שיחת משתמש:הנחה/ארכיון 1

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

דף זה הוא "דף ארכיון" של שיחות משתמש הנחה, אין לערוך דף זה כלל! לכל שיחה יש לפנות לדף השיחה.


ההודעה האחרונה בדף השיחה של הנחה/ארכיון 1 התקבלה מהמשתמש הנחה בתאריך כ"ה בתמוז ה'תשע"ז.

ברוך בואך לחב"דפדיה!

שלום הנחה, וברוך בואך לחב"דפדיה - האנציקלופדיה החב"דית ברשת האינטרנט

חב"דפדיה הינה אנציקלופדיה פתוחה, שכולם יכולים לקרוא ולהיעזר בה, ואף לשפר ולערוך אותה.

  • בראש ובראשונה, מטרת האנציקלופדיה הינה הפצת תורת חסידות חב"ד, כידוע מענה מלך המשיח להבעל שם טוב כי התגלותו תהיה על ידי הפצת מעיינות החסידות חוצה. בנוסף לזאת, באנציקלופדיה מידע על כל נושא ומושג הקשור לחסידות וחסידים.
  • לתשומת לבך: אין להכניס חומר המוגן בזכויות יוצרים או תרגום שלו. הדבר תקף גם לגבי תוכן כתוב וגם לגבי תמונות - אין להעלות תמונות שמצאת סתם כך בגלישה באינטרנט, אלא יש לברר האם ניתן להשתמש בהן בהתאם לחוקי זכויות היוצרים.
  • תקוותנו כי החומר הרב בחב"דפדיה יהיה לך לתועלת, ותרומותיך יהיו השתתפות בזכות להגדיל ולהרחיב את האנציקלופדיה לנחת כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח.
  • בחב"דפדיה נהוג לחתום בדפי השיחה בסיום כל תגובה. החתימה נעשית באמצעות הוספת ארבע טילדות (~~~~), או באופן אוטומטי בלחיצה על האייקון חתימהמעודכן.png (מופיע מעל חלונית העריכה). את חתימתך ניתן לעצב בדף ההעדפות האישיות.
  • בכל שאלה אפשר לפנות כאן, או בכתובת הדואר האלקטרוני: chabadpedia.a@gmail.com
יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד

--יוסי ג - שיחה 20:54, 30 באוקטובר 2014 (UTC)


למה להרוס

יש הרבה ערכים שערכת אחרון, וכל הקישורים והתבניות שבורות, לדוגמא פסח, אולי יש לך בעיה במחשב, להבא מומלץ לפני השמירה ללחוץ על 'תצוגה מקדימה' ולראות איך זה נראה, תנסה לתקן.--חצקל. יחי המלך המשיח! - שיחה 17:03, 7 באפריל 2015 (UTC)

חוץ מפסח לא ראיתי עוד בעיה שיצרתי והביטוי שלך "למה להרוס" לא מתאים כלל (ומזלזל), בפרט אם תראה את תגובתי שם בדף השיחה שהטעות אינה כלל באשמתי כי אם של חברת אתרוג שמשום מה חסמה את העריכה ואין לי אפשרות לתקן (ומה לעשות שאני לא משתמש בגלישה אחרת...) ואדרבה עם הינך גולש באינטרנט אחר (לא חסום...) תתקן (ומיד אח"כ תתקשר לאתרוג ותעשה מנוי..)--הנחה - שיחה 17:17, 7 באפריל 2015 (UTC)

ניסוח

תגיד, יש לך מושג איך אפשר לנסח את המשפט הבא (הועתק מוויקיפדיה)

"חז"ל מסבירים שהשם "אבן השתייה" הוא על שם ש"ממנה הושתת העולם"‏[3], כלומר ממקום זה התחילה בריאת העולם‏[4] וממנה התפשט העולם.

כמה מן המפרשים פירשו שהכוונה היא ליסוד העולם במובן הרעיוני, שכן "מקום העבודה הוא יסוד העולם",‏[5]"

(המילים "במובן הרעיוני" אינם משקפות את האמת, שבאמת זה כך, ונראה כמשהו סמלי)--מנחם מענדל - שיחה 14:01, 29 ביולי 2015 (UTC)

לא ברור כ"כ הבעיה הרי סו"ס הכוונה היא שזה באמת לא כך כמובן באמת הגשמית (רק שויקופדים בדרך כלל כפי הנראה מאוד 'חומריים' ממילא כל דבר של "רעיון" פילוספי מלכתחילה אינו אמיתי כאמיתיות החומר (כמובן, לשיטתם) וכנראה זה מה שמפריע לך לכן אולי אפשר לחפש הרחבה וביאור ברעיון, מדוע באמת העבודה היא יסוד העולם? וזה יחזק שבמובן הרוחני והרעיוני הוא 'באמת' היסוד תנסה לעיין שם במאיר או בפי' המשניות).--הנחה - שיחה 14:09, 29 ביולי 2015 (UTC)

בקשתך בבקשות ממפעיל

האם הבקשה עוד אקטואלית, והאם הקובץ שוה כ"כ להוסיף אותו במיוחד לרשימה (זו טרחה מיוחדת ולא מדובר באתר קבוע) שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים א' בחשוון ה'תשע"ו, למניינם 05:34, 14 באוקטובר 2015 (UTC)

האמת שזה מאוד מתסכל שאין מפעיל מערכת שפעיל באופן קבוע. אני עכשיו לא זוכר מה הם הקבצים האלו ולא זוכר היכן ציינתי אליהם וחבל.. (יש הרבה אתרים שחבל שאינם פתוחים)
אם זה לא קשה כדאי שתאשר..--הנחה - שיחה 09:31, 14 באוקטובר 2015 (UTC)
הנחה שלום. לאחר תקופה עמוסה. אשתדל בעז"ה לשוב ולפעול באתר באופן קבוע. לעניין הבקשה האמורה, הגבתי לך בדף המפעיל שם, שנראה שהכתובת שבורה וחסר תחילת הלינק. וכן דרך מומלצת יותר מלהכניס לינק.
בברכה --שיעשיחה ב' בחשוון ה'תשע"ו 19:49, 15 באוקטובר 2015 (UTC)
בהחלט רעיון, אלא שלא ברור לי כ"כ ההגדרות של זכויות יוצרים.--הנחה - שיחה 21:50, 15 באוקטובר 2015 (UTC)

