הבדלים בין גרסאות בדף "שיחה:השיחה הידועה"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 53: שורה 53:
 
:להבנתי - אינני בטוח - זה היה משהו חאפער שנערך בקדחתנות, העיקר שיצא כהוראת הרבי, ולכן לא היה מושקע במיוחד, ולא השתלם להדפיסו לנצח.
 
:להבנתי - אינני בטוח - זה היה משהו חאפער שנערך בקדחתנות, העיקר שיצא כהוראת הרבי, ולכן לא היה מושקע במיוחד, ולא השתלם להדפיסו לנצח.
 
:מה גם שאז אף אחד לא חשב שהפעולות להבאת המשיח יצטרכו להיות לטווח של יותר מכמה ימים... • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 08:36, כ"ח בניסן ה'תשע"ז
 
:מה גם שאז אף אחד לא חשב שהפעולות להבאת המשיח יצטרכו להיות לטווח של יותר מכמה ימים... • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 08:36, כ"ח בניסן ה'תשע"ז
 +
::אכן. לאידך המהדורה השני' של הקובץ (שיצאה לאור אחרי השיחה, וכבר כללה יותר ערכים), כן צולמה והודפסה באיזהו מקומן. ---[[משיח]] נאו! '''[[משתמש:חסיד|חסיד חב"ד]] - [[שיחת משתמש:חסיד|שיחה]]''' - כ"ח בניסן ה'תשע"ז -  09:27, 24 באפריל 2017 (UTC)

גרסה מ־12:27, 24 באפריל 2017

הרבי לא אמר לרמי אנטיאן, אלא כתב.

לא נראה לי שהתמונה היא מהשיחה הידועה. ואם אני זוכר נכון, הקשר היחיד שלה לערך הוא שאו"ת התמימים שמו אותה במודעותיהם. מענדל'ה, 444 - תא דואר

אם כן נשמח אם מישהו יעלה תמונה מתוך הלינק שבערך, מהוידיאו. --ענוים, הגיע זמן גאולתכם! היום ח' בסיוון ה'תש"ע שָׁלוֹם - סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם 02:44, 21 במאי 2010 (UTC)
עדכון: העליתי. --בברכה, היום כ"ה בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשֹוֹחַחִים 21:25, 7 ביולי 2010 (UTC)
עדיף תמונה בלי כיתוב. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 21:37, 7 ביולי 2010 (UTC)
כפשוט, אך לדיוק: זה תמונה שמצאתי באינפו, וכמדומה שאין תמונה אחרת. אדרבה, תעלה בעצמך מהוידאו בלי כיתוב! --בברכה, היום כ"ה בתמוז ה'תש"ע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשֹוֹחַחִים 21:40, 7 ביולי 2010 (UTC)
העלתי בלי כיתוב --יחי המלך המשיח! 28 ¤ שיחה 02:05, 9 ביולי 2010 (UTC)


הקובץ של בערל'ה

למי שיש את הקובץ של בערל'ה וולף בקשר עם השיחה הזו, שהתפרסם בקשר עם מבצע 'איכה' לפני כשנתיים, מתבקש לטובת כלל הציבור לקשר אותו לערך. • זוננשיין - תמיד בשמחה • כ"ז בניסן ה'תשע"ג • 13:32, 7 באפריל 2013 (IDT)

מקור לערך

יוסי, השתמשת גם במקור המובא כאן? • שנוזעל - שיחה • ט"ו בתמוז ה'תשע"ג 02:06, 23 ביוני 2013 (UTC)

א. מי אמר לך שקוראים לי יוסיקריצה.jpg . ב.ראית את המקור הזה, הבעיה שזה קובץ נעול כך שלא יכולתי להעתיק משם כלום. בעז"ה בהמשך. יש עוד הרבה מה להרחיב--בברכה, יצחק - שיחת הגאולה 03:11, 23 ביוני 2013 (UTC)

ערך מומלץ

נראה לי שערך כזה מצד עצמו ראוי להמלצה. ובפרט שהוא לפי ערך מסודר ובנוי כראוי. ואני מניח שבהשתתפות קלה מצד העורכים שליט"א ערך זה יוכל בקלות להפוך למומלץ.  •  מתעקשים  •  ועידת ליובאוויטש 20:11, 9 במאי 2016 (UTC)

