שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
די בסדר? אולי אם היה מדובר בנצר רחוק למשפחת בית הרב. אך כאשר מדובר בבתו של הרבי הקודם ובחתנו, לא נראה כי כבוד גדול יהיה, או נחת לרבי [[משתמש:מיכאל א|מיכאל א]]
:אוקיי. [[משתמש:חסיד|חסיד]] [[חב"ד]]* [[אידישעפדיה]]
 
בשם גורארי הרבי גם כן השתמש ראה אג"ק חכ"א אגרת הראשונה, ועוד!!
ומוסבר שמה ברור בהערה למה השתמשו בזה, וזה בפשטות שמו של מארק גורארי, אביו של מוטי גורארי מקראון הייטס, והסיפור על חייו מובא באריכות לפי ערך בזכרונות הרבנית חנה זי"ע
ואולי יבא הזמן נעשה מזה ערך, ואולי כבר יש. [[א' מחב"ד]]
== תאריך לידתו ==
::מה מוסיף, ולמי מוסיף הקטע הבא המופיע בראש העמוד בו אנו מתכתבים: "לא בכדי מחקתי את התיבה "בעלה". הוא כבר מזמן לא בעלה, בעקבות נסיבות לא נעימות ואכמ"ל". האם זה לא עונה לגדר של רכילות צהובה זולה שאין מקומה כאן והיא לא מוסיפה כבוד לאף אחד? מה רע למשל שיהיה כתוב: מחקתי את התיבה בעלה כיון שהם כבר לא נשואים.
::אגב, בענין התמונה. אני לא מדבר על הציורים ההזויים שמתפרסמים ברשת, אלא דווקא על התמונה שככל הנראה נמצאת בספריה ולא פורסמה על פי השמועה מפני סיבה אחרת. {{אנונימי}}
::::::::: חבל לקשקש אין בספריא שום תמונה של מפורסמת, ואין תמונה בכלל, הרבי לא שלל את הימצאותה אבל ניתן להבין מדבריו, שלא קיבל שהיא קיימת
:::גירושים, לידיעתך, זה נסיבה לא נעימה וזה טבעה של דף שיחה, שמלבנים גם דברים פחות נעימים (ובסוף ניתן לארכב את הדיון וגולשים כמעט ולא נכנסים לשם). בכל אופן, אם משתמשים נוספים יצדדו בבעתיות הניסוח, ניתן לשנות מילה פה, מילה שם. לא צריך למחוק את דף השיחה בשביל זה. --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]], ט"ו באייר ה'תשע"א 21:31, 19 במאי 2011 (UTC)
::א. תוכל לראות בגוף הערך על עדות הרב גלוכובסקי בשם הרב מיידנצ'יק. ב. שמעתי מאברך חסידי שהיה אז בחור ב'קבוצה', שהרבי ביקש שלא יתעסקו איתם. ג. מעוד אברך שהיה קשור לשליחויות אליה שמעתי שהרבי ביקש ממנו לשמור בסוד את השליחות אליה. ד. בנוגע לערך האוהד - אסכים עם דבריך בקשר אליו באופן אישי. לא אסכים בקשר ל"ביתו" ו"משפחתו" והחיטוט המיותר בפרטיהם האישיים ממש, כמו גם בדף השיחה כאן. לדעתי זה עבר כל גבול וההתנהלות בנושא חסרת רגישות וכבוד למשפחת בית הרב. שמרתי את אצבעות ידיי שלא לכתוב ביטויים חריפים יותר. [[משתמש:זלמן|זלמן]] - [[שיחת משתמש:זלמן|שיחה]]
:::כפי הידוע לי היו מטרידים את חייה השלווים (כפי שניתן לשער) והבקשה הייתה, ככל הנראה, להניח לה במובן הפשוט ביותר. כמו כן, לא חסרים כאלה שירצו "לקרב" אותה וכו' והבקשה נשמעת פשוטה ואלמנטרית ביותר. לגבי השליחות הסודית, הרי יש בערך לפחות שני "התעסקויות" ידועות ומפורסמות, כך שצריך עיון מה משמעות הסודיות של אותה שליחות מסתורית. לגבי המשפחה, אני לא רואה שום חיטוט מיותר. אדרבה, כתיבה מכובדת וסוקרת. אם יש ביטוי כזה או אחר הגולש, תמקד (אפשר גם להעביר את הדיון לארכיון, בסיום עריכת הערך). בכל אופן, אני ממליץ להמתין לאמירות של משתמשים נוספים. בהצלחה! --[[משתמש:חיים נהר|<span style="color: #004DFF;">'''חיים נהר'''</span>]]<span style="color: Maroon;"> ¤ </span> [[שיחת משתמש:חיים נהר|<span style="color:#80BFFF;">('''שׂיג ושׂיח''')</span>]], ט"ו באייר ה'תשע"א 12:53, 19 במאי 2011 (UTC)
להעיר שישנו פתגם ידוע ברוסית (כמדומני מאדמו"ר הריי"צ, אולי הופיע באחד ה'התמים'ס האחרונים?) "במשפחת הצאר (צארסק'ע פאמיליע) אל תיגע". וד"ל. [[משתמש:גאר ווילדיג לגמרי|לחיים ולברכה - גאר ווילדיג]] - [[שיחת משתמש:גאר ווילדיג לגמרי|שיחה]]
{{הערות שוליים}}
 
