הבדלים בין גרסאות בדף "מיכאל אבישיד"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 2: שורה 2:
 
הרב '''מיכאל שלמה מסעוד אבישיד''' (יליד שנת [[תשל"ד]], 1973) הוא רב קהילת חב"ד 'אור ליובאוויטש' ברמת [[בית שמש]] א', ראש [[כולל אברכים]] 'תורה אור' ב[[ביתר עלית]], לדוברי צרפתית, ומרבני [[מכון הלכה - חב"ד]].
 
הרב '''מיכאל שלמה מסעוד אבישיד''' (יליד שנת [[תשל"ד]], 1973) הוא רב קהילת חב"ד 'אור ליובאוויטש' ברמת [[בית שמש]] א', ראש [[כולל אברכים]] 'תורה אור' ב[[ביתר עלית]], לדוברי צרפתית, ומרבני [[מכון הלכה - חב"ד]].
  
==תולדות חיים==
 
נולד ב[[ארץ ישראל]] ב[[כ"ו כסלו]] [[תשל"ד]] להוריו ר' יעקב ויוכבד אבישיד.
 
  
בצעירותו למד בישיבת [[תומכי תמימים ברינואה]] בצרפת.
+
רב קהילת חב״ד ברמת בית שמש א והתמנה על ידי השליח הראשי (הרב אליעזר ויינר) כשליח של הרבי לדוברי צרפתית בעיר בית שמש ,בשנת תשמ״ה התקרבה משפחתו לחסידות חב״ד אחרי מופת שחוו עם הרבי מליובאוויטש , אבל הוא בעצמו המשיך ללמוד במוסדות תורניים בעיר פריז בהשקפה לא חבדית , ובשנת תשמ״ח אחרי ששליח של הרבי לישיבת תומכי תמימים ברינואה (כיום הרב פרידמן של אור יהודה ) בא לבית הכנסת שלו להגיד שיחת קודש של הרבי , והתבקש על ידו לתרגם את השיחה לקהל הרחב , התפעל והתרגש מאוד מעומק השיחה , וזה סלל את דרכו ללמוד עוד שיחות ולבסוף להיכנס לישיבת תומכי תממים ברינוא. זכה לסיים את הש״ס לפני נישואיו
  
בשנת [[תשנ"ז]] התקיימו נישואיו עם רעייתו מרת בתיה, בת ר' ניסים אליהו אדרעי מ[[כפר חב"ד]].
+
נבחן על ידי גדולי הרבנים ביורה יורה וידין ידין 
 
+
אחרי שגר שנתים בכפר חב״ד קיבל משרה של ראש מכון ללימודי איסור והיתר בעיר ירושלים וכן בנתינת שיעורים בכולל להוראה בהלכות נדה ושבת ועבר לגור    בגין כך בעיר רמת בית שמש א ולבסוף התמנה לרב הקהילה שם ולשליח של הרבי. ולפני שמונה שנים הרב אבישיד זכה להקים כולל על מנת להכשיר רבנים בארבע שנים לכל אתגר רבני של קהילה , דהיינו ,אורח חיים חלק א ,הלכות שבת , נדה עם שימוש,מקוואות,אבילות וסידור קידושין עם פסולי חיתון, וב״ה זכה להעמיד תלמידים הרבה שנבחנו על ידי גדולי הרבנים וזכו לעבור בהצלחה וגם בהצטיינות מבחני הרבנות הראשית לישראל והם כיום עומדים במשרה רבנית חשובה בארץ הקודש ובצרפת 
לאחר שנתיים בהן התגורר ב[[כפר חב"ד]] ולמד ב[[כולל אברכים]] המקומי, עבר להתגורר ב[[בית שמש]], ועם התפתחות הקהילה החב"דית המקומית התמנה כרב קהילת 'אור ליובאוויטש' ברמה א', ומרבני הקהילתה הצרפתית החב"דית בעיר.
+
הרב עומד להוציא בקרוב לאור ספרים בהלכה בשם סדרת מחנה מיכאל.
 
