פתיחת התפריט הראשי

חב"דפדיה β

חב"דפדיה:אולם דיונים

הגעתם לאולם הדיונים המרכזי של חב"דפדיה.

המקום מיועד לדיונים בין האורחים, העורכים והמפעילים.


אם יש לך בקשות מיוחדות המיועדות למפעילי המערכת, תוכלו לעשות זאת כאן.

אם ברצונכם לבקש ערך החסר בחב"דפדיה, תוכלו לעשות זאת כאן.

אם ברצונך לכתוב איזו אימרה חסידית או סתם להתוועד.. תוכל לעשות זאת כאן.

אם ברצונכם להתנדב להשלמת פרוייקטים לשיפור חב"דפדיה, או להציע אחד כזה תוכלו לעשות זאת כאן.


תיבת ארכיון

כיתוב תמונה

ארכיוני אולם הדיונים
1234567891011121314151617181920
חב"דפדיה: פיתוח טכני

מילות קסםעריכה

צריך לעדכן את מילת הקסם באתר ממדיה ויקי (בנוסף לעוד ריבוי דברים שצריך לעדכן ממדיה ויקי...). יחי המלך המשיח. די העכסטע צייט (שיחה | תרומות) לא חתמ/ה.

מה אתם אומרים?עריכה

מכיון שראיתי שהתחילו כאן דיונים בשאלות כלליות אני מרשה לעצמי לשתף אתכם בכמה שאלות שהתעוררו לי. מה דעתכם?

א. בראשית פרק לה, ד: וַיִּתְּנוּ אֶל-יַעֲקֹב אֵת כָּל-אֱלֹהֵי הַנֵּכָר אֲשֶׁר בְּיָדָם וְאֶת-הַנְּזָמִים אֲשֶׁר בְּאָזְנֵיהֶם...

-מה גורם ל"שִׁבְטֵי יָ-הּ" (תהלים קכב, ד) לשים נזמים באזניהם?

ב. דברים, ה, ד: פָּנִים בְּפָנִים דִּבֶּר יְהוָה עִמָּכֶם בָּהָר מִתּוֹךְ הָאֵשׁ: י"א ב-ז: ..לֹא אֶת בְּנֵיכֶם אֲשֶׁר לֹא יָדְעוּ ..אֶת .. אֲשֶׁר עָשָׂה בְּתוֹךְ מִצְרָיִם..כִּי עֵינֵיכֶם הָרֹאֹת..., וכן רמב"ם יסוה"ת ח, א: "ובמה האמינו בו שעינינו ראו ולא זר".

הרי שם מדובר על הדור שלא ראה את היציאה ממצרים..

ג. ידים ספ"ג: רַבִּי יְהוּדָה אוֹמֵר, שִׁיר הַשִּׁירִים מְטַמֵּא אֶת הַיָּדַיִם, וְקֹהֶלֶת מַחֲלֹקֶת. רַבִּי יוֹסֵי אוֹמֵר, קֹהֶלֶת אֵינוֹ מְטַמֵּא אֶת הַיָּדַיִם וְשִׁיר הַשִּׁירִים מַחֲלֹקֶת...

איך יתכן שחלקו על כתבי הקודש האם הם קדושים או לא? האם המסורת לא עברה כדבעי?

ד. מה היחס של רבותינו נשיאינו לאגדות הגמרא (כדוגמת אגדות דרבה בר בר חנא בהמוכר את הספינה)? משל (מהרש"א, רמב"ם ועוד)? קרו באמת (לקוטי מוהר"ן ועוד)?


אשמח לשמוע את דעתכם, תודה מראש! אורח

נו, מה קורה אתכם? --95.86.107.2 19:33, 31 במרץ 2020 (IST)

מה אתם אומרים? 2עריכה

בינתים אמשיך, הודיעו לי אם אני מבלבל את המוח.

ה. צדיק מה הדרך לזהותו? (כלומר: יש כללי זיהוי לנביא (אימות נביאות), לשופט (סמיכה) ולכהן (יחוס). מה הזיהוי ל'צדיק' שהרי "ה' יראה ללבב") נפק"מ לעניין אמונה טהורה בכל דבריו וכיוצב"ז.

ו. כתיבה לרבי באמצעות האגרות קודש יש מקור לפתיחת ספר והתנהגות על פיו משמים, ויש הכנסת פדיון נפש לתניא. יש מקור להתיחסות לדף הנפתח כתשובה מהרבי?

נוסף על כך יש לכאו' להדגיש לכותבים שהכתיבה היא רק בעניינים שאינם קשורים לקדושה (כהמשך השיחה שם). שלא כלפני ג' תמוז.

ז. האם יש מקור קדום יותר[1] מאצל רבותינו נשיאנו לענין ממוצע המחבר? ואיך זה הולך בד בבד עם דברי הרמב"ם בהקדמתו לפרק חלק בהעיקר החמישי שלא לשים ממוצעים כלל (ואינו מחלק בין סוגי ממוצעים)?

תודה רבה!--95.86.107.2 15:46, 1 באפריל 2020 (IST)
  1. הפסוק (ואתחנן ה, ה) אנכי עומד כו' מראה רק שמשה מעביר, ולא שההתקשרות אליו היא 'כולא חד' עם ההתקשרות לה'