חב"דפדיה:אולם דיונים/ארכיון 18

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
< חב"דפדיה:אולם דיונים
גרסה מ־04:02, 21 באוגוסט 2017 מאת 63.143.196.48 (שיחה) (הדף הזה היה בתוך קטגוריה מושגים כלליים...)
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

דף זה הוא דף ארכיון של דיונים שהסתיימו, את המשך הדיון יש לקיים באולם הדיונים. אין לערוך דף זה.


תיבת ארכיון

כיתוב תמונה

ארכיוני אולם הדיונים
12345678910111213141516171819202122232425262728293031
חב"דפדיה: פיתוח טכני




כמות מינימלית לערך

לענ"ד כדאי לקבוע מדיניות ברורה של כמות נפח מינימלית ליצירתו של ערך חדש, כדי למנוע מצב שיכניסו ערכים עם שורה שתיים. לדעתי זה צריך להיות 1,000 בתים (למי שרוצה להשוות: גדלו של הערך שמואל קנטרוף). אולי יותר.

כמובן שחריגים מכלל זה הם ערכים מחוייבי המציאות כמו שנים, תאריכים או ניגונים שאי אפשר לאחדם עם ערך אחר. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 04:28, י"ט בטבת ה'תשע"ז

א. כדאי להעביר את הדיון לשיחת חב"דפדיה:עקרונות וקוים מנחים/טיוטה, כי שם מקומו. (או אפילו לכתוב בטיוטה עצמה). ב. כדאי לספור לפי מילים, כי המשקל נקבע גם מדברים שוליים כגון קישורים תמונות וכד בברכת הגאולה השלמה -- חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 05:49, י"ט בטבת, ה'תשע"ז (17 בינו' למניינם), ימות המשיח
עד כמה שהבנתי הדלה מגעת, מטרת הטיוטה הנ"ל אינה לכתוב מדיניות לחב"דפדיה אלא עקרונות. בזה אמור להיכלל על אישים מסויימים שאולי נוגדים לעקרונותינו, אך לא כל המדיניות צריכה להיכתב שם (אולי יש להעביר תגובה זו לשיחה שם, שכן הרבה דברים שנכתבו שם אינם מתאימים להנ"ל). שף ויתיבקאנפרענץ רום 07:19, 17 בינואר 2017 (UTC)
הדיונים שקדמו לפתיחת הדף היו על הצורך במדיניות, כמובן שזה הדף הכי חשוב. אח"כ יצטרכו לפצל אותו לפי נושאים ולאחד עם דפי המדיניות הקיימים. כל הנ"ל לפי הבנתי. בברכת הגאולה השלמה -- חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 07:30, י"ט בטבת, ה'תשע"ז (17 בינו' למניינם), ימות המשיח
אעדכן את הפתיח שם בהתאם. --שיעשיחה כ"ו בטבת ה'תשע"ז 21:43, 24 בינואר 2017 (UTC)
מקובל שזה רק "הגדרות וגבולות רוחניים ורעיונים" אבל, 1. צריך גם מדיניות. 2. כדאי גם אותה להתחיל כטיוטה. 3. גם בהם יש דברים שצריך להגיש לוועדה הרוחנית, כמו למשל אם לכתוב ערכים גם על בנושאים כלל יהודיים, מענדל/מנדל וכו'. 4. גם את קצת דפי המדיניות כדאי להעביר לכתיבה מחדש. 5. כדאי לאגד את כל דפי המדיניות בקטגוריה נפרדת, ב"ראה עוד" ואח"כ בתבנית ניווט. בברכת הגאולה השלמה -- חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 12:04, כ"ח בטבת, ה'תשע"ז (26 בינו' למניינם), ימות המשיח
מסכים, מלבד 2, הרי כבר קיים ערך, אז אפשר לעבוד עליו ישירות. כמובן שכל נושא שיש לו קשר לועדה הרוחנית ניתן להוסיף לדף הנ"ל, ולאחר הכרעת הועדה הרוחנית יוחזר למקום המתאים. --שיעשיחה כ"ט בטבת ה'תשע"ז 00:28, 27 בינואר 2017 (UTC)

אינני מסכים עם 3. לא כל דבר שייך לועדה דברים אלה אמורים להיות שייכים לועדה הגשמית, ובנדו"ד - הכרעת הרוב. שף ויתיבקאנפרענץ רום 00:35, 27 בינואר 2017 (UTC)

אין תמונה

משום מה התבנית 'אין תמונה' לא עובדת. שף ויתיבקאנפרענץ רום 20:35, 23 בינואר 2017 (UTC)

גם היתה בעיה בתבנית ציטוט (שכבר טופלה בינתיים), בפירושונים ואולי בעוד. כנראה בניסיון שיפור התחזוקה לאחרונה, נגרמו גם כמה מגרעות..
בכ"א, שיחזרתי גירסאות באין תמונה ובפירושונים ונראה לי שזה בסדר עכשיו.. הקהל - שיחה 02:36, 25 בינואר 2017 (UTC)

מילון:מושגים חסידיים

אני מציע לפתוח בחב"דפדיה מרחב ערכים בו יופיעו מושגים הראויים לערך מפאת חשיבותם, אך אינם מהווים ערכים אנציקלופדיים אלא מילוניים. בה נשלב את הערכים קאך, שטורעם, ממ"ש, ודומיהם.

לצורך כך ניבדוק בויקישיבה - אתר תורני (שהיה יכול להיות מוצלח לו היו בו כותבים). שפתחו לצורך מושגים תורניים מרחב שנקרא מילון: בדף הפתיחה למיזם נכתב: "שלום וברוכים הבאים בשם ה'! פרוייקט מילון של ויקישיבה נועד ליצור מאגר של ביאורים מילוניים למושגים ע"פ חז"ל ופרשנים ראשונים ואחרונים. להגעה לערכים במילון יש לכתוב "מילון:" ואז את שם הערך, לדוגמה מילון:עם. אין צורך ברווח אחרי הנקודתיים. גולשים מוזמנים להתחיל להוסיף ערכים! ערכים להוספה: מילון:עם, מילון:כעס, מילון:נתינה, מילון:נבל ברשות התורה". --שלום - עליכם כ"ו בטבת ה'תשע"ז, למניינם 14:28, 24 בינואר 2017 (UTC)

Yes check.jpg מצטרף , אולי כדאי לעשות את זה כפרויקט נפרד על דרך ויקימילון, וכנ"ל את הפתגמים, לעשות ע"ד ויקיציטוט.
ולהעיר, כפי שעורר חבר, שיום ההולדת העשירי של חב"דפדיה מתקרב, ואולי אפשר לקשר. יעקב בן שמואל - שיחה 16:10, 24 בינואר 2017 (UTC)
נגד.pngנגדכתית למאורבית הבד 05:01, כ"ח בטבת, ה'תשע"ז (26 בינו' למניינם), ימות המשיח

שלום לא הייתה שום הצבעה ושום החלטה!
אל תעביר שום דבר עד להצבעה מסודרת ובהחלטת יותר ממפעיל אחד!! • כתית למאורבית הבד 12:07, כ"ח בטבת, ה'תשע"ז (26 בינו' למניינם), ימות המשיח

