הבדלים בין גרסאות בדף "י' במנחם אב"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 12: שורה 12:
 
*[[תקכ"ח]] - רבי מסעוד חי רקח מטריפולי - לוב, מחבר ספר 'מעשה רקח', נפטר.
 
*[[תקכ"ח]] - רבי מסעוד חי רקח מטריפולי - לוב, מחבר ספר 'מעשה רקח', נפטר.
 
*[[תרכ"ו]] - רבי אליהו ישראל, רבה של קהיר ומנהיגם של יהודי מצרים, נפטר.
 
*[[תרכ"ו]] - רבי אליהו ישראל, רבה של קהיר ומנהיגם של יהודי מצרים, נפטר.
*[[תשנ"ד]] - 85 קדושים נרצחו בפיצוץ בניין הקהילה היהודית בבואנס-איירס בירת ארגנטינה.
+
*[[תשנ"ד]] - 85 קדושים מתוכם 65 יהודים נרצחו בפיצוץ בניין הקהילה היהודית בבואנס-איירס בירת ארגנטינה.
 
*[[תשס"ה]] - ביצוע תכנית '[[ההתנתקות]]' - גירוש יהודי חבל עזה (גוש קטיף) וצפון ה[[שומרון]].
 
*[[תשס"ה]] - ביצוע תכנית '[[ההתנתקות]]' - גירוש יהודי חבל עזה (גוש קטיף) וצפון ה[[שומרון]].
  

גרסה מ־06:18, 16 ביולי 2017

<< >> חודש מנחם אב

א ב ג ד ה ו ז ח ט י
יא יב יג יד טו טז יז יח יט כ
כא כב כג כד כה כו כז כח כט ל

תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט · אדר
ניסן · אייר · סיוון · תמוז · מנחם אב · אלול

י' באב היום העשירי בחודש מנחם אב ועד חצות נוהגים חלק ממנהגי אבילות. כשתשעה באב חל בשבת נדחית התענית ליום זה.

אירועים ביהדות

  • א'תרנו - נח פתח את חלון התיבה ושלח את העורב[1].
  • ב'קצ"ז - יששכר בן יעקב אבינו ולאה, נולד.
  • ב'שי"ח - יששכר בן יעקב אבינו ולאה, נפטר.
  • ג'של"ח - סיום חורבן בית ראשון והגליית שארית העם על ידי נבוזראדן.
  • ס"ו - יהודי צרפת גורשו על ידי פיליפ הרביעי.
  • רנ"ח - יהודי פורטוגל מגורשים מארצם בפקודם המלך מנואל.
  • תל"ה - נחנך באמסטרדם בית הכנסת הפורטוגזי.
  • תקכ"ח - רבי מסעוד חי רקח מטריפולי - לוב, מחבר ספר 'מעשה רקח', נפטר.
  • תרכ"ו - רבי אליהו ישראל, רבה של קהיר ומנהיגם של יהודי מצרים, נפטר.
  • תשנ"ד - 85 קדושים מתוכם 65 יהודים נרצחו בפיצוץ בניין הקהילה היהודית בבואנס-איירס בירת ארגנטינה.
  • תשס"ה - ביצוע תכנית 'ההתנתקות' - גירוש יהודי חבל עזה (גוש קטיף) וצפון השומרון.

ימי חב"ד

נולדו

נפטרו


הפתגם היומי - י' במנחם אב - מלוח היום יום
מסיפורי אדוני אבי זקני מורי ורבי: א) מתחלה היה אגרת הקודש "קטנתי" מסיימת "ורוח נכאה כולי", ואחרי אשר אמר רבינו הגדול שלש פעמים - בליאזנא - המאמר "כמים הפנים" גו' כפירוש רש"י ולא כתרגומו, אז הוסיף התיבות "וכולי האי - הפנים וגו'", ובזה נטע בהחסידים מדות טובות. ב) ווען דער רבי וואלט ניט געשטעלט די דריי ווערטער "במדת אמת ליעקב" - באגרת הקודש קטנתי - וואלט ער געהאט נאך פופציג טויזענט חסידים, אבער דער רבי מאנט מדת אמת.

תרגום מאידיש: א) מתחלה היה אגרת הקודש "קטנתי" מסיימת "ורוח נכאה כולי", ואחרי אשר אמר רבינו הגדול שלש פעמים - בליאזנא - המאמר "כמים הפנים" גו' כפירוש רש"י ולא כתרגומו, אז הוסיף התיבות "וכולי האי - הפנים וגו'", ובזה נטע בהחסידים מדות טובות. ב) אם הרבי לא היה כותב את שלושת המילים "במדת אמת ליעקב" - באגרת הקודש קטנתי - היה לו עוד חמישים אלף חסידים, אבל הרבי תובע מדת אמת.

הערות שוליים

  1. לשיטת הרמב"ן