הבדלים בין גרסאות בדף "חב"דפדיה:אולם דיונים"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 318: שורה 318:
 
::ליצחק, אין זהות בין ערך אודות הרבי כמלך המשיח לבין הפולמוס. נכון שיש נקודות חופפות, אך ערך 'הפולמוס' עניינו לתאר אנציקלופדית, עניינית וכמובן מנקודת מבט חב"דית חסידית תוך היצמדות לשיחות הרבי, את הפולמוס בחב"ד.  
 
::ליצחק, אין זהות בין ערך אודות הרבי כמלך המשיח לבין הפולמוס. נכון שיש נקודות חופפות, אך ערך 'הפולמוס' עניינו לתאר אנציקלופדית, עניינית וכמובן מנקודת מבט חב"דית חסידית תוך היצמדות לשיחות הרבי, את הפולמוס בחב"ד.  
 
::אני מבין את החשש  לגעת בנושא, קל יותר פשוט להתעלם ממנו, אך בכך הוא לא יעלם. לדעתי אין לנו את הפריבילגיה לטאטא את העובדה שבחב"ד יש 2 דעות, ואין שום הצדקה שאנשים ישאבו את המידע על הפולמוס ממקורות מוטעים כגון ויקיפדיה, שמציגים כביכול תמונה מאוזנת ובפועל מסתירים ומעוותים את האמת. אנחנו צריכים להציג את הפולמוס את טענות שני הצדדים, וכמובן את האמת הברורה על פי דעת תורה ושיחותיו של הרבי מלך המשיח. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] ב' בתמוז ה'תשע"ג 20:09, 10 ביוני 2013 (UTC)
 
::אני מבין את החשש  לגעת בנושא, קל יותר פשוט להתעלם ממנו, אך בכך הוא לא יעלם. לדעתי אין לנו את הפריבילגיה לטאטא את העובדה שבחב"ד יש 2 דעות, ואין שום הצדקה שאנשים ישאבו את המידע על הפולמוס ממקורות מוטעים כגון ויקיפדיה, שמציגים כביכול תמונה מאוזנת ובפועל מסתירים ומעוותים את האמת. אנחנו צריכים להציג את הפולמוס את טענות שני הצדדים, וכמובן את האמת הברורה על פי דעת תורה ושיחותיו של הרבי מלך המשיח. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] ב' בתמוז ה'תשע"ג 20:09, 10 ביוני 2013 (UTC)
 +
 +
::: לדעתי ערך כזה (שלדעתי השם הזה לא שייך בכלל, אבל גם עם שם אחר) יגרור אחריו מלחמות עריכה רבות לאין ספור ועלול אף להוות חומר מלחמתי לכמה אתרים שיפרסמו כאילו חב"דפדיה הולך נגד אנשים חשובים (לסוגיהם...) ונלחם בקדוש להם.
 +
 +
אפשר לעשות ערך "חי וקיים" וכיוצ"ב (ע"ד מה שכתב העורך הראשי (?) בחב"דפדיה מר זוננשין) שמסביר את כך שנצחיות חיוו של הרבי שליט"א היא ברורה ומוכחת ממספר שיחות ומקורות בנגלה.
 +
 +
(א. האמונה בכל מה שאומרים חכמים אפילו ימין שהיא שמאל. ב. אתפשטותא דמשה בכל דרא. ג. שיחת שמות כ"ו. ד. דברי הרבי על החידוש של הדור התשיעי. ועוד רבות וטובות).
 +
 +
[[משתמש:בערלה|בערלה]] - [[שיחת משתמש:בערלה|שיחה]] 20:15, 10 ביוני 2013 (UTC)
  
 
== מתכנת לחב"דפדיה ==
 
== מתכנת לחב"דפדיה ==

גרסה מ־23:15, 10 ביוני 2013

הגעתם לאולם הדיונים המרכזי של חב"דפדיה.

המקום מיועד לדיונים בין האורחים, העורכים והמפעילים.


אם יש לך בקשות מיוחדות המיועדות למפעילי המערכת, תוכלו לעשות זאת כאן.

אם ברצונכם לבקש ערך החסר בחב"דפדיה, תוכלו לעשות זאת כאן. תוכלו גם לבקש תמונות כאן, וגרפיקה כאן.

אם ברצונך לכתוב איזו אימרה חסידית או סתם להתוועד.. תוכל לעשות זאת כאן.

אם ברצונכם להתנדב להשלמת פרוייקטים לשיפור חב"דפדיה, או להציע אחד כזה תוכלו לעשות זאת כאן.


תיבת ארכיון

כיתוב תמונה

ארכיוני אולם הדיונים
12345678910111213141516171819202122232425262728293031
חב"דפדיה: פיתוח טכני



כדי להגיע לתחתית הדף, לחצו כאן.

תיבת ארכיון

כיתוב תמונה

12345678


עוד מאה ועשר ערכים

רבותי, אנחנו מתקרבים מאוד לערך החמשת אלפים! נותרו עוד מאה ועשר ערכים בלבד.

אשמח מאוד אם כל מושך במקלדת יוכל להצטרף לכתוב ולערוך את הכתבה לבית משיח בארגז החול שלי.

כמו כן, לכאורה אפשר להעלות מחר ידיעה ש"בקרוב מגיעים ל..." וכיו"ב (ואחרי שבוע - "עוד שבעים ערכים", "חמישים", וכן הלאה), ולנצל את המומנטום בכמה כתבות עוקבות, וזאת בכדי: א) לחשוף אנשים נוספים למיזם ולכמות האדירה של המידע שיש בו. ב) לנסות לעלות על הגל ולצרף אנשים נוספים לתרום.

תגובתכם ועזרתכם חשובה בכהנ"ל. עה"ח • זוננשיין - תמיד בשמחה • ה' באייר ה'תשע"ג • 23:08, 15 באפריל 2013 (IDT)

הצעת פיתוח לרגל הערך ה-5000

עיצוב האתר הנוכחי הוא ישן. הצעתי לקראת הערך ה-5000 לחדש את העיצוב לעיצוב הנוכחי בויקי (העיצוב קיים בהגדרות המשתמש, אבל אינו עובד כראוי ועלול להשבית לחלוטין את אפשרויות העריכה של המשתמש, כפי שקרה לא אחת). ובחידוש גופא אפשר לעשות חידושים ושיפורים נוספים כיד ה' הטובה.

העיצוב החדש ירענן את האתר, גם לעובדים וגם לגולשים. יעיד כאלף עדים על ההתפתחות המרשימה של האתר. מומלץ בחום (עוד בקיץ!) הפצצת המעיינותשנוזעל - בוא נתוועד • ו' באייר ה'תשע"ג 00:02, 16 באפריל 2013 (IDT)

ההצעה מצויינת, אך יש הבדל בין עיצוב לבין ממשק תוכנת הויקי, הממשק קשור למתכנת, העיצוב קשור למשתמשים. ממשק אני יכול לבדוק אם יש מי שיוכל לעשות לנו את זה, עיצוב צריך מישהו מכאן. יש מישהו אם ידע מספק בנושא? חיים שכבר לא ממש כאן, עשה זאת בעבר. --שיעשיחה ז' באייר ה'תשע"ג 16:33, 17 באפריל 2013 (IDT)
עיצוב אתרים שונה במהותו מעיצוב רגיל. צריך עיצוב וקטורי, נקי וחלק. אני לא מכיר אף אחד כזה... • זוננשיין - תמיד בשמחה • ז' באייר ה'תשע"ג • 17:01, 17 באפריל 2013 (IDT)
אי אפשר להעתיק את העיצוב מויקי? עוד רגע וזה כאן, הערך ה-5000שנוזעל - בוא נתוועד • ז' באייר ה'תשע"ג 23:48, 17 באפריל 2013 (IDT)
עקרונית אפשר, אם לא מחליפים שום דבר חוץ מטקסט. אבל, וכאן מגיע האבל הגדול (ואני אומר את זה בלי לדעת מה קורה בויקי): אצלנו יש את הסמלים של הקטגוריות, שאם רוצים לחדש גם אותם, צריך מישהו שיודע לעצב וקטורי, יש ריבועים שיש שם ואצלנו לא יהיה להם שימוש וצריך לתכנן בצורה נכונה מה לשים במקום ואיך, וכן הלאה. בקיצור - בהצלחה. • זוננשיין - תמיד בשמחה • ח' באייר ה'תשע"ג • 01:52, 18 באפריל 2013 (IDT)

האם מתקדם משהו בקשר לחידוש הממשק? • שנוזעל - ?! • ט' באייר ה'תשע"ג 21:29, 19 באפריל 2013 (IDT)

וכאן המקום להעיר, שלום פתח דף לעיצוב החדש של העמוד הראשי. נראה לי שכולם יכולים לתת יד ברעיונות וכו'. הדף הוא: משתמש:שלום/עמוד ראשי. • שנוזעל - ?! • ט' באייר ה'תשע"ג 21:30, 19 באפריל 2013 (IDT)

התוועדות או התוועדות חסידית

באשר הדיון בדף השיחה הוזנח מזה זמן רב, אני מעלה אותו שוב כאן. נא לציין את דעתכם, גם אם זו הובעה כבר בדף השיחה.

