הבדלים בין גרסאות בדף "מיכאל אבישיד"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(8 גרסאות ביניים של 3 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
[[קובץ:מיכאל שלמה אבישיד.jpg|שמאל|ממוזער|250px|הרב אבישיד במסירת שיעור ([[תשע"ב]])]]
+
[[קובץ:הרב אבישיד.jpg|שמאל|ממוזער|250px|הרב אבישיד במסירת שיעור בכולל שבראשותו ([[תשע"ז]])]]
 
הרב '''מיכאל שלמה אבישיד''' (יליד שנת [[תשל"ד]], 1973) הוא רב קהילת חב"ד 'אור ליובאוויטש' ברמת [[בית שמש]] א', ראש [[כולל אברכים]] 'תורה אור' ב[[ביתר עלית]], לדוברי צרפתית, ומרבני [[מכון הלכה - חב"ד]].
 
הרב '''מיכאל שלמה אבישיד''' (יליד שנת [[תשל"ד]], 1973) הוא רב קהילת חב"ד 'אור ליובאוויטש' ברמת [[בית שמש]] א', ראש [[כולל אברכים]] 'תורה אור' ב[[ביתר עלית]], לדוברי צרפתית, ומרבני [[מכון הלכה - חב"ד]].
  
 +
==תולדות חיים==
 +
נולד ב[[ארץ ישראל]] ב[[כ"ו כסלו]] [[תשל"ד]] להוריו ר' יעקב ויוכבד אבישיד.
  
רב קהילת חב״ד ברמת בית שמש א והתמנה על ידי השליח הראשי (הרב אליעזר ויינר) כשליח של הרבי לדוברי צרפתית בעיר בית שמש ,בשנת תשמ״ה התקרבה משפחתו לחסידות חב״ד אחרי מופת שחוו עם הרבי מליובאוויטש , אבל הוא בעצמו המשיך ללמוד במוסדות תורניים בעיר פריז בהשקפה לא חבדית , ובשנת תשמ״ח אחרי ששליח של הרבי לישיבת תומכי תמימים ברינואה (כיום הרב פרידמן של אור יהודה ) בא לבית הכנסת שלו להגיד שיחת קודש של הרבי , והתבקש על ידו לתרגם את השיחה לקהל הרחב , התפעל והתרגש מאוד מעומק השיחה , וזה סלל את דרכו ללמוד עוד שיחות ולבסוף להיכנס לישיבת תומכי תממים ברינוא. זכה לסיים את הש״ס לפני נישואיו
+
בשנת [[תשמ"ה]] התקרבה משפחתו לחסידות חב"ד אחרי מופת שחוו עם [[הרבי]], בעוד הוא עצמו המשיך ללמוד במוסדות תורניים ב[[פריז]] שאינם משתייכים לחסידות חב"ד.
  
נבחן על ידי גדולי הרבנים ביורה יורה וידין ידין 
+
בשנת [[תשמ"ח]] עשה צעד נוסף בהתקרבותו לחסידות חב"ד, כאשר התבקש על ידי הרב [[מנחם מענדל פרידמן (אור יהודה)|מנחם מענדל פרידמן]] ששימש באותה שעה ב[[התלמידים השלוחים|תלמיד-שליח]] בישיבת [[תומכי תמימים ברינואה]], לתרגם את השיחה של הרבי שמסר בבית הכנסת בו התפלל. החזרה על השיחה הביאה לכך שילמד שיחות נוספות, ובסופו של דבר עבד בעצמו ללמוד בישיבת [[תומכי תמימים ברינואה]].
אחרי שגר שנתים בכפר חב״ד קיבל משרה של ראש מכון ללימודי איסור והיתר בעיר ירושלים וכן בנתינת שיעורים בכולל להוראה בהלכות נדה ושבת ועבר לגור    בגין כך בעיר רמת בית שמש א ולבסוף התמנה לרב הקהילה שם ולשליח של הרבי. ולפני שמונה שנים הרב אבישיד זכה להקים כולל על מנת להכשיר רבנים בארבע שנים לכל אתגר רבני של קהילה , דהיינו ,אורח חיים חלק א ,הלכות שבת , נדה עם שימוש,מקוואות,אבילות וסידור קידושין עם פסולי חיתון, וב״ה זכה להעמיד תלמידים הרבה שנבחנו על ידי גדולי הרבנים וזכו לעבור בהצלחה וגם בהצטיינות מבחני הרבנות הראשית לישראל והם כיום עומדים במשרה רבנית חשובה בארץ הקודש ובצרפת
+
 
