הבדלים בין גרסאות בדף "שיחה:ספירת הדעת"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 20: שורה 20:
  
 
:מיצר הגרון זה הגרון שנקרא כן על שם היותו מקום צר, ביחס לראש ולגוף. מכיון שכך הוא מורה על מעצור מסויים של השפע השכלי שאמור לעבור למידות ולחיות אותם, מעצור שעלינו להתגבר עליו בכדי להמשיך את השפע למידות. בימי גלות מצרים פרעה התלבש על מיצר הגרון, ועמד בבחינת העורף (אותיות פרעה) למנוע מהשפע האלוקי לחדור למידות ובכך מנע את חיבור המידות לשכל האלוקי. --'''[[משתמש:שלום|שלום]] - [[שיחת משתמש:שלום|עליכם]]''' כ"א בטבת ה'תשע"ז, למניינם 19:59, 19 בינואר 2017 (UTC)
 
:מיצר הגרון זה הגרון שנקרא כן על שם היותו מקום צר, ביחס לראש ולגוף. מכיון שכך הוא מורה על מעצור מסויים של השפע השכלי שאמור לעבור למידות ולחיות אותם, מעצור שעלינו להתגבר עליו בכדי להמשיך את השפע למידות. בימי גלות מצרים פרעה התלבש על מיצר הגרון, ועמד בבחינת העורף (אותיות פרעה) למנוע מהשפע האלוקי לחדור למידות ובכך מנע את חיבור המידות לשכל האלוקי. --'''[[משתמש:שלום|שלום]] - [[שיחת משתמש:שלום|עליכם]]''' כ"א בטבת ה'תשע"ז, למניינם 19:59, 19 בינואר 2017 (UTC)
 +
 +
== צריך עיון - הקליפות אין להם דעת ==
 +
 +
בעריכת הערך שילבתי ב' מקורות, שאיני יודע לתווך ביניהם: מצד אחד, מבואר (בסה"מ עת"ר - מצויין בסוף הערך, ועוד) שזה שלקליפות אין דעת - היינו שאין להם דעת '''באלוקות''', אבל מצד עצמם יש להם דעת בעניני העולם. ומצד שני, מבואר (בתו"א הוספות למג"א - מצויין בערך) שלו היה לקליפות דעת והולדה, היו מחריבים כל העולם, ומשמע שאין להם דעת '''כלל''' (שלכן גם מצד עצמם אינם מולידים, ולא רק שמפריעים להולדת המידות '''בקדושה'''). אשמח אם יש לאי מי הסבר.  -- [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 19:19, כ"ד בסיוון ה'תשע"ט

גרסה מ־21:19, 27 ביוני 2019

האם להכניס כאן גם מושגים הקשורים לנפש האדם או שזה ערך נפרד, כלומר, אלו הם המידות כפי שהם בעולמות או גם בנפש האדם?--אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה 22:35, 26 יולי 2009 (IDT)

למי שיש "אוצר החכמה" יש שם חוברת שהוציא, בזמנו, אברהם מיזליש שבו הוא מפרט את כל סוגי הדעת, אז מי שיכול שיכתוב וירחיב את הערך. --בברכה, יצחק (מטכסים עצה) 17:04, 11 במאי 2011 (UTC)
יצחק היקר, הערך רחב דיו, ואיני חושב שכעת הוא זקוק להרחבה נוספת. אם יש לך נקודה מסויימת שלדעתך חסרה - אשמח לעזור. אם אתה חושב שבחוברת מסויימת נמצא חומר ספציפי שחסר - אשמח לעזור לך להשיג אותה. אבל אמירה כוללנית כדלעיל היא חסרת טעם.--אדג. עושים כבוד לליובאויטש. חבדפדיה. צו השעה - שיחה 20:19, 12 במאי 2011 (UTC)

לאחר שתקרא את החוברת תראה שהערך כלל לא מורחב ויש סוגי דעת נוספים שלא מופעים כאן, לי אין בהשיג יד "אוצר החכמה" לכן מי שכן יכול יחפש את החוברת הנ"ל וירחיב את הערך. --בברכה, יצחק (מטכסים עצה) 15:21, 15 במאי 2011 (UTC)

יש לינק להורדת התוכנה בערך אוצר החכמה. מלבד זאת, האם אין את החוברת בהיברובוקס?--בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"א באייר ה'תשע"א, למניינם 18:49, 15 במאי 2011 (UTC)

שאלה

מה המקור לכך שספירת הדעת מקבילה גם לנוזל המוחי שדרתי? אם כבר למח השדרה, נשמע לי יותר הגיוני.M&n - שיחה 16:11, 19 בינואר 2017 (UTC)

בספירת הדעת יש דעת עליון ודעת תחתון. מוח הדעת, המקביל לחוט השדרה מכוון כנגד הדעת העליון, והנוזל המוחי שדרתי מכוון - כנראה - כנגד הדעת התחתון המתפשט במידות ונקרא נשמת הו"ק. --שלום - עליכם כ"א בטבת ה'תשע"ז, למניינם 17:39, 19 בינואר 2017 (UTC)

תודה. איפה יש מקורות לקרוא על זה? דעת עליון לא מקביל לגזע המח? זה פשוט פחות מסתדר לי עם התפקודים שידועים לי על הנוזל המוחי שדרתי. מעניין אותי מאד לקרוא על זה במקור.

ואם כבר, עוד שאלה - מה זה מיצר הגרון? למה זה מקביל אנטומית בשפת המח של ימינו?M&n - שיחה 17:53, 19 בינואר 2017 (UTC)

התכלית של הנוזל החוט שדרתי הוא להעביר את החיות מהמוח לכל הגוף ובפרט לאבר היסוד. וכמו שכותב האר"י בעץ חיים (שער לט דרוש יד): והנה זה ו' הוא סוד חוט השדרה הממשכת הטפה ממוח הדעת לתתא ביסוד...
מיצר הגרון זה הגרון שנקרא כן על שם היותו מקום צר, ביחס לראש ולגוף. מכיון שכך הוא מורה על מעצור מסויים של השפע השכלי שאמור לעבור למידות ולחיות אותם, מעצור שעלינו להתגבר עליו בכדי להמשיך את השפע למידות. בימי גלות מצרים פרעה התלבש על מיצר הגרון, ועמד בבחינת העורף (אותיות פרעה) למנוע מהשפע האלוקי לחדור למידות ובכך מנע את חיבור המידות לשכל האלוקי. --שלום - עליכם כ"א בטבת ה'תשע"ז, למניינם 19:59, 19 בינואר 2017 (UTC)

צריך עיון - הקליפות אין להם דעת

בעריכת הערך שילבתי ב' מקורות, שאיני יודע לתווך ביניהם: מצד אחד, מבואר (בסה"מ עת"ר - מצויין בסוף הערך, ועוד) שזה שלקליפות אין דעת - היינו שאין להם דעת באלוקות, אבל מצד עצמם יש להם דעת בעניני העולם. ומצד שני, מבואר (בתו"א הוספות למג"א - מצויין בערך) שלו היה לקליפות דעת והולדה, היו מחריבים כל העולם, ומשמע שאין להם דעת כלל (שלכן גם מצד עצמם אינם מולידים, ולא רק שמפריעים להולדת המידות בקדושה). אשמח אם יש לאי מי הסבר. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 19:19, כ"ד בסיוון ה'תשע"ט