ג' תמוז

שלום הנחה. אני לא חושב שטעיתי בכך שהגנתי על הערך, אין בכך שום הכרעה בין הצדדים ח"ו, אבל במצב של מלחמת עריכה הרי ממילא לא היה אף אחד מרויח. חשוב לעצמך, האם זה הגיוני שהערך ישתנה כל כמה דקות על ידי משתמש אחר? הבה נמתין למשתמשים נוספים שיעסקו בענין או לבורר, ובנתיים נשאיר אותו למנוחה, לא הגיוני?
אך אני מבקש להתנצל בפניך על כך שלא הגבתי לך לפני שהגנתי על הערך. חשבתי שזה מובן מאליו כי לאחר שהדיון נפתח וגם שטרן התחיל להגיב בו, אפשר להשאיר את הערך למנוחה עד שידונו על הנושא. איני רוצה לגרום ח"ו עגמת נפש לכבודו. אך גם אין לי מספיק זמן להכנס לדיונים ארוכים האם יש חובה לערוך דיון או לא. זה ממש לא נמנה על סדר היום שלי. בזמן הזה אני מעדיף לעסוק בדברים חשובים אחרים, שיקרבו את ביאתו של מלך המשיח, ולו בכמה דקות. שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים א' בטבת ה'תשע"ו, למניינם 14:20, 13 בדצמבר 2015 (UTC)
טענתי פשוטה, כל זמן שהוא לא נימק את הביטול שלו מדוע לא הגנת על הערך אחרי ההוספה שלי ואם לך יש טענה על ההוספה אז תסביר. (אם אין לך זמן אתה לא חייב להגיב..)
(באמת קצת עצוב שכל הדיונים הערניים הם סביב דעות מפלגתיות בעוד בערכים אחרים בענייני חסידות אפשר להוסיף ולכתוב ואין פוצה פה..)--הנחה - שיחה 13:34, 17 בדצמבר 2015 (UTC)
הכללים בחב"דפדיה בענינים טכניים מבוססים על ויקיפדיה. אחד מהם נקרא גרסא יציבה, שכל אחד שיש בו מחלוקות מחזירים אותו לגרסא היציבה שהיה לפני המחלוקת. ההגיון בכך אומר שכשיש דיון על גרסא מסויימת, וברור שהיא שנויה במחלוקת, אז דבר ראשון מעמידים על החזקה, עד שיתקיים דיון ויוכרע על פי רוב. זה הגיון די בריא לדעתי וכן נהוג כאן כל השנים. שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ו' בטבת ה'תשע"ו, למניינם 01:00, 18 בדצמבר 2015 (UTC)

מטרתה של תבנית 'הבהרה'

ראיתי את השינויים הנפלאים וההרחבה שביצעת בערך על משפט הספרים ויישר חילך לאורייתא ולדרשה ולכל משלח ידך. רק רציתי להסב את תשומת לבך שתבנית 'הבהרה' לא נועדה לשאול שאלות על הנכתב בדף, אלא להבהיר קושיות. שאלות מקומם בדף השיחה, וכך יש סיכוי גדול יותר שישימו לב אליהם ויענו עליהם.

בנוגע לעצם השאלה על מספר הספרים שנגנבו, אכן הדעות חלוקות כי בערי עצמו לא הודה במספר המלא של הגניבה ואכן לא כל הספרים חזרו. ניסחתי משהו 'פושר' ולא מתחייב כמו שתוכל לראות בעצמך. בהצלחה. להתראות - שיחה 13:59, 21 בדצמבר 2015 (UTC)

אם כי מסכים אנכי עמך שבמקום של שאלה יש לקיים דיון בדף השיחה, אולם בנוגע להגדרת התבנית הבהרה איני מסכים, שהרי התבנית יוצרת כיתוב 'דרושה הבהרה' כלומר שלפי התוכן שכתוב עדיין לא הובהר העניין כדרוש.
הסיבה שאני משתמש לפעמים בתבנית זו כי בדעתי לחזור לפרט זה ולחפש המקורות וכו' ולצורך כך אני צריך שיהי מצויין בגוף הערך.--הנחה - שיחה 14:12, 21 בדצמבר 2015 (UTC)
בשמחה ובטוב לבב. להתראות - שיחה 10:54, 22 בדצמבר 2015 (UTC)

ביטול הצומות

א. מכיון שאכן אין לי את הזכות להעביר את הדף לערך חדש, פשוט התעקתי את הטקסט ויצרתי דף "ביטול הצומות לעתיד לבוא".

ב. בנוגע לשם הערך, אכן מלכתחילה תכננתי לכתוב ערך "תעניות", אך תוך כדי כתיבה החלטתי שיותר מסודר להקדיש את הערך כולו ל"ביטול הצומות לעתיד לבוא" ואת שאר המידע הרלוונטי להכניס לערך הקיים "תענית" (אותו הרחבתי וסידרתי).

ג. בנוגע לסידור הערך, לא כ"כ הצלחתי לעשות את הסדר באופן שרצית - כי פיסקה אחת ארוכה של "ביטול הצומות בזמן הזה" היתה נראה לי מסורבלת מידי ולא מצאתי אופן אחר. לכן העליתי כמו שזה היה, ואתה מוזמן כמובן לערוך כפי הבנתך.

יישר כח! קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד 00:34, 24 בדצמבר 2015 (UTC)

  1. כמדומני שאחרי ארבעה ימים מקבל משתשמש רשום הרשאה להעביר שם של דף, וממילא תקבל זאת בקרוב. וכמון שיש לזה עדיפות כי כשמעברים דף באופן שעשית מאבדים את כל היסטוריית הדף..
  2. לדעתי לא נכון להקדיש לזה ערך בפני עצמו, ארכו לא מחייב זאת. (הרבה ערכים קצרים יוצרים תחושה של רדידות) אולי כדאי להעביר זאת לערך תענית וליצור מהדף שיצרת הפנייה.
  3. אנסה.. "איש את רעהו יעזרו ולאחיו יאמר חזק".--הנחה - שיחה 11:07, 24 בדצמבר 2015 (UTC)
  1. אם אתה חושב שמוצלח יותר לשלב זאת בערך תענית, אתה מוזמן לנסות. לדעתי הפיצול חשוב לא בגלל האורך אלא בגלל הסדר, יותר נחמד לקרוא את זה כשני נושאים שונים עם קישור ביניהם. בכל אופן עשה כשיקול דעתך.
  2. יישר כח על ההשתתפות. מלבד החשיבות הענינית זה מוסיף כמובן להרגשה הטובה - הרבה יותר נחמד לעבוד על ערך שמישהו נוסף משתתף בו, מאשר ליצור דף שישכב באיזה חור נידח בחב"דפדיה ויתכסה בשכבות אבק... קריצה.jpg קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד 11:50, 24 בדצמבר 2015 (UTC)

השליחות היחידה

כתבת לי על השליחות היחידה שזהו ערך רדוד. האם תוכל לעבור עליו ולהצביע על הנקודות הטעונות שיפור, על מנת שאוכל לערוך אותו? למותר לבאר את חשיבותו של ערך זה כמושלם ומושקע... קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד 05:56, 28 בדצמבר 2015 (UTC)