רעיון חזק וחשוב! בפרט שרשימת המומלצים (והמובחרים) דלילה להחריד, ואין בה אף ערך (!!) בעניני גאומ"ש. אבל יש עוד הרבה מה לעבוד ולהוסיף בערך, כולם מוזמנים!!! ובקרוב אכן יהיה ראוי לכך. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 02:34, ב' באייר, הקהל ה'תשע"ו
אני מצטרף לקריאתם של כתית למאור וקרייזי, אני בהחלט חשוב שראוי שיהיה ערכים יפים ומסודרים בגאולה ומשיח ברשימת המומלצים--מ. פינחסי - שיחה • ג' באייר ה'תשע"ו 15:53, 11 במאי 2016 (UTC)
Yes check.jpg בוצע. על פי הכללים בחב"דפדיה:ערכים מומלצים במהלך השבוע הקרוב יש לשפץ את הערך וכו', עד להעברתו להצבעה על היותו מומלץ - וכולם מוזמנים לעזור. תודה. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 04:32, ד' באייר, הקהל ה'תשע"ו

שיפור הערך

  1. חסר בערך פרק "רקע".
  1. חסרים מקורות כתובים למענה לרחמים אנטיאן, דברי ר"ז גוראריה, ומרדכי אליהו.
  2. הרבה מילים מודליות - מילים שכל תוכנן הוא להגביר את עוצמת הדברים.("השיחה נאמרה בהפתעה גמורה" המילה גמורה מיותרת בכתיבה אנציקלופדית לא נהוג להשתמש בהם אלא כשמצטטים.--הנחה - שיחה 20:04, 14 במאי 2016 (UTC)
הרב הנחה, אתה מוזמן לערוך ולשפץ, וכך, על ידי הירתמות של כולנו - הערך יהפוך למומלץ... •  מתעקשים  •  ועידת ליובאוויטש 01:54, 15 במאי 2016 (UTC)

ייש"כ גדול לכל המגיבים והעורכים ה' עליהם יחיו.

  1. בנוגע למילים - מחקתי את "גמורה", יש עוד משהו? אתה מוזמן למחוק.
  2. מקורות - אין באמת דבר כזה "מקור" לדברים האלו, אם נמצא קובץ של ועד חיילי בית דוד ששם כתוב הסיפור, או גליון בית משיח מתשנ"ה, זה יותר אמין מחב"דפדיה? (אולי כן, אבל...). המקור הוא מתי סיפרו את זה וכד', וזה מופיע, חוץ מרמי אנטיאן שלא הצלחתי למצוא מתי הפעם הראשונה שסיפר את זה.
  3. פרק רקע - מה צריך להיות כתוב בו? הרי אין אתנו יודע עד מה מה גרם לרבי לומר את השיחה. י"א ניסן שנת הצ'? מלחמת המפרץ? (ב"ימי בשורה" הרב ברוין מקשר את זה לכך שביחידות בכ"ו ניסן הרבי דיבר שירקדו על הניסים, ובפועל היה ריקוד קטן "יוצא זיין", והיו אדישים... אבל זה כמובן בדעת תחתון ולא מידע אנציקלופדי).

תודה! • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 10:00, ז' באייר, הקהל ה'תשע"ו

  1. סגנון הערך "זעזוע" "זעקות" וכו' הוא סגנון סיפורי שאינו מקובל בד"כ בכתיבה מעין זו, (הסיבה פשוטה משום שהמילים האלו מבטאות רגש שקשה להוכיח אותן, אצל אחת המאורע היה "מזעזע" אצל השני היה רק "מעורר" ואצל השני "לא שגרתי") אולם כתיבה זו נתונה להחלטת הכותבים (שהרי מדובר בנושא חסידי שקשה לכותבו ללא רגש...)
  2. מקור חיצוני עדיף על מקור פנימי. אמין יותר משום שהמקור החיצוני מתפרסם בשם ארגון וכו' משא"כ כאן שלא ידוע זהות הכותבים אינו שווה ערך באמינותו. נוסף לכך שמקורות ברורים מוכיח על עבודת מחקר רצינית בעניין ולא איסוף מידע בחפזה.
  3. פרק רקע הוא לא פרק "מניעים", אלא פרק שעניינו לתת לקורא בסיס לערך. בנידון דידן הוא פרק שסוקר את פעולותיו של הרבי להחשת הגאולה, תדירות הדיבור ועליית רף הדרישות עם השנים, תוכן שיחותיו בשנים שלפני זה שיש לבקש ולתבוע את הגאולה ושאחריות הבאתה היא על כל אחד ואחד. (נוסף לכך יש את שיחת פורים מ"ז שהוא מעין בסיס לשיחה זו, בה מבאר הרבי את תפקידו של כל אחת בהבאת הגאולה בדורנו).--הנחה - שיחה 11:17, 15 במאי 2016 (UTC)
רקע לא חייב להיות "מהגרם לשיחה", וכפי שאמרת, אין איתנו יודע עד מה". אבל בהחלט כדאי לציין את האווירה בתקופה שקדמה לשיחה, מלחמת המפרץ וכו' וכו'. כאשר הקורה מבין הרבי מנסה להוציא אותנו מהאדישות בדווקא בתקופה כזטת, זה מקבל משמעות אחרת לגמרי.. כפשוט שאף אחד לא מתיימר להגיד שזה הסיבה לאמירת השיחה --מ. פינחסי - שיחה • ז' באייר ה'תשע"ו 15:56, 15 במאי 2016 (UTC)

