פתיחת התפריט הראשי

מפי המלךעריכה

אֵינוֹ נִכְנָס כְּלָל בְּשׁוּם טַעֲנָה וּמַעֲנֶה וְאֵינוֹ מַבִּיט כְּלָל אִם יַפְסִיד אוֹ לֹא יַפְסִיד, לִהְיוֹת כִּי מוּחְלָט אֶצְלוֹ בְּהֶחְלֵט גָּמוּר אֲשֶׁר הוּא צָרִיךְ לַעֲשׂוֹת אֶת שֶׁלּוֹ הַמְצֻוֶּוה עָלָיו עַל פִּי הַתּוֹרָה וְהַמִּצְוָה וְלַעֲמוֹד חָזָק

.

"מוכרח שיעמדו בראש הענינים כאלו ששוללים את המנוחה, ופשיטא שאין רצים אחרי'... כחות פעילים ותוססים, צעירים במרץ וגם בשנים, שהשקפתם תובעת פעולה – מבלי לדרוש מתן שכרה בצדה... חומר תוסס ואינו שוקט כלל... חומר אדם של מהפכנים שישאפו, כלשן אדה"ז "בכל יום ויום" ליציאה מסדר החיים של אתמול, שיכריזו בכל שעה דאלאי חדש (היינו – ביטול דמצב ההוה). יפריעו לא רק שינת הצהרים של החברה, כ"א לפעמים תכופות גם שינת הלילה וכו'..."

.

בהיות הנשמה למעלה הביטול שלה הוא בבחינת כולא קמי' כלא חשיב, שע"י ההתבוננות שהמקור מחי' אותו תמיד והוא באין ערוך אליו, ה"ה מתבטל לגמרי וכלא חשיב. אבל מ"מ, כיון שהוא אלקות, לכן אינו מתבטל ממציאותו לגמרי (ער ווערט ניט אויס) באופן דאין עוד. אמנם בהיותו למטה ששם יש העלמות והסתרים, הנה כאשר בא לידי הכרה (אַז ער כאַפּט זיך) שהאמת אינו כן (אַז עס איז ניט אַזוי), אזי מתבטל לגמרי, ויודע שיש רק מהות ועצמות א"ס ב"ה, ואין עוד מלבדו

מאמר ד"ה והי' עקב ה'תשי"א.

.

ובאותיות פשוטות:

גם אלוקות יכולה להיות העלם והסתר על ה'...

ר' זעליג פלדמן

מפי חסידיםעריכה

אספר לכם בדיחה: מתנגד אחד שאל אותי פעם מדוע אין אצלנו דגש על לימוד תורה. הראתי לו מה שכותב רבינו הזקן על לימוד התור ה לדביקות בה', והוא ענה לי: כן, אבל זה תורה בשביל ה', לא 'תורה לשמה'...

.

לא רוצים רבי, רוצים צדיק קדוש וטהור. לא רוצים ליובאוויטש, רוצים חב"ד. לא רוצים צמצום לאו כפשוטו, רוצים צמצום כפשוטו. למעשה, רוצים פשוט טמטום כפשוטו

.

ליובאוויטש על רגל אחת? אצלנו היו אומרים שבקאפוסט בשמחת תורה חוזרים מאמרים ומתוועדים גישמאק, ואין זמן לשניים מקרא ואחד תרגום. בליובאוויטש עושים את אותו דבר, רק שמספיקים גם שניים מקרא..

הנ"ל

.

אחרי ג' תמוז, לאלה יש אגרות ולאלה אוהל, ורק לי פשוט חסר הרבי...

הנ"ל

.

מתי הרבי הפסיק להיות מרכבה לאלוקות? נפרצו הגדרות? אני חושב שאתם צריכים ללכת לבקש סליחה משמואל לויטין!...

.

שלושים וששה פירושים ראיתי בספרים על 'ה' אחד'. כשהגעתי לליובאוויטש, הבנתי פתאום שהשם - הוא אחד! ואם תשאלו, למה לא אכתוב את הפירוש הזה? התירוץ הוא, שאז הוא יהפוך לפירוש השלושים ושבעה...

מפנקסו של חסיד

.