כוונתי הייתה שהערך לא כתוב בצורה נכונה הוא כולו ציטוטים. ועוד, לדעתי כפי איך שהבנתי אני, החידוש של חיי שרה הוא שכל מה שביאר הרבי ע"ע על החובה לימוד ענייני גאולה ומשיח, לחיות גאולה, לפרסם הגאולה וכו' הוא נקודת השליחות. ('קבלת פני משיח' כבר נאמרה והתבארה בשבת פרשת וירא, ובשבת חיי שרה נאמר שוב לשלוחים בשיכות לשליחותם כאמור) ממילא איני יודע מה באמת אפשר לכתוב בערך שאין בערכים אחרים, ואם יש מישהו שהבין אחרת, הערך אמור להסביר זאת.--הנחה - שיחה 12:21, 28 בדצמבר 2015 (UTC)
(א) האם אתה חושב שהוא מיותר?
(ב) בוודאי צודק. אך לפענ"ד, יש מקום לשני ערכים שעוסקים באותו תוכן אך לא מאותו כיוון, ובלבד שיהיו ברורים. וכפי שיש הרבה בערכי התוכן בחב"דפדיה (לדוגמא: אלוקות שלמעלה מהעולמות, אלוקות שבערך העולמות; אור מקיף, אור פנימי; סובב כל עלמין, ממלא כל עלמין). והשאלה היא איך אפשר שיהיה אכן ברור וקולח. קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד 12:30, 28 בדצמבר 2015 (UTC)
אור פנימי ואור מקיף הם בודאי לא אותו תוכן וכן הלאה.. משא"כ כאן שהתוכן הוא ממש אותו תוכן אלא שהרבי בשיחה זו מציב זאת כ'יעד' (בלשונו הק' "שער") ראשון של עבודת השליחות. ולפי"ז אמור להיות פסקה בערך לחיות גאולה ובשאר הערכים כן גם בערך על שליחות שמתייחסת לשיחה זו.--הנחה - שיחה 12:35, 28 בדצמבר 2015 (UTC)
  1. כוונתי לא היתה שאור פנימי זה אותו דבר עם אור מקיף, אלא עם ממלא ואלוקות שבערך העולמות. וכן הלאה.
  2. לעיקר הענין - לא הבנתי עדיין, האם כוונתך למחוק לגמרי את הערך. ראיתי גם שרצית לשנות את ההפניה ב"קבלת פני משיח צדקנו" (ולא הבנתי אם זה כדי למחוק את השליחות היחידה, או שמבין שני הערכים אתה מעדיף שזה יפנה ללחיות גאולה ולא להשליחות היחידה).
  3. בכל אופן גם אם יש מקום למחיקת הערך, זה רק אחרי עבודה יסודית: (א) לדאוג שהמידע על השליחות היחידה יימצא במלואו בערכים הרלוונטיים במקומות השייכים. (ב) ויותר מעצבן - לוודא שההפניות בכל רחבי חב"דפדיה יקשרו למקומות הנכונים.

אשמח לשמוע את דעתך המלאה איך הנושא אמור להראות. קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד 00:35, 29 בדצמבר 2015 (UTC)

  1. שינוי ההפניה נובע מהתוכן, העבודה של קבלת פני משיח לא בהכרח קשורה לשליחות היחידה אלא לעבודה הכללית של דורנו לחיות גאולה. אלא שזו נעשית גם עבודת השליחות (כנ"ל).
  2. עפ"י מה שכתבתי אכן יוצא שדינו למחיקה. אחרי שיהיה פסקה ראויה באחד הערכים נוכל ליצור ממנו הפניה לפסקה זו (בכך תחסוך את העבודה עם ההפניות הרבות). כמו"כ למחוק את ההפניה השליחות היחידה שנותרה.--הנחה - שיחה 07:40, 29 בדצמבר 2015 (UTC)

נשמות וכו'

אנא עיין כאן, וחווה את דעתך בדף השיחה. זה נוגע גם לערך שהתחלת לערוך בני ישראל.  •  מתעקשים  •  ועידת ליובאוויטש 05:35, 23 בפברואר 2016 (UTC)

מחיקות אגרסיביות

אינני מבין כלל את התנהגותך החוזרת על עצמה בכל ערך הנוגע בעניני משיח, למחוק מידע שהופיע כאן זמן רב ללא שום דיון והצבעה רק משום שאינו מתאים לטעמך. כבר ראית לאן הובילו המחיקות העקשיות שלך בערכים אחרים, ומדוע אתה רוצה לשחזר את ה"הצלחה"? אני ממליץ לך לחסוך את עגמת הנפש והזמן הרב שאינך רוצה לבזבזו במלחמות מחיקה ושחזור, ולדון בצורה נאותה בדפי השיחה. בהצלחה! -- דָּרַךְ כּוֹכָבשיחה • כ"ח באדר א' ה'תשע"ו, 11:40 • יחי המלך המשיח!

מה איתך?

ועכשיו תורי לשאול חיוך.jpg

הרבה זמן לא זכינו לחוות מעריכותך הברכות והמרובות (כוונתי בעיקר לערכי החסידות)--הנחה - שיחה 19:08, 28 בפברואר 2016 (UTC)

מה גם שיש הרבה ענינים שהזמן גרמא: פורים, מגילת אסתר, מרדכי היהודי והמן וכו' וכו'... • קרייזי אבאוט משיחבואו נרקוד ביחד! 23:54, 13 במרץ 2016 (UTC)

ברוך מחיה המתים

תקוותי שהעזרה בנוגע להשיחה הידועה היא סנונית המבשרת עוד הרבה עריכות ושיפורים, בערך הנ"ל וגם בשאר הערכים, לערוך ולהרחיב כיד ה' הטובה עליך ולעשות כל אשר ביכלתך! בשם רבבות צופי חב"דפדיה המייחלים לשובך לפעילות, • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 02:09, ח' באייר, הקהל ה'תשע"ו

אולי.. בתקווה שממך ילמדו שאר תורמי חב"דפדיה להיות קשובים יותר, בוגרים יותר, ומוכנים לדיונים לוגיים גם במקומות שהדעות חלוקות ורגישות. (רק פעם אחת נראה לי כי הושפעת מהאווירה, אבל זה בטל באלפי התגובות הנבונות שלך קריצה.jpg )--הנחה - שיחה 11:27, 16 במאי 2016 (UTC)
תודה על המחמאות, אבל "מה יצא לעולם מזה שאני מדהים"? (כלשון קדשו של אד"ש מה"מ) - מעשה בפועל, קדימה לעבודה... • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 22:15, ח' באייר, הקהל ה'תשע"ו

הזמנת כבוד

הריני להזמין את כ' לבקר בדף חב"דפדיה:ערכים מומלצים/דיונים ולציין את דעתו החשובה בנוגע לערך השיחה הידועה. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 23:10, י"ח באייר, הקהל ה'תשע"ו

מומלץ ביותר לערוך ערך חדש(באם מוכר לך) על התמים הנעלה שמואל מישלובין (אמנם קצת חדשני לכתוב על תמים אבל הוא דמות חשובה ופעילה עורך גליונות חשובים באיכות גבוהה)-- נכתב ע"י ספר סופר וסיפור ששכח לחתום את שמו.

משתמש:ספר סופר וסיפור היקר, הייתי מציע שלפני שאתה מתחיל לערוך בערכים, תסתובב קצת בחב"דפדיה ותנסה להכיר את רוחה, ואז תוכל להבין טוב יותר מה מתאים יותר ומה פחות. גם כדאי לשים לב כשאתה עורך במכשיר נייד, שאז מצוי מאוד שמכניסים רווחים מיותרים, מוחקים בלי לשים לב וכו'.קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 05:34, כ' בתמוז, הקהל ה'תשע"ו

ערך בעש"ט

יש"כ עצום על תרומותיך לערך החשוב הזה. מי ייתן ותמשיך ותשפר את הערך, אשר עדיין חסר בו המון המון!!!! ולענ"ד זה אחד מהערכים שאמורים להיות יותר מושקעים ומושלמים בחב"דפדיה. ובמצב העכשוי זה אות וקלון... במיוחד בהתחשב בכך שיש לדף הזה 163,639 צפיות!--חצקל. יחי המלך המשיח! - שיחה 00:00, 15 ביולי 2016 (UTC)

"היום קצר.. והפועלים עצלים.." בתקציר העריכה הערתי על הוספתך מתו"ש, שהעניין שכתבת לכאורה הוא עצמו מבואר במכתב, ובטח ישנם שם חידושים או עומקים חדשים בסיפור, וכדאי היה להוסיפם לערך (ואינו תח"י) (ההדגשה על הסיפור הוא משום שבעניין של הפצת המעיינות - שיש בזה אריכות נפלאה בפרט בשיחות הרבי הקודם ורבנו - לכאורה אין מקומו בפסקה זו אלא בערך בפני עצמו, כפשוט)--הנחה - שיחה 09:10, 15 ביולי 2016 (UTC)

