שיחה:ישראל אריה לייב שניאורסון

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

מישהו יכול להעלות

את תמונת הרי"א? חסיד חב"ד* אידישעפדיה.

אם זה היה בנמצא, היה אפשר להעלות אותה... --chabadnik - שיחה 18:31, 12 אוגוסט 2008 (EDT)

אין בנמצא? אההה נכון........ סליחה מצטער חסיד חב"ד* אידישעפדיה.

שתי הערות: א. כדאי להסביר בפנים מדוע השם גורארי קשור בכלל? ב. לא בכדי מחקתי את התיבה "בעלה". הוא כבר מזמן לא בעלה, בעקבות נסיבות לא נעימות ואכמ"ל. מיכאל א

הוא אמנם כבר לא בעלה - אבל לקירובים גדולים הוא זכה. ב. הרי ר' יא"ל קרא לעצמו גורארי', אז לאחר שנפרדה מבעלה - היא קוראת לעצמה "רוטמן - גורארי". חסיד חב"ד* אידישעפדיה

ועוד דבר: גם אם מישהו יתאמץ מספיק בכדי להשיג תמונה שבטוחני כי נמצאת אצל בתו הגב' רוטמן - האם כבוד ליובאוויטש ירבה מכך?

גם תמונת ר' מענדל הורנשטיין חתן הרבי הקודם ורעייתו הרבנית שיינא הי"ד מפורסמים ברשת, אך כבוד ליובאוויטש לא ירבה כלל וכלל מפרסומם כאן, וד"ל. מיכאל א

למה? התמונות הם דיי בסדר? חסיד חב"ד* אידישעפדיה

זאת ידעתי, שהוא שינה שמו לגורארי. אך זה לא מצוין בערך. מיכאל א

אציין. חסיד חב"ד* אידישעפדיה

די בסדר? אולי אם היה מדובר בנצר רחוק למשפחת בית הרב. אך כאשר מדובר בבתו של הרבי הקודם ובחתנו, לא נראה כי כבוד גדול יהיה, או נחת לרבי מיכאל א

אוקיי. חסיד חב"ד* אידישעפדיה

בשם גורארי הרבי גם כן השתמש ראה אג"ק חכ"א אגרת הראשונה, ועוד!! ומוסבר שמה ברור בהערה למה השתמשו בזה, וזה בפשטות שמו של מארק גורארי, אביו של מוטי גורארי מקראון הייטס, והסיפור על חייו מובא באריכות לפי ערך בזכרונות הרבנית חנה זי"ע ואולי יבא הזמן נעשה מזה ערך, ואולי כבר יש. א' מחב"ד

תאריך לידתו

לאחרונה נתפרסם תאריך מדויק. מישהו יכול לעשות סדר5 בדברים כ"פ הנ"ל, אחת ולתמיד! ונזכה במהרה בימינו לחזות פני מלך - הוא ניהו אד"ש זאל געזונט זיין. חסיד חב"ד (שיחה)

השמטות

לענ"ד צריך להשמיט את כל הדף שיחה הזאת שלא מוסיף כבוד כלל, וכן להוריד את הסיפור אודות גב' רוטמן שביקשה שהלימודים לא יגלשו. וכבוד אלוקים הסתר דבר.

כמו כן כדאי להוסיף שגם כיום היא בקשר עם משפחת וולף (בעת לימודיי בלוד ראיתי אותה פעם מגיעה למשרדים בישיבה) וכן השליח קסטל מרחובות מגיעה אליה לעתים רחוקות עם משלוח מנות וכיו"ב. -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.