התוועדות

  • Symbol support vote.svg.png בעד --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ו' באייר ה'תשע"ג, למניינם 02:50, 16 באפריל 2013 (IDT)
  • בעד חלש.png בעד חלש נכון אין תבנית, אבל אולי זה יעורר... --שיעשיחה ז' באייר ה'תשע"ג 16:32, 17 באפריל 2013 (IDT)
  • נגד חלש.png נגד חלש עכשיו כבר יש תבנית, וזה הזמן להסביר את עצמי (לא מאהבת מרדכי, אלא משנאת המן; התרגזתי שיש יותר מידי ירוק בעיניים, אז החלטתי לכתוב את דעתי באופן של 'נגד הבעד'...): התוועדות אמיתית היא התוועדות חסידית. ככה בכתבי רבותינו נשיאינו, וכן הוא האמת. סתם לשבת ולהיוועד יחד - זו גם מעלה, וגם היא מבוארת בכתבי אדמו"ר הריי"צ, אבל לא זהו תוכן הערך (ואגב, כאן המקום לעורר: נצרך מישהו שיוסיף לבאר שם בטוב טעם מהי התוועדות, ומהי התוועדות חסידית!). • זוננשיין - תמיד בשמחה • ח' באייר ה'תשע"ג • 02:03, 18 באפריל 2013 (IDT)

התוועדות חסידית

  • Symbol support vote.svg.png בעד ההתוועדות היא התוועדות חסידית, וזה מקורה. (בנוסף, יש מעלה נפלאה כשאדם מבחוץ נכנס לערך ורואה את שמה 'התוועדות חסידית' ולא סתם 'התוועדות'). הפצצת המעיינותשנוזעל - בוא נתוועד • ו' באייר ה'תשע"ג 00:37, 16 באפריל 2013 (IDT)
  • Symbol support vote.svg.png בעד התוועדות הוא כמו ועידה, לעומת התוועדות חסידית שפירושה: ועידה חסידית בנוגע לעניני החסידות. וגם ביידיש שאומרים פארבריינגען פירושו הוא בילוי, ורק כשאומרים "א חסידישע פארבריינגען" הכוונה היא לבילוי חסידי של הנשמה.--מ'דארף צוטרייסלט זיך א ביסל - לאמיר פארבריינגען א ביסל 17:20, 16 באפריל 2013 (IDT)
  • Symbol support vote.svg.png בעד לא זכיתי להבין את עומק הסברות של כולם כאן ואת ההבדל הגורלי בין שתי האפשרויות (אולי עקב השעה המאוחרת ויומיים בלי שינה) אבל כך זה נשמע יותר חסידי...--יוסי ג - שיחה 00:47, 19 באפריל 2013 (IDT)

Yes check.jpg בוצע כדעת הרוב --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ט' באייר ה'תשע"ג, למניינם 17:52, 19 באפריל 2013 (IDT)

תמונות

האם אפשר להעלות תמונות מהאתרים COL וSTUREM?--מ'דארף צוטרייסלט זיך א ביסל - לאמיר פארבריינגען א ביסל 00:16, 17 באפריל 2013 (IDT)

לא. יוצאים מהכלל, אם ברור שהתמונה אינה שייכת להם, כגון תמונה שמקורה בעיתונות כללית, תמונה עתיקה שאין עליה בכלל זכויות יוצרים וכו'. --שיעשיחה ז' באייר ה'תשע"ג 16:26, 17 באפריל 2013 (IDT)
מה הגדר של תמונה עתיקה ללא זכויות יוצרים? עוד רגע וזה כאן, הערך ה-5000שנוזעל - בוא נתוועד • ז' באייר ה'תשע"ג 23:49, 17 באפריל 2013 (IDT)
תמונה ממעמד הר סיני לדוגמא קריצה.jpg (כשהקלדתי, היה כתוב בטעות "קרציה"...). • זוננשיין - תמיד בשמחה • ח' באייר ה'תשע"ג • 01:50, 18 באפריל 2013 (IDT)
אאל"ט 70 שנה --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ח' באייר ה'תשע"ג, למניינם 03:20, 18 באפריל 2013 (IDT)
לא צריך שיעברו שבעים שנה ממות היוצר? אז בד"כ פוקעות זכויות יוצרים.--יוסי ג - שיחה 00:50, 19 באפריל 2013 (IDT)
נכון, ממות היוצר (או מפטירתו, במקרה שהאמין בי"ג עיקרים) --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ט' באייר ה'תשע"ג, למניינם 03:19, 19 באפריל 2013 (IDT)

הערך ה5000

כפי הנראה כולם מתכוננים להשקת הערך ה5000. ובכן באתי בזה להודיע שבאם יצטרפו לשני המיזמים שלי: 1. משתמש:כתית למאור/מספרים. 2. משתמש:כתית למאור/הערות. עד סוף שבוע זה יעברו את המספר הנ"ל.

בברכת גוט שבת ויחי המלך!--מ'דארף צוטרייסלט זיך א ביסל - לאמיר פארבריינגען א ביסל 16:38, 19 באפריל 2013 (IDT)

בלי לזלזל חס ושלום בעבודתך המאומצת, המשימה אינה להגיע לערך ה-5,000 במהירות האפשרית, אלא המשימה היא להרחיב את חב"דפדיה למספר גדול ככל האפשר של ערכים איכותיים. בשל כך, אין שום ענין לרוץ ולפתוח עשרות ערכים בלי להשקיע בהם כדבעי, ולדאוג שכל ערך יהיה מלא בתוכן, ערוך לשונית, וכו'. • זוננשיין - תמיד בשמחה • ט' באייר ה'תשע"ג • 17:11, 19 באפריל 2013 (IDT)
אדרבה, לכן אני מודיע שאין כוונתי סתם כך לרוץ במרוץ הערכים, אך בכדי שערכים אלו יהיו מוכנים נדרשת עבודה לא רק שלי. ולכן הודעתי זאת. והתמריץ בזה הוא ה5000!!!--מ'דארף צוטרייסלט זיך א ביסל - לאמיר פארבריינגען א ביסל 17:51, 19 באפריל 2013 (IDT)

העלאת תמונות

בחודש האחרון הוסיפו כאן את תבנית 'אין תמונה'. כרגע, התבנית לא אפקטיבית היות והיא מפנה לדף 'שגיאת הרשאה', וממילא - אדם שאין ברשותו הרשאה לא יודע מה לעשות, ופשוט לא מעלה את התמונה ואנחנו מפסידים.

אני מציע שהלחיצה על התבנית (למי שאין לו הרשאה) תפנה לדף כתיבת אימייל וצירוף תמונה לא' ממפעילי המערכת וכיו"ב, או לחילופין - שתפנה לדף בו תורשה העלאת תמונות גם למשתמשים לא רשומים, ולדף זה לא תהיה גישה לאנשים אחרים, או כיו"ב.