== דאגה למצב קברו ==
 
למה כתוב בערך שהרבי אמר ליצחק דוד גרונר שאחיו קבור '''בטבריא'''?? {{אנונימי}}
:תוקן, תודה --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] י"ט בניסן ה'תשע"ח 14:59, 4 באפריל 2018 (IST)
 
== תאריך לידה ותיקונו ==
 
לאחרונה נתפרסם קובץ חדש עליו שבו כתוב שנולד ביום '''כ"א אייר תרס"ו''' ולא ג' סיוון תרס"ט הקובץ שם מוכיח זאת משלוש הוכחות כדלקמן:
 
'''א'''' עדות אחד החסידים שנישכח מזיכרוני את שמו שאומר בזיכרונותיו שבשנת תרע"ב ראה את ר' ישראל אריה לייב ואז כותב שככל הנרה נראה בן חמש או שש שעם תעשו חישבו יוצא שנת תרס"ו.
 
:'''ב'''' לאחרונה התפרסם רשימותיו של הרה"ח רבי ברוך שניאור זלמן בו כותב שבשנת תרע"ה היה אצל הרבי הרש"ב ואמר לרבי הרש"ב ש"יש בן קטן לבני לוי'ק שיחיה, שהוא על דרך עילוי, שבקי בגמרא ובמדרש ויכול ללמוד היטב". אדמו"ר הרש"ב שאל: "כמה שנים יש לו?" והסב השיב: "בעזרת השם יתברך יהיה לו קודם חג השבועות תשע שנים". ומיזה משמע שהיה בתרע"ה היה זה כחודש ליפני גיל תשע ונעשה חישוב יוצא שנולד ליפני חג השבועות '''תרס"ו''' וזה מב' מקורות ולא תרס"ט.
 
: '''ג''' ועוד שלאחרונה התפרסמו ספרי הרישום של רוסיא ששם כתוב את תאריך השנה שנולד: תרס"ו ותאריך לידתו: כ"א אייר וכתוב שמה גם את התאריכים הלועזיים שנולד ונימול וכתוב תוארו של אביו איש נכבד לדורותיו וכו"
 