יפה אני שמח שהצטרפת לדיון. אני מצר על כך שעד שאין נוקטים פעולה מעשית בנושא אינך מצטרף לדיון. אשמח לשמוע דיעות נוספות. --שלום - עליכם כ"ח בטבת ה'תשע"ז, למניינם 12:09, 26 בינואר 2017 (UTC)
Symbol support vote.svg.png בעד - ההגדרה של ערכים אלו הם מילוניים בלבד, ואין טעם להתעקש שיישארו במרחב הערכים הסטנדרטי, גם למחוק זה לא תמיד אלטרנטיבה.. (בכל זאת בחסידות חב"ד ישנם ביטויים מאוד ייחודיים שראויים להתייחסות), 'כתית' - באמת עם כל הכבוד שאני רוחש לך - ראוי שתתייחס לדברים עם נימוקים, סה"כ האתר הוא דמוקרטי ואינך יכול לפעול עפ"י שיקולי 'קבלו דעתי', רוצה שנשתכנע? נמק!.--הנחה - שיחה 12:14, 26 בינואר 2017 (UTC)
Symbol support vote.svg.png בעד לכתוב מושגי מילון. Symbol support vote.svg.png בעד לעשות זאת כפרויקטים שונים ויקימושג וויקיפתגם. Symbol support vote.svg.png בעד לקשר את זה ליום הולדת. בברכת הגאולה השלמה -- חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 12:18, כ"ח בטבת, ה'תשע"ז (26 בינו' למניינם), ימות המשיח

בעד חזק.gif בעד חזק אולם יש לקבוע לפני שמתחילים כללים איזה מילים/מושגים שייכות לערך (פארברענגען), איזה למילון (שטורעם), ואיזה בכלל לא (‏mushroom‏, על אף שאני מסופק בזה...). שף ויתיבקאנפרענץ רום 12:49, 26 בינואר 2017 (UTC)

אה, ואני נגד.png נגד חזק כל ציון ליום ההולדת של חב"פדיה. שף ויתיבקאנפרענץ רום 12:51, 26 בינואר 2017 (UTC)

כשלב ראשון עומדות לפניכם שלשת הערכים שמוצבת עליהם תבנית חשיבות מכיון שהם מילוניים, והם ממש, שטורעם, וקאך. קשה כעת לעבור על כל הערכים בקטגוריה:מושגים כלליים ולהחליט איזה מהם שייך לקטגוריה, אבל לדעתי זה לא תלוי רק במושג אלא גם בתוכן של הערך. כלומר ערך שכולל בתוכו מידע חסידי ותוכני עם שיחות של הרבי לא יכול להיכלל בקטגוריה הזאת, אלא רק ערכים שבהם מבוארת המשמעות המילונית של הערכים, כדוגמת הערכים הנ"ל. שלום - עליכם כ"ח בטבת ה'תשע"ז, למניינם 12:54, 26 בינואר 2017 (UTC)
כל מושג זכאי לערך מילוני, שמסביר את המושג ותו לא. בנוסף ישנם מושגים שבנוסף למילון הם גם זכאים לערך, לפי הכללים שצריך לקבוע בחב"דפדיה:עקרונות וקוים מנחים ליצירת ערכים#על מה כותבים ערך?. אם באמת יוכרע לעשות זאת כפרויקט נוסף, ניתן לקשר בין הערכים למילון (על דרך ויקיפדיה). כנ"ל פתגמים. בברכת הגאולה השלמה -- חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 13:56, כ"ח בטבת, ה'תשע"ז (26 בינו' למניינם), ימות המשיח
Symbol support vote.svg.png בעד עונה בהחלט על מדיניות ומטרת חבדפדיה - הפצת המעיינות ובשורת הגאולה. -- ד. שטרן * השמים מספרים • 16:47, כ"ח בטבת, ה'תשע"ז (26 בינו' למניינם), ימות המשיחיחי המלך המשיח!

ראשית כל, הגבתי לפני ששינת! שנית, גם אם הוחלט שכן - יש ליצור מרחב נפרד, ולא כמו שעשית. • כתית למאורבית הבד 20:07, כ"ח בטבת, ה'תשע"ז (26 בינו' למניינם), ימות המשיח

הסבר נא מה כוונתך ומה התועלת בזה. שלום - עליכם כ"ח בטבת ה'תשע"ז, למניינם 20:11, 26 בינואר 2017 (UTC)
כוונתי היא, אם הבאת לחמך מויקישיבה, תראה מה המרחב של הערכים, ומה המרחב של ערכי המיקרוספדיה תלמודית. התועלת היא שמוכח שזה עניין שונה (וניתן לעשות שהחיפוש הרגיל יהיה גם במרחב המילון), ואם זה לא במרחב שונה, זה סתם חסר תועלת לכתוב בתחילת הערך שזהו "מילון:".
גם, יש ליצור כללים ברורים מה ראוי להיכנס, וכיצד יש לערוך שיהיה ראוי. 68.194.89.33

קטגוריה מתאימה לערך 'יצר הרע'

מה לדעתכם הקטגוריה המתאימה לערך 'יצר הרע'? --שיעשיחה כ"ו בטבת ה'תשע"ז 20:06, 24 בינואר 2017 (UTC)

מה הספק הוא שייך לכמה, לחסידות לנגלה ועוד--הנחה - שיחה 20:13, 24 בינואר 2017 (UTC)
כמעט כל ערך תורני יש בו אותו ספק (תשובה, מצוות, יום טוב, חנוכה וכו'). בנוגע לערך זה ספציפית אינני יודע עד כמה הוא שייך לחסידות. שף ויתיבקאנפרענץ רום 20:21, 24 בינואר 2017 (UTC)
לא חסר ביאורים בחסידות אודות היצר הרע וההבדל בינו לנפש הבהמית, כן לא חסר ביאורים על מאמרי חז"ל שדברו אודותיו ("אתה רע רשע.. ככל השמות.." וכו')--הנחה - שיחה 15:42, 25 בינואר 2017 (UTC)
הערך במצבו הנוכחי אין בו מילה חסידות, הוספת קטגוריה חסידות זה חוכא ואיטלולא. שף ויתיבקאנפרענץ רום 16:54, 25 בינואר 2017 (UTC)
לא קלטתי ששאלת שיע מתייחסת לקישור של 'יצר הרע' (גם לזה כמדומני שברגע ששייך רק חסר, יש להוסיף תבנית ערך חסר ולציין סיבה ולקשר לקטגוריות המתאימות עד שיבוא האיש ויוסיף את החסר(וחלק מהסיכויים שיגיע לזה הוא על ידי הקטגוריה)), חשבתי שהיא מתייחסת לתוכן של 'יצר הרע'...חיוך.jpg .--הנחה - שיחה 18:28, 25 בינואר 2017 (UTC)

אירכוב

אל מפעילי המערכת המסורים אנא ארכיבו דף זה, יש לנו מיד הרבה דיונים לאחרונה (כן ירבו..)--הנחה - שיחה 12:20, 26 בינואר 2017 (UTC)

יש לי הצעה משונה

בגין הטרדות חוזרות ונשנות, האם ישנה אפשרות לעשות חיפוש "זלמנוב" ולחסום את כל הערכים שעולים? בוט יכול לעשות כזה דבר? שף ויתיבקאנפרענץ רום 13:37, 26 בינואר 2017 (UTC)

הוצע כבר בעבר למנות בורר שמתמצא קצת בערכי מגדל העמק ויכול לפשר בין שני הצדדים, קרי העורכים האנונימיים/ החדשים מצד אחד ומצד שני המשתמש כתית שכפי הנראה קשור לעניין באיזוהי צורה (לא ראיתי מעולם שהוא הכחיש זאת). עד שלא יהיה בורר, נבצר ממני באמת להבין מדוע עריכות רבות שאיני רואה בהם שום פסול - מבוטלות לאלתר בלי שום נימוק. --שלום - עליכם כ"ח בטבת ה'תשע"ז, למניינם 13:42, 26 בינואר 2017 (UTC)

ומה עם ההטרדות בערכים האחרים? את העריכה בערך על צבאות ה' לא פתחתי ולא שיחזרתי, אולם המטריד לא הגביל את עצמו לשם. ולמען האמת, משתמשים מסויימים הביאו את עצמם למצב כזה, שכאשר אני רואה עריכה שלהם, בא לשחזר גם מבלי לקרוא. אני מתחיל קצת להבין את הטענות על 8775 (על אף שהתנהלותו הרבה יותר נורמלית 1. אינו כותב שטויות והגזמות ('עורך ספרים תורניים' על עורך ספרי ילדים, 'מנחה מבוקש' (מה זה? שמענו על מרצה מבוקש, אך מה זה מנחה מבוקש), כותב תמיד עניינית. 2. לפני שמשנה פותח בדף השיחה. אולם בכל זאת) כאשר נוצר מצב שבלי לפתוח את העריכה יודעים כבר בערך על מה מדובר (ולא משנה באיזה ערך) זה מעצבן מאוד. שף ויתיבקאנפרענץ רום 13:57, 26 בינואר 2017 (UTC)

בובות קש

אני מציע מדיניות כזו:

מותר לכל משתמש לפתוח חשבון נוסף על חשבונו (מה שנקרא 'בובת קש') בתנאים הבאים:

  1. אין להשתתף בדיון ביותר משם משתמש אחד (להבהיר, דיון אינו חייב להתנהל בדף שיחה אחד, כל דיון בנושא אחד ובהמשך אחד, גם אם הוא בדף שיחה אחר נידון כדיון אחד).
  2. אין לפתוח חשבונות אין סוף ללא סיבה, זה רק מפריע לעקוב.

