שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 33 בתים ,  14:42, 28 בפברואר 2018
עניין הענן הוא [[צמצום]], כמו שישנו גילוי נעלה ביותר, שבשביל לקבלו צריך מסך שיצמצם את הגילוי על מנת שיוכל המקבל להכילו - זאת על דרך הענן שדרכו מסוגל אדם להתבונן ב[[שמש]].
ישנם שני סוגי עננים: ישנם עננים קלים שעל ידם ניתן להינות מהשמש, ויש עננים עבים יותר המחשיכים לגמרי על אור השמש ה[[שמש]] שהוא בבחינת [[מידת הדין]], ועל כך אמרו חז"ל כי יום שבו ישנם עננים עבים קשה כמו יום הדין. שני סוגים אלו מקבילים לשני סוגי [[צמצום, ]]: ישנו צמצום זך יותר שדרכו ניתן לקבל את גילוי האלוקות, כמו הענן שעמד על [[הר סיני]] בשעת [[מתן תורה]]. וישנו העלם והסתר מוחלט, שהוא בחינת מסך שמבדיל ובבחינת [[מידת הדין]], כמו שכתוב בפסוק: '''"מָחִיתִי כָעָב פְּשָׁעֶיךָ וְ''כֶעָנָן'' חַטֹּאותֶיךָ"'''{{הערה|ספר [[ישעיהו]] פרק מ"ד פסוק כ"ב}}{{הערה|שם=ספר השיחות|1=[[מאמר]] [[דיבור המתחיל]] "זאת אות הברית" [[תורת מנחם היתוועדיותהתוועדויות]] [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16033&st=&pgnum=420 תשמ"ג חלק א' עמוד 416]}}.
זהו גם העניין שבשלו נראה הקשת כסימן לחטאים דווקא לאחר המבול ולא לפניו, משום שלפני המבול היה העולם גס ובלתי מזוכך, ומשום כך הדבר התבטא גם בצורת העננים שיהיו עבים כך שלא יהיה אפשרי לראות דרכם את השמש ושעל ידי תיווצר הקשת, אך לאחר שהעולם זוכך וטוהר בימי המבול הדבר התבטא גם בצורת העננים שיהיו יותר זכים וכך תוכל השמש לעבור דרכם וליצור את הקשת{{הערה|1=[[מאמר]] [[דיבור המתחיל]] "זאת אות הברית" [[תורת מנחם היתוועדיותהתוועדויות]] [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16033&st=&pgnum=420 תשמ"ג חלק א' עמוד 416]}}.
===תשובה===
משתמש אלמוני

תפריט ניווט