שיחה:דיוני הרשימות

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

למה מובא דוקא מאמרו של חזן?

חסר מאמרים בעניין הרשימות? האם לא ראוי להביא את מאמריו של מי שעמד בראש צוות העריכה של הרשימות, ר' דוד פלדמן?

כיון שכל המצדדים במאמרים אחרים עסוקים בהשחתות וכדו' במקום לתרום ולהוסיף מאמרים נוספים בעניין הרשימות. בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 10:08, 31 בדצמבר 2009 (UTC)
הוכנס איזכור בערך רשימות#לקריאה נוספת. ונזכה במהרה בימינו לחזות פני מלך - הוא ניהו אד"ש זאל געזונט זיין. חסיד חב"ד (שיחה)
אני סומך עליך, חסיד, שזהו כתבה עניינית ולא סתם עליהום כפר חב"די (עיתון). --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 11:38, 1 בינואר 2010 (UTC)
עניני בהחלט. למאמרו של הירשל נאטיק לא ציינתי, מהסיבה הנזכרת לעיל. כנ"ל מאמרו של ווינער. --בהצלחה רבה ומופלגה בשליחות היחידה!. חסיד חב"ד - שוחחו עימי!
הנה הוכח שצדקתי כאמרתי "סומכני עליך".. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 12:34, 1 בינואר 2010 (UTC)
אני מקווה שהמאמר של חזן ענייני ולא סתם עליהום משיחי (פלג), למרות שקשה להאמין על חזן שיכתוב ענייני.
למה אתה מדבר על שאינך מכיר כלל?! --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 11:56, 27 בינואר 2010 (UTC)
ראשית, עשיתי בדיוק מה שאתה ניסית לעשות לר' דוד פלדמן, שנית, אני מכיר גם את חזן וגם את דוד פלדמן ואם נתנסח בעדינות, חזן יותר שייך לכתיבה מתלהמת ובלתי עניינית מר' דוד פלדמן, כנ"ל (אם כי במידה פחותה) כפר חב"ד לעומת ב"מ.
לא דיברתי על דוד פלדמן, דיברתי עליך (או אנונימי אחר) שמשחית ולא מועיל ודורש קישורים. את דוד אני מכיר קצת ולא דיברתי עליו מילה. מה שכן, דיברתי על העיתון כפר חב"ד שכבר הוכיח בעבר את יכולותיו להוציא מפיו של אדם דברים שלא נתכוון אליהם. כמו כן, עיתון שהכפיש קבוצה מכובדת של קהילת חב"ד, רבנים, שלוחים, אנ"ש ותמימים רק בגלל שהם לא חושבים כמותם (וב"ה הפסיקו בתקופה האחרונה לאחר שראו ש"כאשר יענו אותו כן ירבה ויפרוץ" - סלח לי על הציטוט). בית משיח מתהלם מאוד (אולי קצת מוגזם אפילו, בעניינים מסוימים) אבל אף פעם לא נגד מישהו. התנסחת בעדינות "שייך יותר" שייך פחות. תכל'ס חזן אדם ענייני ורציונאל ביותר ולא שייך שיכתוב דברים שהוא לא מוכן להתווכח עליהם עם כל ידידיו ומכריו הוותיקים ש"מחפשים" אותו. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 21:03, 27 בינואר 2010 (UTC)

האם אכן "לא הייתה הכרעה מגורם מוסמך"????

למיטב ידיעתי כתב הרבי את כל חפציו הפרטים לאחר 120 לאגו"ח כשהאפוטרופוס הוא המזכיר ר' יוד'ל קרינסקי, ממילא הוא הוא ה"גורם המוסמך" בעניין זה והעניין אינו תלוי ברגש של זה או אחר. אהה בעצם שכחתי כמה מאנ"ש באה"ק הודיעו שהם מתנגדים לפרסום והרי לאחר ג' תמוז הגורם המוסמך הוא "כמה מאנ"ש" או במילים אחרות "בימים ההם אין מלך בישראל איש הישר בעיניו יעשה"