מה שלא יהיה, המצב הנוכחי הוא מבדח למדי... • זוננשיין - תמיד בשמחה • י"א באייר ה'תשע"ג • 21:19, 21 באפריל 2013 (IDT)

קישרתי משם לדף עזרה:העלאת תמונות. לא ידוע לי על אפשרות שהקישור יעבוד רק למשתמשים מסוג מסויים --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"א באייר ה'תשע"ג, למניינם 21:21, 21 באפריל 2013 (IDT)
זו אמנם התקדמות, אבל חוששני שגם כך, אדם שרואה כמות כזו של טקסט, נבהל ובורח. אולי כדאי ליצור דף חדש במיוחד לצורך זה, בו יהיה כתוב משהו בסגנון של: "אנו שמחים שברצונך לתרום לחב"דפדיה... אם עדיין אינך רשום ואין ברצונך להירשם, אנא שלח את התמונה לכתובת... אם עדיין אינך רשום וברצונך להירשם...(וכאן להוסיף הערה שגם לאחרי ההרשמה צריך לבקש אישור העלאה), אם הינך משתמש רשום, חזור לדף ממנו הגעת... - מה דעתך?זוננשיין - תמיד בשמחה • י"א באייר ה'תשע"ג • 21:26, 21 באפריל 2013 (IDT)
Yes check.jpg בוצע תבנית:אין תמונה/עזרה --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"ב באייר ה'תשע"ג, למניינם 05:27, 22 באפריל 2013 (IDT)
לכאורה הפסקא האחרונה שם מיותרת, וזאת משום שאני טוען שצריך להיות כמה שפחות טקסט. מה שאנחנו יכולים לעשות בכוחות עצמינו, עדיף "לא להטיל את העבודה על אחרים". • זוננשיין - תמיד בשמחה • י"ב באייר ה'תשע"ג • 14:38, 22 באפריל 2013 (IDT)
Yes check.jpg בוצע --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"ב באייר ה'תשע"ג, למניינם 21:01, 22 באפריל 2013 (IDT)

קביעת מדיניות - ערכים מתאימים לחב"דפדיה

ברצוני לדון, ולהגיע לגיבוש מדיניות מסודרת בכל הנוגע לערכים המתאימים לחב"דפדיה או לא. ראשית אמקד את הדיון בערכים יהודיים, שאין בהם תוכן הקשור/המיוחד לחב"ד דווקא. לדוגמה רבי דוסא בן הרכינס --שיעשיחה כ' באייר ה'תשע"ג 11:06, 30 באפריל 2013 (IDT)

ערכים יהודיים בלי קשר לחב"ד

מה מקומם של ערכים יהודיים בלי קשר ישיר לחב"ד:

דיון: נראה לי שאין חולק שמושגי בסיס, (כמו למשל, בריאת העולם, מעמד הר סיני, גמרא ועוד), חייבים שיהיו. ערכים פחות מרכזיים ובסיסיים, כמו תנאים שונים וכו', אין צורך בהם.
גופא: בתורת החסידות יש אין ספור הסברים על פי החסידות (ובפרט בתורתו של הרבי) לדברים השונים (כמו הדברים הנ"ל), שחייבים להכניס אותם. וזה מה שיהפוך אותם לערכים חב"דיים.

בקשר לתנאים: לדוגמא, רבי עקיבא, חייב שיהיה. יש הרבה מה לכתוב עליו מתורת החסידות וכו'. תנאים אחרים - לא. -- נכתב ע"י שנוזל ששכח לחתום את שמו.
אני סבור שגם ערכים שלא ידוע לנו על הקשר חב"די אליהם, חשוב שיהיו פה. ואסביר במשל: בעל מכולת אמר פעם, שהוא לא מרוויח על הלחם והחלב, כי מחיריהם מפוקחים ותאריך התפוגה שלהם קצר, והם רק יוצרים כאב ראש. אז למה הוא מחזיק אותם, כי כשב"א קונה לחם, הוא עלול לקנות איתו מעדן. ואידך זיל גמור. ב"ה יש לנו מיקום מכובד למדי בדירוג של גוגל. ואדם עלול להגיע אלינו גם דרך ערכים מעין אלו. אמנה גם סיבות נוספות: א. במקרים רבים, הערכים אמנם אינם מכילים תוכן 'חב"די' אך הם מגישים מידע משלים לערכים שכן מכילים תוכן חב"די. ב. נראה לי שכמעט לכל ערך יהודי אפשר למצוא וימצא בעז"ה אזכור והקשר בתורת חב"ד. --שיעשיחה כ"א באייר ה'תשע"ג 16:26, 1 במאי 2013 (IDT)
אני מסכים עם שיע, ובהוספה שלכאורה הפצת המעיינות כוללת גם מעיינות היהדות בכלל. מצד שני מובן שרק עניינים מרכזיים וחשובים (לפי ערך) ראויים לערך אם אין להם קשר ישיר לחב"ד.--יוסי ג - שיחה 22:46, 1 במאי 2013 (IDT)

נשים

מה מקומם של ערכים על נשות חב"ד בפדיה החב"דית:

דיון: בדף השיחה של הערך צירה לבנוני נראה שדעת הרוב בעד ערכים על נשים, אבל כמובן בלי להכניס תמונות.

לגבי תמונות נאמר שם שאין להכניס על נשים חיות. אני חושב שגם על נשים שנפטרו, לא כל תמונה תוכל להיכנס (פשוט, לא?). • שנוזעל - ?! • כ"א באייר ה'תשע"ג 00:33, 1 במאי 2013 (IDT)
כפשוט. --שיעשיחה כ"א באייר ה'תשע"ג 16:18, 1 במאי 2013 (IDT)

תבניות

שלום לכולם, יש כאן תקלה עם התבניות תבנית:למחוק, תבנית:עריכה ותבנית:שכתוב ואולי עוד. ר'ובן - שיחה 16:59, 2 במאי 2013 (UTC)

כנראה שיש בעיה באחת מהתבניות הכלליות שמהן מורכבות התבניות הנ"ל --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ג באייר ה'תשע"ג, למניינם 00:23, 3 במאי 2013 (UTC)
צריך לטפל בבעיה הזו בדחיפות, זה ממש נורא. כל התבניות משובשות, וזה פוגע בערכים. • שנוזעל - ?! • כ"ג באייר ה'תשע"ג 05:33, 3 במאי 2013 (UTC)
נראה לי שהבנתי!! כתובת חב"דפדיה שונתה ביומיים האחרונים ל cp.ih.chabad וגו'. כל הכתובות ב'לערוך אותו' וכד' (בתבניות) לא נכונות, ולכן זה נראה כך. איך פותרים בעיה כזאת??!! ובכלל, למה שינו את הכתובת?שנוזעל - שיחה • כ"ג באייר ה'תשע"ג 05:54, 3 במאי 2013 (UTC)
גם הכתובת הנוכחית היא זמנית בלבד. --שיעשיחה כ"ג באייר ה'תשע"ג 10:47, 3 במאי 2013 (UTC)
למסדר התבנית עריכה, אם תוכל לסדר גם את התבנית:קצרמר. יישר כוח! • שנוזעל - שיחה • כ"ה באייר ה'תשע"ג 02:20, 5 במאי 2013 (UTC)
הבעיה סודרה (כמו שהגיעה ללא הסבר ברור) --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ה באייר ה'תשע"ג, למניינם 04:09, 5 במאי 2013 (UTC)
ניסיתי להעלות קובץ, ולא הצלחתי. קיבלתי הודעה ש"האתר נתקל בשגיאה בעת אחזור של http://cp.ih.chabad.info/index.php?title=%D7%9E%D7%99%D7%95%D7%97%D7%93:%D7%94%D7%A2%D7%9C%D7%90%D7%94.
קובץ אחר כן הצלחתי להעלות (הקובץ האחרון שעלה). יכול להיות שזה אותו שורש בעיה? • שנוזעל - שיחה • כ"ה באייר ה'תשע"ג 07:15, 5 במאי 2013 (UTC)
עכשיו אני רואה שהקובץ כן עלה, רק שאי אפשר לראות אותו. • שנוזעל - שיחה • כ"ה באייר ה'תשע"ג 07:18, 5 במאי 2013 (UTC)
עליתי גירסה חדשה, בשם אחר, וזה הצליח. • שנוזעל - שיחה • כ"ה באייר ה'תשע"ג 07:24, 5 במאי 2013 (UTC)

בשאר התבניות הבעיה עדיין קיימת. • שנוזעל - שיחה • כ"ה באייר ה'תשע"ג 07:32, 5 במאי 2013 (UTC)

גם בתבנית העריכה התבניות לפסקאות עדיין פגומות. ר'ובן - שיחה 09:42, 5 במאי 2013 (UTC)
הסרתי את הבעיה, על ידי הסרת הקוד לכפתור שאיפשר את עריכת/מחיקת הערך, הישר מן התבנית. כמובן שזהו פתרון זמני. כשיסיימו להעביר את האתר לכתובת הקבועה שלו (לא יודע בדיוק אבל משהו כמו חב"דפדיה.קום, ובעז"ה הבעיה תיפתר באופן סופי, אחזיר את הקוד. השארתי את הקוד בתבנית פסקאות לצורך בקרה. --שיעשיחה כ"ה באייר ה'תשע"ג 17:22, 5 במאי 2013 (UTC)

מקור התקלה

מקור התקלה ככל הנראה הוא בתבנית:פסקה חדשה. למבינים, נא לתקן שם • שנוזעל - שיחה • א' בסיוון ה'תשע"ג 07:16, 10 במאי 2013 (UTC)

חידוש המיזם - ערכים מומלצים

פשוט - ובלי מאמץ

לפני מעט זמן עלה הרעיון לחדש את המיזם של 'ערכים מומלצים', ותכל'ס ראינו שאין לנו מספיק כוח אדם להשקיע בזה.

