הבדלים בין גרסאות בדף "ענני הכבוד"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – " עצם הנשמה" ב־" עצם הנשמה")
מ (החלפת טקסט – "היתה" ב־"הייתה")
 
(3 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
"ענני הכבוד" הקיפו את כל ישראל, זאת אומרת שהיתה זו בעיקר המשכת [[אור אין סוף]] ב"ה בבחינת "[[מקיף]]", וזאת מלבד העובדה שהיו אלה גם עננים גשמיים שנועדו להגן על ישראל, אלא שהיו בעלי סגלות מיוחדות.
+
"ענני הכבוד" הקיפו את כל ישראל, זאת אומרת שהייתה זו בעיקר המשכת [[אור אין סוף]] ברוך הוא בבחינת "[[מקיף]]", וזאת מלבד העובדה שהיו אלה גם עננים גשמיים שנועדו להגן על ישראל, אלא שהיו בעלי סגלות מיוחדות.
  
 
הקפת בני ישראל בענני הכבוד - התבטאה הן בגשמיות והן ברוחניות:
 
הקפת בני ישראל בענני הכבוד - התבטאה הן בגשמיות והן ברוחניות:
שורה 5: שורה 5:
 
א. שהגנו על ישראל בהיותם במדבר מפני פגעים ומזיקים הבאים מהחוץ - מפני השמש והגשם, נחשים ועקרבים, חיצים ואבנים שירו המצרים לעברם וכו'.
 
א. שהגנו על ישראל בהיותם במדבר מפני פגעים ומזיקים הבאים מהחוץ - מפני השמש והגשם, נחשים ועקרבים, חיצים ואבנים שירו המצרים לעברם וכו'.
  
ב. המשכת אור אין-סוף בבחינת מקיף - המעוררת ומגלה את כח ה[[מסירות נפש]] שבקרב ישראל, הנובעת מעצם הנשמה האלקית המצויה בכל ישראל - ללא הבדל קטן או גדול, צדיק או הפכו וכו'.
+
ב. המשכת אור אין-סוף בבחינת מקיף - המעוררת ומגלה את כח ה[[מסירות נפש]] שבקרב ישראל, הנובעת מעצם ה[[נשמה]] האלקית המצויה בכל ישראל - ללא הבדל קטן או גדול, צדיק או הפכו וכו'.
  
ומכיון שענני הכבוד בגשמיות נשתלשלו ונמשכו מענינם הרוחני שפעל אהרן הכהן, לפיכך גם ההגנה והשמירה שתרמו ענני הכבוד היתה על כל ישראל בשוה, כי מצד [[עצם הנשמה]] כולם שוים. והיינו, שענני הכבוד הקיפו והגנו על כל ישראל ללא הבדל קטן או גדול, צדיק או הפכו, ואפילו מיכה עם הפסל בחיקו - חסה בצל ענני הכבוד.
+
ומכיון שענני הכבוד בגשמיות נשתלשלו ונמשכו מענינם הרוחני שפעל אהרן הכהן, לפיכך גם ההגנה והשמירה שתרמו ענני הכבוד הייתה על כל ישראל בשוה, כי מצד [[עצם הנשמה]] כולם שוים. והיינו, שענני הכבוד הקיפו והגנו על כל ישראל ללא הבדל קטן או גדול, צדיק או הפכו, ואפילו מיכה עם הפסל בחיקו - חסה בצל ענני הכבוד.
  
 
המשכה זו היא על ידי [[אהרון הכהן]] דוקא, המצטיין במיוחד בסגולת נשמתו - גילוי ה[[יחידה]] שבנפש, ולכן באפשרותו להמשיך אור אין-סוף בישראל.
 
המשכה זו היא על ידי [[אהרון הכהן]] דוקא, המצטיין במיוחד בסגולת נשמתו - גילוי ה[[יחידה]] שבנפש, ולכן באפשרותו להמשיך אור אין-סוף בישראל.
  
 
{{סגל}}
 
{{סגל}}
{{מבט}}
+
[[קטגוריה:ערכים במבט החסידות]]

גרסה אחרונה מ־05:57, 20 בדצמבר 2020

"ענני הכבוד" הקיפו את כל ישראל, זאת אומרת שהייתה זו בעיקר המשכת אור אין סוף ברוך הוא בבחינת "מקיף", וזאת מלבד העובדה שהיו אלה גם עננים גשמיים שנועדו להגן על ישראל, אלא שהיו בעלי סגלות מיוחדות.

הקפת בני ישראל בענני הכבוד - התבטאה הן בגשמיות והן ברוחניות:

א. שהגנו על ישראל בהיותם במדבר מפני פגעים ומזיקים הבאים מהחוץ - מפני השמש והגשם, נחשים ועקרבים, חיצים ואבנים שירו המצרים לעברם וכו'.

ב. המשכת אור אין-סוף בבחינת מקיף - המעוררת ומגלה את כח המסירות נפש שבקרב ישראל, הנובעת מעצם הנשמה האלקית המצויה בכל ישראל - ללא הבדל קטן או גדול, צדיק או הפכו וכו'.

ומכיון שענני הכבוד בגשמיות נשתלשלו ונמשכו מענינם הרוחני שפעל אהרן הכהן, לפיכך גם ההגנה והשמירה שתרמו ענני הכבוד הייתה על כל ישראל בשוה, כי מצד עצם הנשמה כולם שוים. והיינו, שענני הכבוד הקיפו והגנו על כל ישראל ללא הבדל קטן או גדול, צדיק או הפכו, ואפילו מיכה עם הפסל בחיקו - חסה בצל ענני הכבוד.

המשכה זו היא על ידי אהרון הכהן דוקא, המצטיין במיוחד בסגולת נשמתו - גילוי היחידה שבנפש, ולכן באפשרותו להמשיך אור אין-סוף בישראל.

(חלק מהחומר בערך נלקח מהספר "ערכים בחסידות")