שיחה:רבי יואל סירקיש

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

אם מישהו יכול להוסיף ולשפץ כדי שנוכל להוריד את סימן ה'חסר', נשמח. --חב"דניק - שיחה, 21:27, כ"ד בניסן, ה'תש"ף 21:27, 18 באפריל 2020 (IST)

נראה לי שאפשר להוריד את הקישורים האדומים של השנים כי בערך זה הם כנראה לא יכתבו אי פעם ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • כ"ה בניסן ה'תש"ף • 17:21, 19 באפריל 2020 (IST)
בשביל שלא יהיה חסר, צריך מקורות, וקשר לחב"ד (נראה שיש גם מה להרחיב לגבי תולדותיו וחיבוריו). -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 17:29, כ"ה בניסן ה'תש"ף
לענ"ד אין עוד הרבה מה להוסיף, בכל המקומות האחרים לא כתוב עליו יותר פרטים חשובים, חיפשתי בנוגע לרבו"נ וזה מה שמצאתי, לא נראה לי שיש יותר מזה (ואני גם לא חושב שצריך) --חב"דניק - שיחה, 19:02, כ"ה בניסן, ה'תש"ף 19:02, 19 באפריל 2020 (IST)
וגם אם תרצה להחזיר את התבנית היא לא שייכת למקום שהיא הייתה - בפתיח. או שתהיה בקטע שחסר (כמו שכבר יש) או שיהיה תבנית להשלים את כל הערך ולא קטע אחד ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • כ"ה בניסן ה'תש"ף • 20:51, 19 באפריל 2020 (IST)
ThankYouHeb.svg.png חב"דניק, עבודה מצויינת! -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 23:14, כ"ה בניסן ה'תש"ף

הבית יוסף והב"ח

מה המקור לחידוש שבב"ח, שהב"י לא התעמק והב"ח כן? הדבר חדש לי, ובכל אופן, כדי להביא דבר כזה צריכים מקור... -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 23:35, כ"ה בניסן ה'תש"ף

זה כתוב בויקיפדיה ובמכלול --חב"דניק - שיחה, 10:51, כ"ו בניסן, ה'תש"ף 10:51, 20 באפריל 2020 (IST), אם זה לא מתאים אולי כדאי להוריד - בכל אופן להשאיר רק את זה שהב"ח התעמק...

ויקיפדיה (וממילא המכלול, שהיינו הך, ואין במכלול אלא מה שבוויקיפדיה) אינה מקור. ייתכן שיש לזה מקור, ואיני יודע, אך בינתיים אני מעביר את כהנ"ל לדף השיחה עד מציאת המקור:

הייחודיות של הב"ח בספרו זה, היא שבשונה מרבי יוסף קארו ה'בית יוסף' שלא התעמק בחיבורו וירד לנקודות הדברים כפי שמובאים במקורם, הב"ח התעמק עד לשורש הדברים ממש.

בהצלחה רבה -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 21:04, כ"ו בניסן ה'תש"ף
הדברים מובאים בהקדמה של הב"ח לספרו, אני מצטט מדבריו:
אמנם לאשר הרב ז"ל החכם עיניו בראשו. ואל התכלית עיקרו ושרשו לברר כל הלכה על בוריה שלא יהא בה עוד ספק בהוראה הלכה למעשה היה הכרח להאריך בסוגיית התלמוד ובכל הפוסקים והתשובות ונמשך מזה האריכות לקצר בפירוש וביאור דברי הטור בעצמו. גם במקום דצריך נגר ובר נגר להולמו. וגם כשמפרש דברי הטור במקצת מקומות. יש להשיב תשובות רמות. ולברר האמת לעיני הרואה ומעיין בסוגיות. ולא הגיע דבר זה להרב אלא מצד גדולתו הרמה ששם עיניו ולבו כל הימים וכל מעיינו על התכלית בפסק הלכה בשלחן הערוך הקצר והארוך אבל במה שנוגע בביאור ופירוש דברי הטור בעצמו היה מקצר ועולה. כי ממילא היה מובן לאנשי המעלה כמוהו בגדולה (...). קמתי לחבר ביאור ופירוש לדברי הטורים בעצמו (...). . --נרקיס - שיחה, 23:08, י"ד באב, ה'תש"ף 23:08, 4 באוגוסט 2020 (UTC)

הבעש"ט ואיסור חדש

יש משהו על הבעש"ט שאמר שיש לפסוק כהב"ח בנועד שאין חדש נוהג בזמן הזה. אולי מישהו יכול לכתוב על זה בהערך --בנציון - שיחה, 23:58, ט"ז באדר, ה'תשפ"א 23:58, 28 בפברואר 2021 (UTC)

ראה שיחה:קרבן העומר. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 12:29, י"ז באדר ה'תשפ"א