הבדלים בין גרסאות בדף "סידור תורה אור"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
שורה 16: שורה 16:
 
ניתן לומר כי הבולטת שבהם היא, שבסוף מהדורת תש"א בא חלק נוסף מיוחד לראש-השנה ויום הכיפורים, והוא כולל את כל הפיוטים וחזרת הש"ץ לימים הנוראים שאינם באים בד"כ בסידור התפילה, אלא במחזור לימים הנוראים.
 
ניתן לומר כי הבולטת שבהם היא, שבסוף מהדורת תש"א בא חלק נוסף מיוחד לראש-השנה ויום הכיפורים, והוא כולל את כל הפיוטים וחזרת הש"ץ לימים הנוראים שאינם באים בד"כ בסידור התפילה, אלא במחזור לימים הנוראים.
  
בסידור 'תורה אור' (וכן ב[[סידור תהילת השם]]), כמו בסידורים הספרדים, אין כלל ציון של קהל/חזן בקדושה אלא רק נקודה לפני תיבות אלו.
+
בסידור 'תורה אור' (וכן ב[[סידור תהילת ה']]), כמו בסידורים הספרדים, אין כלל ציון של קהל/חזן בקדושה אלא רק נקודה לפני תיבות אלו.
  
 
[[קטגוריה:סידורים]]
 
[[קטגוריה:סידורים]]

גרסה מ־20:35, 10 ביוני 2009

את סידור תורה אור חיבר הרב אברהם דוד לאווט שעסק במשך ימיו בסידור סידורים והלכות תפילה. עיקר מלאכתו היתה לסדר את סידור תורה אור שכולל את נוסח התפילה יחד עם דרך החיים ושער הכולל - הלכות ומנהגי התפילה, יחד עם מקורות לנוסח אדמו"ר הזקן שחיבר.

מהדורות הסידור

מהדורות שונות בשמות שונים יצאו לסידור זה, אולם המהדורה המרכזית והכוללת, יצאה לאור שש שנים אחר פטירתו של הרב לאווט - בשנת תרנ"ו.

באלול תש"א הדפיסו אגודת חסידי חב"ד העולמית וקה"ת את הסידור מחדש. מהדורה זו נתן אדמו"ר הריי"צ במתנה לרבי, בה השתמש הרבי בכל יום.

מהדורות נוספות הודפסו בתשמ"ז ובתשס"ו.

על סידור זה רשם הרבי את הגהות לסידור תורה אור.

שינוים במהדורות

ישנם שינויים קלים בין מהדורת תש"א בה השתמש הרבי למהדורות שבאו אחר-כך.

ניתן לומר כי הבולטת שבהם היא, שבסוף מהדורת תש"א בא חלק נוסף מיוחד לראש-השנה ויום הכיפורים, והוא כולל את כל הפיוטים וחזרת הש"ץ לימים הנוראים שאינם באים בד"כ בסידור התפילה, אלא במחזור לימים הנוראים.

בסידור 'תורה אור' (וכן בסידור תהילת ה'), כמו בסידורים הספרדים, אין כלל ציון של קהל/חזן בקדושה אלא רק נקודה לפני תיבות אלו.