יכולות להיות מספר סיבות לפתוח חשבון נוסף:

  1. חשבון בוט או חשבון לעריכות משניות (הגהה וכו'). כמו כן יהיו כאלה שירצו לפתוח חשבון מיוחד לעריכות מסוג מסויים.
  2. אנונימיות. כאשר זהותו של אחד המשתמשים ידועה לכל ייתכן ויפתח חשבון שני כדי לכתוב באנונימיות.
  3. החלפת שם משתמש בשל אובדן סיסמא או מסיבה אחרת. במקרה כזה יציין המשתמש לרוב את שמו הקודם.
  4. משתמש לארגזי חול.

דרכי הטיפול בבובות קש

כאשר ישנו חשש שמשתמש הפר את הכללים ועשה שימוש לרעה בבובת קש, יש לפנות אל מפעילי המערכת בפניה אישית. הללו יבדקו את כתובת הIP‏ של המשתמש ובמקרה הצורך, יחסום את בובות הקש לצמיתות ואת המשתמש עצמו לזמן מוגבל.

מה דעתכם? -- נכתב ע"י שף ויתיב ששכח לחתום את שמו.

כל הכללים האלו הם כללים ברורים בויקיפדיה. ולכן בזה הרגע חסמתי משתמש שעבר לרעה על הכלל הראשון. --שלום - עליכם כ"ח בטבת ה'תשע"ז, למניינם 15:09, 26 בינואר 2017 (UTC)‎

‏:ייש"כ. אני מניח אם כן שניתן לייצר דף מדיניות. יש מתנגדים? שף ויתיבקאנפרענץ רום 15:23, 26 בינואר 2017 (UTC)

Symbol support vote.svg.png בעד להעיר שצריך לציין במפורש שזהו בובת קש (אלא אם כן לא משתמש יותר במשתמש הישן) יעקב בן שמואל - שיחה 15:48, 26 בינואר 2017 (UTC) Symbol support vote.svg.png בעד --מתכנת - שיחה - לפניות בענינים טכניים: דף הפניות אלי 16:13, 8 בפברואר 2017 (UTC)

בתור מה?

מי אתה, מר 'שלום' שעקב כך שאתה ומר 'שף ויתיב' החלטתם ע"פ סיבה בלתי הגיונית וסבירה בעליל (!) לחסום את העורך לוי בן חורין??!!

בלי לבדוק ביסודיות מאומה! רק כי לא מתאים לחלק מהעורכים שישנה פעילות (ולא משפחה!) מצליחה עם אידאולוגיות שונות מהם!!!

אני מודיע מראש, שנפלה כאן טעות חמורה בעורך שכלל לא מבני המשפחה, אך מכיר אותם ופועלם היטב ועל כן יש להחזיר את העורך לוי בן חורין לפעולה בהקדם.

בציפייה להבנה לסגנון הכתיבה ושיתוף פעולה פורה לנח"ר אד"ש בהתגלותו הקרובה. נאו! יחי המלך המשיח!--147.235.82.200 17:45, 26 בינואר 2017 (UTC)

מדובר באותו בן אדם ללא ספק, ואיני מעוניין להסביר לך באיזה דרכים נודע לי זאת. אנא, הפסיקו להטריד אותנו, וחפשו לכם תעסוקה אחרת. תודה. שלום - עליכם כ"ח בטבת ה'תשע"ז, למניינם 17:56, 26 בינואר 2017 (UTC)

מחבר ושנת הוצאה בציון ספר

אני מציע שכאשר מציינים ספר מסויים (בד"כ ב'לקריאה נוספת') אזי במקום לרשום את שם המחבר בהתחלה ולאחר שם הספר את שנת הוצאתו כנהוג עד עתה,

לרשום קודם כל את שם הספר ותיאורו ולאח"מ בסוגריים את שם המחבר ושנת הוצאה לאור:

ר' פאלע - שיחה

הרעיון הגיוני בהחלט, אך היות שכך מקובל בכתיבה אנציקלופדית ואקדמאית, וברצוננו שהחומר בחב"דפדיה יהיה באופן המתקבל, ו'הלך בנימוסא' (כל עוד זה לא סותר חלילה את דרך התורה), נמשיך לכתוב כמקובל בעולם האקדמאי, תחילה שם המחבר ואח"כ שם הספר . --שיעשיחה ו' בשבט ה'תשע"ז 21:31, 2 בפברואר 2017 (UTC)

כבר לא ישים, אם היו עושים זאת מהתחלה היה יותר טוב, עכשיו זה ממילא בכל ערך (או מ"מ) לפי מצב רוח הכותב, אני אישית חושב שזה לא נורא. שף ויתיבקאנפרענץ רום 22:53, 2 בפברואר 2017 (UTC)

ברור שזה לא טוב שאין אחידות, ואם נקבע מסמרות מכאן ולהבא, אז לאט לאט חב"פדיה תקבל צביון אחד, הן בגלל שכל המובאות החדשות יהיו אחידות והן בכך שיש לקוות שלאט לאט יתוקנו הקודמות. --שיעשיחה י' בשבט ה'תשע"ז 21:37, 6 בפברואר 2017 (UTC)

תבניות תאריכים

בעבר עשיתי עד לתאריך ד' שבט. אני רואה שבימים הקרובים לא יהיה לי זמן להתעסק בזה בעצמי. מי שיכול להטות כתף - יבורך. להתראות - שיחה 12:16, 29 בינואר 2017 (UTC)

יש"כ גדול על הביצוע למרות הקושי. --שיעשיחה ו' בשבט ה'תשע"ז 21:39, 2 בפברואר 2017 (UTC)

ישיבות תומכי תמימים תחת שלטון הקומוניסטים

אני מציע לאחד את כל הערכים של גלגולי ישיבות תומכי תמימים. זה סתם מיותר. שף ויתיבקאנפרענץ רום 20:29, 7 בנובמבר 2016 (UTC)

באיזה אופן? • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 21:06, ו' בחשוון, הקהל ה'תשע"ז

מענדל או מנדל

הנושא כבר הועלה עשרות פעמים ותירצו שזה בשביל החיפוש, ואני הקטן לא זכיתי להבין מהו החילוק? הלא מקסימום ימצאו דף הפניה וידעו מהו הכתיב הנכון. שף ויתיבקאנפרענץ רום 11:32, 22 בינואר 2017 (UTC)