ברכות

מ ז ל שוקולד.jpg ט ו ב ! לרגל הערך שלך שהומלץ. יש לך זכות רבה בכך שגרמת לכל החסידים העורכים כאן להכניס את ראשם ורובם בלימוד תורת החסידות. אני מבקש שתמצא ערך נוסף שניתן לעבוד עליו להיות ערך מומלץ, ולהתחיל לעבוד עליו יחדיו. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ט בתמוז ה'תשע"ו, למניינם 14:30, 4 באוגוסט 2016 (UTC)

"ברוך הטוב והמיטיב". אכן צריך לחשוב על עוד ערך... בעז"ה..--הנחה - שיחה 22:20, 4 באוגוסט 2016 (UTC)
לא חייבים לקחת ערך חדש. אפשר לקחת גם ערכים בסיסיים בחסידות שפשוט בושה הצורה שהם כתובים פה. להתראות - שיחה 07:22, 5 באוגוסט 2016 (UTC)
אולי יחידה? הרי הוא מעין העניין שעסקנו בו, או שהוא כבד מידי? לבנתיים אני שוקל לעבוד על תורתו של משיח (וממך משתמש להתראות, היות ורב חילך בערכים אודות אישים אנא שב גם על הערך של ר' מענדל).--הנחה - שיחה 09:41, 5 באוגוסט 2016 (UTC)

הזמנת כבוד

הריני להזמין את כת"ר, בתוככי שאר המשתמשים החשובים שליט"א, לבקר בדף משתמש:קרייזי אבאוט משיח/הבאת המשיח, לערוך ולהעיר בדף שיחה וכו'. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 09:18, כ"ט באב, הקהל ה'תשע"ו

ביקורת

לפי דבריך בדף השיחה של כתית למאור יש לך חומר לפתוח פיסקת ביקורת על לראות את מלכנו .... דור השביעי - שיחה 22:14, 3 בספטמבר 2016 (UTC)

אבל הבהרתי שחב"דפדיה אינה במת הפרסום שלי ולא שלך ולא של אף אחד מאיתנו...--הנחה - שיחה 07:47, 4 בספטמבר 2016 (UTC)

שאלה

האם כבודו מתעתד להופיע בחצרות קודשנו בחודש החגים? • כתית למאורבית הבד 05:42, 28 בספטמבר 2016 (UTC)

רוצה מאוד, אבל לבנתיים לא נראה לי באופק בכי.jpg .--הנחה - שיחה 08:00, 28 בספטמבר 2016 (UTC)

מיכה

אודה לך אם תוכל לכתוב ערך על נביא האמת מיכה (בהמשך לפעילותי אודות הי"ג מידות, ולפעילותך אודות ערכי תנ"ך). --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים י"א בתשרי ה'תשע"ז, למניינם 14:22, 13 באוקטובר 2016 (UTC)

אתה מתכוון אלי או למשתמש:כתית למאור?--הנחה - שיחה 20:30, 13 באוקטובר 2016 (UTC)
עד שאני לא אראה אותכם פנים מול פנים, אז אני אמשיך להתבלבל ביניכם... --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים י"א בתשרי ה'תשע"ז, למניינם 22:43, 13 באוקטובר 2016 (UTC)

בקשת ערכים

האם לדעתך צריך להיות ערך על ערוב בקראון הייטס בנפרד מהערך עירוב, ועל פולמוס קריאת התורה בנפרד מחול המועד או סוכות? שף ויתיבקאנפרענץ רום 13:51, 22 בנובמבר 2016 (UTC)

על קריאת התורה במפורש כן, הוא נושא ארוך ורחב עם הרבה סברות ודעות ומגיע לו במפורש ערך, ערוב איני בקיא, אבל מההד שהוא עשה נראה לי שמגיע לו ערך וכמובן לפולמוס שהיה לו.--הנחה - שיחה 19:45, 22 בנובמבר 2016 (UTC)
ובכלל אדם ששומע ערוב ועולה לו העירוב בקראון הייטס זה קצת צמצום... הערך ערוב לבד שמכיל כמה סוגים חצירות תחומין ותבשילין בחצירות עצמו יש ריבוי עניינים מיסודו ההלכתי פרטיו ופסקיו ועניינו על פי פנימיות התורה, לאחר מכן יש עירוב במקומות פרטיים וכו'(וכשיש פרט שיש בו ריבוי עניינים מגיע לו ערך בפ"ע)--הנחה - שיחה 20:05, 22 בנובמבר 2016 (UTC)
לא אמרתי לא להתייחס לנושאים אחרים, אולם (חלק מ)הפולמוס (עכפ) הינו מהו דעתו של הרבי בנוגע לעשיית עירוב, וזה בהחלט שייך לערך עירוב חצרות. שף ויתיבקאנפרענץ רום 02:43, 23 בנובמבר 2016 (UTC)
ואגב, אם תעשה ערך על כל פולמוס שהיה בהערות (או באתרי חב"ד ונדפס אחכ בעל מנהגים ומקורותיהם), תגיע למאות ואלפים, אולם פולמוס זה ספציפית כן זכאי להתייחסות לדעתי, לא כפולמוס אלא כבירור מנהגנו בזה, וממילא אינו צריך להיכנס כערך בפ"ע. זו רק דעתי. שף ויתיבקאנפרענץ רום 02:57, 23 בנובמבר 2016 (UTC)
כתבתי במפורש על העירוב, כי הוא קיבל הד חזק, ויש לו גם רקע רחב בכמה וכמה עיירות מישראל (כעין המחלוקת בעניין העירוב בוילימסבורג וכיו"ב), וכן הוא גם בנוגע לפולמוס בעניין קריאת התורה שבהחלט הוא משהו שונה בולט שנכתבו אודותיו חיבורים וזכאי לערך כשם שלדעתי ראוי שיהי ערך על הפולמוס בכתב אדה"ז.--הנחה - שיחה 12:25, 23 בנובמבר 2016 (UTC)
על הכתב או על הפולמוס? שף ויתיבקאנפרענץ רום 20:26, 23 בנובמבר 2016 (UTC)
על הכתב כמדומה שיש וראוי היה לערוך ערך על הפולמוס שיכלול המצדדים בעד ונגד דעותיהם טענותיהם וההוכחות לדבריהם (והמנהג בפועל היסטוריה וכו') וכן גם בשאר הערכים.--הנחה - שיחה 21:46, 23 בנובמבר 2016 (UTC)

למה אי אפשר להכניס את זה בערך עצמו? יעקב בן שמואל? קרייזי אבאוט משיח? כתית למאור? אפשר לשמוע דיעות נוספות? שף ויתיבקאנפרענץ רום 07:13, 24 בנובמבר 2016 (UTC)