עלה לי רעיון חדש,
נוכל לבחור ערכים מומלצים, בלי להשקיע בהם! איך? - פשוט מאוד, לאחרונה עלו לאתר מספר גדול מאוד של ערכים חדשים, חלקם, איך אומרים, פשוט מושלמים. אז בלי צורך לחפש ערכים, ולהשקיע בהם עד להמלצה, נוכל לבחור את אלו שאנו מכירים ויודעים שהם סוג של מושלמים, ולהריץ אותם להמלצה.

דוגמאות:

אז נכון שבעז"ה כשהאתר יהיה פעיל הרבה יותר, אולי ה'מומלצים' כבר לא יענו על הפרמטרים, אז (במלעיל ובמלירע) יהיה אפשר לשפר אותם עוד, או להסיר את ההמלצה.

ולצורך השכנוע נספר, שכך נהגו בויקי בתחילת הדרך, עד לדורות האחרונים ממש. אגב, זה יעזור לנו גם בשיפור פני ה'עמוד הראשי'.

תכל'ס. איך מתקדמים?

אז ככה, כנסו לדף חב"דפדיה:מיזמי חב"דפדיה/ערכים מומלצים אני ממליץ לשנות את שם הדף לחב"דפדיה:ערכים מומלצים, אבקש זאת בדף הבקשות ממפעיל. יש שם את הדרך להמלצה, וקריטריונים לערך מומלץ.

פתחתי דף חדש בשם חב"דפדיה:ערכים מומלצים/דיונים (בתקווה שישמעו לעצתי לשנות את שם הדף. במקרה ולא, צריך לעשות את זה [[חב"דפדיה:מיזמי חב"דפדיה/ערכים מומלצים/דיונים]]), שם יערכו הדיונים על ערכים להמלצה.

שימו לב לכל הפרטים שבדף החדש (נהלים וכו').

למען הסדר הטוב והטלת היררכיה בכל הנוגע לערכים מומלצים, כדאי לנהוג כנהוג בויקי, שלמשתמש אחד בלבד ניתנת הסמכות להניח את התבנית:ערך מומלץ בערך הנבחר. נראה לי שאם משתמש:chabadnik יסכים לקבל את האחריות זה יהיה נפלא. גם הרווחנו עוד תורם לחב"דפדיה....

שיפור דפי המשנה

בכל הנוגע לדפים הקשורים לערכים מומלצים, יש מקום להרחיב ולשפץ אותם. נוכל להיעזר בויקי.

שנוזעל - שיחה • א' בסיוון ה'תשע"ג 07:29, 10 במאי 2013 (UTC)

רוקדים ובוכים (ספר)

האם שייך ומתאים לכתוב ערך על ספר זה? די למנוחה - קדימה לעבודה! - שיחה 05:57, 7 במאי 2013 (UTC)

תחילה אכתוב דעתי מדוע אפשר לכתוב, כעיקרון שייך לכתוב כאן על כל דבר שקשור לחב"ד ופומביותו אינה נוגדת את דיני התורה וכבוד ליובאוויטש. הספר כבר מפורסם ולכן אין טעם לצנזר את זה כאן. אבל, והוא העיקר, איני רואה שום טעם בכתיבת ערך כזה, איזו תועלת רוחנית / הפצת המעיינות תצמח מכך? לא עדיף בזמן הזה לכתוב או לשפר ערכים אחרים? --שיעשיחה ג' בסיוון ה'תשע"ג 18:39, 12 במאי 2013 (UTC)

חב"דפדיה בחיפוש גוגל

בתוצאות גוגל לערכים הנמצאים בחב"דפדיה, זה נראה כך: חב"דפדיה - Chabad Info | חב"ד אינפו - חדשות חב"ד. כותרת התוצאה ארוכה, וקשה להבחין שמדובר באנציקלופדיה. ראו למשל את ההבדל בתוצאות המפנות לויקיפדיה.

לא יודע איך, האם אפשר, ואם יש מה לדבר על זה בכלל - אבל לדעתי כדאי מאוד מאוד לדאוג (זה עניין טכני) שזה לא ייראה כך בתוצאות החיפוש. • שנוזעל - שיחה • א' בסיוון ה'תשע"ג 08:32, 10 במאי 2013 (UTC)

ובכל זאת, אני חושב שכדאי לעשות משהו. אולי לכבוד הכתובת החדשה (והלא מובנת..) שקיבלנו • שנוזעל - שיחה • י"ד בסיוון ה'תשע"ג 07:53, 23 במאי 2013 (UTC)
אנחנו עדיין לא בכתובת הסופית, לכשנגיע אליה. אברר בעז"ה מה אפשר לעשות... --שיעשיחה י"ד בסיוון ה'תשע"ג 15:51, 23 במאי 2013 (UTC)

בעיה בהצבת תבנית ערך מומלץ

אחרי הבעת התרגשותי הכנה מכך שהערך המומלץ הראשון בחב"דפדיה הינו ערך שהוספתי בעצמי ועמלתי עליו בעשר אצבעותי, הריני להתריע על כך שבהצבת התבנית (עכ"פ במחשב עליו אני עובד) כל תבניות הניווט קופצות מטה מטה עד אין קץ ותכלית. לאנשי המיחשוב פתרונים. שנוזל ושלום - הצילו. • זוננשיין - תמיד בשמחה • י"ג בסיוון ה'תשע"ג • 05:37, 22 במאי 2013 (UTC)

כפי שכתבתי בדף השיחה שם, הבעיה היא יחידנית לערך הזה - ואיני יודע מה היא. כפי שתוכל לבדוק בגרסאות קודמות בערך הבעל שם טוב תראה שעשיתי בדיקה לראות האם הבעיה בתבנית של הערך המומלץ. הבדיקה הוכיחה שהבעיה היא אלמונית - ולא בתבנית. • שנוזעל - שיחה • י"ג בסיוון ה'תשע"ג 13:51, 22 במאי 2013 (UTC)
הבעיה נמצאת גם בדף תבנית:דף ארכיון!. • שנוזעל - שיחה • ט"ו בסיוון ה'תשע"ג 00:03, 24 במאי 2013 (UTC)

הערך הראשון?

לא נעים לי לקלקל את השמחה, אך האמת והשלום אהבו חיוך.jpg הערך המומלץ הראשון בחב"דפדיה הוא של שמחה עלברג, עליו עמל וטרח ידידנו חיים נהר. רק שכשעודכנה תבנית המומלץ, שכחו לעדכן זאת בערך ההוא. --שיעשיחה י"ד בסיוון ה'תשע"ג 15:49, 23 במאי 2013 (UTC)

וכמדומה שגם ספר התניא שנכתב על ידי חיים, מומלץ. --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"ד בסיוון ה'תשע"ג, למניינם 17:15, 23 במאי 2013 (UTC)
לא כפי שהוא כעת. מאז הוא עבר שינויים מפליגים, וכעת הוא ממש לא מומלץ. אם כי, בקלות ממש אפשר להחזירו לכך. • שנוזעל - שיחה • י"ד בסיוון ה'תשע"ג 23:56, 23 במאי 2013 (UTC)
לא נורא, אסתפק בכך שהדיונים העכשווים על ערכים מומלצים הינם על ערכים שיצרתי, כך שיש סיכוי ש(אם שייע ישקיע בעריכתם...) אצליח 'לשבור' שיא של ערכים מומלצים שכתבתי בעצמי. קריצה.jpg זוננשיין - תמיד בשמחה • ט"ו בסיוון ה'תשע"ג • 01:32, 24 במאי 2013 (UTC)

קטגורית ספרים מתורגמים

האם לדעתכם נצרך לפתוח קטגוריה חדשה שתאחד תחתיה ספרים מתורגמים, דוגמת ספר הזכרונות, לקוטי דיבורים, ועוד? • זוננשיין - תמיד בשמחה • י"ג בסיוון ה'תשע"ג • 18:15, 22 במאי 2013 (UTC)