צודק מאוד. שיניתי בגוף הערך. זלמן - שיחה
לדעתי אין טעם להסתיר מידע. עם ניסוח עדין אפשר לפתור את כל הבעיות. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"ד באייר ה'תשע"א 07:00, 18 במאי 2011 (UTC)
גם אני סובר כך, ואדרבה הייתי די מופתע איך ההוספות שהוספתי הוסרו מיד ללא דיון כלל!...
אני חושב שיש עוד הרבה מידע ופרטים על אחיו של הרבי ועל משפחתו ששייך להוסיף כאן, אבל קודם כל חייבים להחליט אם בכלל רוצים לדעת יותר... --שמואל מונקס - שיחה 07:10, 18 במאי 2011 (UTC)
אנציקלופדיה חיה על מידע ועובדות. מי שלא רוצה לדעת, שיקרא אתרי חדשות. כאן נמצאים בשביל לכתוב עובדות! בנושאים רגישים, ניתן תמיד לעדן את הדברים בניסוח הולם. נודה לך מאוד באם תעדכן את כל המידע הידוע לך. לגבי הניסוח וכו', נדון על כך אח"כ. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"ד באייר ה'תשע"א 07:14, 18 במאי 2011 (UTC)
להכניס מידע - כן. להכניס דברים שפוגעים ברבי - לא. המדד לא צריך להיות קשור בכלל לכל הקשקושים שאתם רואים בויקיפדיה וכל הפוליטיקלי קורקט אלא מדד אחד פשוט: הייתם שולחים כזה ערך לרבי? אם כן - מעולה. אם לא - תסירו מיד. לדעתי דף השיחה כפי שהוא כעת - אף אחד לא היה מעיז לשלוח לרבי. אז לכן יש כאן הרבה מה למחוק. -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.
את כל החב"דפדיה אף אחד לא היה מעיז לשלוח לרבי - כי מאיפה ההיתר להיכנס בכלל לאינטרנט. המדד, לדעתי, הוא בניסוח החסידי וצורת הגשת הדברים מזווית חב"דית ("אלוקית") ובזה יחודיותינו. מי שחושב שיש דברים שצריך להסתיר אותם כי הם מביישים את חב"ד ומבזים את שמה הטוב - שנראה אותו אומר זאת ליד הרבי. אם לא - שישתוק וגם לא יכתוב זאת כאן! --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"ד באייר ה'תשע"א 17:05, 18 במאי 2011 (UTC)
קשקוש גמור. באם הייתי העורך, הייתי גאה מאוד להכניס לרבי את המיזם. הרבי רוצה שיהיה חסידות ברדיו ובטלויזיה ובאינטרנט. האם אתה מתבייש ח"ו ב"מיזם הגדול להפצת המעיינות"? או אולי אתה משקר כאשר אתה כותב את זה? אם אני היייתי במקומך - לא הייתי מתבייש בכלל. מה שכן, הרבי בעצמו אומר שיש דברים שצריכים להסתיר כי הם מבזים את חב"ד, ואני לא זה שהמצאתי את זה. אני לא רוצה לתת כאן דוגמאות אבל יש כאלו למכביר. קיצור הדברים: תמחקו את הדברים שלא מכבדים את הרבי, ותמשיכו לעשות כבוד לרבי בכל דף ודף במיזם המוצלח. -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.
בדרך כלל הדברים שמבזים ציבור מסויים, שייך לרכילויות, לשון הרע והוצאת שם רע, שלכל אלה אין שום קשר לאנציקלופדיה. יהיה מועיל יותר להמשיך את הדיון באם תביא דוגמא או שניים ממה שהרבי הורה להסתיר על מנת שנוכל להסיק לנידוננו. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"ד באייר ה'תשע"א 20:43, 18 במאי 2011 (UTC)