כתבת שעל הרשימות מתנגדים מתנגדי הרחי"ק יחי'. ובכן, הייתי ממליץ לך לשאול את המשיחיסט הקיצוני, חברו הטוב של ר' זמרוני זעליג ציק ומתנגדו החריף של ר' חיים יהודה קרינסקי, ה"ה יצחק יהודה ירוסלבסקי מה דעתו על פרסום הרשימות....שישים שנה.jpg --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי! - ההתוועדות מתחילה! המשפיעים מוזמנים...
הדיון הוא לא על הזכות לפרסם או לא. יש כאן שאלה השקפתית, האם זהו רצונו של הרבי שיפרסמו או לא? --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 13:16, 29 בינואר 2010 (UTC)
ראשית, כתבתי שבדרך כלל נמנים וכו', יתכן שישנם כאלו ואחרים שמתנגדים מסיבותיהם הם, אך בדרך כלל ההתנגדות נובעת מהמניעים שכתבתי.
שנית, מחקתי את הקטע "בסופו של דבר לא הייתה הכרעה משום גורם מוסמך", שאלתי בדיון זה היא לא כפי שרוצה להבין חיים נהר "שאלה השקפתית", אלא האם האדם שמונה ע"י הרבי בצוואתו להיות האפוטרופוס על נכסיו לאחר הסתלקותו, אינו נקרא גורם מוסמך, הרשאי להורות על הדפסתם, האם יש לך הסבר אחר למילה אפוטרופוס?
ג: האם יש לך הסבר מניח את הדעת מדוע דעתם של אותם "כמה אנ"ש" (ששמם כנראה חסוי) מעניינת מישהו יותר מדעתם של חיים פוזן שניאור פרידמן וידידיהם?  
א. מי אמר לך? כ' בוחן כליות ולב?
ב. גורם מוסמך הוא הרבי מה"מ נשי"ד שהוא האחראי היחיד על פרסום תוה"ק.
ג. פעולה זו של שיחזור מחדש שוב ושוב גובלת בהשחתה. רק הישמר לך וכו'. שישים שנה.jpg --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי! - ההתוועדות מתחילה! המשפיעים מוזמנים...
א: לא מדובר בבחינת כליות ולב, אלא בציון עובדה שרובם של המתנגדים הם ממתנגדי רחי"ק
ב:או שלוחיו ובמקרה זה האפוטרטופוס שמונה על ידו.
ג: כנ"ל לך.
ד: שוב אני חוזר על שאלתי בעניין "כמה מאנ"ש".
א. וכמון יש להזכיר כי חלק מהמתנגדים ג'יניג'ים..אמת, הרי חלק מהמתנגדים מתומכיו, וחלק מהתומכים - ממתנגדיו... מה הקשר?
ב. "שלוחו של אדם - כמותו", "עבד מלך - מלך"? או שאולי בתור אופטרופוס יתקן לנו תקנות חדשות..אתה בשיטת בעל האתר "יודל קרינסקי מלך המשיח"?....
ג. אני מניח שאתה מבין מה ההבדל...
ד. ראה בתיקוני.
יובהר: כותב השורות לומד ברשימות ומעיין בהם (ומביא מהם ערכים), והוויכוח הוא רק כדי לשמר את האוביקטיביות של חב"דפדיה. שישים שנה.jpg --בהצלחה, חסיד חב"ד - שוחחו עימי! - ההתוועדות מתחילה! המשפיעים מוזמנים...

א היתממות.

ב: הרחי"ק אינו יכול כמובן לתקן תקנות, אך התפקיד הברור שניתן לו על ידי הרבי הוא לנהל ולהיות אפוטרופוס על חפציו הפרטיים של הרהי לאחר ההסתלקות, למיטב ידיעתי פירושו של המושג "אפוטרופוס" הוא שבכל שאלה שתתעורר, מוסמך האפוטרופוס להחליט והרי הוא כנציג הבעלים או במקרה זה נציג אגו"ח ובעל הצוואה הלא הוא רבינו, בכלל אם לשיטתך הגורם המוסמך היחיד הוא "אדמו"ר מה"מ נשי"ד", מה החידוש בעובדה שלא הייתה הכרעה ע"י גורם מוסמך.

ג: לא אני לא מבין למה מתר לך למחוק בצורה שרירותית כל דבר שלא מתאים לך, ללא דיון וכפי שהבנת בעצמך שלא היה דיון בעניין זה, מה שלי אסור ונחשב כהשחתה.

ד: אז טענתי הייתה במקומה.

ההגיון בהשחתה הוא פשוט. המשפט הרשום בערך הוא נכון (או לכה"פ לא מופרך המציאות). אתה רוצה לטעון שי"ק הוא; א. מוסמך ("אפוטרופוס", שלמיטב ידיעתי הנושא לא הוכרע בבי"ד בקראון הייטס ואף הוצא עליו כתב "סרוב" בנושא. תקן אותי באם טעיתי). ב. שזהו תחום הסמכות שלו (שהרי ברור לכל מי שמכיר אותו קודם לכן, ולא רק מחסידי הצוואה, שאינו שייך אפי' להביע דעה בעניינים אלו, בהתועודות חסידית ב-770 גם שקודם כ"ז אדר). א"כ, ב' חידושים אלו הם בגדר חידושא רבא וחובת ההוכחה מוטלת עליך וכל עוד שלא הוכח כדכוותיך ואתה מנצל את זכותך הדמוקרטית בכדי לכפות את דעתך על הציבור - זה השחתה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שוחח עימי) 21:34, 1 בפברואר 2010 (UTC)
שיניתי את המשפט שכאילו לא הייתה הכרעה מגורם מוסמך, משפט שאינו נכון עובדתית והוא נמחק שוב ושוב ע"י חסיד כשהוא לא טורח להסביר את עריכותיו בניגוד אלי, ובקשר לטענותיך אכן טעית, הדיון בבי"ד בקראון הייטס היה בנוגע ל(טיוטת ה)צוואה בעניין המל"ח, אני מדבר על הצוואה המכונה הצוואה הפרטית שעליה אין חולק, ונחתמה ע"י עורך דין ובה נאמר כי חפציו הפרטיים של הרבי יועברו לרשות אגו"ח לאחר ההסתלקות כשהאפוטרופוס יהיה ר' יוד'ל קרינסקי, ובמקרה שיבצר ממנו או שיסרב יוחלף ע"י ר' אברהם ש"ט וכנ"ל רש"מ סימפסון לגבי ראי"ש. (ואגב כתב סירוב כמובן לא היה על רחי"ק מאחר ושתי רבנים אינם מהווים על פי הלכה בי"ד ואינם יכולים כמובן להוציא כתב סירוב. ב: אני לא יודע מה הערוכתיך לרחי"ק, אבל על מינוי לאפטרופוס אינך יכול לחלוק, כנראה גם הוא חשש להחליט לבד ולכן כינס משפיעים שידונו בנידון. אשאל שוב מה פירוש המושג "אפוטרופוס" לשיטתך?