צריך לזכור ששמות הערכים אצלנו, אינם כמו שם ערך בספר. יש להתייחס אליהם כקוד המפנה לערך. זה תפקידם העיקרי, ו-לא- דף הפניה לא מקבל בגוגל את אותו משקל של דף רגיל, גוגל מבדילים ביניהם. --שיעשיחה כ"ו בטבת ה'תשע"ז 22:24, 24 בינואר 2017 (UTC)
תעשה חיפוש בגוגל שמו של הרבי בעי"ן ותראה שהוא מוצא דפי הפניה (אגב, כשמתקנים משהו כאן לוקח כשבועיים עד שגוגל קולט את זה). שף ויתיבקאנפרענץ רום 01:02, 25 בינואר 2017 (UTC)
לפי הבנתי: א. מכיוון שדעתו הק' של הרבי שליט"א לכתוב מענדל ב"ע" דווקא, זה צריך להיות עיקרון. כיוון שזה עניין פרינציפי ועקרוני לא ניתן לסחור בזה, גם לא לטובת עיקרון אחר, גם אם הוא נעלה יותר. ב. גוגל בגדול ממזער את הבדלים בין מענדל ומנדל, ומיחס את ההבדל גם לטעות הקלדה/כתיב. יש שינוי, אבל מזערי. לעניינינו, כנראה שבין כה ויקיפדיה יעקפו, ובין כה נהיה מיד אחריהם.. ג. באמת אפשר לעשות גם דף הפניה, כנראה שגוגל מבדיל בין השתיים לפי מס' הכניסות, ואם יכנסו יותר מהחיפוש בלי ע יהיה שם יותר כניסות. וגם אם הוא מבדיל זה לא בקיצוניות כ"כ.
אגב כשחיפשתי עכשיו בגוגל "מנחם מנחם מענדל שניאורסון" התוצאה השלישית היה הפניה מ"מנחם מענדל שניאורסון (אדמו"ר שליט"א)" והרבעית הדף עצמו - א. דף ההפניה עקף, ב. אותו דבר אפשר להשיג גם במקרה הפוך (שלישי זה לא כזה גרוע). בברכת הגאולה השלמה -- חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 11:52, כ"ח בטבת, ה'תשע"ז (26 בינו' למניינם), ימות המשיח
הרבי שליט"א מלך המשיח אמנם קובע שהכתיב הנכון הוא בעין, אבל היכן עומד על כך כפרינציפ? באותה מידה שכותבים את שמו הק' באנגלית ובסינית בלי עין, כך לענ"ד ניתן לכתוב בעברית ישראלית בצורה שתהיה קליטה לציבור הרחב. -- ד. שטרן * השמים מספרים • 16:44, כ"ח בטבת, ה'תשע"ז (26 בינו' למניינם), ימות המשיחיחי המלך המשיח!

צודק הרב הכוכב שלכאורה אין בזה פרינציפ (ולכן להביא את זה לועדה הרוחנית זה מגוחך), אולם יש כאן משום כתיב נכון. שמי הפרטי הוא שלום, וכשמישהו כותב שולם אני יוצא מדעתי, לו היה שמי יחיאל ומישהו היה כותב בתום לב (בכונה זה סיפור אחר) יכיאל גם הייתי יוצא מדעתי. מלבד זאת יש בזה גם קצת ענין של כבוד לשמו הק' של רבינו. זה דבר ראשון.

שנית, למה שתכתוב באופן קליט לישראלים ולא באופן קליט לחרדים החוצניקים? (גם הישראלים, אך להם זה כנראה פחות מפריע). מה שקליט לא אמור להוות שיקול, רק הכתיב הנכון. שף ויתיבקאנפרענץ רום 01:03, 27 בינואר 2017 (UTC)‏‎

אני לא יודע באיזה גוגל חיפשתם, אבל בגוגל שלי, לא עולה שום דף הפניה בעמוד הראשון של התוצאות. בחיפוש אחר 'מענדל' עולים הערכים על הצמח צדק ובן המהר"ש, ולאחריהם ויקיפדיה. ובחיפושים אחר 'מנדל' עולה ויקיפדיה ראשון, חב"דפדיה שניה (וויקי ישיבה שלישית).
בשולי הדברים אעיר, זה לא שאלה של שם 'קליט', זה עניין של כתיב על פי כללי הדקדוק בעברית (בעברית לא אמורים לכתוב 'ע' אם לא שומעים אותה). בן אדם שומע 'מנדל' הוא לא יעלה על דעתו לחפש 'מענדל'. --שיעשיחה י' בשבט ה'תשע"ז 21:35, 6 בפברואר 2017 (UTC)
מוזר, אולי יש הבדל בין גוגל בסיומת co.il לבין סיומת .com? שף ויתיבקאנפרענץ רום 03:41, 7 בפברואר 2017 (UTC)
אני מתכנן לבדוק יום אחד מה המקור (לכן התעכבתי עד עכשיו), אם יתברר שמשמע מהמקור שזה כן עניין עקרוני אני יפתח את הדיון שוב. בינתיים רק אומר, שלדעתי גם אם ד. שטרן צודק וזה לא עקרוני כלל וכלל, גם אז לנו כחסידים צריך (מה בפועל?) הדבר להיות - לדעתי - עקרוני. "הואיל ונפיק מפומיה דרב" - הרבי אומר שכך נכון לכתוב (אפי' אם זה רק מבחינה דיקדוקית) לנו זה כבר המקסימום.
אגב גם לי השתנו התוצאות, כנראה שהיה איזה עדכון לגוגל וזה רק מראה כמה הדבר הזה ניתן לשינוי. ועדיין גם בחיפוש עם "ע" הוא מביא את התוצאה בלי "ע", כנראה הוא מבחין שזה טעות כתיב (בלי "ע"קריצה.jpg ). בברכת הגאולה השלמה -- חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 17:11, י"ד בשבט, ה'תשע"ז (10 בפבר' למניינם), ימות המשיח
לאחר שבדקתי את הדבר במשך מספר ימים אלו, וממספר מכשירים ודפדפנים, מצאתי שהכתיב כבר לא רלוונטי והשתכנעתי שאין טעם להותיר את הערך כך, ובזה אני מצטרף למבקשים להשיב את הערך לשמו האותנטי עם 'ע'. --שיעשיחה א' באייר ה'תשע"ז 22:44, 27 באפריל 2017 (UTC)
לאור מחקרו של שיע אני מצטרף לדעת הרוב. שלום - עליכם ב' באייר ה'תשע"ז, למניינם 02:50, 28 באפריל 2017 (UTC)
יישר כח רב! סוף סוף יזכה שמו הק' של רבינו לכבוד הראוי. ושוב פעם, הפתגם חזקה לתעמולה שאינה חוזרת ריקם הוכיח את עצמו. אני מתכבד להודיע על שינוי חתימתי לבנוסף, אני מודה לכם על שהחלפתם את מנדל במענדל כנדרש ע"פ כללי הכתיב... שף ויתיבקאנפרענץ רום 04:05, 28 באפריל 2017 (UTC)
בלוח היום יום כתוב "חזקה על תעמולה בתבונה ובמועצות הדעת". וידועה הבדיחה על אותו יהודי שנטפל אליו נוסע ברכבת ושיגע אותו על כך שהוא רעב, עד שכשהגיעו לתחנה קצה נפשו מהתלונות וקנה אוכל לנוסע הטרדן, ולאחר מכן הוא לא הפסיק להטריד אותו: "אוי, כמה שהייתי רעב"... קריצה.jpg . להתראות - שיחה 08:36, 28 באפריל 2017 (UTC)
שוב הוכח שהטרור משתלם! קריצה.jpg יוסי ג - שיחה 10:18, 28 באפריל 2017 (UTC)

קישורים לקבצים

באתי להעיר ולבקש מכם לקבוע מדיניות בעניין. כאשר מעלים קובץ חיצוני, כגון שיר או PDF, כיצד יש לקשר אליו.

1. באופן כזה: ניגון ברכת כהנים, או באופן כזה:ניגון ברכת כהנים.pdf.

2. היכן יש לקשר אליהם ב'לקריאה נוספת או ב'קישורים חיצוניים'.

