הבדלים בין גרסאות בדף "שיחה:ארבעה זוגות תפילין"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 46: שורה 46:
  
 
הערה: ברשימת הרבנים הכנסתי רק את הרבנים שידוע לי שהם אומרים בגלוי ממש שהם מניחים ואין להם כל בעי' לפרסם את זה. אם מישהו יודע על עוד אחד מהרבים (אפשר להסתכל על הרשימה בגירסאות הקודמות) שעומדים בקרטריונים הנ"ל אפשר להוסיפם גם. --[[משתמש:מה עם ההתגלות?|מה עם ההתגלות?]] - [[שיחת משתמש:מה עם ההתגלות?|שיחה]], 18:15, כ"ד בתשרי, ה'תשפ"א 18:15, 12 באוקטובר 2020 (UTC)
 
הערה: ברשימת הרבנים הכנסתי רק את הרבנים שידוע לי שהם אומרים בגלוי ממש שהם מניחים ואין להם כל בעי' לפרסם את זה. אם מישהו יודע על עוד אחד מהרבים (אפשר להסתכל על הרשימה בגירסאות הקודמות) שעומדים בקרטריונים הנ"ל אפשר להוסיפם גם. --[[משתמש:מה עם ההתגלות?|מה עם ההתגלות?]] - [[שיחת משתמש:מה עם ההתגלות?|שיחה]], 18:15, כ"ד בתשרי, ה'תשפ"א 18:15, 12 באוקטובר 2020 (UTC)
 +
:יש כאן שני ענינים: א. אם מכניסים זה יכול להיות רק רבנים ומשפיעים בולטים ביותר (כהרשימה שהבאת למעט הרב חיים ציק, מבלי לזלזל כמובן). ב. יש לדעת בבירור שהתחילו להניח הודות לתעמולתו של הרב זמרוני ומטעמו (שיש כאן שינוי קו), כי הרי אלו דמויות שבקלות ניתן להחשיבם כיחידי סגולה שהיו מניחים מאז - ר"ב פריז, ר"ד חן וכד'. בהתממש ב' התנאים לא אתנגד לאיזכור זה.  -- [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 19:45, כ"ד בתשרי ה'תשפ"א

גרסה מ־22:45, 12 באוקטובר 2020

הנחת רבינו תם מההנחת תפילין התחילו בתשמ"ט אחרי השיחה שבבלתי מוגה יש התייחסות לארבע זוגות, ובמוגה יש רק לרבינו תם. ובטח תוסיף ותתקן בפנים. • כתית למאורבית הבד 06:47, כ"ה באייר, ה'תש"ף (19 במאי למניינם), ימות המשיח 06:47, 19 במאי 2020 (IST)

תפלין דר"ת תשל"ו. אאל"ט.20:15, 29 ביולי 2020 (UTC)
בכלל יש ערך נפרד ומוצלח יותר על תפלין דר"ת. ובכלל תפלין דר"ת כתוב בשו"ע המחבר: ירא שמים יניחם. ובשו"ע אדמה"ז: כל יר"ש ינחם.

חסר בתוכן, וגם לא מדוייק

איך יתכן ש"מקובל אף שמשה רבינו הניח תפילין דרשי ורת" - בעוד הציווי על כתיבת 2 הפרשות האחרונות היה רק בימיו האחרונים של משה רבינו, ובמשך כל השנים במדבר היו בתפילין 2 פרשות בלבד (על כל פנים - בפשוטו של מקרא)? לענ"ד צריך לכתוב את כל הערך מחדש - עשו כאן עיקר מטפל וטפל מעיקר. צריך להסביר כיצד השתלשל שנוצרו דיעות שונות להזכיר את הוראות הרבי בנושא, ולא להכנס לכל פרטי ההלכהMdafula - שיחה, 09:23, כ"ה באייר, ה'תש"ף 09:23, 19 במאי 2020 (IST)

משה היה לפני שקם המושג רש"י כך שכנראה זה אגדה כלשהי וא"כ הגיוני שגם לפני הציווי הוא הניח ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 14:08 • כ"ה באייר ה'תש"ף

‏::זה שמשה הניח רש"י ור"ת זכור לי שהרבי מביא את זה. אולי זה כתוב בסדה"ד (א"כ פשוט שזה מקור מוסמך ביותר). עיי"ז מתורץ כיצד יתכן שנוצרה בזה מחלוקת - הרי זה דבר שאפשר לראות - כיצד כתבו תפילין לפנ"כ? אלא שתמיד הי' גם תפילין דרשי וגם דר"ת ונחלקו מהו להלכתא. בכ"א לא ידוע לי על מקור שהניחו ב' פרשיות ואי"ז נראה שהרי הלכה למשה מסיני ד' פרשיות ומלבד זאת גדולה שתיקתן של ראשונים. פשוט שתפילין דרשי ורת רק נקראים כך וודאי שהיו כאלה גם לפנ"כ כמו העדות שרב האי הניח את כל הזוגות וכו' (אפשר לראות בערך דעות שהם כרשי/רת שחיו לפניהם. בנוגע לאריכות ההלכתית - אולי מראש אתה צודק שלא הי' כ"כ צריך להשקיע בזה אך אינני חושב שזה מצריך ומצדיק מחיקה. בברכת הגאולה. מה עם ההתגלות? - שיחה, 14:58, כ"ה באייר, ה'תש"ף 14:58, 19 במאי 2020 (IST)

ראו: איסר שפרינגר, סדר הפרשיות בתפילין, בתוך מוסף שבועון בית משיח, 'התמים' גליון מ"ה. להתראות - שיחה, 21:40, כ"ה באייר, ה'תש"ף 21:40, 19 במאי 2020 (IST)
זהו ביאור ע"ד ההלכה. חבדפדיה אינו שו"ע ולא במה להערות התמימים ואנ"ש. אפשר בהחלט להזכיר דיון זה בקיצור, אבל בפשט הדברים הציווי על פרשות קדש-והיה כי יבאך היה רק בשנת ה40, בסמוך ממש להסתקותו של משה רבינו ע"ה (לקו"ש ח"ט ואתחנן ב).Mdafula - שיחה, 22:35, כ"ה באייר, ה'תש"ף 22:35, 19 במאי 2020 (IST)
מובא שם ביאור של הרבי שליט"א מה"מ שבוואדי ובוואדי שמקומו כאן--מה עם ההתגלות? - שיחה, 16:41, ו' באב, ה'תש"ף 16:41, 27 ביולי 2020 (UTC)

מניחי ד' זוגות

מתלבט אם צריך לכתוב את כולם אבל לא אכפת לי. לאיזה הרב מנחם מענדל פרידמן הכוונה? --מה עם ההתגלות? - שיחה, 23:18, י"ב בסיוון, ה'תש"ף 23:18, 4 ביוני 2020 (IST)

אור יהודה, תיקנתי ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 15:02 • י"ג בסיוון ה'תש"ף
לחלוקת קונטרסים: שוב התיישבתי בדעתי ואני סובר שיש שמות שחייבים למחוק, יש שם אחד לפחות שאני יודע ששואלים אותו הוא מכחיש - ואתה מפרסם זאת עלי האתר? השמות שאפשר לכתוב צריכים לעמוד לפחות בשלשת הקרטריונים הבאים: א. הם מפורסמים. ב. רבנים או משפיעים (עמי מיימון לדוגמא עונה על א, אך לא על ב') ג. הם אומרים בגלוי ברבים שהם מניחים ד' זוגות (כגון חיים ניסלביץ', שנ"ז גפני, זלמן לנדא, חיים ציק וכו'). --מה עם ההתגלות? - שיחה, 16:38, ו' באב, ה'תש"ף 16:38, 27 ביולי 2020 (UTC)
מסכים עם דבריך ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח שליט"א • 00:23 • ט' באב תש"פ

שני תיקונים חשובים

א) מי גילה לעורך הערך מי זה בעל ה"שימושא רבא". ב) ר' מענדל לא הורה לזמרוני להניח תפלין, הוא שיגע אותו, בטענות שונות ומשונות. בסופו של דבר אמר לו: "אני לא מניח, אתה רוצה תניח, רק תניח לי לנפשי". לא שאיכפת לי שיניחו 36 זוגות, רק שלא יגידו שרמ"פ הורה וכו'. א' מחב"ד. 20:03, 29 ביולי 2020 (UTC)