הרב עומד להוציא בקרוב לאור ספרים בהלכה בשם סדרת מחנה מיכאל.
+
כבר בהיותו בחור זכה לסיים את הש"ס, ובשנת [[תשנ"ז]] התקיימו נישואיו עם רעייתו מרת בתיה, בת ר' ניסים אליהו אדרעי מ[[כפר חב"ד]], וקבע את מגוריו בסמיכות להורי אשתו והקדיש את עיתותיו ללימוד [[סמיכה לרבנות]], ואף נבחן והוסמך על ידי גדולי הרבנים לרבנות.
 +
 
 +
בשנת [[תשנ"ט]] התמנה לשמש כראש מכון ללימודי איסור והיתר בעיר ירושלים, ולמסור שיעורים בכולל להוראה בהלכות נדה ושבת, ובעקבות תפקידים אלו עבר להתגורר ברמה א' בעיר [[בית שמש]], ומונה על ידי שליח הרבי בעיר הרב [[אליעזר ויינר]] לשמש כשליח יעודי לקהילה הצרפתית.
 +
 
 +
במשך השנים התפתחה סביבו קהילה חב"דית, והוא התמנה לרב הקהילה המקומית ולשליח הרבי.
 +
 
 +
בשנת [[תשס"ט]] הקים כולל לרבנות בעיר [[ביתר]] מתוך מטרה להכשיר רבנים בתקופה של ארבע שנים, שיוכלו לשמש בכל אתגר רבני של קהילה. מסלול הלימודים בכולל שהקים מקיף לימוד מעמיד של אורח חיים חלק א, הלכות שבת, הלכות נדה (עם שימוש מעשי לבדיקת מראות), מקוואות, אבילות וסידור קידושין עם פסולי חיתון.
 +
 
 +
לאורך שנות הכולל להעמיד רבנים רבים שנבחנו על ידי גדולי הרבנים וזכו לעבור בהצלחה וגם בהצטיינות מבחני [[הרבנות הראשית לישראל]], המשמשים בפועל במשרות רבניות חשובות בארץ הקודש ובצרפת.
 +
 
 +
זכה בתואר חתן ההלכה בשנת תשע"ד.
 +
 
 +
בשנת [[תשע"ו]] הצטרף לרבני [[מכון הלכה - חב"ד]], והחל לפרסם פסקים הלכתיים מנומקים בתפוצה מצומצמת בקהילת חב"ד בבית שמש, כאשר חלק מהם זכו לתפוצה נרחבת שעוררה פולמוסים הלכתיים רחבים בציבור החב"די.
 +
 
 +
בשנת [[תשע"ז]] החל לעמול על עריכת סדרת ספרי הלכה בשם 'מחנה מיכאל'.
  