לא ברור לי מה יכלל בקטגוריה, הרי לא נכתוב 2 ערכים 1 ללקו"ש באידיש, ואחד למתורגם, כנ"ל ספר הזכרונות וכו'. דבר נוסף שאיני מבין, במה תועיל הקטגוריה הזו? --שיעשיחה י"ד בסיוון ה'תשע"ג 15:39, 23 במאי 2013 (UTC)

י"ט כסליו

האם יום י"ט כסליו לא יזכה לערך רגיל - על היום, עם 'היום יום', 'אירועים', 'נולדו' ו'נפטרו'? • שנוזעל - שיחה • י"ד בסיוון ה'תשע"ג 08:27, 23 במאי 2013 (UTC)

קיים כבר י"ט בכסלו. וזה צריך להיות דף פירושונים, אשנה בהתאם. --שיעשיחה י"ד בסיוון ה'תשע"ג 15:34, 23 במאי 2013 (UTC)

שינוי שם קטגוריה

המצב העכשווי בקטגוריית ספרי רבותינו נשיאינו הוא בעייתי: מצד אחד ישנם ריבוי כתבים וקונטרסים שאינם ראויים להיכלל בתואר "ספרי רבותינו נשיאינו", אך מצד שני גם התואר "כתבי רבותינו נשיאינו" אינו מדוייק, שהרי ישנם שיחות ומאמרים שלא נכתבו על ידם אלא על ידי תלמידיהם.

מה דעתכם על התואר "תורת רבותינו נשיאינו"? (תורת אדמו"ר הזקן, תורת אדמו"ר האמצעי, וכו'). נכון אמנם שלפעמים ההגדרה הזו לא ממצה, אבל בתור חסידים שמסתכלים על כל דבר מהרבי כתורה מסיני וכקודש קודשים גם אם מדובר בסיפור בעלמא, הרי שחושבני שתואר זה כן הולם את כל סוגות הספרות שיצאו לאור בקשר עם רבותינו נשיאינו. • זוננשיין - תמיד בשמחה • י"ד בסיוון ה'תשע"ג • 11:14, 23 במאי 2013 (UTC)

Symbol support vote.svg.png בעד --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"ד בסיוון ה'תשע"ג, למניינם 11:52, 23 במאי 2013 (UTC)
שנוזעל - שיחה • י"ד בסיוון ה'תשע"ג 11:55, 23 במאי 2013 (UTC)
Symbol support vote.svg.png בעד --שיעשיחה י"ד בסיוון ה'תשע"ג 15:31, 23 במאי 2013 (UTC)
Symbol support vote.svg.png בעד ר'ובן - שיחה 17:04, 23 במאי 2013 (UTC)

אם יש מתנדב לעבור ערך ערך מהקטגוריה הנוכחית ולשנות, אשריו ואשרי אמו יולדתו. אני מעריך שלא יהיה כזה, ועל כן צריך 'בוט החלפות'. (שאין עדיין מישהו שיודע איך מפעילים כזה). • שנוזעל - שיחה • י"ד בסיוון ה'תשע"ג 23:57, 23 במאי 2013 (UTC)

כפשוט, זה נכון לגבי כל הקיטלוג המחודש של דף הקטגוריות שאתה עמל עליו כל כך, וכמו שאתה מאמין שעבודתך אינה לחינם, ובסופו של דבר יימצא החסיד בעל ידע מספק שיסכים לקחת אחריות על בוט ההחלפות, כך גם היתה דעתי ברגע שהעליתי את השאלה לדיון. וכאן אנו פונים אל מנהלי המערכת: אנא! השקיעו בצד הטכני של חב"דפדיה, שיהיה כיף להשקיע כאן...זוננשיין - תמיד בשמחה • ט"ו בסיוון ה'תשע"ג • 01:34, 24 במאי 2013 (UTC)

לאט לכם

הועתק מתוך הדף חב"דפדיה:ערכים מומלצים/דיונים:

משתמשים יקרים. אנא קבלו דברי הבאים כפי שהם, אני מעריך מאוד את עבודתו של כל אחד מכם, הן הכללית והן התחומים המיוחדים לכל אחד כשלעצמו. אך לדעתי התנהלות בדיון הייתה לא מקצועית ונחפזת.

בפועל הומלץ בינתיים רק ערך אחד ולכן אתמקד בו. הערך חסר מבחינות רבות, הן בניסוח הן בסידור פסקאות וכותרות (ראו שינויים שביצעתי בשורות הראשונות או את הכותרת 'תוכן הנסיעה', שהמשפט הפותח שלה עוסקת בהיסטוריה של הנסיעה). אני מרגיש שיש לי את היכולת והחובה להעיר על כך, שכן אני עוסק בכתיבה באופן מקצועי. עד כאן דעתי האישית.

ועכשיו לבעיות העקרוניות. (אגב, עמלתי היום כדי לסדר את הכללים, ואת הדפים השונים הקשורים ב'מומלצים' כך שיהיה קל לעבור ביניהם) בהצבעה שהתקיימה עליו לא התקיימו רבים מהקריטריונים: עליו לעמוד בדרישות התחביריות והסגנוניות של השפה העברית. עליו להיות מקיף; לכלול את הטרמינולוגיה ההכרחית להבנת הנושא, ולהיות ערוך כך שהקורא יוכל לקבל סקירה מלאה של נושא הערך מבלי להיזקק לקריאת ערכים נוספים.

גם לגבי עצם ההצבעה, תמהני, כמה מתוך הממליצים קראו את הערך מתחילתו ועד סופו בעין ביקורתית? איך זה שבהיסטורית הגרסאות של המומלץ יש רק 2 עורכים?

כל האמור לעיל נועד כדי למנוע הצבעות נוספות בסגנון זה. --שיעשיחה י"ד בסיוון ה'תשע"ג 21:14, 23 במאי 2013 (UTC)