לענ"ד פולמוס מקומו בתוך הערך, אלא א"כ הוא מתארך ביותר (או קובע ברכה לעצמו; כגון צמצום כפשוטו בנפרד מצמצום הראשון). לכן כתב אדה"ז - ודאי צ"ל בתוך הערך, כי הוא נוגע ישירות להבנת הערך. קרה"ת החול המועד - אמנם לא קשור ישיר לחג הסוכות וכד', אבל הוא לא מספיק ארוך בשביל לתפוס ערך. אולי אולי העירוב בקראון הייטס. אבל גם בזה לא הייתי מתחיל אלא בפסקא בערך עירוב חצרות (דעתו של הרבי בנושא עירוב בכלל, ואח"כ לגבי קראון הייטס), ואם היא מתארכת מפצל. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 17:31, כ"ג בחשוון ה'תשע"ז
Yes check.jpg מצטרף לקרייזי, לא מתחילים מערך מורחב, כותבים את הערך, וכשמתארך מפצלים ומשאירים תקציר.. • כתית למאורבית הבד 20:26, כ"ג בחשוון, ה'תשע"ז (24 בנוב' למניינם), ימות המשיח
אכן גם אני מסכים עם רעיון זה (של כתית) כפי שכתבתי כבר כמה פעמים, אבל עדיין סברתי שבערכים מסויימים (ודווקא לדעתי הערך על קריאת התורה שייך יותר לפי אורך הדיון והפולמוס) יש מקום לבקשם בבקשת ערכים, לגיטימי, לא?! הרי לא כתבתי שגם אם יש עליהם עשר שורות כבר לכתוב ערך, מי כמוני סבור שכל ערך בהכרח שעליו להיות מ-ל-א.--הנחה - שיחה 20:47, 24 בנובמבר 2016 (UTC)

קטגוריה:ערכים בחסידות

לדעתי כדאי לקרוא לקטגוריה רק חסידות או חסידות חב"ד, מכיוון שכל ענינה של קטגוריה היא "ערכים ב...".

בנוסף הייתי ממליץ לפתוח תתי קטגוריה" תורת החסידות - מושגים וכו' שקשורים לתורת החסידות. דרכי החסידות - מושגים וכו' שקשורים לדרכי החסידות (למשל אתכפיא וכדומה). אישים בחסידות. ניגוני חב"ד. נשיאי חב"ד‏ וכו'. חלק מהקטגוריות קיימות, רק צריך להכפיף אותם גם או רק לקטגוריה הנ"ל. בברכת הגאולה השלמה -- חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 00:34, ב' בשבט, ה'תשע"ז (29 בינו' למניינם), ימות המשיח

יתכן שאתה צודק בקשר לשם רק שיהיה כדאי להעביר רק אחרי שיהיו כל הערכים בקטגוריה. בקשר לשאר החלוקות לא נכנסתי לזה, בעיקר מה שרציתי הוא שיהיה קטגוריה שתכיל את כל הערכים. בטח ראית שיש בחסידות הרבה קטגוריות והם מחולקים די יפה לדעתי, איני מתחבר לשמות כמו "במבט החסידות" ואולי אותם אפשר לשנות, אם יש לך דעה על משהו יותר צפציפי אוכל לומר דעתי.--הנחה - שיחה 05:44, 29 בינואר 2017 (UTC)
למה לחכות לסוף שיהיה יותר עבודה כפולה?
בקטגוריות משנה, רציתי להמליץ לעבודה מושלמת. לא, אז לא. לדעתי יש חשיבות רבה לקטגוריה (אומנם לא כמו הכתיבה עצמה, אבל...) מכיוון שזה הדרך היחידה לנווט לפי נושאים. כמה שזה חשוב לך (למרות שאתה מכיר בערך את המיקום של הערכים) זה חשוב פי כמה - לדעתי - לאנשים מבחוץ, שלא מכירים את הסדר בדפים. אני אישית משתמש בזה הרבה, ולדעתי גם כל אחד אחר - במודע או שלא. חסרונו, או חוסר הסדר בו הוא חסרון גדול לחב"דפדיה. בברכת הגאולה השלמה -- חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 06:27, ב' בשבט, ה'תשע"ז (29 בינו' למניינם), ימות המשיח
בנוגע לקטגוריות ממוקדות אני כלל לא מתנגד, רק שנראה לי שהוא די מסודר לכן כתבתי שאם יש משהו ספציפי אשמח לשמוע את דעתך ולסייע לשיפור.--הנחה - שיחה 09:16, 29 בינואר 2017 (UTC)
במקום להסתרבל, תסיים ואח"כ אני יפצל לקטגוריות משנה כולל דיון מקדים בדפי שיחה בברכת הגאולה השלמה -- חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 09:22, ב' בשבט, ה'תשע"ז (29 בינו' למניינם), ימות המשיח
אני מוכן בתנאי שבשום אופן לא תוריד ערכים מהקטגוריה הראשית [[קטגוריה:חסידות]], אלא רק להעתיק ערכים לקטגוריות משנה, כמובן וגם פשוט.--הנחה - שיחה 09:25, 29 בינואר 2017 (UTC)
למה סתם להתווכח, אני בכלל לא בדקתי מה אני חושב לעשות. חוץ מזה שכבר הבטחתי לקיים דיון מקדים וליצור הפניה בחב"דפדיה:לוח מודעות#סדר בקטגוריות ככה שאין לך מה לפחד. בברכת הגאולה השלמה -- חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 09:29, ב' בשבט, ה'תשע"ז (29 בינו' למניינם), ימות המשיח

כפילות בקטגוריות

Merge-arrows-3.png מתקיים דיון בו מוצע לאחד את הערך קטגוריה:תורת החסידות עם הערך קטגוריה:חסידות, הסיבה לכך היא: כפילות. ממליץ להשתמש בשם תורת החסידות.
אם אין התנגדויות, ניתן לאחד את הערכים שבוע לאחר הצבת התבנית.


אגב, אני מתכנן בהמשך לעלות הצעה לפתוח קטגוריה:חסידות חב"ד ולהכפיף גם את הקטגוריה:תורת החסידות להנ"ל. כשאני יפתח את הדיון אני יודיע לך אי"ה. בברכת הגאולה השלמה -- חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 12:30, ל' בשבט, ה'תשע"ז (26 בפבר' למניינם), ימות המשיח

