממושכת בסיומו של לילה, מגיעים למסקנה שצריכים להתחיל הכל מחדש. ואז פוצחים בניגון שמבטא יותר מהכל את ההתחלה מחדש"

--שיעשיחה כ"ד בתשרי ה'תשע"ז 21:54, 26 באוקטובר 2016 (UTC)

חוצפה!

הנך מרשה לעצמך לשכזר עריכות ללא שום חשבון! עיין פיל בחנות חרסינה -- נכתב ע"י אביי ששכח לחתום את שמו.

אתה באמת מטרד.. • כתית למאורבית הבד 13:16, 4 בנובמבר 2016 (UTC)
אביי. אולי אינך מודע לכללים כאן: 1. אין לחזור על עריכה שבוטלה, כלומר אם בערך היה כתוב משהו מסויים בתקופה מסויימת, ובאת ושינית וביטלו את זה, אז אין לחזור על העריכה. 2. לא הספקתי לעבור על כל עריכותיך, אבל באופן כללי נראה שאתה כאן למטרה פוליטית ולא לתרום לחב"דפדיה. פעולות כאלו ממש אינם רצויות במיזם זה שהוקם על מנת להפיץ את תורת החסידות ותורת חב"ד בפרט. תקן אותי אם אני טועה. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים ג' בחשוון ה'תשע"ז, למניינם 18:52, 4 בנובמבר 2016 (UTC)

מיהו הפיל

אתה מוזמן להצטרף לדיון שיחת תבנית:פיל בחנות חרסינה. מ. פינחסי - שיחה 18:41, 4 בנובמבר 2016 (UTC)

אענה על כך כשאכתוב את הדף משנתי החב"דפדית או את הדף הגדר בכלוב הפילים... • כתית למאורבית הבד 19:57, 4 בנובמבר 2016 (UTC)

אברהם פריז

אתה לא יכול להפנות לספר "אחד היה אברהם" ולכתוב אחרת...

חוץ מזה, במכתב של המזכירות כתוב "נבהלנו ממכתבו", ובפשטות הכוונה שזה לא בא כבהלה בעקבות מכתב אחר, אלא בהלה מהמכתב שלו.

ובכלל, מכל הסגנון ש"תיכף להפסיק", ו"מטובו לאשר תיכף מילוי ההוראה האמורה", ברור שזה לא בא בעקבות מכתב של מישהו אחר, ואז לפתע נזכר הרבי בדחיפות שבעניין...

והמרתק ביותר הוא, שהסיפור המשונה הזה התרחש רק אצל ר' אברהם פריז, ואילו אצל הרשד"ב וולפא, ר' משה סלונים בעצמו, הרב ירוסלבסקי, רא"ד הלפרין ועוד - הרבי לא הוצרך לחכות שמישהו ישלח לו עידכון מה קורה, אלא ידע להגיב בחריפות לבד...--8775 - משיח נאו! -- פארבריינגען ה' בחשוון ה'תשע"ז 00:40, 6 בנובמבר 2016 (UTC)

אגב, למה החלטת להשמיט את עדותו של רח"ש? הוא נאמן עליך פחות מנחמן או חזן? זכותך. אבל עליך לציין שרח"ש מעיד אחרת. בכלל, אם תרצה תוכל לגשת בעצמך לכל אחד מהמזכירים, הוא יכחיש זאת גם בפניך. אלו עובדות שצריכים להיות כתובים בערך, עכ"פ בהערה.--8775 - משיח נאו! -- פארבריינגען ה' בחשוון ה'תשע"ז 00:52, 6 בנובמבר 2016 (UTC)