מותר לי להגיב הפך מדעתי האישית? ישנם אנשים פרפקטציוניסטים, שמציבים לעצמם ולאחרים רף גבוה מידי, ובמקרה בו הם יודעים שהם לא יצליחו להגיע אליו, הם פשוט לא מתחילים.
נכון להיום, חב"דפדיה הינה מיזם שבקושי מצליח לסחוב את עצמו הלאה, ועלינו להכיר בכך ולא לחפש את השלימות, אלא להתקדם צעד אחר צעד. ברגע שישנם ערכים מומלצים שיש בהם שלימות מסויימת, הם נקראים יותר, ובזכות זה בסופו של דבר גם נערכים יותר ומגיעים לשלימות, אם יש רק אחד שמכוון ודוחף לכיוון הנכון.
לעניות דעתי, במצב העכשווי צריך לתת דחיפות וכו', ורק ככה נצליח לגרום ליותר אנשים לכתוב ולערוך גם אם הם לא יגיעו לשלימות. וכאן המקום להעיר שאמנם בילדותי הייתי פרפקטציוניסט, אבל משהו צפת כן הצליחה לפעול עלי.... ברוח טובה ובשמחה אמיתית. • זוננשיין - תמיד בשמחה • ט"ו בסיוון ה'תשע"ג • 01:39, 24 במאי 2013 (UTC)
מסכים עם שניכם.
ברור שהערכים המומלצים צריכים להיות מושלמים, ונכון גם שאף אחד לא ניסה לעמוד בקריטריונים (לפחות אני..). וההסבר הוא פשוט: בלי פתיחת הדפים הרלוונטיים, והרצת דיונים להמלצת ערכים, זה מעולם לא היה קורה. היה צריך להתחיל עם זה, רק כדי שיראו שזה אפשרי וזה כאן. ברוך השם השלב הראשון עבר בהצלחה מסחררת!
עכשיו אפשר ללחוץ ברקס ולהתחיל לעמוד בסטנדרטים. לכן אני מציע, שהערכים עליהם יש כעת דיון יועברו שלב אחורה, לרשימת ההמתנה, ומשם נמשיך כפי החוקים, כשמפעילי המערכת יהוו כשוטרי תנועה..
אגב, שיע, כששיפרת את דפי הדיונים השונים, השארת את התבנית:אחראי על הערכים המומלצים. באחד מהדיונים הקודמים העיר שלום שמשתמש חב"דניק לא כל כך פעיל פה, ולכן כדאי שמפעילי המערכת ישמשו בתפקיד הזה. אפשר או להסיר את התבנית ולכתוב 'משתמשי מערכת בלבד', או שבתבנית יהיה קישור אל מפעילי המערכת, שיע ושלום.
עד כאן בקיצור. • שנוזעל - שיחה • ט"ו בסיוון ה'תשע"ג 14:42, 24 במאי 2013 (UTC)
הערה חשובה - למרות שנטלנו את כל הכללים מויקיפדיה, יש לשים לב לכך שאנו לא ויקיפדיה, אין לנו מאות משתמשים ביום אלא סה"כ 5-6 משתמשים. כבר ניסינו להתחיל עם התקנות המחמירות של ויקיפדיה כפי שדרש חיים נהר, והתוצאות ידועות לכולם. --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ט"ו בסיוון ה'תשע"ג, למניינם 14:56, 24 במאי 2013 (UTC)
למרות שבדרך כלל אני משתדל לא לקרר, הפעם אני נאלץ להצטרף לדעתו של שייע שהערך עליו הוא דיבר דורש עריכה לשונית מעט יותר מאשר קלה וגם קצת יותר סדר (דוגמה קטנה: מה עושה מיד בתחילת הערך תת פסקה בשם "אופן הנסיעה" עוד לפני ששמענו על המקורות לענין ועוד ריבוי פרטים עניניים יותר?). לכאורה אין סיבה שערכים מועמדים אחרים יהיו שונים.
מכיון שאין לי גישה סדירה לאינטרנט ב"ה ואני לא יכול לגשת לכאן בצורה מסודרת, ומצד שני הכתיבה אצלי לא זורמת מספיק טוב ולעומת זאת בעריכה אני עוסק רבות, אני מוכן לקבל ע"ע בלי נדר לערוך לשונית (בלבד! על השאר אני לא מתחייב וגם לא על הזמן שזה ייקח) לערכים שיישלחו אלי למייל--יוסי ג - שיחה 18:47, 25 במאי 2013 (UTC)
בכלל לא הבנתי את הלחץ הגדול להמליץ על ערך, בהחלט עדיף להצמד לכללים של ויקיפדיה על פני ערכים שאינם ראויים לתואר. ר'ובן - שיחה 19:02, 25 במאי 2013 (UTC)
1. זה נכון שאין לנו מאגר משתמשים גדול, אבל זה לא מצדיק הגחכה שלנו, כאשר ערך שאנחנו ממליצים עליו, לא היה עובר אישור אפילו של עורך עיתון, שלא לדבר על אנציקלופדיה. העובדה שאנחנו פועלים בתנאים לא קלים, לא הופכת ערך סתמי למומלץ ואם נסמן אותו ככזה, גם אם נעשה זאת בליווי סמלילים מתנופפים בארבע פינותיו, הוא ישאר ערך לא מומלץ ותעודת קלון. 2. לגבי הכללים, הם דווקא כן עברו התאמה חלקית לחב"דפדיה. יתכן שהם צריכים עדכון נוסף, ואולי כדאי להעמיד זאת למשאל כאן. --שיעשיחה ט"ז בסיוון ה'תשע"ג 20:39, 25 במאי 2013 (UTC)

עד מתי?

מישהו הולך לתקן את הבעיות שצצות לאחרונה (בעיה באתר, בעיה נוספת)? • שנוזעל - שיחה • י"ז בסיוון ה'תשע"ג 03:44, 26 במאי 2013 (UTC)

תוכלו לשים לב, שהאתר עבר ב"ה לכתובתו הסופית http://chabadpedia.co.il. ככל הנראה החלפת הדומיין יצרה את הבעיה, וכעת נבקש מהמתכנת לפתור אותה. --שיעשיחה י"ז בסיוון ה'תשע"ג 13:12, 26 במאי 2013 (UTC)
סליחה על הבורות. מה היתה הכתובת הקודמת? ולשם מה בוצעה ההעברה? • זוננשיין - תמיד בשמחה • י"ח בסיוון ה'תשע"ג • 01:54, 27 במאי 2013 (UTC)
בשעה טובה! הכתובת הקודמת הייתה דרך אינפו, ועכשיו ב"ה זה נראה טוב יותר. מקווה שזה השתפר גם במנוע החיפוש של גוגל (עליה הערתי כמה פסקאות קודם). • שנוזעל - שיחה • י"ח בסיוון ה'תשע"ג 06:44, 27 במאי 2013 (UTC)
בגוגל זה עדיין לא השתנה, ומופיעים הכתובות הישנות. כנראה שהסיבה נעוצה בהסבר הארוך אותו זכיתי לקבל הבוקר מזוננשיין, על דרך הפעולה של מנוע החיפוש הגדול בעולם. • שנוזעל - שיחה • י"ח בסיוון ה'תשע"ג 06:45, 27 במאי 2013 (UTC)
שנוזל, תתרגש. העכביש של גוגל ביקר אצלנו לפני כמה דקות, כפי שתוכל להיווכח בחיפוש קצר בגוגל שכל הכתובות 'עודכנו' לכתובת החדשה. מה שמוזר לי הוא מדוע הדפים החדשים שנוספו בזמן הכי אחרון לא מופיעים בחיפוש גוגל, והאפשרות היחידה שעולה בדעתי היא שברגעים אלו ממש העכביש סורק את הדפים ומכניס אותם למאגר, ועד שאסיים את כתיבת ההודעה היא כבר לא תהיה רלוונטים כי אכן יופיעו גם הדפים החדשים. חיוך.jpg זוננשיין - תמיד בשמחה • כ"א בסיוון ה'תשע"ג • 06:01, 30 במאי 2013 (UTC)

התוצאה הראשונה בחיפוש עדיין לא עודכנה. • שנוזעל - שיחה • כ"א בסיוון ה'תשע"ג 09:43, 30 במאי 2013 (UTC)

וגם אם תכתוב 'יצחק סנדרוי' התוצאה הראשונה אמנם חב"דית, אבל יחד עם אינפו • שנוזעל - שיחה • כ"א בסיוון ה'תשע"ג 09:44, 30 במאי 2013 (UTC)
ועוד הרבה דברים אחרים... ובחלק זה עדיין בכתובת הישנה. בקיצור, עוד לא. • שנוזעל - שיחה • כ"א בסיוון ה'תשע"ג 09:56, 30 במאי 2013 (UTC)
כבר כתבתי שזה רק באופן חלקי והוא לא סרק את כל האתר. בעזרת ה' בקרוב הכל יראה כמו שצריך. השאלה העיקרית שלי היא מדוע מאז שהעבירו את האתר לכתובת החדשה, מספר הצפיות בחב"דפדיה פחת לחצי אם לא למטה מזה?! • זוננשיין - תמיד בשמחה • כ"א בסיוון ה'תשע"ג • 14:41, 30 במאי 2013 (UTC)
יש לך מספרים? • שנוזעל - שיחה • כ"ב בסיוון ה'תשע"ג 02:31, 31 במאי 2013 (UTC)
מתוך מה שכתבתי לשיע ק. לפני כחודש עם תיקון טעויות הכתיב שהשתרבבו קריצה.jpg :
אני לא יודע האם זה קשור, וכנראה שכן.
בחודש האחרון אני עוקב אחרי מספר הצפיות בחב"דפדיה. היממה האחרונה המספר ירד בצורה דרסטית. לתשומת ליבך.
אני מצרף כאן את המעקב של השבוע האחרון, כדי שתוכל להיווכח בעצמך.
ראשון ל"ג בעומר, 9:51 - 38,186,453
שני, י"ט אייר 8:00 - 38,265,207 (60,000 מהפעם הקודמת, במשך יממה).
שלישי, כ' אייר 10:19 - 38,340,626 (70,000 מהפעם הקודמת, במשך יממה).
רביעי,כ"א אייר 7:27 - 38,408,849 (60,000 מהפעם הקודמת, במשך יממה).
ליל שישי כ"ג, 11:11 - 38,452,942 (44,000 מהפעם הקודמת, במשך 41 שעות... - תעשה לבד את חישוב האחוזים).
וככה זה ממשיך ואין ענין להעמיס על הדף. • זוננשיין - תמיד בשמחה • כ"ב בסיוון ה'תשע"ג • 12:34, 31 במאי 2013 (UTC)
סביר מאוד שזה בגלל שבמחשבים רבים של יהודים שומרי תורה ומצוות ושמחשבם אינו פרוץ, הכתובת החדשה עדיין "חסומה" מכיון שלא אושרה על ידי מנהל "הרשימה הלבנה" (גם אצלי היה חסום בשבוע האחרון), סביר למשל שגם משתמשי חברת "נתיב" יש להם אותה בעיה. --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ו בסיוון ה'תשע"ג, למניינם 04:32, 4 ביוני 2013 (UTC)
אכן, גם באתרוג, חב"דפדיה היה פתוח עד כה, וכעת סגור. כדי לפתוח הם מבקשים שבעל החשבון יצטרף למסלול חב"ד, דבר שלא היה עד כה. --שיעשיחה כ"ז בסיוון ה'תשע"ג 19:40, 5 ביוני 2013 (UTC)
השאלה היא מדוע הכתובת הועברה והאם לקחו בחשבון את הבעיות העלולות להתעורר? הרי לקחו לנו כאן מליוני צפיות! --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ח בסיוון ה'תשע"ג, למניינם 00:13, 6 ביוני 2013 (UTC)