 
==פסקיו==
 
==פסקיו==
*'''כיסוי הדם''' - לקראת [[יום כיפור]] [[תשע"ז]] פרסם חוות דעת הלכתית לפיה אסור לברך את ברכת כיסוי הדם בעת קיום מנהג ה[[כפרות]], מבלי שה[[שוחט]] בדק את הסכין לפני הברכה.{{הערה|[http://chabad.info/beis-medrash/%D7%94%D7%A8%D7%91-%D7%90%D7%91%D7%99%D7%A9%D7%99%D7%93-%D7%91%D7%94%D7%A2%D7%A8%D7%94-%D7%97%D7%A9%D7%95%D7%91%D7%94-%D7%A2%D7%9C-%D7%9B%D7%99%D7%A1%D7%95%D7%99-%D7%94%D7%93%D7%9D-%D7%91%D7%9B%D7%A4/ הרב אבישיד בהערה חשובה על כיסוי הדם בכפרות] {{אינפו}}}}. פרסום פסק זה הוביל לדיון הלכתי פומבי, ורבנים שונים הביאו היתרים שונים כיצד אפשר לברך את הברכה{{הערה|[http://chabad.info/beis-medrash/%D7%A4%D7%95%D7%9C%D7%9E%D7%95%D7%A1-%D7%94%D7%91%D7%A8%D7%9B%D7%94-%D7%91%D7%9B%D7%99%D7%A1%D7%95%D7%99-%D7%94%D7%93%D7%9D-%D7%91%D7%9B%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%AA-%D7%A0%D7%9E%D7%A9%D7%9A/ תגובתו של הרב דיקשטיין לצד תגובתו של הרב אבישיד] {{אינפו}}}}.
+
*'''כיסוי הדם''' - לקראת [[יום כיפור]] [[תשע"ז]] פרסם חוות דעת הלכתית לפיה אסור לברך את ברכת כיסוי הדם בעת קיום מנהג ה[[כפרות]], מבלי שה[[שוחט]] בדק את הסכין לפני הברכה{{הערה|[http://chabad.info/beis-medrash/%D7%94%D7%A8%D7%91-%D7%90%D7%91%D7%99%D7%A9%D7%99%D7%93-%D7%91%D7%94%D7%A2%D7%A8%D7%94-%D7%97%D7%A9%D7%95%D7%91%D7%94-%D7%A2%D7%9C-%D7%9B%D7%99%D7%A1%D7%95%D7%99-%D7%94%D7%93%D7%9D-%D7%91%D7%9B%D7%A4/ הרב אבישיד בהערה חשובה על כיסוי הדם בכפרות] {{אינפו}}}}. פרסום פסק זה הוביל לדיון הלכתי פומבי, ורבנים שונים הביאו היתרים שונים כיצד אפשר לברך את הברכה{{הערה|[http://chabad.info/beis-medrash/%D7%A4%D7%95%D7%9C%D7%9E%D7%95%D7%A1-%D7%94%D7%91%D7%A8%D7%9B%D7%94-%D7%91%D7%9B%D7%99%D7%A1%D7%95%D7%99-%D7%94%D7%93%D7%9D-%D7%91%D7%9B%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%AA-%D7%A0%D7%9E%D7%A9%D7%9A/ תגובתו של הרב דיקשטיין לצד תגובתו של הרב אבישיד] {{אינפו}}}}.
 +
 
 +
==ספריו==
 +
*'''מחנה מיכאל'''{{הערה|1=[http://4ysc01p1vhw140bqmvpyqhpw.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2017/01/24-01-2017-01-07-49-%D7%9E%D7%97%D7%A0%D7%94-%D7%9E%D7%99%D7%9B%D7%90%D7%9C-%D7%AA%D7%93%D7%A4%D7%99%D7%A1.pdf תדפיס על הלכות נידה באתר חב"ד אינפו].}}
  
 
==קישורים חיצוניים==
 
==קישורים חיצוניים==
 
*'''[http://www.shturem.net/index.php?section=news&id=50116 חב"דניק בפאנל הרבנים: "למרות הדעות, התורה אחת"]''' {{שטורעם}} ה' בסיון תשע"א
 
*'''[http://www.shturem.net/index.php?section=news&id=50116 חב"דניק בפאנל הרבנים: "למרות הדעות, התורה אחת"]''' {{שטורעם}} ה' בסיון תשע"א
 +
*'''[http://chabad.info/magazine/%D7%9C%D7%99%D7%9E%D7%95%D7%93-%D7%94%D7%9C%D7%9B%D7%94-%D7%9E%D7%A9%D7%A0%D7%94-%D7%90%D7%AA-%D7%94%D7%A6%D7%91%D7%99%D7%95%D7%9F-%D7%A9%D7%9C-%D7%94%D7%A7%D7%94%D7%99%D7%9C%D7%94-%D7%9B%D7%95/ לימוד הלכה משנה את הצביון של הקהילה כולה]''', ראיון עומק ב[[שבועון בית משיח]] גיליון 1053, טבת תשע"ז
  
 
{{הערות שוליים}}
 
{{הערות שוליים}}

גרסה מ־21:00, 18 בנובמבר 2017

הרב אבישיד במסירת שיעור בכולל שבראשותו (תשע"ז)

הרב מיכאל שלמה אבישיד (יליד שנת תשל"ד, 1973) הוא רב קהילת חב"ד 'אור ליובאוויטש' ברמת בית שמש א', ראש כולל אברכים 'תורה אור' בביתר עלית, לדוברי צרפתית, ומרבני מכון הלכה - חב"ד.

