הבדלים בין גרסאות בדף "שמואל אבצן"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(באם יורשה לי... תמונה קצת יותר טובה...)
שורה 21: שורה 21:
 
דרכו בלימוד היא לדקדק בדברי [[הרבי]] ולמצוא סיוע בהבנה מהמאמרים עליהם מיוסד אותו המאמר.
 
דרכו בלימוד היא לדקדק בדברי [[הרבי]] ולמצוא סיוע בהבנה מהמאמרים עליהם מיוסד אותו המאמר.
  
נודע בדעותיו בעניני גאולה ומשיח, שהדברים שהעולם חושב שהרבי חידש בשנים האחרונות, אפשר למצא כאשר מחפשים בדקדוק שהרבי כבר אמר או רמז אותם בשנים הראשונות. אפילו בענינים שנחשבים לחידוש של השנים האחרונות מצא ודקדק אותם בדברי הרבי עוד קודם לכן.
+
בדרך זו, מצא כיצד רובם ככולם של חידושי הרבי בשיחות השנים האחרונות (שיחות ה[[דבר מלכות (שיחות)|דבר מלכות]]) כבר נאמרו או נרמזו בשנים הראשונות.  
  
 
בנוסף לכך, ר' שמואל הינו מחנך אשר מצליח להעמיד בקרן אורה גם תלמידים שנפלטו ממסגרת הישבות.
 
בנוסף לכך, ר' שמואל הינו מחנך אשר מצליח להעמיד בקרן אורה גם תלמידים שנפלטו ממסגרת הישבות.

גרסה מ־01:39, 20 באוגוסט 2020

הרב שמואל אבצן הוא מנהל שיחות אין אינגליש ומשפיע בישיבת תומכי תמימים המרכזית - 770.

הרב שמואל אבצן

קורות חייו

הרב שמואל נולד לאביו ר' יונה אבצן בשנת תשמ"?, למד בחיידר אוהלי תורה שבשכונת המלך.

למד בישיבה הקטנה בלוד ובישיבה הגדולה בישיבת תורת אמת שבירושלים. לאחר מכן נסע לשנתיים לשליחות ישיבת תומכי תמימים ברינואה.

נשא בשנת תשע"ב את בתו של הרב יוסף יצחק מיוניץ מנהל הישיבה בבופולו.

בשנים תשע"ג-תשע"ד שימש כמשפיע בישיבת חובבי תורה.

כאשר תומכי תמימים סיגייט עברו להרי הפוקינוס, הצטרף כמשפיע למשך השנים תשע"ה-תשע"ו, ובזה היה עמוד יסוד בהתפתחות הישיבה מחדש.

לקראת שנת הלימודים תשע"ח הצטרף כמשפיע לצוות ישיבת תומכי תמימים המרכזית - 770.

הרב שמואל אבצן, משפיע בתות"ל המרכזית ב-770.

בשנת תשע"ח, לאחר פטירת אביו, התמנה בהחלטת המשפחה והנוגעים בדבר, כממלא מקומו בניהול ועד שיחות אין אינגליש.

שיטותיו

ר' שמואל נודע כבקי ומעמיק בתורת הרבי לפרטיה וכן בחלקים נרחבים בתורת החסידות.

דרכו בלימוד היא לדקדק בדברי הרבי ולמצוא סיוע בהבנה מהמאמרים עליהם מיוסד אותו המאמר.

בדרך זו, מצא כיצד רובם ככולם של חידושי הרבי בשיחות השנים האחרונות (שיחות הדבר מלכות) כבר נאמרו או נרמזו בשנים הראשונות.

בנוסף לכך, ר' שמואל הינו מחנך אשר מצליח להעמיד בקרן אורה גם תלמידים שנפלטו ממסגרת הישבות.

דרכו העיקרית היא באמצעות הקשבה עם התמסרות ונתינת אהבה עד בלי די לאותם תלמידים.

פרויקטים בהם היה שותף