א. הפסוק "כבוד אלוקים הסתר דבר" לא אומר מספיק? שישנם דברים שהם נכונים אבל כבוד אלוקים הוא להסתיר אותם. ב. תמונת אדמו"ר מהר"ש.
מסכים בהחלט עם המשתמש האנונימי. אנחנו לא אתר חדשות, אבל גם לא ויקיפדיה. כחב"דפדיה אנחנו צריכים להיות אחראיים על התכנים שלא יביאו להיפך כבוד ליובאוויטש. אנחנו לא נשנה ונמציא תכנים חדשים, אלא לא נרחיב במה שאין צורך. מסכים איתו גם לגבי הגישה לאינטרנט. הקו של הרבי הוא לא התעלמות מחידושי הטכנולוגיה, אלא להיפך - ניצול הטכנולוגיה להפצת המעיינות, וחב"דפדיה בהחלט מנצלת.
בונגע לתוכן שמופיע כעת כאן, בעמוד השיחה, הוא לא נראה כזה בעייתי שיש צורך למחוק. יתכן שאני טועה. --chabadnik - שיחה 06:13, 19 במאי 2011 (UTC)
אנונימי; א. כשאתה מצטט פסוק, תביא גם את המפרשים עליו, כדי שנבין על מה מדובר, בפרט כשאתה רוצה להסיק ממנו השלכות מעשיות. ב. תמונת אדמו"ר המהר"ש מתנוססת ברשת בריש גלי ובמילא גם בערך עליו (עדיף שמחפש התמונה, שבכל מקרה ימצא אותה, יגיע לכאן ויחשף גם לייחס הרבי לתמונה). חב"דניק, אין ספק שאנו מסכימים לגבי העקרונות, השאלה היא מה המשמעות שלהם לגבי הדיון על מחיקת דף שיחה זה וגם בזה אני רואה הסכמה מצידך, שאין שום צורך למחוקה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ט"ו באייר ה'תשע"א 07:02, 19 במאי 2011 (UTC)
מה מוסיף, ולמי מוסיף הקטע הבא המופיע בראש העמוד בו אנו מתכתבים: "לא בכדי מחקתי את התיבה "בעלה". הוא כבר מזמן לא בעלה, בעקבות נסיבות לא נעימות ואכמ"ל". האם זה לא עונה לגדר של רכילות צהובה זולה שאין מקומה כאן והיא לא מוסיפה כבוד לאף אחד? מה רע למשל שיהיה כתוב: מחקתי את התיבה בעלה כיון שהם כבר לא נשואים.
אגב, בענין התמונה. אני לא מדבר על הציורים ההזויים שמתפרסמים ברשת, אלא דווקא על התמונה שככל הנראה נמצאת בספריה ולא פורסמה על פי השמועה מפני סיבה אחרת. -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.
חבל לקשקש אין בספריא שום תמונה של מפורסמת, ואין תמונה בכלל, הרבי לא שלל את הימצאותה אבל ניתן להבין מדבריו, שלא קיבל שהיא קיימת
גירושים, לידיעתך, זה נסיבה לא נעימה וזה טבעה של דף שיחה, שמלבנים גם דברים פחות נעימים (ובסוף ניתן לארכב את הדיון וגולשים כמעט ולא נכנסים לשם). בכל אופן, אם משתמשים נוספים יצדדו בבעתיות הניסוח, ניתן לשנות מילה פה, מילה שם. לא צריך למחוק את דף השיחה בשביל זה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ט"ו באייר ה'תשע"א 21:31, 19 במאי 2011 (UTC)