לא הבנתי היכן הדיון, בכל אופן אני שוקל התנגדות... תורת החסידות עוסקת בתורה עצמה מאפייניה, סוגייה, מקורותיה והסובב אותה. בעוד קטגוריה חסידות עוסקת בערכים בהם דנה תורת החסידות.--הנחה - שיחה 17:30, 26 בפברואר 2017 (UTC)
א. הדיון הוא בעצם הנחת התבנית. אם יש התנגדות, ניתן לפתוח דיון באחד מהדפי שיחה, ולעדכן את הדיון בתבנית. ב. שים לב שכל הערכים והקטגוריות שיש בתורת החסידות יש בחסידות. בעצם חסידות זה קטגורית תורת החסידות מעודכנת. לגבי השם של הקטגוריה באמת כדאי שתפתח דיון (אם דעתך שונה משלי) ואולי גם תודיע על כך בחב"דפדיה:לוח מודעות. בברכת הגאולה השלמה -- חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 18:38, ל' בשבט, ה'תשע"ז (26 בפבר' למניינם), ימות המשיח
  1. דווקא הקטגוריה קטגוריה:לימוד תורת החסידות מיותרת, תחת הקטגוריה הראשית "חסידות" יהיה קטגוריות כדלהלן: "מושגים בחסידות", "תורת החסידות".
  2. בקטגוריה חסידות מלבד הקטגוריות שתחתיה יהיו בה כל הערכים שישנם באתר תחת נושא החסידות (כהכרעה בדף הדיונים בנידון).
  3. תחת הקטגוריה "חסידות" יהיו התת קטגוריות שיחלקו את כל ערכי החסידות לפי נושאים (באמת יש בזה עצמו לדון בחלוקה נכונה) כמו "ספירות", "עולמות", "סדר השתלשלות" "מצוות" "נשמות ישראל" "שמות" וכו' (את הקטגוריות "ערכים במבט.." ו"ערכים בלימוד.." יש למחוק!)
  4. תחת הקטגוריה "תורת החסידות" יהיו הערכים העוסקים בתורת החסידות, כלומר הערכים על מאמרים ושיחות מפורסמים, על המושגים מאמר, שיחה, הנחה וכיו"ב, קטגוריה "ספרי החסידות".--הנחה - שיחה 11:34, 27 בפברואר 2017 (UTC)
1. הערתי שיש כפילות, לא ממש משנה מה למחוק. לדעתי (לפחות לפני ששמעתי את התוכניות שלך) השם חסידות הוא כוללני מדי והוא כולל בתוכו עוד מושגים חוץ מתורת החסידות. למשל מושגים ב"דרכי החסידות" משתייכים גם לקטגוריה לפי השם אבל לא משתייכים לקטגוריה לפי התוכן מכיוון שהיא עוסקת רק בתורת החסידות.
2. בשעת הדיון לא כ"כ הבנתי את כוונתך (ואולי עוד עורכים לא הבינו). אני חשבתי שאתה רוצה לרכז את כולם במקום אחד (שלזה נועד הקטגוריות - לרכז ערכים לפי נושא) ולאו דווקא בדף אחד. לרכז את כולם בדף אחד (בגלל הכמות הגדולה) זה מבלגן קצת את הסדר בקטגוריות ובנוסף יתכן שכמה קטגוריות יהיו רק בדף המרוכז ולא במקומו בקטגוריה והמחפש לא יוכל למצאו בקל (הוא גם לא יהיה במיוחד:דפים חסרי קטגוריה כדי שמשהו בעתיד ידע לסדר את זה). לדעתי צריך לבקש מהמתכנת ליצר דף מיוחד:מקבץ ערכי תורת החסידות (או שם אחר) עם תבנית יעודית שמוסיפים בערך והערך מתווסף אוטומטית לדף הנ"ל (כמו התבנית להוספת קטגוריות). בברכת הגאולה השלמה -- חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 01:46, ה' באדר, ה'תשע"ז (3 במרץ למניינם), ימות המשיח
  1. בנוגע לסדר שכתבתי: כתבתי באופן כללי ואתב בודאי יכול להוסיף תתי קטגוריה וכו'
  2. בנוגע לקטגוריה ראה שם שזה מאד ברור מה התכוונתי "שיהיה דף בו ירכזו כל הערכים שבחסידות". וכמדומני שגם אחרים הבינו כך ודאי שיע.ק וחצקל.
  3. בנוגע לעצם העניין, אם נראה לך שבשביל זה יש צורך בשם מיוחד לא כ"כ אכפת לי אם תצליח למצוא משהו ולהתדבר עם המתכנת, לא נוגע השם אלא העניין.
  4. בסדר בקטגוריות לא נראה לי שזה נוגע, כי קטגוריה זו היא מלבד התתי קטגוריות וקבוצות שישנם בערכים לפי סינונים ממוקדים יותר (ושוב אם נראה לך שכדאי לשנות את קטגוריה:חסידות לשם שיותר מבהיר את מהותו כמוקטגוריה:כל ערכי החסידות וכיו"ב לי אישית לא אכפת אבל נראה לי שנצטרך למצוא שם מסוגנן היטב וכו'.--הנחה - שיחה 05:42, 3 במרץ 2017 (UTC)

קישורים

פתחתי את המסנן בשבילך לזמן מוגבל. תודיע כשאתה גומר.--שלום - עליכם ב' בניסן ה'תשע"ז, למניינם 23:22, 29 במרץ 2017 (UTC)

לא תהיה משכלה

הגם הנחה בכותבי הקצרמרים? ומה יאמרו אזובי הקיר?... • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 08:49, כ"ח בניסן ה'תשע"ז

אכן הצדק עמך.. מה אעשה ומפני העדר הזמן והעיקר מפני העדר המוחין ("די אכלו אבהתנא") בכי.jpg עורך אני ערכים כאלו שאינם דורשים (כביכול) מאמץ.. (והאמת, שהיה בדעתי להרחיבו, ומחשש שיישאר כך בסוף הוספתי את התבנית קצרמר.)--הנחה - שיחה 13:06, 24 באפריל 2017 (UTC)
ועכשיו אתה מוזמן להוסיף ולעשות גימורים.--הנחה - שיחה 15:22, 24 באפריל 2017 (UTC)

מיזם הידעת

האם לדעתך אפשר - כחלק מהמיזם החדש - להתחיל לכתוב קצת קטעי הידעת בנושאי לימוד, נגלה חסידות ותורת אד"ש? (דלא כהמצב כעת, שיש רק היסטוריה ודרכי החסידים). הקושי הוא בעיקר שזה יהיה "הידעת", משהו מרתק ופיקנטי, שיעניין גם את מי שאינו איש ספר, וכמובן ייכתב בשפה הכי פשוטה שיש (עוד יותר מאשר בגוף הערכים, כי הרי עמוד ראשי מיועד גם למי שאינו מתעניין בנושאים עיוניים). • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 06:17, א' באייר ה'תשע"ז

לא כ"כ הבנתי את שני הצדדים הרי מילתך אמורה בראש הדף שפתחת.. וכהוראת יום המחר. (בנוגע אלי, קצת קשה לי למצוא רעיונות קצרים ("ווארטים" בל"א) כך שקשה יהי "לבנות" עלי, אבל בהחלט שייך).
סתם כך אתה מתכוון אולי לקטעים כמו: "הידעת?! שבפסוק "יתרון האור מתוך החושך" ישנם בתורת החסידות עשרה ביאורים(?) זו למעלה מזו".--הנחה - שיחה 06:40, 27 באפריל 2017 (UTC)
  1. שני הצדדים הם: א' - חשיבות הענין, שלא יהיה רק היסטוריה וכו'; ב' - הקושי בהנגשת ענינים תורניים בהתאם לרמת עמוד ראשי. השאלה מה מכריע...
  2. "ווארטים" - נראה לי שזה ממש לא הכיוון (מקומם של ווארטים בתבניות הפתגמים), זה יכול להיות ביאורים וענינים תורניים, אך מעניינים ופשוטים.
  3. בנוגע לדוגמא שהבאת - נראה לי שמי שלא מונח בנושא לא יתעניין בזה. הייתי אומר משהו כמו 'הידעת שאדה"ז מחדש שבגאולה האמיתית והשלימה יתפללו תפילת שמונה עשרה בקול רם, בשיחת ... אמר הרבי שיש לחפש את המקור לחידוש זה'; או למשל - הביאור בקם רבה שחטיה לרב זירא (אם לא היה כ"כ מוכר); או - יודע מה? אני בעצמי לא ממש יודע מה אני רוצה קריצה.jpg קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 06:02, ה' באייר ה'תשע"ז

היולי

האם אפשר לבקש ממר לערוך ערך על כח ההיולי? שף ויתיבקאנפרענץ רום 00:34, 17 במאי 2017 (UTC)