דעתי, יש לבצע הקישור באופן הזה: ניגון ברכת כהנים כי זה יותר אסטטי. יש לקשר ב'קישורים חיצוניים', כי בנוסף להיות הקובץ מחוץ למרחב הערכים, ההבדל בין 'לקריאה נוספת' לבין 'קישורים חיצוניים' הוא שבקישורים אפשר לקרוא את החומר, בעוד שב'לקריאה' מדובר בחומר שצריך לחפש אחריו. הכנסת קישורים לקבצים בתוך 'לקריאה נוספת מבלבלת את הקורא. --שיעשיחה י' בשבט ה'תשע"ז 21:41, 6 בפברואר 2017 (UTC)

ערכים לדוגמה

אודה לעזרתכם, שתצביעו על דוגמאות לערכים שבהם יש בחב"דפדיה מידע נרחב שלא קיים ולא מתאים להכניס לערכים המקבילים בויקיפדיה. דוגמאות אלו נדרשות לצורך הצבעת מחלוקת אודות קישורים משם לכאן. לקישורים אלו משמעות רבה מאוד על כמות האנשים שיחשפו לחב"דפדיה. ואני כותב את הדברים על פי נתונים סטטיסטיים ברורים. תודה מראש. --שיעשיחה י"ב בשבט ה'תשע"ז 00:00, 8 בפברואר 2017 (UTC)

ערכים חב"דיים, או בדווקא לא? כלומר: האם אתה מתכוון לערכים דוגמת נסיעה לרבי, ריקוד חסידי וחלקת חב"ד הר הזיתים, או לערכים דוגמת צה"ל, ליל ניטל וברכת כהנים. או שמא לא זה ולא זה? להתראות - שיחה 09:41, 8 בפברואר 2017 (UTC)
ערכים רבים בתורת החסידות (אור אין סוף צמצום שלא כפשוטו צמצום בבחינת מרובע ועוד) אמורים להיות מתאימים להגדרה זו (היות ואריכות רבה להם בתורת חסידות חב"ד וכמדומה ששם יבואו הדברים רק באיזכור דברים) אם כי עדיין אינם כך, (אולי גם שינה בסוכה וערכים נוספים כגון דא).--הנחה - שיחה 10:21, 8 בפברואר 2017 (UTC)
יש"כ, למסייעים. השתמשתי בחלק מהדוגמאות. אנסה להסביר מדוייק יותר. נדרשים ערכים:
  1. עשירים בתוכן, מסודרים, כתובים היטב, עם מקורות, או במילים אחרות ש'נראים טוב' גם לקורא שמצפה לקרוא ערך אנציקלופדי במובן המקובל של המילה.
  2. שעוסקים בנושאים שויקיפדיה עוסקת בהם, ברכת כהנים או קראון הייטס אלו דוגמאות מתאימות (חלקת חב"ד בהר הזיתים זה איזוטרי, ריקוד חסידי לא ברור מאיזה ערך בויקיפדיה יקושר אליו).
  3. שלא מתאים להכניס את כל התוכן שבערך החב"דפדי לויקיפדיה, ולכן לא ירצו שם להעתיק את התוכן אלא רק לקשר אליו. לדוגמה הערך על 770 שאצלנו יורד לרוזלוציה ששם לא ירצו לפרט כ"כ. לעומת הערך על ר' הלל מפאריטש, שרוב התוכן שאצלנו מתאים גם להעתקה לשם.
  4. באופן כללי עדיף ערכים חב"דיים, כי ערכים כלליים זה פחות מתאים לויקיפדיה, לדוגמה ירושלים לירושלים, ביבי לביבי וכו'. זה לא הגיוני שכל ערך בויקיפדיה שיש לו זוית חב"דית יקושר לחב"דפדיה... רק אם זה דוגמה בולטת זה יתאים --שיעשיחה י"ד בשבט ה'תשע"ז 02:05, 10 בפברואר 2017 (UTC)
לא עם סוגי הערכים שאני הבאתי?--הנחה - שיחה 06:33, 10 בפברואר 2017 (UTC)
הנחה, אין סוף וצמצום מרובע הם ערכים יפים רק שאין מקביל להם בויקי, כפי שתוכל לראות בדוגמאות שלהלן. השתמשתי בינתיים בערכים הבאים: מרכז חב"ד העולמי - 770, קראון הייטס, שמחה עלברג, את הערכים צמצום בבחינת מרובע, צמצום הראשון, צמצומים שלפני צמצום הראשון, צמצום לא כפשוטו, הצעתי לקשר לערך הבודד שם שנקרא בשם המשונה 'תורת הצמצום'. עוד ערכים שהצעתי זה קליפת נוגה ושלוש קליפות הטמאות לערך שם 'קליפות', נפש אלוקית לפסקה ב'נשמה' העוסקת בנשמה על פי תורת הקבלה. שינה בסוכה לפסקה 'אכילה ושינה' בערך 'סוכה'. נסיעה לרבי לפסקה מאפייני החצר, בערך 'חצר חסידית'.
הצעות נוספות יתקבלו בברכה, בדגש על ערכים העוסקים בנושאים שגם ויקיפדיה/ ויקיפדים יתעניינו בהם, ושמכילים תוכן איכותי בשפה אנציקלופדית. --שיעשיחה ט"ו בשבט ה'תשע"ז 20:37, 11 בפברואר 2017 (UTC)
שיע.ק, קבל הצדעה לפעילותך החשובה שם. אני חולק על ההנחה שיש לנו מה לתרום רק בנושאים קבליים/חב"דיים, כמעט כל ערך יהודי שנמצא אצלנו במצב טוב יש לו הרבה הרחבה על פני ויקיפדיה! רק שלבושתנו אין הרבה כאלה... אבל, דוגמאות כמו מרדכי היהודי, אחשוורוש, משתה ושמחה למשל יכולים להיות רלוונטיים (ואם הם יעברו אצלנו עוד הרחבה - עאכו"כ). ועוד דוגמא מצויינת היא הקשת, שכבר נכנסה והוצאה שם!
ואם בעניני ויקי עסקינן, אולי אשאלך: יש לך מושג למה למרות שיש ערך "הזרם המשיחיסטי", בכל זאת הרבה ערכים שבהם הוא מוזכר לא מקשרים אליו אלא ל"פולמוס המשיחיות"? למשל: במחנה צבאות השם, מטה משיח, יהושע מונדשיין ועוד ועוד. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 08:54, כ"ד בשבט ה'תשע"ז
אני מסכים שאפשר לקשר כמעט מכל ערך שיש לו ערך מקביל לחב"דפדיה, אבל צריך שגם הויקיפד הממוצע יסכים. אפשר להבין, שאין להם עניין בהפצת המעיינות, ורובם ככולם של הויקיפדים לא יסכימו למצב שבו יש מאות קישורים לחב"דפדיה, לכן צריך להתמקד באילו בעלי הסיכויים הטובים ביותר, שיש להם הצדקה לפי הקריטריונים הויקיפדיים. ערכי יהדות כלליים, ויקיפדיה יכולה להעתיק את המידע הכללי שיש אצלנו, וההיבט החב"די הוא לא מרכזי מבחינתם. כמובן שלאחר שתוכרע הצבעת המחלוקת ניתן יהיה להציע ולהעלות ערכים ספציפיים שיעשירו את הערכים המקבילים בויקיפדיה. לעניין הקישור ל'פולמוס' במקום ל'זרם' זה פשוט מאוד, הפולמוס הוא ערך ותיק והקישורים נוצרו עוד לפני שהיה את הערך 'הזרם'. --שיעשיחה ט' באדר ה'תשע"ז 23:10, 7 במרץ 2017 (UTC)

כתיבת מדיניות

קיימים מספר דפי מדיניות בחב"דפדיה, אבל כמעט אף אחד לא יודע על קיומם ועד שעלו טענות שלא קיים בכלל מדיניות. הטענה כמובן נכונה, אבל לא בגלל שהיא לא קיימת כמו זה שאינה יעילה (לדעתי). כדי שבאמת יהיה מדיניות יעילה צריך: א. להחליף את הקישור מדיניות למטה לקטגוריה:חב"דפדיה - מדיניות פנים. ב. לשנות את שם הקטגוריה לקטגוריה:חב"דפדיה - מדיניות, ולצרף אליה את שאר דפי המדיניות (עליי). ג. מתנדב שירשום איזה דפים צריך במדיניות כדי שתקיף את כל הכללים בחב"דפדיה אבל לא תיצור כפילויות בכללים. ד. לייצר תבנית ניווט לכלל דפי המדיניות כולל הדפים החסרים. ה. מה שכחתי?