:בכל מקרה יוצא שתאריך לידתו הנכון והמדויק ביותר הוא '''כ"א באייר תרס"ו''' וזה מג' הסיבות הנ"ל וזה שכתוב כאן '''ג' סיוון תרס"ט''' ולא כ"א באייר תרס"ו זה בגלל עדות אשתו שלו שאמרה שהייתה חוגגת את יום הולדתו בתאריך 1909 וזה רק מאשתו היא אמרה זאת ובגלל שרק היא אמרה זאת ולא סמכו עליה כ"כ כתבו בקונטרס שיצא בתאריך י"ג אייר (פטירתו) "ג' (?) סיוון תרס"ט" והשאירו רוח קצת ולכן שמו סימן שאלה כי לא כ"כ היו בטוחים אבל אני חושב שבגלל אשתו שהיא אחת מול ב' אנשים חסיד אחד וסבו של הרבי ועוד מסמך בספר הרישום שהוא מקור אמין ולכן אני חושב שצריך לשנות לתאריך '''כ"א באייר תרס"ו''' ולתקן את הטעות מי שחושב שלא לתקן את הטעות שיכתוב לי בדף השיחה שלי תודה
::::::עוד ראיה שזה התאריך הנכון, שבפתח דבר לכמה מקומות הרבי ציין תאריך כ"א אייר, וזה לכאו' המאורע. (כמו שציין ג' כסלו, ולא ידעו מזה, ולאחרונה ברשימות של הרבנית חנה התגלה שזה יום הולדת של בערל).
אני עצמי לא אשנה את התאריך כי אני רוצה לשמוע חוות דעת מאחרים [[משתמש:עולם|עולם]] - [[שיחת משתמש:עולם|שיחה]] 13:34, 4 במאי 2018 (IST)
:שאלה קשה, גרסה של הרבנית חנה, מול הגרסאות האחרות, אני חושש להכריע... --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] כ"ו באדר ב' ה'תשע"ט 16:56, 2 באפריל 2019 (IST)
::כתבתי בעבר הנראה לענ"ד בנושא ב[[שיחה:כ"א באייר]], ועל פי זה ערכתי כאן. אם ימצא אי מי הוכחה שהגהת הרבי לקונטרס ושיחה אינה כוללת דיוק בפרטים כגון אלו, אולי אשנה דעתי, אבל כרגע נראה לי פשוט שהרבי הכריע, ומי יבוא אחרי המלך. -- [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 12:44, ב' בניסן ה'תשע"ט
:::[[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]], עם כל הכבוד לנחרצות החסידית, הרבי לא הגיה את התולדות הנ"ל. לגבי ה"בלבול", צריך לבדוק אולי החילוק נובע מהבדל הלוח היוליאני והלוח הגרוגריאני. [[משתמש:תוקידידס|תוקידידס]] - [[שיחת משתמש:תוקידידס|שיחה]], 22:09, י"ג באייר, ה'תשע"ט 22:09, 18 במאי 2019 (IST)
::::[[משתמש:תוקידידס|תוקידידס]], עם כל הכבוד לנחרצות, מתבקש מקור לעובדה זו גופא: שהגהת הרבי לפתח דבר לא כוללת הגהה לאותה הערה. כמו כן, קשה להאמין שבלבול בין הלוחות יגרום שלא להבדיל בין תרס"ו לתרס"ט. -- [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 07:53, כ"א באייר ה'תשע"ט
:::::בלא להתערב לכאן או לכאן, אין כל ספק שהבלבול כ"א-ג' מקורו בהבדל שבין הלוחות. '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]'''
::::::[[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]], לא ראיתי נחרצות בדבריי, רק השערה מאופקת ומסוייגת ב"צריך לבדוק אולי..." לגבי הנקודה השנייה (הגהת הרבי את הקונטרס הנ"ל), פשוט הדבר גם למי שאינו מצוי בסוד העניין כי הרבי לא הגיה את הסקירה הנ"ל, ומה גם שאפשר לברר אצל ר' שמואל קראוס שכתבה בשעתו האם הרבי הגיהה? אתה ב-770 כעת? [[משתמש:תוקידידס|תוקידידס]] - [[שיחת משתמש:תוקידידס|שיחה]], 12:20, כ"א באייר, ה'תשע"ט 12:20, 26 במאי 2019 (IST)
:::::::[[משתמש:תוקידידס|תוקידידס]], הנחרצות - התכוונתי לקביעה שלך בפשטות שהרבי לא הגיה. כתבת "תולדות" ו"סקירה" ואיני יודע למה כוונתך, אבל אם אנחנו מדברים על אותו דבר - מדובר בפתח דבר לקונטרס מוגה, שצריך מקור ברור לטענה שהרבי הגיה את כל הקונטרס (כולל הפתח דבר) מלבד אותה הערה.
:::::::איני ב-770 כעת, ומי יתן לי אבר כיונה... {{קטן|לבירורים אישיים נוספים מומלץ להשתמש בשליחת מייל למשתמש.}} -- [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 10:29, כ"ב באייר ה'תשע"ט

תפריט ניווט