תודה! בל"נ נעבוד על זה בקרוב. דורש הרבה שיקול דעת וגם קצת ברייטקייט... • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 02:06, ח' באייר, הקהל ה'תשע"ו

ניסיתי לפעול ברוח האמור (רקע, מקורות וכד'). אמנם יש מקום נרחב להגהה וביקורת של משתמשים נוספים, קדימה! • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 02:56, ח' באייר, הקהל ה'תשע"ו
אגב, את דברי הר"מ אליהו לא אני כתבתי, אבל באמת זה נראה מוזר - מתי הוא דיבר עם הרבי על זה? הרבי לא מדבר בטלפון, וביחידות בנ"ב לא הוזכר הנושא למיטב ידיעתי. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 02:59, ח' באייר, הקהל ה'תשע"ו
נראה לך שכל פעם שמצטטים צריך להדגיש ולהגדיל את הכתב? לא נראה לי! בפרט שזה גם מוריד מיופי עיצוב הערך. לדעתי חוץ מציטוט "ארוך" (2-3 שורות) אין להדגיש שום ציטוט.
הפרק בעקבות השיחה והפרק פעולות וכו' הם לכאורה כפילות (לא בתוכן אלא ש'נושא' הפרקים זהה).--הנחה - שיחה 21:36, 16 במאי 2016 (UTC)
  1. אינני יודע כללים בזה, באמת אפשר לשנות כהבנתך.
  2. הפרק 'בעקבות' לא בא לתאר הפעולות המעשיות אלא ההרגשה והסערה שהתחוללה בעקבות השיחה, הפרק 'פעולות' בא לתאר יוזמות וענינים מעשיים. אם זה לא מספיק ברור לקורא, אדרבה תציע איך לחדד זאת. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 21:51, ח' באייר, הקהל ה'תשע"ו
אפשר להוסיף פרק שעוסק בהשפעתה של השיחה והיום (כ"ח ניסן) בשנים אלו האחרונות כינוסים התעוררות וכו'.--הנחה - שיחה 09:19, 19 במאי 2016 (UTC)

הדף של דוברוסקין

מישהו ראה פעם את הדף המדובר של דוברוסקין שיצא לאור לאחר השיחה? איך יכול להיות שעד היום לא התפרסם, הרי זה משהו שחולק לציבור, ומיד אחרי זה הרבי דיבר על זה. בהבנה הפשוטה שלי זה היה אמור להתפרסם במשך השנים שחלפו מאז. להתראות - שיחה 08:30, 24 באפריל 2017 (UTC)

להבנתי - אינני בטוח - זה היה משהו חאפער שנערך בקדחתנות, העיקר שיצא כהוראת הרבי, ולכן לא היה מושקע במיוחד, ולא השתלם להדפיסו לנצח.
מה גם שאז אף אחד לא חשב שהפעולות להבאת המשיח יצטרכו להיות לטווח של יותר מכמה ימים... • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 08:36, כ"ח בניסן ה'תשע"ז
אכן. לאידך המהדורה השני' של הקובץ (שיצאה לאור אחרי השיחה, וכבר כללה יותר ערכים), כן צולמה והודפסה באיזהו מקומן. ---משיח נאו! חסיד חב"ד - שיחה - כ"ח בניסן ה'תשע"ז - 09:27, 24 באפריל 2017 (UTC)