אי אפשר לבקש מ'אתרוג' והחברות הדומות להכניס לרשימת האתרים המותרים את חב"דפדיה? אני בטוח שאין להם שום בעיה רוחנית עם האתר... • שנוזעל - שיחה • כ"ח בסיוון ה'תשע"ג 05:01, 6 ביוני 2013 (UTC)

קטגוריות - חסידים

בעקבות ההודעה בלוח המודעות יש צורך לעורר מחדש את הדיון על שם הקטגוריה. האם "חסידים מתקופת" או "חסידי אדמו"ר". למרות ששם הוחלט "חסידי אדמו"ר", צריך לקחת בחשבון שיש בקטגוריות הקיימות (להערכתי) קרוב לאלפיים ערכים, שידרשו עדכון קטגוריה - ידנית.

בשביל זה צריך הסכמה רחבה של המשתמשים, להירתם בצורה מיוחדת באופן חד פעמי להשלים את המלאכה המרובה הזו (מה שנקרא בויקי "אַסַם"). • שנוזעל - שיחה • י"ט בסיוון ה'תשע"ג 13:41, 28 במאי 2013 (UTC)

קטגוריות למתנגדים ומשכילים

איזו קטגוריה מתאימה ל'מתנגדים[1]' ו'משכילים[2]'. כשמם? • שנוזעל - שיחה • כ"ד בסיוון ה'תשע"ג 13:34, 2 ביוני 2013 (UTC)

מחוּסר עזרה אעשה כפי שעולה לי ראשונה בראש. • שנוזעל - שיחה • כ"ה בסיוון ה'תשע"ג 21:00, 3 ביוני 2013 (UTC)
היי, אל תאיים עלינו. לא מתאים לכנות בשם 'מתנגד' כל מי שלא היה חסיד במלוא מובן המילה. רק מי שמהותו היתה שהוא התנגד לחסידות, כגון אביגדור מפינסק, וכדומה (את הגר"א לדוגמא לא הייתי מכניס בקטגוריה הזו, על אף שהוא איפשר ביחס שהוא שידר כלפי עדת החסידים את רציחתם של שישה מבחירי עדת החסידים). • זוננשיין - תמיד בשמחה • כ"ה בסיוון ה'תשע"ג • 22:42, 3 ביוני 2013 (UTC)
וודאי שלא. • שנוזעל - שיחה • כ"ו בסיוון ה'תשע"ג 05:33, 4 ביוני 2013 (UTC)


ערים מתנגדיות

יש קטגוריה:עיירות חסידיות. איך צריכה להיקרא הקטגוריה על הערים המתנגדיות? • שנוזעל - שיחה • כ"ה בסיוון ה'תשע"ג 21:00, 3 ביוני 2013 (UTC)

לדעתי צריך להחליף את שם הקטגוריה לעיירות יהודיות. גם יותר מדוייק וגם פחות מתסבך. • זוננשיין - תמיד בשמחה • כ"ה בסיוון ה'תשע"ג • 22:42, 3 ביוני 2013 (UTC)
אני רואה צורך בקטגוריה 'עיירות חסידיות'. אולי אפשר לעשות קטגוריה עיירות יהודיות ובתוכה קטגוריה נוספת עיירות חסידיות. • שנוזעל - שיחה • כ"ו בסיוון ה'תשע"ג 05:33, 4 ביוני 2013 (UTC)
א'. מצטרף להצעת שנוזעל ל'עיירות יהודיות'. השאלה היא כדאי לעשות תת קטגוריה ל'עיירות חסידיות'? -- נכתב ע"י שיע.ק ששכח לחתום את שמו.
התכוונת הצעת זוננשיין? • שנוזעל - שיחה • כ"ז בסיוון ה'תשע"ג 22:12, 5 ביוני 2013 (UTC)
הוא התכוין לאחד מהצמד הידוע ולא זכר בדיוק למי משניהם. --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ח בסיוון ה'תשע"ג, למניינם 00:12, 6 ביוני 2013 (UTC)

עם כל המעלות בצמד החמד - על מנת שהוא לא יהפך לפרד, אנא לא לפגוע בבסיס השלד, ולהתייחס בראש כובד, אחרת אנו נפרוץ במרד. • זוננשיין - תמיד בשמחה • כ"ח בסיוון ה'תשע"ג • 05:19, 6 ביוני 2013 (UTC)

התכוונתי להצעת זוננשיין 'יהודיות'. ונראה שהיא מקובלת על הכל. בעינה נותרה השאלה בנוגע לחסידיות, דעתכם? -- נכתב ע"י שיע.ק ששכח לחתום את שמו.


שגיאות פרמטריות בתבנית:הערות שוליים

פרמטרים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
===הערות שוליים===

לוח מודעות

האם למישהו יש התנגדות שיארכבו את הלוח מודעות? לדעתי רוב הכתוב שם בהחלט עשוי לעניין אותנו או אחרים בהמשך. --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ח בסיוון ה'תשע"ג, למניינם 03:20, 6 ביוני 2013 (UTC)

לא מתנגד, ואדרבא. • שנוזעל - שיחה • כ"ח בסיוון ה'תשע"ג 05:00, 6 ביוני 2013 (UTC)
וכן לאמור. Symbol support vote.svg.png בעדזוננשיין - תמיד בשמחה • כ"ח בסיוון ה'תשע"ג • 05:17, 6 ביוני 2013 (UTC)
Symbol support vote.svg.png בעד (לאחר מעשה) --שיעשיחה כ"ח בסיוון ה'תשע"ג 15:22, 6 ביוני 2013 (UTC)

קטגוריה:בעלי תשובה/חוזרים בתשובה

? • שנוזעל - שיחה • כ"ח בסיוון ה'תשע"ג 05:18, 6 ביוני 2013 (UTC)

אני בעד, כי בתור בן גאה, אני טוען שזו לא תואר גנאי, אלא אדרבה, עיטור גבורה שאדם זרק את הכל, ובחר בדרך הקשה והאמיתית, ומי כמוני יודע. אך לצערי לא כולם רואים זאת בעין יפה, ולכן לענ"ד יש להפנות השאלה לועדה הרוחנית של האתר (שכעת עסוקה בהפרכת השמועות בקשר ל'נכס הנדל"ן המטופש ביותר בניו יורק'?...). • זוננשיין - תמיד בשמחה • כ"ח בסיוון ה'תשע"ג • 05:20, 6 ביוני 2013 (UTC)
זו אכן שאלה רצינית. אפנה לוועדה בעז"ה. --שיעשיחה כ"ח בסיוון ה'תשע"ג 15:21, 6 ביוני 2013 (UTC)

יום הבהיר כ"ח ניסן

האם לדעתכם מתאים להוסיף לימי חב"ד את יום כ"ח ניסן תשע"ב, בו זכה משתמש:הוגה בתורה לעלות על מטוס מצרפת ולהגיע לארה"ב, ביאתו צלחה (אמנם הוא לא הגיע יחד עם אמו, וגם הקביעות בימי השבוע לא תאמה במדוייק, אבל שמועות של יודעי דבר מספרות שהוא יצא מהמלון בו התארח כ"ק אד"ש בימי שהותו בפריז בשנת תש"ז). קריצה.jpg זוננשיין - תמיד בשמחה • כ"ח בסיוון ה'תשע"ג • 05:22, 6 ביוני 2013 (UTC) חיוך רחב.png --שיעשיחה א' בתמוז ה'תשע"ג 13:39, 9 ביוני 2013 (UTC)

קטגוריה:רמים בישיבות

או משהו כזה. יש צורך? • שנוזעל - שיחה • כ"ח בסיוון ה'תשע"ג 07:27, 6 ביוני 2013 (UTC)