איך אתה יודע שעסקתי בזה לאחרונה קצת? אני אמרו לחשוד במשהו?קריצה.jpg אחשוב על זה השארתי לאחרי התלבטות: "אני כבר אומר לך שיש לי אולי תנאי שאם כן תיקח אחריות שיהיה מומלץ..."--הנחה - שיחה 14:35, 19 במאי 2017 (UTC)
אין צורך לחשוד בדבר, כולם יודעים שיש לי כוחות נסתרים... קריצה.jpg
לגבי לקיחת אחריות על עצמי וכו', הייתי יותר משמח לומר שאעשה זאת, אולם לדאבוני מוכרח אני לומר שענין זה הוא למעלה מיכלתי כבן תמותה (אפילו שיש לי כוחות נסתרים...) שכן רוב עריכותיי נעשים מטלפון פשוט ביותר מסוג ‏nokia 208‏ ובעיתים הרחוקות שאני מזדמן מול מחשב אני מעדיף לנצל את זמני לכתוב ערך על אחד החסידים מאחורי מסך הברזל שנשתקע זכרם כמו ר' יהושע קליינברג, ר' וועלוול בוגומולני, או אפילו אחד כר' רפאל ברוק... יתירה מזו אומר לך, לפני ימים מספר עברתי על הערך שינה בסוכה וחשבתי לעצמי כמה חבל שאין לאל ידי לעשות מאומה על מנת לקדם את הערך הנפלא הזה למומלץ, וכמדומני שאף ביטאתי מחשבות אלה או הדומים להם בקול באזני ידידי המשוגע. א קיצער, בענין זה אני חסר תועלת לחלוטין, אולם ברכות ואיחולים כדרך החרדים הפרזיטים אשמח להעניק לך... שף ויתיבקאנפרענץ רום 15:25, 19 במאי 2017 (UTC)
ומה אומר על כך ידידך? (שבתחילה השקיע בעיקר בערכים מעין אלו, ועתה גם הוא אבד קצת את הסבלנות..(מקווה שלא יקפיד))--הנחה - שיחה 15:31, 19 במאי 2017 (UTC)
היולי ספציפית זה נושא שאינני מכיר. אבל אשמח להשתתף בהפיכת ערך כלשהו, בענייני גאומ"ש בפרט, למומלץ - כשיהיו עיתותיי בידי. (בשעתו התחלתי קצת להגיה את לימוד ענייני גאולה ומשיח וחשבתי שיהיה קל להפכו למומלץ, אני עדיין חושב כך, ואין לי מושג למה עצרתי באמצע). • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 08:08, כ"ה באייר ה'תשע"ז

ביטויים

אני מקווה שתוכל להקדיש לזה מעט מזמנך, זהו חלק מהמיזם שפתחתי על התנ"ך, וכעת רציתי לעשות על רשימת הביטויים האלו מספר איוב ערכים. בברכה • כתית למאורבית הבד 13:28, ט"ו בסיוון, ה'תשע"ז (9 ביוני למניינם), ימות המשיח

אני לא חושב שכל פסוק שם דורש ערך, אכן כמה מהם כן.--הנחה - שיחה 14:30, 9 ביוני 2017 (UTC)

אוצר החסידות

אפשר להכניס קישורים. ראה לא תהיה משכלה תשי"ב --שיעשיחה ג' בתמוז ה'תשע"ז 01:53, 27 ביוני 2017 (UTC)

אני מבין שרק לקובץ הספציפי שם אפשר לקשר, ולא לדף החיפוש?--הנחה - שיחה 05:52, 27 ביוני 2017 (UTC)

מקווה שזה יעזור

עניתי לך בדף השיחה שלי ואני רואה שכבר שבועיים אתה לא עונה. חשבתי שאתה לא הספקת להיכנס לחב"דפדיה, (למרות שזה תמוה כי אני יודע שאתה משתמש פעיל) אבל אני רואה בתרומות משתמש שלך שהיית ועוד איך היית. אתה כתבת לי דברים מחפירים חסרי טעם, ואם אתה בכל זאת לא ראית שעניתי לך (למרות שמן הסתם אצית לדעת את תגובתי, ולמרות שזה הופיע ברשימת מעקב שלך,ולמרות שהתכתבת אתי גם בשיחה של 5778, וכנ"ל גם בשיחת מכת דם, ולמרות הכל אני דן אותך לכף זכות.) אז אתה מוזמן לראות, (ואולי תלמד מתגובתי לדון קצת לכף זכות). נ.ב. בהתחלה חשבתי לכתוב לך שאני כועס עליך, אבל אני מבין שזה לא יעזור... רון - בואו נדבר על זה, --יחי המלך 23:08, 13 ביולי 2017 (UTC).