פרטים נוספים שאפשר להכניס

  • כתבה על ביתו של הרבי והרבנית - הקומה השלישית: הקומה השלישית של הבית, הייתה ריקה מאדם. אמנם אף היא הייתה רחבה וגדולה כקודמותיה, והיו בה חדרי אורחים. אורחים כמובן לא נטו ללון בבית הרבי והרבנית, מלבד אחייניתו של הרבי, מרת דליה רויטמן, בת רבי ישראל אריה לייב, שכשהייתה מגיעה לניו יורק, הייתה מתארחת במקום ברוב כבוד.
  • אחיו של הרבי מקבל את הלוח היום יום: בין השאר שלח הרבי את הלוח לאחיו רבי ישראל אריה לייב ע”ה, שהתגורר באותה תקופה בתל-אביב. לאחר שעייין בספר, החל לרקוד מרוב שמחה והתפעלות. “אחי שלח לי את חיבורו הראשון”, סיפר בהתרגשות לסובבים אותו. אך הוסיף בצער:”חבל מאוד שהעולם אינו יודע מה טמון-צפון בפנים החיבור הזה”. בהזדמנות אחרת אמר:”תמיד ידעתי שלאחי יש “ר גוטע קאפ”, אבל עד כדי כך!”... - מתוך כתבה באינפו.
תודה. אעבוד על זה בימים הקרובים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"ד באייר ה'תשע"א 17:08, 18 במאי 2011 (UTC)
הוספתי את מה שידוע לי לעת עתה, ניסיתי לעדין.
יש כאן [1] תמונות מאשתו ובתו, יש עוד אחד בנשיא וחסיד, מצידי אין בעי' להוסיף לכל הפחות אחד מהם, אבל קודם אבקש את רשותכם. --שמואל מונקס - שיחה 03:46, 19 במאי 2011 (UTC)
לדעתי אפשר וכדאי להוסיף תמונה, אך לדאוג שאינה מוגנת בזכויות יוצרים. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ט"ו באייר ה'תשע"א 06:55, 19 במאי 2011 (UTC)

ביאור שמותיו

מובא שבנ"א הרבי ביאר את שמותיו. וכמדומה לי שגם בתשמ"ה הי' כן. מישהו זוכר/ יכול לברר? ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים

הרבי דיבר ממנו באותו שנה. לא ידוע לי שהסביר את שמותיו. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"ד באייר ה'תשע"א 16:02, 18 במאי 2011 (UTC)
בשיחה שבת קודש אחרי-קדושים, תנש"א. --chabadnik - שיחה 06:22, 19 במאי 2011 (UTC)
תודה. כבר מופיע בערך. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ט"ו באייר ה'תשע"א 06:54, 19 במאי 2011 (UTC)

מקור לטיפוס

כשהגיע לברלין הוא היה חולה במחלת הטיפוס, הרבי והרבנית ששהו אז בברלין, נתנו לו מיטה בדירתם הקטנה, ודאגו לו עד שהתרפא[1]. - כותב הדברים כאן שמע זאת משד"ב גורארי', ומהיכן שמע זאת שד"ב גורארי'? פיני · (טובת הזולת) 06:02, 19 במאי 2011 (UTC)

"והיא הסתכנה בכניסה למשרדי השלטון הנאצי, כדי להשיג עבורו את המסמכים" - למה זה היה מסוכן, הרי גרו בו בזמן עשרות אלפי יהודים בגרמניה וכמו כל האזרחים יצא להם להיכנס תדיר למשרדי ממשלה למרות שהיו בשליטת הנאצים? נו, לפחות את הסיפור שאמרו לה שכל המשפחה שלך שניאורסונים וכו' לא הכניסו כאן. פיני · (טובת הזולת) 06:06, 19 במאי 2011 (UTC)

"בשנת תש"א, לאחר שאחיו, הרבי, הגיע לארצות הברית, חודש קשר המכתבים ביניהם." וכשהרבי היה בפריז, הוא לא יכל לכתוב אליו מכתבים? פיני · (טובת הזולת) 06:08, 19 במאי 2011 (UTC)