אתה יודע יותר טוב מזמרוני מה המשפיע שלו אמר לו? קודש לנשיא הדור! - שיחה, 20:09, ח' באב, ה'תש"ף.
ולו יהי כדבריך, בסוף - הוא אישר לו. ס'איז א פאקט. קודש לנשיא הדור! - שיחה, 20:11, ח' באב, ה'תש"ף.
אני שמעתי מהרב זמרוני בעצמו מה הי'ה. ובמיילא זה חוסר יושר לכתוב על מענדל פוטרפס דבר לא אמיתי עליו.א' מחב"ד - שיחה, 20:22, ח' באב, ה'תש"ף 20:22, 29 ביולי 2020 (UTC)
אתה ידוע מה, תברר אצל משפחת ציק, האם מה שכתבתי נכון. או נעשה פשרה אני יכתוב בהערה מה ר' מענדל פוטרפאס אמר ככה נשאיר לקוראים להבין האם ר' מענדל אישר או לא.א' מחב"ד - שיחה, 20:24, ח' באב, ה'תש"ף 20:24, 29 ביולי 2020 (UTC)
תיקנתי את דבריך לא נחה דעתי. כיוון שלא מדובר בערך על זמרוני, ולא במחקר אקדמי למסכימים והמתנגדים להנחה - כי אם בערך על העניין. וכמובן שלא מכבד לא את זמרוני ולא את ר' מענדל. קודש לנשיא הדור! - שיחה, 20:49, ח' באב, ה'תש"ף.
"הרבי זמרוני" - עקיצה קריצה.jpg ? קודש לנשיא הדור! - שיחה, 20:51, ח' באב, ה'תש"ף.
טויב, איך שכתבת זה דרך המיצוע, וזה טוב. הענין הוא שתכף יגידו שמענדל פוטרפאס תמך בלהניח ד' זוגות, וזה פשוט שקר.א' מחב"ד - שיחה, 21:24, ח' באב, ה'תש"ף 21:24, 29 ביולי 2020 (UTC)
ומה בכך? אני מקוה שאתה לא נגד קריצה.jpg ... אחרי הכל מדובר במנהג רבותינו נשיאנו. קודש לנשיא הדור! - שיחה, 21:30, ח' באב, ה'תש"ף.

למה השם של ר' לויק. והרז"א אחרי זמרוני ציק וכו'? א' מחב"ד - שיחה, 04:27, ט' באב, ה'תש"ף 04:27, 30 ביולי 2020 (UTC)

הרבנים שמניחים היום ד' זוגות

מה המקור לכך שכל הררבנים שכתובים בסוף מניחים ד' זוגות?יחי המלך המשיח! - שיחה, 07:22, כ"ג באב, ה'תש"ף

הצעה לפסקה האחרונה

הצעה לפיסקה האחרונה בדרך ממוצעת בין מה שהי' מקודם לבין העריכה האחרונה של קרייזי אבאוט משיח. היות שלפי דעתי יש יותר מקום להתייחס לעובדה שרבים מאד החלו להניח אודות לתעמולת הרב זמרוני:

כעשרים שנה לאחר מכן, החל הרב זמרוני ציק בתעמולה בין מקורביו ועוררם להניח ד' זוגות תפילין. לדבריו, שאלתו לא הייתה פרטית, אלא התכוון לראות האם בדברי הרבי בשיחה הנ"ל, אכן יש שינוי 'קו', והמענה אליו מורה על שינוי כללי - שבסמכותם של המשפיעים להתיר את הנחת ד' הזוגות. ואכן, אודות לתעמולתו ישנם חסידי חב"ד שהחלו להניח ד' זוגות ובניהם רבנים ומשפיעים[1] עם זאת, שיטתו זו לא התקבלה אצל רוב הציבור החב"די, שממשיך לנהוג בהתאם לדברי הרבי שהנחתם שייכת ליחידי סגולה. כך פסקו גם כמה מרבני חב"ד שנשאלו על כך[2].

מה דעתכם?

הערה: ברשימת הרבנים הכנסתי רק את הרבנים שידוע לי שהם אומרים בגלוי ממש שהם מניחים ואין להם כל בעי' לפרסם את זה. אם מישהו יודע על עוד אחד מהרבים (אפשר להסתכל על הרשימה בגירסאות הקודמות) שעומדים בקרטריונים הנ"ל אפשר להוסיפם גם. --מה עם ההתגלות? - שיחה, 18:15, כ"ד בתשרי, ה'תשפ"א 18:15, 12 באוקטובר 2020 (UTC)

יש כאן שני ענינים: א. אם מכניסים זה יכול להיות רק רבנים ומשפיעים בולטים ביותר (כהרשימה שהבאת למעט הרב חיים ציק, מבלי לזלזל כמובן). ב. יש לדעת בבירור שהתחילו להניח הודות לתעמולתו של הרב זמרוני ומטעמו (שיש כאן שינוי קו), כי הרי אלו דמויות שבקלות ניתן להחשיבם כיחידי סגולה שהיו מניחים מאז - ר"ב פריז, ר"ד חן וכד'. בהתממש ב' התנאים לא אתנגד לאיזכור זה. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 19:45, כ"ד בתשרי ה'תשפ"א
  1. מבין הבולטים שבניהם ניתן למנות את הרבנים: חיים ניסלביץ', שניאור זלמן גפני, זלמן לנדא, חיים ציק ועוד
  2. ראה בתשובותיהם של הרב נחמנסון והרב ברוין בקישורים החיצוניים.