איני מכירך, אולם לפי ההיסטוריה הקצרה שלנו פשוט חששני שכל מילה שאכתוב תצא פגוע, כך שאין דבר יותר טוב משתיקה במקרים כאלו. (אף אחד כאן אינו פוגע יש דיונים של ילדים מתבגרים שלא חוששים להביע עמדותיהם בצורה ברורה ותקיפה) ובפרט שראיתי - עם כל הצער והחשש לפגיעה שאתה לבד אשם בכך - שאינך קורא כראוי דפי שיחה כפי שמוכח בתגובתך ההזויה כלפי להתראות בדיון של 5778, ובפרט שבתקופה זו איני מוצא זמן לערוך אפילו ערכים תוכניים שאוהב אני לערוך ודאי לא להגיב על תגובות על טענות שאינן נקראות... המשך עבודה פורייה, פחות דיונים.. (מבחינת תגובתך הראשונה בשיחת משתמש הנ"ל לא היה נראה כלל שהנך מרגיש זר, תקפת בלי שקראת אפי' את ההיסטוריה של אותו משתמש, אז תמשיך ואל תתרגש מכל משתמש אחר שכן פעיל...) לא הבנתי על מה בדיוק יכוונו דבריך ברשימת מעקב, איזה דף?--הנחה - שיחה 08:36, 14 ביולי 2017 (UTC)
נראה לי שצריך להזכיר את הדף משתמש: קרייזי אבאוט משיח/פיל בחנות חרסינה...
יש משתמשים שעד שהם מיישרים קו בהתנהלות באתר זה לוקח זמן. משתמש 5778 חפר רבות, אבל הוויכוחים איתו אינם מומלצים; לעורר שוב פעם, זו החכמה הגדולה ביותר! ובקיצור: מה? לעשות! • כתית למאורבית הבד 12:56, כ' בתמוז, ה'תשע"ז (14 ביולי למניינם), ימות המשיח
כתית למאור אם הבנתי נכון תגובתך מכוונת לרון.
עכ"פ תן לי לחלוק על הגדרתך, בעיני משתמש 5778 לא "חפר"! האתר הזה הוא ציבורי, זכותו של כל אחד להביע עמודתיו, והוא עשה אותה בצורה הישרה ביותר, הביע אותה בצורה עניינית ואובייקטיבית ידע היטב את ההגדרות ויסודות האתר, ענה על הטענות, ותמיד דאג להחזיר את הדיון לנקודה, ולא נסחף אחרי הסטיות. הוא לא היטה את הדיון לאף אחד באופן אישי (מלבד במקרה שההוא עירב את עצמו..).
לעומת זאת, דווקא חברינו כאן לא הגיבו כראוי (כפי שכבר כתבו בעבר שיע.ק ועוד), ומפני אידאולוגיות אישיות לא חלקו כבוד לדעה אחרת שאיתה כפי שהתברר אחרי הויכוחים - עכ"פ לחלקם - לא הייתה יכולת להתמודד...
(לאחרונה משהו כתב שהוא הלך להרוס במקום אחר.. (סליחה על ההשוואה, להבדיל אלף וכו' וכו' אבל כל מה שהנאצים היו צריכים זה להציג את היהודי כגזע נמוך ומזיק, ברגע שזה טפטף למוח הצעירים הכל פתוח, אפשר לכלותם וכו'. כמו"כ להבדיל וכו' רק צריך להציג אותו כמזיק והורס, ומכאן ואילך הכל תקין, כבר לא צריך להגיב לו, וכבר אין לו דעה והוא הוא זה ש"חופר" ואינו מתנהג כראוי...
בקיצור, אפשר להשתמש בהשאלה במילים המפורסמות: "שמים חושך לאור ואור לחושך))
(כמובן כל הנ"ל לא שייך לדעותיי האישיות, כפי שכולם כאן כבר יודעים איני נמנה על המשיחסטים ומאידך איני נמנה גם על כת הלוחמים. אני נהנה לנצל את האתר כדי להכיר חברים פקחים ונבונים שחלקם לא מהקבוצה והחברה הקרובה אלי, יש כאן כמה שהרשימו אותי למרות שיתכן שבנקודות מסויימות איננו מסכימים בתכלית, אבל כשהמצב הוא איש את רעהו חיים בלעו אנו מאבדים את כל הרעיון של האתר, ובכך מאבדים את היסודות לדיונים תקינים של מין המדבר....) --הנחה - שיחה 11:27, 16 ביולי 2017 (UTC)
הנחה מה מסובך? אני ירענן קצת את זכרונך: אתה כתבת לי שמחקתי ערך בפורטל גאומ"ש, שאני לא ראיתי שהחלפת, באותו זמן חיפשתי את המקור לציטוט הקודם שאמרת שזה ציטוט מציטוט, ואני שחזרתי כי זה היה נראה ציטוט אחר. כתבת לי למה אני מוחק שאסור למחוק וכו', הסברתי לך מה היה, כתבת לי אחרי שהסברתי ששחזור עריכה הוא מהדברים ה"פוגעים" ביותר, (מה פוגע? הסברתי לך מה קרה, ואתה שוב כתבת, אני חושב שכדאי שתקרא מה שאני כותב, ולא מה אתה רוצה לקרוא.) הסברתי לך שוב יפה ולא ענית. אתה כותב כאילו אני מתדיין אתה שאלת אותי שאלה ולמרות שקשה להסביר ל"תלמיד מתקשה" (אל תעלב מי שמכיר אותי יודע שזה הגדרה מאוד מורחבת תרתי משמע...) עניתי לך, אני מבין שאתה מעדיף שאני לא יענה לך!? (או שתגיד שגם זה "פוגע", על זה נאמר: "אוי לי מיוצרי ואוי לי מיצרי".) נ.ב. אפרופו פוגע אתה לא חושב שזה לא יפה להתעלם מתגובות? ועוד לכתוב שאני לא בסדר? זה מגוחך. בהצלחה וכל טוב, (להבא אני יחפש חברים קצת פחות מתוסבכים).
כתית למאור קשה להתיישר עם קו עקום (או עם כאלה שמעקמים אותו) (אולי לך קל יותר מסיבות מסוימות מאוד) אם אתה נוהג אתה תבין את זה. ובכלל יש מקום שמקבלים תואר לקביעת קווי התנהלות ומי שלא בתוכם? כי אם כן תכתוב לי מה המקום, כדי שאומר להם שהם תעו בבחירת השופט (אני מקווה שקראת את הדף הזה טוב מאוד כולל הערות...).בהצלחה, המשך לעבוד ומידי פעם לבקר בדפי שיחה ולכתוב בהם כמה שורות לא קשורות (מקווה שאתה לא מהנפגעים כי אם כן אני לוקח את זה חזרה. שמתי לב שזה תחביבך אז תמשיך כך אולי תקבל גם על זה תואר.). רון - בואו נדבר על זה, --יחי המלך 12:39, 16 ביולי 2017 (UTC).
להרב הנחה שליט"א, לא באתי לקבוע אם הוא (5778) נהג כמנהג האתר, אלא שהוא ידע שאין דעת רוב המשתמשים כמותו, ולכך הוא גרם לויכוחים וכיו"ב, ושנית, לא באתי להביע דעה בויכוח זה, אלא לומר שאחרי שבדף שיחתו נערמו כ"כ הרבה ויכוחים, מה טעם לעורר בויכוח חדש, אם לבינתיים הוא כלל לא פעיל.
ולהרב רון שליט"א, לא נפגעתי מדבריך כלל וכלל, אני תורם כמיטב יכולתי, ולעיתים אני מדפדף גם בדפי שיחה, ומשתדל להגיב רק כאשר נראה לי שתצא מזה תועלת. כאשר כתבתי שיש מושג של ישור קו, התכוונתי שיש סגנון התנהלות מסוים שקיים, ואצלך (בלי לפגוע) הכתיבה נראית קצת מגושמת ומסורבלת, (דוגמא לכך היא צורת ההתנסחות שלך בתחילת פסקה זו). אך מכיוון שאני מזהה אצלך את מידת החתירה לאמת, חשבתי שהכתיבה אליך תועיל במשהו..
בהצלחה לכולנו • כתית למאורבית הבד 18:35, כ"ב בתמוז, ה'תשע"ז (16 ביולי למניינם), ימות המשיח
רון, משום מה יש לי תחושה (מקווה שהיא מוטעית) שאתה ממהר להיפגע ואוהב לדון בפרוטרוט בדרכי ההתנהלות של משתמשים שונים כלפיך, מה היו מניעיהם המודעים והלא-מודעים בכל היתקלות כלפיך, וכו' וכו'... זה קצת מיותר. אם מישהו עשה דבר שאינו מוצא חן בעיניך - תסביר לו למה לדעתך העריכה היא טעות, ולא למה העורך לא בסדר. תכניס לעצמך לראש שכולם פה במטרה להפיץ את המעיינות, ולא מחפשים מריבות, וגם אם קורה שיש חילוקי דעות - זה טבעי, ואפשר לדון לגופו של עניין ולא לגופו של אדם.
ולא אמנע מלהעיר בנוגע לנושאי "אנטים-משיחיסטים" - ממש מעצבן שהם עולים פה לאחרונה יותר מידי. זה פשוט לא המקום!!! כאן אנציקלופדיה (משיחיסטית אמנם), אבל לא פורום דיונים. יש כאן מקום לכולם, אבל לא כדי לדון, אלא כדי לעבוד. דהיינו: ההזדהות המשיחיסטית שלך מתחממת בקרבך? אתה יכול להפנות את משאביך לשיפור הערך חח"ל צפת; ההשתייכות האנטית בוערת בתוכך? אתה מוזמן להרחיב את הערך הדליל גן ישראל ארץ הקודש. ובין לבין אל תנח ידיך מהערכים האחרים...
אבל אלו שחשקה נפשם בוויכוחים סוערים, מתבקשים לחפש מקום אחר... -- בברכת "יהפכו ימים אלו לששון ולשמחה", • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 04:02, כ"ג בתמוז ה'תשע"ז

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── ודא"ג, הדיון המתארך האחרון הוא הזדמנות להזכיר לרבינו הנחה לארכב את בית המדרש שבדף שיחתו; ולאחל לו, שימשיך להפיץ מעיינותיו חוצה, וירבו העולים לרגל לבית מדרש זה להגדיל תורה ולהאדירה. -- בברכת "יהפכו ימים אלו לששון ולשמחה", • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 04:06, כ"ג בתמוז ה'תשע"ז