שד"ב גורארי' סיפר זאת מזכרנותיו, הוא אמר כי הוא הי' שם וראה את זה, ככל הנראה הוא, שהי' אז בריגא עם הרבי הריי"צ ושאר המשפחה הגיע אז לביקור לברלין.
אני בעצמי קראתי את זה בזכרונות שאחד כתב בשמו. --שמואל מונקס - שיחה 06:13, 19 במאי 2011 (UTC)
לגבי בארי גוראריה, אחרי הכל הוא משפחה ומטבע הדברים הוא מעודכן. כל עוד ואין מקור סותר או בעיה הגיונית, נראה לי שחזקתו אמת. לגבי משרדי הנאצים, יכול להיות שהניירות שלהם לא היו מספיק בסדר ובכלל, אין ספק שהיה שם "מקום סכנה" ומי שלא היה מוכרח, נמנע מכך. לגבי המכתבים, אני משער, שלפני כן לא היה כתובת מסודרת וגם הדואר היה פחות זמין. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ט"ו באייר ה'תשע"א 07:08, 19 במאי 2011 (UTC)
בימים ההם בארי הי' גר אצל הרבי והרבנית - כך שמעתי מר' זושא פויזנר - וכנראה ששם ראה א,ז או עכ"פ שמע. ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים.

לגבי בארי מיודעי דבר שמעתי שאי אפשר לסמוך ולו על דבר אחד שאמר ושעוד בחיי זקנו היה ממציא ומשקר כל היום (בכוונה אינני נכנס לפרטים) וכך המשיך גם אחר כך, ויש הוכחות ברורות להרבה מקרים שהם פשוט שקר גמור ולכן להשמיט. -- נכתב ע"י בפועל ממש ששכח לחתום את שמו.

כדי להחיל על אדם התואר "שקרן", יש לדון בזה בכובד ראש, בפרט כאשר מדובר בעניין עובדתי שלא נראה שיהיה אינטרס לשקר. שיחזרתי. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ו באייר ה'תשע"ב 12:52, 18 במאי 2012 (IDT)

זה בדיוק הנקודה - ואני חוזר שוב: לא כאן הבמה לפרט את הפרטים וממי שמעתי אותם - היה לו מחלה לשקר גם בלי אינטרסים.--בפועל ממש - שיחה 16:04, 18 במאי 2012 (IDT)

משונה מאוד וכל עוד הדבר לא יוכח מעל לכל ספק, אין להסתמך על זה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ז באייר ה'תשע"ב 21:37, 19 במאי 2012 (IDT)

אכן הוכח בגביית עדות וממעשים שבעצמו הודה בבית המשפט ואין כאן הפורום לפרט - ואין העניין בכלל להתעסק בזה בהוראת אד"ש, אך העובדות לא ניתנות לשינוי ולכן חבל לכתוב שקרים--בפועל ממש - שיחה 23:00, 19 במאי 2012 (IDT).

באם אכן הוכח, אין צורך להתעסק. די בהצגת ההוכחות לתועלת כולם ותו לא. אי אפשר לכתוב דברים על סמך ידיעה אישית בלבד. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), כ"ח באייר ה'תשע"ב 01:39, 20 במאי 2012 (IDT)

דיון - העיסוק במשפחתו

בעקבות מה שכתוב כאן לפני זה, רציתי לעורר על נקודה לדיון בין החב"דפדים:

ידוע שהרבי לא רצה שיתעסקו עם משפחתו, ופרט לחסידים בודדים (שהרבי ציוה אותם על קשר והורה הוראות ספציפיות כיצד ואיך) - כל החסידים מוזהרים על ניתוק.

בכלל, משפחת בית הרבי היא משפחה אצילית, ואין זה מן הכבוד שכל אחד ינהג בהם מנהג אישי.

מהוראה זו ניתן ללמוד על הזהירות הגדולה שיש לנהוג כשאנו באים לכתוב עליהם ועל חייהם. בואו נחשוב על כך שהם נכנסים לכאן ורואים את שכתבו עליהם, עם כל הפרטים וה"כניסה לקרביים" - לדעתי הם ייפגעו מאוד וזה יגביר אצלם בלב וברגשות את התרעומת על חב"ד/החב"דניקים.