אגב קיים דף בשם חב"דפדיה:עקרונות וקווים מנחים וצריך למזג אליה את חב"דפדיה:עקרונות וקוים מנחים/טיוטה בברכת הגאולה השלמה -- חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 10:48, ט"ז בשבט, ה'תשע"ז (12 בפבר' למניינם), ימות המשיח

מילון

מילון:מושגים חסידיים

מה ההחלטה הסופית? ואם המילון בחב"דפדיה איזה מרחב שם צריך? מילון או מילון חסידי?--מתכנת - שיחה - לפניות בענינים טכניים: דף הפניות אלי 14:23, 15 בפברואר 2017 (UTC)

בעד חזק.gif בעד חזק--מתכנת - שיחה - לפניות בענינים טכניים: דף הפניות אלי 18:36, 18 בפברואר 2017 (UTC)
דעתי היא כמו השם הנוכחי כמובן, מילון חסידי. --שלום - עליכם כ"ג בשבט ה'תשע"ז, למניינם 02:07, 19 בפברואר 2017 (UTC)
אולי מאוחר מידי, אבל לא אתאפק מלהביע תמיהתי:
  1. למה צריכים מרחב משתמש מיוחד בשביל 4 ערכים?
  2. למה יש גם דפים המתחילים ב"מילון" וגם ב"מילון חסידי"?
בהצלחה, • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 08:43, כ"ד בשבט ה'תשע"ז

מדיניות תבניות תאריכים

בקשר עם עריכות אלו (1 2 3) הייתי שמח לברר שוב מהי המדיניות שלנו. בהגיון שלי תאריכים שאינם חב"דיים במובהק, גם אם מכניסים אותם, צריכים להופיע בנפרד, עם קו מפריד. לאחרונה באופן עיקבי כל תבנית שאני מעלה מגיע אנונימי ו'מתקן' בצורה שרירותית. היתה איזו מסקנא? החלטה? להתראות - שיחה 10:00, 19 בפברואר 2017 (UTC)

לא היתה החלטה. חשבתי שעשית את זה בטעות כי ראיתי את זה רק בכמה ערכים בודדים וזהו לכן שיניתי, אבל אם זה בכוונה אז מתנצל ותשחזר (אבל צריך אז לעשות גם בשאר הימים).
א. "לא עליך המלאכה לגמור ולא אתה בן חורין להיבטל ממנה".
ב. מן הראוי, שכל אחד יתקן את מה שעשה. גם כך אין לי זמן מיותר...
בברכת הצלחה לכל עניני הרבי, ושנזכה להיות חלק מזה. להתראות - שיחה 06:34, 20 בפברואר 2017 (UTC)
תכלס אתה רוצה שאעבור להחזיר בכל התאריכים?
אם תוכל - אשמח. להתראות - שיחה 14:03, 20 בפברואר 2017 (UTC)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

בקשר לתבניות, רציתי להזכיר את המדיניות בהתקרבנו לחודש אדר: בתבניות אדר סתם (תבנית:א' באדר) - נכללים כל האירועים, גם בשנים פשוטות וגם באדר א' וב' בשנים מעוברות. בנוסף ישנם תבניות נפרדות לשנים מעוברות (תבנית:א' באדר א', תבנית:א' באדר ב') שבהן ישנם רק אירועים מאדר פשוט וכן אדר זה (כלומר, בא' באדר א' אין אירועים מא' אדר ב'https://shluchim.vertlach.net/wiki/%D7%A2%D7%9E%D7%95%D7%93_%D7%A8%D7%90%D7%A9%D7%, ולהפך). וק"ל.
תבניות אדר סתם מקוטלגות בקטגוריה ו (ו01, ו02 וכו'), אדר א' - ז, אדר ב' - ח.
עשיתי כעין תבנית פירושונים בראש תבניות אדר כדי להדגיש את הנ"ל, ולמנוע בלבולים בעריכתם בעתיד. אשמח לשמוע דעת הקהילה בנדון.
בנוסף: יש בלבול בנוגע לאירועים שהתרחשו בשנים מעוברות, שלא ברור איזה מהם באדר א' ואיזה באדר ב'. ניסיתי לברר חלקם כמה שידי מגעת, אבל חלקם לא הצלחתי ועליהם מוצבות תבנית:הבהרה. מי שיוכל לברר עוד - תבוא עליו ברכה (קצת פאדיחה שבעמוד הראשי יהיו הרבה תבניות הבהרה). יישר כח לכולם • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 07:03, כ"ו בשבט ה'תשע"ז

קרובי משפחה

אילו קרובי משפחה ראוי להכניס בערך. הבה נקבע כללים ברורים שיכנסו בעז"ה לפסקה שטרם קיימת בדף: חב"דפדיה:עקרונות וקווים מנחים ליצירת ערכי אישים#משפחתו. נא הביעו דעתכם בפסקאות הבאות, כמובן שכל אחד יכול להוסיף ניסוחים הצעות ופסקאות, רק השתדלו שיהיה ברור ומסודר. --שיעשיחה ט' באדר ה'תשע"ז 22:44, 7 במרץ 2017 (UTC)

חבל שהדיון ייסגר ככה, מה המסקנה? (צריך בסוף לעדכן בדף הנ"ל, כמו ששיע.ק כתב. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 05:07, י"ט באדר ה'תשע"ז

ללא מחלוקת שצריך להכניס

1. בעל/אשה. 2. אב ואם. 3. ילדים בעלי תפקיד/בולטים/מפורסמים.

לענ"ד שנים הראשונים צריכים להיכנס בגוף הערך ואינם צריכים להיכפל בפיסקה "משפחתו". שף ויתיבקאנפרענץ רום 06:20, 8 במרץ 2017 (UTC)
Yes check.jpg מצטרףכתית למאורבית הבד 05:53, י"א באדר, ה'תשע"ז (9 במרץ למניינם), ימות המשיח
Yes check.jpg מצטרףקרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 08:55, י"א באדר ה'תשע"ז

אחים

א. לכתוב את כל האחים והאחיות בכל אישיות. ב. לכתוב רק על אחים בעלי תפקיד/בולטים/מפורסמים.

ב. שף ויתיבקאנפרענץ רום 06:20, 8 במרץ 2017 (UTC)
לכתוב רק בערכים שלא נמצא מידע כזה בערך אחר. כלומר אם אין ערך על האבא, להוסיף את האחים. אם אין ערך על השווער - להוסיף את הגיסים. להתראות - שיחה 06:32, 8 במרץ 2017 (UTC)
כמו להתראות, ובדיעבד כמו שף ויתיב. --שלום - עליכם י"א באדר ה'תשע"ז, למניינם 00:06, 9 במרץ 2017 (UTC)
אין טעם לכפול את השמות בכל ערך, אם יש ערך אחר (כמו האב, או השווער), זה ממש מיותר; וגם אם אין, אני חושב שאפשר לוותר.. • כתית למאורבית הבד 05:53, י"א באדר, ה'תשע"ז (9 במרץ למניינם), ימות המשיח
אם אין ולא יהיה ערך על האב/השווער, והאח/הגיס הוא בעל חשיבות גדולה מאוד (לא רק חשיבות אנציקלופדית, אלא חשיבות לעובדה שפלוני הוא אחיו/גיסו של אלמוני. לדוגמא, ר' משה פנחס כץ והרב מרדכי מנטליק). • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 08:59, י"א באדר ה'תשע"ז

גיסים

א. לכתוב את כל האחים והאחיות בכל אישיות. ב. לכתוב רק על אחים בעלי תפקיד/בולטים/מפורסמים.

