הבדלים בין גרסאות בדף "י"א בתשרי"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – " – " ב־" - ")
שורה 4: שורה 4:
 
==אירועים ביהדות==
 
==אירועים ביהדות==
 
*ד'רכ"ז - רב הונא בריה דמר זוטרא, נפטר.
 
*ד'רכ"ז - רב הונא בריה דמר זוטרא, נפטר.
*ד'רכ"ז - רב טביומי מר בר רב אשי, ראש ישיבת סורא, נפטר.
+
*ד'רכ"ז - רב טביומי - מר בר רב אשי, ראש ישיבת סורא, נפטר.
 
*ד'תתצ"ג - רבינו יצחק הלוי משפיירא, מבעלי התוספות, נפטר.
 
*ד'תתצ"ג - רבינו יצחק הלוי משפיירא, מבעלי התוספות, נפטר.
 
*[[תקכ"ט]] - רבי אברהם אביש מפפדם, מחבר ספר 'ברכת אברהם', נפטר.
 
*[[תקכ"ט]] - רבי אברהם אביש מפפדם, מחבר ספר 'ברכת אברהם', נפטר.

גרסה מ־23:58, 30 באפריל 2014

<< >> חודש תשרי

א ב ג ד ה ו ז ח ט י
יא יב יג יד טו טז יז יח יט כ
כא כב כג כד כה כו כז כח כט ל

תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט · אדר
ניסן · אייר · סיוון · תמוז · מנחם אב · אלול

י"א בתשרי הוא היום האחד עשר בחודש תשרי. יום זה נקרא "בשם השם"[1].

אירועים ביהדות

  • ד'רכ"ז - רב הונא בריה דמר זוטרא, נפטר.
  • ד'רכ"ז - רב טביומי - מר בר רב אשי, ראש ישיבת סורא, נפטר.
  • ד'תתצ"ג - רבינו יצחק הלוי משפיירא, מבעלי התוספות, נפטר.
  • תקכ"ט - רבי אברהם אביש מפפדם, מחבר ספר 'ברכת אברהם', נפטר.
  • תקע"ב - רבי צבי אריה לנדא מאליק, נפטר.
  • תרס"ד - רבי יוסף זכריה שטרן משוואל, מחבר ספר 'זכר יהוסף', נפטר.
  • תש"ג - רבי מנחם מנדל פרידמן מבוהוש, נפטר.

ימי חב"ד

הערות שוליים


הפתגם היומי - י"א בתשרי - מלוח היום יום
במוצאי יום הכפורים תקנ"ו בליאזנא אמר רבינו הזקן תורה ברבים - כנהוג אז דרושים קצרים - על פסוק מי כה' אלקינו בכל קראנו אליו, אליו ולא למדותיו, דער פרדס זאגט אליו איז אורות המתלבשים בכלים דעשר ספירות דאצילות, דער רבי דער בעל שם טוב זאגט אליו איז דער אלקות וואס אין כלים דעשר ספירות דאצילות, דער פירוש הפשוט איז: אליו עצמות אין סוף וואס עס איז בא יעדען פשוט'ן אידען בידיעה עצמית דורך אמונה פשוטה, און דאס איז קרובים אליו און בכל קראנו אליו עצמות אין סוף און עצמות הנשמה, תפילה באמונה פשוטה איז מחבר עצמות הנשמה מיט עצמות אין סוף, אז עצמות אין סוף זאל זיין דער רופא חולים און מברך השנים.

תרגום מאידיש: במוצאי יום הכפורים תקנ"ו בליאזנא אמר רבינו הזקן תורה ברבים - כנהוג אז דרושים קצרים - על הפסוק "מי כה' אלוקינו בכל קראנו אליו". "אליו" ולא למדותיו, ה'פרדס' אומר: "אליו" הם האורות המתלבשים בכלים דעשר ספירות דאצילות, הרבי הבעל שם טוב אומר: "אליו" הוא האלוקות שבכלים דעשר ספירות דאצילות, הפירוש הפשוט הוא: "אליו" עצמות אין סוף שאצל כל יהודי פשוט בידיעה עצמית על ידי אמונה פשוטה וזהו "קרובים אליו", ו"בכל קראנו אליו". עצמות אין סוף ועצמות הנשמה; תפילה באמונה פשוטה מחברת עצמות הנשמה עם עצמות אין סוף, שעצמות אין סוף יהיה הרופא חולים ומברך השנים.