תולדות חיים

נולד בארץ ישראל בכ"ו כסלו תשל"ד להוריו ר' יעקב ויוכבד אבישיד.

בשנת תשמ"ה התקרבה משפחתו לחסידות חב"ד אחרי מופת שחוו עם הרבי, בעוד הוא עצמו המשיך ללמוד במוסדות תורניים בפריז שאינם משתייכים לחסידות חב"ד.

בשנת תשמ"ח עשה צעד נוסף בהתקרבותו לחסידות חב"ד, כאשר התבקש על ידי הרב מנחם מענדל פרידמן ששימש באותה שעה בתלמיד-שליח בישיבת תומכי תמימים ברינואה, לתרגם את השיחה של הרבי שמסר בבית הכנסת בו התפלל. החזרה על השיחה הביאה לכך שילמד שיחות נוספות, ובסופו של דבר עבד בעצמו ללמוד בישיבת תומכי תמימים ברינואה.

כבר בהיותו בחור זכה לסיים את הש"ס, ובשנת תשנ"ז התקיימו נישואיו עם רעייתו מרת בתיה, בת ר' ניסים אליהו אדרעי מכפר חב"ד, וקבע את מגוריו בסמיכות להורי אשתו והקדיש את עיתותיו ללימוד סמיכה לרבנות, ואף נבחן והוסמך על ידי גדולי הרבנים לרבנות.

בשנת תשנ"ט התמנה לשמש כראש מכון ללימודי איסור והיתר בעיר ירושלים, ולמסור שיעורים בכולל להוראה בהלכות נדה ושבת, ובעקבות תפקידים אלו עבר להתגורר ברמה א' בעיר בית שמש, ומונה על ידי שליח הרבי בעיר הרב אליעזר ויינר לשמש כשליח יעודי לקהילה הצרפתית.

במשך השנים התפתחה סביבו קהילה חב"דית, והוא התמנה לרב הקהילה המקומית ולשליח הרבי.

בשנת תשס"ט הקים כולל לרבנות בעיר ביתר מתוך מטרה להכשיר רבנים בתקופה של ארבע שנים, שיוכלו לשמש בכל אתגר רבני של קהילה. מסלול הלימודים בכולל שהקים מקיף לימוד מעמיד של אורח חיים חלק א, הלכות שבת, הלכות נדה (עם שימוש מעשי לבדיקת מראות), מקוואות, אבילות וסידור קידושין עם פסולי חיתון.

לאורך שנות הכולל להעמיד רבנים רבים שנבחנו על ידי גדולי הרבנים וזכו לעבור בהצלחה וגם בהצטיינות מבחני הרבנות הראשית לישראל, המשמשים בפועל במשרות רבניות חשובות בארץ הקודש ובצרפת.

זכה בתואר חתן ההלכה בשנת תשע"ד.

בשנת תשע"ו הצטרף לרבני מכון הלכה - חב"ד, והחל לפרסם פסקים הלכתיים מנומקים בתפוצה מצומצמת בקהילת חב"ד בבית שמש, כאשר חלק מהם זכו לתפוצה נרחבת שעוררה פולמוסים הלכתיים רחבים בציבור החב"די.

בשנת תשע"ז החל לעמול על עריכת סדרת ספרי הלכה בשם 'מחנה מיכאל'.

פסקיו

  • כיסוי הדם - לקראת יום כיפור תשע"ז פרסם חוות דעת הלכתית לפיה אסור לברך את ברכת כיסוי הדם בעת קיום מנהג הכפרות, מבלי שהשוחט בדק את הסכין לפני הברכה[1]. פרסום פסק זה הוביל לדיון הלכתי פומבי, ורבנים שונים הביאו היתרים שונים כיצד אפשר לברך את הברכה[2].

ספריו

  • מחנה מיכאל[3]

קישורים חיצוניים

הערות שוליים