הבדלים בין גרסאות בדף "יואל כהן"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 23: שורה 23:
 
לאחר [[ג' תמוז תשנ"ד]], שינה את דעותיו והביע התנגדות נחרצת לפעילות [[פרסום זהות המשיח]]‏‏{{הערה|בשנת [[תשס"ו]] התראיין ל[[כפר חב"ד (שבועון)|כפר חב"ד]] ובין הדברים נאמר בראיון כי פעילות מהסוג הנ"ל היא פגיעה ברבי החמורה ממלחמות ה[[יבסקציה]] בשעתו.}}. ואף שותף לכל אלא אשר "חרפו עקבות משיחך" רח"ל. וזה מראה קצת על שיבוש שקרה לו במשך השנים.
 
לאחר [[ג' תמוז תשנ"ד]], שינה את דעותיו והביע התנגדות נחרצת לפעילות [[פרסום זהות המשיח]]‏‏{{הערה|בשנת [[תשס"ו]] התראיין ל[[כפר חב"ד (שבועון)|כפר חב"ד]] ובין הדברים נאמר בראיון כי פעילות מהסוג הנ"ל היא פגיעה ברבי החמורה ממלחמות ה[[יבסקציה]] בשעתו.}}. ואף שותף לכל אלא אשר "חרפו עקבות משיחך" רח"ל. וזה מראה קצת על שיבוש שקרה לו במשך השנים.
  
בשנת תשס"ז הוא נכנס ל770 משראה זאת א' התמימים וחרה לו הענין צעק עליו והוציאו מ770.
+
בשנת תשס"ז הוא נכנס ל770 משראה זאת א' התמימים וחרה לו הענין צעק עליו והוציאו מ770. ע"כ הוא נקרא בפי כל תמים אשר משיח חרוט על דגלו ואשר מאמין במלך שליט"א לעולם ועד - דו'ן הכופר!
  
 
== ספריו ==
 
== ספריו ==

גרסה מ־09:31, 27 באוקטובר 2013

יואל כהן, היה ה"חוזר" של הרבי.

פעם היה לו זכרון מדהים, יכולת העמקה וחוש הסברה מפותח. מבוקש לשיעורי חסידות והתוועדויות, גם אצל חסידי פולין. שיעוריו מפורסמים ויצאו לאור בספרים שונים.

תולדות חייו

יואל נולד בשנת תר"צ ברוסיה, לאביו הרב רפאל נחמן כהן. בשנת תרצ"ו עלה עם משפחתו לארץ ישראל והתגורר ברמת גן. בשנות צעירותו חי בקהילות החסידיות שהתפתחו בארץ הקודש, בתל אביב ורמת גן.

במשך השנים למד בישיבת אחי תמימים בתל אביב אצל המשפיע ר' חיים שאול ברוק ובגיל שמונה עשרה, בשנת תש"י, נסע ללמוד בישיבת תומכי תמימים המרכזית - 770. כשהגיע לארצות הברית נודע לו מהסתלקותו של הרבי הריי"צ, והחליט בכל זאת להישאר - בעקבות הוראה שקיבל מהרבי, והתקשר בכל עוזו ונפשו לרבי.

ימים ספורים לאחר קבלת הנשיאות של הרבי, בהתוועדות י"א שבט תשי"א פנה אליו הרבי וביקשו להכין "הנחה" ממאמר "באתי לגני" שנאמר בהתוועדות. זו ההנחה הראשונה שהכין, ומכאן ואילך התחיל לחזור על התוועדויותיו של הרבי.

בחג השבועות תשי"ב לפנות בוקר, הרבי התוועד והמתין עם אמירת המאמר עד לשובו של יואל מהמקווה.

בשנת תשי"ד התחתן עם מרת לובא לאה, בת ר' שניאור זלמן בוטמן.

בתחילת שנות הל"מדים (שנות השבעים) הורה הרבי ליואל להתחיל בכתיבת אנציקלופדיה מקיפה לתורת חסידות חב"ד, אותה התחיל יחד עם הרב חיים שלום דובער ליפסקר. כיום הוא עובד על עריכת הסדרה יחד עם הרב שלום חריטונוב, גם הוא מה'חוזרים' של הרבי מלך המשיח.

יואל מוסר שיעורי חסידות רבים לקהלים מחסידי פולין. לעתים יוצא למסעות להפצת החסידות בארצות הברית, אירופה וארץ הקודש.

בשנת תשנ"ג שימש כחבר במטה העולמי להבאת המשיח. בתקופה זו עסק בלהט בנושא המשיח, גאולה ויחי אדוננו, בהתוועדויות, שיעורים, הרצאות וראיונות בשבועון כפר חב"ד[1].

לאחר ג' תמוז תשנ"ד, שינה את דעותיו והביע התנגדות נחרצת לפעילות פרסום זהות המשיח‏‏[2]. ואף שותף לכל אלא אשר "חרפו עקבות משיחך" רח"ל. וזה מראה קצת על שיבוש שקרה לו במשך השנים.

בשנת תשס"ז הוא נכנס ל770 משראה זאת א' התמימים וחרה לו הענין צעק עליו והוציאו מ770. ע"כ הוא נקרא בפי כל תמים אשר משיח חרוט על דגלו ואשר מאמין במלך שליט"א לעולם ועד - דו'ן הכופר!

ספריו

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. ראה דוגמאות ב'קישורים חיצוניים' להלן
  2. בשנת תשס"ו התראיין לכפר חב"ד ובין הדברים נאמר בראיון כי פעילות מהסוג הנ"ל היא פגיעה ברבי החמורה ממלחמות היבסקציה בשעתו.