נשמע שכן, אולי 'צוות (ישיבות)'? --שיעשיחה כ"ח בסיוון ה'תשע"ג 15:20, 6 ביוני 2013 (UTC)
נגד.pngנגד, זה בערך כמו לאגד בקטגוריה את כל טכנאי המחשבים (וסליחה על ההשוואה), קטגוריה לא מענינת, היא קטגוריה מיותרת לענ"ד, ולמיטב הבנתי, קטגוריה זו לא עלולה לעניין אף אחד. • זוננשיין - תמיד בשמחה • כ"ח בסיוון ה'תשע"ג • 22:37, 6 ביוני 2013 (UTC)

פולמוס המשיחיות בחב"ד

כמדומני שהגיע הזמן, שנעלה ערך בנושא, בדומה לערך הקיים בויקיפדיה. כמובן שתידרש עריכה והתאמה, אך מדובר בנושא מרכזי מאוד בחב"ד ואין סיבה שהתייחסות נרחבת אליו תעדר מחב"דפדיה. לטובת מי שלא מכיר העתקתי בעמל את הערך, כדי שיוכל לעיין בו שיע.ק/פולמוס. כמובן שלא נכניס אותו כמו שהוא, ואם צריך נכתוב לגמרי מחדש. --שיעשיחה א' בתמוז ה'תשע"ג 13:38, 9 ביוני 2013 (UTC)

בוודאי ראית את מה שהתחלתי לעבוד על ערך הרבי מלובביץ כמלך המשיח. התכנית היא, לעשות ערך ענק (שיגיע לרמה של ערך מומלץ (כמובן כמו בוויקפדיה ולא בחב"דפדיה...קריצה.jpg )) שירכז את כל המידע סביב הנושא עם כל המקורות. לדעתי, אין עניין להכנס לכל הנושא של הפולמוס, אלא כמישהו יחפש בגוגל (אולי אפילו קישור בוויקפדיה) "הרבי מלך המשיח" הוא יגיע לכאן ויחשף לדעת הרבי בעניין. --בברכה, יצחק - שיחת הגאולה 19:13, 9 ביוני 2013 (UTC)
ליצחק, אין זהות בין ערך אודות הרבי כמלך המשיח לבין הפולמוס. נכון שיש נקודות חופפות, אך ערך 'הפולמוס' עניינו לתאר אנציקלופדית, עניינית וכמובן מנקודת מבט חב"דית חסידית תוך היצמדות לשיחות הרבי, את הפולמוס בחב"ד.
אני מבין את החשש לגעת בנושא, קל יותר פשוט להתעלם ממנו, אך בכך הוא לא יעלם. לדעתי אין לנו את הפריבילגיה לטאטא את העובדה שבחב"ד יש 2 דעות, ואין שום הצדקה שאנשים ישאבו את המידע על הפולמוס ממקורות מוטעים כגון ויקיפדיה, שמציגים כביכול תמונה מאוזנת ובפועל מסתירים ומעוותים את האמת. אנחנו צריכים להציג את הפולמוס את טענות שני הצדדים, וכמובן את האמת הברורה על פי דעת תורה ושיחותיו של הרבי מלך המשיח. --שיעשיחה ב' בתמוז ה'תשע"ג 20:09, 10 ביוני 2013 (UTC)
לדעתי ערך כזה (שלדעתי השם הזה לא שייך בכלל, אבל גם עם שם אחר) יגרור אחריו מלחמות עריכה רבות לאין ספור ועלול אף להוות חומר מלחמתי לכמה אתרים שיפרסמו כאילו חב"דפדיה הולך נגד אנשים חשובים (לסוגיהם...) ונלחם בקדוש להם.

אפשר לעשות ערך "חי וקיים" וכיוצ"ב (ע"ד מה שכתב העורך הראשי (?) בחב"דפדיה מר זוננשין) שמסביר את כך שנצחיות חיוו של הרבי שליט"א היא ברורה ומוכחת ממספר שיחות ומקורות בנגלה.

(א. האמונה בכל מה שאומרים חכמים אפילו ימין שהיא שמאל. ב. אתפשטותא דמשה בכל דרא. ג. שיחת שמות כ"ו. ד. דברי הרבי על החידוש של הדור התשיעי. ועוד רבות וטובות).

בערלה - שיחה 20:15, 10 ביוני 2013 (UTC)

מתכנת לחב"דפדיה

שלום לכולם יצרתי קשר אם משתמשים בויקיפדיה שנראה שעוסקים בחינוך, ואחד מהם ענה לי שכבר פנה אליו מישהו מחב"דפדיה בבקשה דומה. מי שעשה זאת, ראשית יש"כ על היוזמה, שנית בבקשה ליצור איתי קשר כדי שנעבוד בתיאום ולא נבצע פניות כפולות (אפשר גם במייל) תודה. --שיעשיחה א' בתמוז ה'תשע"ג 19:07, 9 ביוני 2013 (UTC)

וולף

העברה מדף בקשות ממפעיל מערכת

שלום דובער וולף לשלום דובער וולף (קרית מלאכי), ושלום בער וולף לשלום בער וולף (צפת). • זוננשיין - תמיד בשמחה • כ"ח בסיוון ה'תשע"ג • 12:01, 6 ביוני 2013 (UTC)

ממה נפשך האם שמם שווה או לא? דובער או בער? --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ט בסיוון ה'תשע"ג, למניינם 04:58, 7 ביוני 2013 (UTC)
אודה ואתוודה שלא הייתי נוכח בברית המילה שלהם, אבל זה לא ממש משנה. דובער ודב בער זה לא משהו שאנשים זוכרים, ואנשים מכירים אותם בשם הכינוי שלהם (בערק'ה לקרית מלאכי, ובערל'ה לצפת). אם ביקשתי כנראה שאני יודע למה אני מבקש... • זוננשיין - תמיד בשמחה • כ"ט בסיוון ה'תשע"ג • 18:23, 7 ביוני 2013 (UTC)
אני חושב שזה ממש לא מוצדק. וולף קרית מלאכי הוא הוולף המוכר, וככזה אין צורך להוסיף את עיר מגוריו בסוגריים, לכל היותר אפשר להוסיף בתחילת הערך שלו תבנית 'אם התכוונתם לוולף צפת ראו...' --שיעשיחה א' בתמוז ה'תשע"ג 14:40, 9 ביוני 2013 (UTC)
אז תחזיר. --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים א' בתמוז ה'תשע"ג, למניינם 18:09, 9 ביוני 2013 (UTC)
אני לא רוצה לפעול בלי לשמוע מה דעתכם. --שיעשיחה א' בתמוז ה'תשע"ג 20:29, 9 ביוני 2013 (UTC)
'וולף המוכר' הוא "ברק'ה וולף". כשמישהו כותב שלום דובער וולף, לאו דוקא בכלל שהוא מתכוון ל'וולף המוכר'. אם תשים לב, ברק'ה וולף אכן מפנה לברק'ה הידוע. ובכלל, אולי זה נשמע לך מוזר שאדם בכזה גיל הספיק להשתרש בתודעה יותר מברק'ה, אבל בתוך עמי אנוכי יושבת, וזו המציאות. זו רק דעתי ואתם רשאים לפעול בניגוד אליה. • זוננשיין - תמיד בשמחה • א' בתמוז ה'תשע"ג • 22:56, 9 ביוני 2013 (UTC)
כשאתה אומר בתוך עמי, אתה מתכוון לכלל חסידי חב"ד, או לתלמידי התמימים קבוצה ס"ב יוצאי חח"ל צפת ואילך? ללא כל ספק הפער בין מספר האנשים שיודעים בכלל על קיומו של (צפת) לעומת אלו שלא רק יודעים אלא שמעו רבות על (נחל'ה) הוא גדול מאוד. וב'עמי', הכלל נא גם את כל אלו שלא למדו בישיבה הנ"ל או שעברו את הגיל הנ"ל (אני דווקא כן למדתי בצפת). וסליחה על הבוטות. זו כמובן רק דעתי. אשמח אם מישהו נוסף יביע דעתו ולכן אני העברתי זאת לאולם הדיונים. --שיעשיחה ב' בתמוז ה'תשע"ג 09:15, 10 ביוני 2013 (UTC)
עדיין לא ענית לטענתי בכך שהוא מוכר בשמו "ברק'ה" ולא בשמו "שלום דובער". • זוננשיין - תמיד בשמחה • ב' בתמוז ה'תשע"ג • 13:48, 10 ביוני 2013 (UTC)
נכון, אך תקן אותי אם אני טועה צפת מוכר כ'בערל'ה', לא? --שיעשיחה ב' בתמוז ה'תשע"ג 20:00, 10 ביוני 2013 (UTC)