כמו אחים. שף ויתיבקאנפרענץ רום 06:28, 8 במרץ 2017 (UTC)
כמו אחים. --שלום - עליכם י"א באדר ה'תשע"ז, למניינם 00:06, 9 במרץ 2017 (UTC)
כמו שכתבתי באחים• כתית למאורבית הבד 05:53, י"א באדר, ה'תשע"ז (9 במרץ למניינם), ימות המשיח
אפשר למחוק את הפסקה כדי שלא יאלצו כל אחד להכנס ולכתוב "כמו אחים" קריצה.jpg קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 09:00, י"א באדר ה'תשע"ז

ילדים

א. לכתוב את כל הילדים בכל אישיות. ב. לכתוב רק על ילדים נשואים. ג. לכתוב רק על ילדים בעלי תפקיד/בולטים/מפורסמים.

מתלבט בין ב' לג'. בוודאי אין מקום להביא ילדים שאינם נשואים. שף ויתיבקאנפרענץ רום 06:28, 8 במרץ 2017 (UTC)
בעד אפשרות ב'. להתראות - שיחה 06:32, 8 במרץ 2017 (UTC)
בעד ב --הנחה - שיחה 10:23, 8 במרץ 2017 (UTC)
רק להעיר, שכמדומה ברור לכולנו שבחור מבוגר מוכר (בדוגמת פינטו) לכאורה נכנס בגדר של נשוי. הלא כן? שף ויתיבקאנפרענץ רום 11:38, 8 במרץ 2017 (UTC)
בעד ב'. --שלום - עליכם י"א באדר ה'תשע"ז, למניינם 00:07, 9 במרץ 2017 (UTC)
ב • כתית למאורבית הבד 05:53, י"א באדר, ה'תשע"ז (9 במרץ למניינם), ימות המשיח
בעד ב. ובהסתייגות, אם מדובר בילדים שנהרגו בשואה, תמימים שנפטרו בצעירותם וכד' (גם מסכים ל"דוגמא" של שף ויתיב, אבל עם כל המאמצים לא מצליח למצוא מקרה דומה...) • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 09:02, י"א באדר ה'תשע"ז

נכדים

א. לכתוב את כל הנכדים בכל אישיות. ב. לכתוב רק על נכדים נשואים. ג. לכתוב רק על נכדים בעלי תפקיד/בולטים/מפורסמים.

לא להכליל נכדים, מקסימום אפשר להכליל אותם יחד עם הוריהם באם הם מפורסמים ביותר, למשל בין בני הרב מאיר אשכנזי ניתן לכתוב אצל אביו של הרב אשכנזי מכפ"ח "בנו הוא הרב מרדכי שמואל אשכנזי מכפר חב"ד". באם אינם מפורסמים ביותר אך הם מפורסמים קצת ניתן אולי לכתוב באם אין שם משפחתם שווה.שף ויתיבקאנפרענץ רום 06:28, 8 במרץ 2017 (UTC)
כנ"ל, לכתוב רק באם המידע הזה לא נמצא בערכים אחרים. אם אין ערך על הבן/חתן, להוסיף את הנכד (ורק אם הוא בעל תפקיד בולט). להתראות - שיחה 06:32, 8 במרץ 2017 (UTC)
Yes check.jpg מצטרף וע"ד שכתבתי לגבי אחים/גיסים. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 09:03, י"א באדר ה'תשע"ז

נוסף

לעיל נידון קביעת כלל שרירותי. לענ"ד יש מקום להפעלת שיקול דעת בערכים ריקים, להכליל את האחים/גיסים בשביל למלא את הערך (אם זה מוסיף ולא נראה מיותר, כגון שיש להם תפקיד וכדומה). להתראות - שיחה 06:32, 8 במרץ 2017 (UTC)

ערכים שצריך למלא יש לעיין אם יש להם זכות קיום. אולם אני מודה שלו נניח שפנחס רייזעס היה גיס של בנימין קלעצקער יש לציין זאת בערך. שף ויתיבקאנפרענץ רום 09:22, 8 במרץ 2017 (UTC)
בעד חזק.gif בעד חזק הפעלת שיקול דעת בכל מקרה שהוא, נגד.png נגד חזק קיומם של ערכים שצריך להוסיף אחים כדי למלאם. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 09:04, י"א באדר ה'תשע"ז

חב"דפדיה באנגלית

אולי כדאי לפתוח באמת את חב"דפדיה באנגלית ודהיא תהיה בייחד עם העברית (שכל שינוי טכני שעושים בעברית יהיה גם באנגלית ושבכל ערך באנגלית יהיה קישור לערך בעברית)? בתור ערכים ראשונים אפשר לפתוח מרחב שם/ להעלות אותה ולא להודיע (כדי לחסוך עבודה של העתקה) --מתכנת - שיחה - לפניות בענינים טכניים: דף הפניות אלי 11:49, 9 במרץ 2017 (UTC) שיע.ק, שלום, חיים נהר, חבר--מתכנת - שיחה - לפניות בענינים טכניים: דף הפניות אלי 13:01, 9 במרץ 2017 (UTC)

(מדוע אתה מזכיר אותי יחד אם גדלי חב"דפדיה? אני שווה להם?) Symbol support vote.svg.png בעד לעשות חב"דפדיה באנגלית (שיקראו לה חב"דפדיה האנגלית כמו ויקיקליפה האנגלית וכדו') צריך לעשות שכל שינוי שעושים כאן אוטומטית יהיה גם שם ולהפך--חבר - שיחה - בואו נתוועד! משיח בא בתאריך: י"א באדר ה'תשע"ז
אפשר להגדיר שדף שלא קיים באנגלית וקיים בעברית יוצג בעברית. להתחיל בבניה באופן שיהיה צריך להירשם ולקבל הרשאה?--מתכנת - שיחה - לפניות בענינים טכניים: דף הפניות אלי 14:45, 9 במרץ 2017 (UTC)
כמובן, הרשאה מידית לעורכים מרכזיים כאן--חבר - שיחה - בואו נתוועד! משיח בא בתאריך: י"א באדר ה'תשע"ז
אני מתנגד נחרצות לפתיחת חב"דפדיה אנגלית, עד שיוכח שיש לה סיכוי ממשי. אצטט מספר טיעונים מהדיון בדף הנ"ל:
  1. "במידה ונודיע בחגיגיות בחב"ד אינפו על פתיחתה של חב"דפדיה באנגלית, ויעבור חודשיים-שלושה, ושום דבר רציני לא יתקדם שם, נצא מופסדים .. לפני זה מישהו רציני שיקח על עצמו כתיבתם של מינימום 750 ערכים ראשוניים".
  2. שיתחילו להעלות ערכים כאן בחב"דפדיה בעברית - ערכים באנגלית, ואחרי שיצטבר כאן ערכים באנגלית, נעלה את המיזם. הערכים יכנסו בנתיים תחת קטגוריה:ערכים באנגלית.
  3. רעיון נחמד. קודם לכן חייבים לדאוג שדובר אנגלית כשפת אם ייקח אחריות לנושא. --שיעשיחה י"ב באדר ה'תשע"ז 01:19, 10 במרץ 2017 (UTC)
עד כאן.

סיכום

בסיכום כללי של הדיעות כאן אפשר לסכם: תומכים בהקמה מיידית של חב"דפדיה באנגלית, הם: Men770, חבר. המליצו להמתין: שיע ק.

