הבדלים בין גרסאות בדף "י"א באדר"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 8: שורה 8:
  
 
==ימי חב"ד==
 
==ימי חב"ד==
===נולדו===
+
===[[יום הולדת|נולדו]]===
 
*[[תרפ"ז]] (אדר ראשון) - הרב [[נתן גוראריה (קראון הייטס)|נתן גוראריה]], מחסידי חב"ד ב[[קראון הייטס]].
 
*[[תרפ"ז]] (אדר ראשון) - הרב [[נתן גוראריה (קראון הייטס)|נתן גוראריה]], מחסידי חב"ד ב[[קראון הייטס]].
 
*[[תרפ"ז]] (אדר שני) - הרב [[ראובן הלמן]], חסיד חב"ד מ[[כפר חב"ד]] שזכה לקירובים מיוחדים מ[[הרבי]].
 
*[[תרפ"ז]] (אדר שני) - הרב [[ראובן הלמן]], חסיד חב"ד מ[[כפר חב"ד]] שזכה לקירובים מיוחדים מ[[הרבי]].
שורה 14: שורה 14:
 
*[[תשי"ב]] - הרב [[ברוך בועז יורקוביץ']], רב קהילת חב"ד ב[[לוד]].
 
*[[תשי"ב]] - הרב [[ברוך בועז יורקוביץ']], רב קהילת חב"ד ב[[לוד]].
  
===נפטרו===
+
===[[פטירה|נפטרו]]===
 
*[[תקפ"ג]] - הרב [[מרדכי פוזנר]], אחיו של [[אדמו"ר הזקן]].
 
*[[תקפ"ג]] - הרב [[מרדכי פוזנר]], אחיו של [[אדמו"ר הזקן]].
 
*[[תרצ"ו]] - הרב [[יוסף רוזין]] (הרוגוצ'ובר) גאון ומשכיל ב[[חסידות]] ממקושרי [[אדמו"ר הצמח צדק]], [[אדמו"ר הריי"צ]], ו[[הרבי]].
 
*[[תרצ"ו]] - הרב [[יוסף רוזין]] (הרוגוצ'ובר) גאון ומשכיל ב[[חסידות]] ממקושרי [[אדמו"ר הצמח צדק]], [[אדמו"ר הריי"צ]], ו[[הרבי]].

גרסה מ־23:47, 5 ביוני 2021

<< >> חודש אדר

א ב ג ד ה ו ז ח ט י
יא יב יג יד טו טז יז יח יט כ
כא כב כג כד כה כו כז כח כט ל

תשרי · חשוון · כסלו · טבת · שבט · אדר
ניסן · אייר · סיוון · תמוז · מנחם אב · אלול

הבהרה: ערך זה עוסק גם בי"א באדר א' וגם בי"א באדר ב'

י"א באדר הוא היום האחד עשר בחודש אדר.

אירועים ביהדות

ימי חב"ד

נולדו

נפטרו


הפתגם היומי - י"א באדר א' - מלוח היום יום
ידוע ומקובל בענין הכוונות שבתפלה, אשר אלו שאין דעתם יפה לכוון, מפני העדר הידיעה או מפני שאין בכחם לזכור כוונה הפרטיות בעת התפלה, מספיק שיכוונו כוונה כללית: להיות תפילתו נשמעת לפניו יתברך עם כל הכוונות המבוארות בספרי קבלה.


הפתגם היומי - י"א באדר ב' - מלוח היום יום
חסידות כוללת שני ענינים עקרים: א) הבנת כל הלכה בשרשה ומקורה העצמי ברוחניות, היינו בספירות ומדריגות בכל עולם ועולם לפי ענינו כמבואר בדברי אלוקים חיים. ב) הבנת ענין כל הלכה בעבודה, היינו שהגם שהיא חכמה ושכל אלקי ודין התורה, מכל מקום צריך למצוא בזה ענין בעבודה בהנהגת האדם בחיי עולם הזה.