דעתכם? זלמן - שיחה

זלמן, הנחת ב' יסודות השערתיים ולפיהם הסקת מסקנות. א. יש לברר בצורה יסודית מה מקור ל"ידוע" שהרבי לא רצה עיסוק עם משפחתו ובאיזה עיסוק מדובר. ב. לי נראה שהם מאוד ישמחו לראות שיש ערך מכובד ואוהד על סבם הדגול. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ט"ו באייר ה'תשע"א 12:25, 19 במאי 2011 (UTC)
א. תוכל לראות בגוף הערך על עדות הרב גלוכובסקי בשם הרב מיידנצ'יק. ב. שמעתי מאברך חסידי שהיה אז בחור ב'קבוצה', שהרבי ביקש שלא יתעסקו איתם. ג. מעוד אברך שהיה קשור לשליחויות אליה שמעתי שהרבי ביקש ממנו לשמור בסוד את השליחות אליה. ד. בנוגע לערך האוהד - אסכים עם דבריך בקשר אליו באופן אישי. לא אסכים בקשר ל"ביתו" ו"משפחתו" והחיטוט המיותר בפרטיהם האישיים ממש, כמו גם בדף השיחה כאן. לדעתי זה עבר כל גבול וההתנהלות בנושא חסרת רגישות וכבוד למשפחת בית הרב. שמרתי את אצבעות ידיי שלא לכתוב ביטויים חריפים יותר. זלמן - שיחה
כפי הידוע לי היו מטרידים את חייה השלווים (כפי שניתן לשער) והבקשה הייתה, ככל הנראה, להניח לה במובן הפשוט ביותר. כמו כן, לא חסרים כאלה שירצו "לקרב" אותה וכו' והבקשה נשמעת פשוטה ואלמנטרית ביותר. לגבי השליחות הסודית, הרי יש בערך לפחות שני "התעסקויות" ידועות ומפורסמות, כך שצריך עיון מה משמעות הסודיות של אותה שליחות מסתורית. לגבי המשפחה, אני לא רואה שום חיטוט מיותר. אדרבה, כתיבה מכובדת וסוקרת. אם יש ביטוי כזה או אחר הגולש, תמקד (אפשר גם להעביר את הדיון לארכיון, בסיום עריכת הערך). בכל אופן, אני ממליץ להמתין לאמירות של משתמשים נוספים. בהצלחה! --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ט"ו באייר ה'תשע"א 12:53, 19 במאי 2011 (UTC)

להעיר שישנו פתגם ידוע ברוסית (כמדומני מאדמו"ר הריי"צ, אולי הופיע באחד ה'התמים'ס האחרונים?) "במשפחת הצאר (צארסק'ע פאמיליע) אל תיגע". וד"ל. לחיים ולברכה - גאר ווילדיג - שיחה

הערות שוליים

דאגה למצב קברו

למה כתוב בערך שהרבי אמר ליצחק דוד גרונר שאחיו קבור בטבריא?? -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.

תוקן, תודה --שיעשיחה י"ט בניסן ה'תשע"ח 14:59, 4 באפריל 2018 (IST)

תאריך לידה ותיקונו

לאחרונה נתפרסם קובץ חדש עליו שבו כתוב שנולד ביום כ"א אייר תרס"ו ולא ג' סיוון תרס"ט הקובץ שם מוכיח זאת משלוש הוכחות כדלקמן:

א' עדות אחד החסידים שנישכח מזיכרוני את שמו שאומר בזיכרונותיו שבשנת תרע"ב ראה את ר' ישראל אריה לייב ואז כותב שככל הנרה נראה בן חמש או שש שעם תעשו חישבו יוצא שנת תרס"ו.

