פתיחת התפריט הראשי

ענינועריכה

בעולם זה העשר ספירות כפי שהן כלולות בכלי אחד, עד שאין הם ניכרים כלל בפני עצמם.

מבואר כי עולם זה הוא כנגד שם ע"ב. ששם ע"ב הוא שם הוי"ה במילוי יו"דים שהוא מורה על ספירת החכמה. וענין ספירת החכמה הוא כ"ח מ"ה, שהוא בבחינת ביטול מוחלט, ולכן מעמד הספירות בעולם העקודים הוא בביטול מוחלט, עד שכולם עקודים בכלי אחד.

המשל המובא בחסידות הוא מכוחות הכלולים בנפש, שעם היותם סותרים זה את זה, בהיותם כלולים בנפש אינם בסתירה זה לזה, מפני עוצם ותוקף גילוי הנפש. 

אמנם מכל מקום, מובא שאינו אחדות פשוטה לגמרי, כיון שיש בו עשר ספירות, ואפילו שהן מאוחדות.

מקומועריכה

הינו עולם למעלה מבחינת הכתר עליון. לפעמים כוללים את עולם העקודים יחד עם כתר עליון, שכל הדרגות אשר מעל עולם האצילות הם בכלל כתר עליון, שהוא בבחינת הממוצע בין המאציל לנאצלים. בכתר עליון מבואר שהוא בבחינת פנימיות כתר עליון, שהוא פרצוף עתיק יומין.

ראו גםעריכה