 
בנוסף, משמש כראש [[כולל אברכים]] 'מכון תורה אור' ב[[ביתר עלית]], ומוסר שיעורים רבים בהלכה ובחסידות בשפה הצרפתית.
 
 
 
בשנת [[תשע"ד]] התמודד בתחרות בקיאות עולמית בהלכה, גבר על שאר המתמודדים, וזכה במקום הראשון.
 
 
 
בשנת [[תשע"ו]] הצטרף לרבני [[מכון הלכה - חב"ד]].
 
  
 
==פסקיו==
 
==פסקיו==

גרסה מ־19:36, 6 בדצמבר 2016

הרב אבישיד במסירת שיעור (תשע"ב)

הרב מיכאל שלמה מסעוד אבישיד (יליד שנת תשל"ד, 1973) הוא רב קהילת חב"ד 'אור ליובאוויטש' ברמת בית שמש א', ראש כולל אברכים 'תורה אור' בביתר עלית, לדוברי צרפתית, ומרבני מכון הלכה - חב"ד.


רב קהילת חב״ד ברמת בית שמש א והתמנה על ידי השליח הראשי (הרב אליעזר ויינר) כשליח של הרבי לדוברי צרפתית בעיר בית שמש ,בשנת תשמ״ה התקרבה משפחתו לחסידות חב״ד אחרי מופת שחוו עם הרבי מליובאוויטש , אבל הוא בעצמו המשיך ללמוד במוסדות תורניים בעיר פריז בהשקפה לא חבדית , ובשנת תשמ״ח אחרי ששליח של הרבי לישיבת תומכי תמימים ברינואה (כיום הרב פרידמן של אור יהודה ) בא לבית הכנסת שלו להגיד שיחת קודש של הרבי , והתבקש על ידו לתרגם את השיחה לקהל הרחב , התפעל והתרגש מאוד מעומק השיחה , וזה סלל את דרכו ללמוד עוד שיחות ולבסוף להיכנס לישיבת תומכי תממים ברינוא. זכה לסיים את הש״ס לפני נישואיו

נבחן על ידי גדולי הרבנים ביורה יורה וידין ידין אחרי שגר שנתים בכפר חב״ד קיבל משרה של ראש מכון ללימודי איסור והיתר בעיר ירושלים וכן בנתינת שיעורים בכולל להוראה בהלכות נדה ושבת ועבר לגור בגין כך בעיר רמת בית שמש א ולבסוף התמנה לרב הקהילה שם ולשליח של הרבי. ולפני שמונה שנים הרב אבישיד זכה להקים כולל על מנת להכשיר רבנים בארבע שנים לכל אתגר רבני של קהילה , דהיינו ,אורח חיים חלק א ,הלכות שבת , נדה עם שימוש,מקוואות,אבילות וסידור קידושין עם פסולי חיתון, וב״ה זכה להעמיד תלמידים הרבה שנבחנו על ידי גדולי הרבנים וזכו לעבור בהצלחה וגם בהצטיינות מבחני הרבנות הראשית לישראל והם כיום עומדים במשרה רבנית חשובה בארץ הקודש ובצרפת הרב עומד להוציא בקרוב לאור ספרים בהלכה בשם סדרת מחנה מיכאל.

פסקיו

  • כיסוי הדם - לקראת יום כיפור תשע"ז פרסם חוות דעת הלכתית לפיה אסור לברך את ברכת כיסוי הדם בעת קיום מנהג הכפרות, מבלי שהשוחט בדק את הסכין לפני הברכה.[1]. פרסום פסק זה הוביל לדיון הלכתי פומבי, ורבנים שונים הביאו היתרים שונים כיצד אפשר לברך את הברכה[2].

קישורים חיצוניים

הערות שוליים