ב' לאחרונה התפרסם רשימותיו של הרה"ח רבי ברוך שניאור זלמן בו כותב שבשנת תרע"ה היה אצל הרבי הרש"ב ואמר לרבי הרש"ב ש"יש בן קטן לבני לוי'ק שיחיה, שהוא על דרך עילוי, שבקי בגמרא ובמדרש ויכול ללמוד היטב". אדמו"ר הרש"ב שאל: "כמה שנים יש לו?" והסב השיב: "בעזרת השם יתברך יהיה לו קודם חג השבועות תשע שנים". ומיזה משמע שהיה בתרע"ה היה זה כחודש ליפני גיל תשע ונעשה חישוב יוצא שנולד ליפני חג השבועות תרס"ו וזה מב' מקורות ולא תרס"ט.
ג ועוד שלאחרונה התפרסמו ספרי הרישום של רוסיא ששם כתוב את תאריך השנה שנולד: תרס"ו ותאריך לידתו: כ"א אייר וכתוב שמה גם את התאריכים הלועזיים שנולד ונימול וכתוב תוארו של אביו איש נכבד לדורותיו וכו"
בכל מקרה יוצא שתאריך לידתו הנכון והמדויק ביותר הוא כ"א באייר תרס"ו וזה מג' הסיבות הנ"ל וזה שכתוב כאן ג' סיוון תרס"ט ולא כ"א באייר תרס"ו זה בגלל עדות אשתו שלו שאמרה שהייתה חוגגת את יום הולדתו בתאריך 1909 וזה רק מאשתו היא אמרה זאת ובגלל שרק היא אמרה זאת ולא סמכו עליה כ"כ כתבו בקונטרס שיצא בתאריך י"ג אייר (פטירתו) "ג' (?) סיוון תרס"ט" והשאירו רוח קצת ולכן שמו סימן שאלה כי לא כ"כ היו בטוחים אבל אני חושב שבגלל אשתו שהיא אחת מול ב' אנשים חסיד אחד וסבו של הרבי ועוד מסמך בספר הרישום שהוא מקור אמין ולכן אני חושב שצריך לשנות לתאריך כ"א באייר תרס"ו ולתקן את הטעות מי שחושב שלא לתקן את הטעות שיכתוב לי בדף השיחה שלי תודה
עוד ראיה שזה התאריך הנכון, שבפתח דבר לכמה מקומות הרבי ציין תאריך כ"א אייר, וזה לכאו' המאורע. (כמו שציין ג' כסלו, ולא ידעו מזה, ולאחרונה ברשימות של הרבנית חנה התגלה שזה יום הולדת של בערל).

אני עצמי לא אשנה את התאריך כי אני רוצה לשמוע חוות דעת מאחרים עולם - שיחה 13:34, 4 במאי 2018 (IST)

שאלה קשה, גרסה של הרבנית חנה, מול הגרסאות האחרות, אני חושש להכריע... --שיעשיחה כ"ו באדר ב' ה'תשע"ט 16:56, 2 באפריל 2019 (IST)
כתבתי בעבר הנראה לענ"ד בנושא בשיחה:כ"א באייר, ועל פי זה ערכתי כאן. אם ימצא אי מי הוכחה שהגהת הרבי לקונטרס ושיחה אינה כוללת דיוק בפרטים כגון אלו, אולי אשנה דעתי, אבל כרגע נראה לי פשוט שהרבי הכריע, ומי יבוא אחרי המלך. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 12:44, ב' בניסן ה'תשע"ט
קרייזי אבאוט משיח, אם כל הכבוד לנחרצות החסידית, הרבי לא הגיה את התולדות הנ"ל. לגבי ה"בלבול", צריך לבדוק אולי החילוק נובע מהבדל הלוח היוליאני והלוח הגרוגריאני. תוקידידס - שיחה, 22:09, י"ג באייר, ה'תשע"ט 22:09, 18 במאי 2019 (IST)
תוקידידס, עם כל הכבוד לנחרצות, מתבקש מקור לעובדה זו גופא: שהגהת הרבי לפתח דבר לא כוללת הגהה לאותה הערה. כמו כן, קשה להאמין שבלבול בין הלוחות יגרום שלא להבדיל בין תרס"ו לתרס"ט. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 07:53, כ"א באייר ה'תשע"ט