מתנגד נחרצות לרעיון. אין ספק שחשיבותו של חב"דפדיה באנגלית היא גדולה ביותר (אולי אף יותר מזו העברית), אולם מכמה סיבות אני מתנגד:
  • שני התומכים בפתיחה המיידית כנראה אינם דוברים אנגלית כלל וכלל.
  • אם המצב בעברית הוא על הפנים למה להיכנס לפרוייקטים חדשים?
  • מה הפירוש מיידית? לפתוח את זה היום, והמצב בה יהיה כהמצב בויקיפדיה בשפת ה"pitkin-norfuk"?
  • קהל משיחיסטי אמריקאי - אין. לפתוח אתר עבור שנים שלוש חברה מתפארת מנחם שאינם קוראים עברית, ועבור קבוצה מצומצמת ביותר של בנות - פשוט לא שווה את המאמץ. אתר לא מזוהה פוליטית לא יקום (לצערנו).
שף ויתיב מחוץ לחשבון 08:27, 10 במרץ 2017 (UTC)
מצטרף להתנגדות.
לדעתי יש להתמקד בשיפור העברית, ואם מתעקשים על פרוייקט חדש כל שהוא לקראת העשור, אפשר להוסיף פרוייקטי־משנה בעברית (כמו שהתחילו עם מילון, פתגמים וכדו') יעקב בן שמואל - שיחה 04:39, 12 במרץ 2017 (UTC)
ולתומכים אומר, אפשר לפתוח בינתיים מיזם פנימי בתוך ויקיפדיה, וכשנגיע לכמות מינימאלית של ערכים בסיסיים באנגלית סבירה לפחות, אפשר יהיה לפתוח את חב"דפדיה באנגלית. --שיעשיחה ט"ז באדר ה'תשע"ז 00:03, 14 במרץ 2017 (UTC)
רעיון מוצלח, להעיר אשר בויקיפדיה האנגלית ההשגחה הרבה פחות צמודה מאשר זו העברית והסיכויים שימחקו לכם ערכים הקשורים בחב"ד פחותה בהרבה. שף ויתיבקאנפרענץ רום 21:28, 14 במרץ 2017 (UTC)
"שימחקו לכם"? ובעומדנו בסמיכות לימי חג הפסח, כיון שהוציא עצמו מן הכלל וכו'. להתראות - שיחה 06:35, 15 במרץ 2017 (UTC)
הרי לי לא ימחקו אף בעברית קריצה.jpg שף ויתיבקאנפרענץ רום 07:27, 15 במרץ 2017 (UTC)
אפשר גם בתוך חב"דפדיה במרחב שם סגור.--מתכנת - שיחה - לפניות בענינים טכניים: דף הפניות אלי 16:16, 15 במרץ 2017 (UTC)

התסביך המשיחי של עדין אבן ישראל

באיזה ערך משלל ערכי גאולה ומשיח באתרנו הנכבד, ראוי לדעתכם להכליל את הקישור החיצוני הזה? להתראות - שיחה 11:20, 15 במרץ 2017 (UTC)

אתה שואל ברצינות? יש כבר קישור בערך ניצוץ משיח.--הנחה - שיחה 13:27, 15 במרץ 2017 (UTC)

תבניות

תבניות רבות הכוללות בתוכן טבלאות שונות כמו תבנית:שבת תבנית:פסח תבנית:חגים וזמנים תבנית:חנוכה וכו' כל אחד מהם שונה בגודלו במראו בעבר כבר נידון האם יש מקום ליצור צבע וצורה אחידה לכל סוגי תבניות אלו הקשורים למועדי ישראל ואני מעוררה שוב כי לדעתי יש לכך חשיבות רבה. ובעיקר לגודל ורוחב התבנית שמשתנית מתבנית לתבנית לדעתי חשוב שיהיה גודל אחיד ובעיקר זה מפריע כשיש שתי תבניות כמו לדוגמא כאן.--הנחה - שיחה 13:46, 15 במרץ 2017 (UTC)

מסכים בנוגע לצורה, לגודל ולסדר (ראה למשל תבנית:סוכות שהיא ממש תוהו ובוהו). אך בנוגע לצבע כבר הבעתי דעתי שם שלענ"ד גיוון בצבעים יפה יותר. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 05:06, י"ט באדר ה'תשע"ז

ימי חב"ד

האם לדעתכם נכון שאירועי התוועדויות חג הפורים אצל הרבי בימי חב"ד יהיו שייכים לט"ו באדר? כנראה מי שעשה זאת חשב על זה שזה אחרי השקיעה, אבל לענ"ד לא נראה נכון כלל וכלל. ולהעיר שהתוועדות פורים תר"פ ופורים קטן תרפ"ז כן נמצאות בי"ד באדר, אף שגם הם ייתכן והיו אחר השקיעה. [השאלה כמובן רלוונטית גם לעוד אירועים כמו יסוד תקנת הרמב"ם בי"א ניסן תשד"מ ועוד ועוד]. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 05:04, י"ט באדר ה'תשע"ז

כפשוט, שייך לפורים/י"א ניסן וכו'. שף ויתיבקאנפרענץ רום 14:15, 17 במרץ 2017 (UTC)

ערך על בטיחות בדרכים

האם לדעתכם כדאי לעשות ערך על הוראות הרבי לבטיחות בדרכים, שם יכנס סידור תהלים ותניא, קופת צדקה, [www.tikvasmenachem.com/tm-364a.pdf מזוזה], והנלווה? צוואת רבי יהודי החסיד לא לחזור ומענה הרבי לרש"ז גורארי' לומר פרק תניא? ועוד? מה יהיה השם שלו? יש למישהו מה להרחיב? להתראות - שיחה 11:35, 17 במרץ 2017 (UTC)

ועל הדרך, כאן המקום לקרוא למפעילים לפתוח את אתר תקוות מנחם. להתראות - שיחה 11:35, 17 במרץ 2017 (UTC)

ערכים מומלצים

בזמן האחרון יש דיבורים רבים על ערכים מומלצים, וכרגיל הכל נשאר במישור הדיבורים. לדעתי הסיבה לכך היא כי אנחנו חושבים שכאן זה ויקיבתחתונים, וכמעט בלתי אפשרי שנגיע לכמות ערכים ברמה הזאת.

יש לשקול לדעתי שינויים בכללים של מה נקרא 'ערך מומלץ'. הדבר הראשון שצריכים לקבוע הוא כי ערך מומלץ אינו בהכרח ערך ארוך חד וחלק!

הכללים שיש לקבוע לענ"ד:

  1. ערך בעל חשיבות.
  2. ערך מקיף עכ"פ את עיקרי הדברים (עם מקורות לכל מה שכתוב, אפילו אם זה מקור אחד לכל הערך).
  3. חשוב ביותר: ערך שאין בו מחלוקת/פוליטיקה.
  4. ערך כתוב באופן סביר.

נראה לי שכמה מערכי חג הפסח שנכתבו עכשיו נכנסים בקריטריונים הנ"ל. שף ויתיבקאנפרענץ רום 16:15, 22 במרץ 2017 (UTC)

הבעיה לדעתי היא יותר שחסר עקשן, משום שעד שלא התעקשתי על הערך ניצוץ משיח ושגעתי את כל המדינה שום דבר לא זז בעניין (ובצדק כי מה פתאום שייעניין אותי פתאום ערך שאחר כותב, בגלל שהוא החליט..) ולבסוף יצא ערך יפה ניסיתי לעשות זאת שוב בערך שינה בסוכה חוץ משיע.ק אף אחד (!) לא תרם את עצמו.. כמובן כשעבר סוכות נו.. לך תדבר עם משהו..
עכ"פ תעלה איזשהו הצעה לערך סביר בעניין הפסח ובטוח אני שירתמו לכך.--הנחה - שיחה 17:39, 22 במרץ 2017 (UTC)
הכי חסר זה זמן. להתראות - שיחה 12:39, 23 במרץ 2017 (UTC)