עריכת הדף "שיחה:מידות טובות"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

דף זה הוא דף שיחה ויש לשמור בו על כללי דרך ארץ שקדמה לתורה, ועל הנהגתו של חסיד. בסוף כל הודעה נהוג לחתום על ידי ארבעה טילדות (~~~~), או באופן אוטומטי בלחיצה על האייקון: חתימהמעודכן.png (מופיע מעל חלונית העריכה).

אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם תיכנסו לחשבון או תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.

ניתן לבטל את העריכה. אנא בדקו את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן שמרו את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.

גרסה אחרונה הטקסט שלך
שורה 62: שורה 62:
 
::לא הסברת את הקושי. בכל אופן, נקודת העניין הוא: יש שני אופני השפעה 1. אופן גלוי בו המשפיע מתגלה בהשפעה (וכתוצאה מזה מקבל ההשפעה מרגיש ומכיר במשפיע ופועל לפי דרכו כו') 2. אופן נסתר בו המשפיע משפיע אולם מקבל ההשפעה אינו מרגיש אותו (וממילא גם אינו מבטא את תכונות המשפיע וכדו' ואפי' יכול לנגד אליו) (ולכן: הקליפות בהכרח שאין להם כח וחיות משל עצמם לעומת זאת מציאותם רחוקה ומנגדת לאלוקות (ובלשון החסידות "שהם מקום המוות" כי הם מנגדים לאלוקים ש"הוא אלוקים חיים") ויוצא שישנו מעין סתירה שגם מקבלים חיותם מאלוקות ולעומת זאת הם עצמם לגמרי לא אלוקות ועל זה מתבאר שאופן ההשפעה אליהם הוא באופן שהאור האלוקי מתעלם בתוכם ואינו גלוי (בעניין זה עצמו ריבוי פרטים לתוספת קצת הסבר ראה גם ב[http://www.chabadlibrary.org/books/maharshab/umayon/3/1.htm קונטרס ומעיין] שכתב ה[[אדמו"ר מוהרש"ב]]).
 
::לא הסברת את הקושי. בכל אופן, נקודת העניין הוא: יש שני אופני השפעה 1. אופן גלוי בו המשפיע מתגלה בהשפעה (וכתוצאה מזה מקבל ההשפעה מרגיש ומכיר במשפיע ופועל לפי דרכו כו') 2. אופן נסתר בו המשפיע משפיע אולם מקבל ההשפעה אינו מרגיש אותו (וממילא גם אינו מבטא את תכונות המשפיע וכדו' ואפי' יכול לנגד אליו) (ולכן: הקליפות בהכרח שאין להם כח וחיות משל עצמם לעומת זאת מציאותם רחוקה ומנגדת לאלוקות (ובלשון החסידות "שהם מקום המוות" כי הם מנגדים לאלוקים ש"הוא אלוקים חיים") ויוצא שישנו מעין סתירה שגם מקבלים חיותם מאלוקות ולעומת זאת הם עצמם לגמרי לא אלוקות ועל זה מתבאר שאופן ההשפעה אליהם הוא באופן שהאור האלוקי מתעלם בתוכם ואינו גלוי (בעניין זה עצמו ריבוי פרטים לתוספת קצת הסבר ראה גם ב[http://www.chabadlibrary.org/books/maharshab/umayon/3/1.htm קונטרס ומעיין] שכתב ה[[אדמו"ר מוהרש"ב]]).
 
::יש בעניינים אלו עניינים שכליים מופשטים קצת שלא תמיד שייך לבאר בכתב כי אם מפה לאוזן, לכן אם ברצונך ללבן הענין בטלפון אשמח להיות איתך בקשר (ואענה כמיטב יכולתי.. איני יודע הכל..) כמובן אם נוח לך יותר בכתיבה אפשר כך.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 08:56, 13 באוקטובר 2015 (UTC)
 
::יש בעניינים אלו עניינים שכליים מופשטים קצת שלא תמיד שייך לבאר בכתב כי אם מפה לאוזן, לכן אם ברצונך ללבן הענין בטלפון אשמח להיות איתך בקשר (ואענה כמיטב יכולתי.. איני יודע הכל..) כמובן אם נוח לך יותר בכתיבה אפשר כך.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 08:56, 13 באוקטובר 2015 (UTC)
תודה הנחה, לא הבנתי אבל לא נורא כנראה יש זמן בהם דברים הופכים להיות ברורים. אולי שאהיה יותר פנוי ויהיו פחות בלגנים במדינת ישראל אוכל לשבת ולנסות להבין עוד פעם את דבריך. תודה רבה :) [[משתמש:Klm|Klm]] - [[שיחת משתמש:Klm|שיחה]] 07:30, 14 באוקטובר 2015 (UTC)
 

לתשומת לבך: תרומתך לחב"דפדיה תפורסם תחת תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף חב"דפדיה:זכויות יוצרים לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך, או העתקת אותו ממקור שאינו מוגן בזכויות יוצרים. אין לעשות שימוש בחומר המוגן בזכויות יוצרים ללא רשות!

ביטול עזרה בעריכה (נפתח בחלון חדש)

תבניות המופיעות בדף זה: