הבדלים בין גרסאות בדף "הדפסת התניא"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 1: שורה 1:
 
{{לאיחוד|ערך=[[ספר התניא]]}}
 
{{לאיחוד|ערך=[[ספר התניא]]}}
ב[[שבת מברכים]] [[חודש אלול]] שנת [[תשל"ח]], הורה [[אדמו"ר שליט"א]] שלקראת [[י"ח באלול]] '''ידפיסו את [[ספר התניא]]''' בכל המדינות שטרם הודפס בהם הספר. כשנה לאחר מכן, ב[[זאת חנוכה]] שנת [[תשל"ט]] הודיע הרבי שברוב מדינות העולם בהם נמצאים יהודים כבר הודפס ספר התניא ואפילו בעבור יהודי בודד שנמצא במקום.
+
ב[[שבת מברכים]] [[חודש אלול]] שנת [[תשל"ח]], הורה [[אדמו"ר שליט"א]] שלקראת [[י"ח באלול]] ידפיסו את [[ספר התניא]] בכל המדינות שטרם הודפס בהם הספר. כשנה לאחר מכן, ב[[זאת חנוכה]] שנת [[תשל"ט]] הודיע הרבי שברוב מדינות העולם בהם נמצאים יהודים כבר הודפס ספר התניא ואפילו בעבור יהודי בודד שנמצא במקום.
  
 
בנר ז' דחנוכה בשנת [[תשמ"ד]], במהלך כינוס [[צבאות השם]], דיבר הרבי שוב על הדפסת התניא וביקש שידפיסו בכל מקום ומקום שעוד לא הודפס עד סוף חנוכה ולא יאוחר מ[[כ"ד בטבת]], יום ההילולא של [[אדמו"ר הזקן]] או עד פורים קטן ולכל היותר עד פורים. ביום [[ג' בשבט]] [[תשד"מ]] דיבר הרבי "בענין ההשתדלות בהדפסת ספר התניא בכל עיר ועיירה בה דרים יהודים"{{הערת שוליים|נדפס ב[[לקוטי שיחות]] חלק כ"ו ע' 320 ואילך.}}.
 
בנר ז' דחנוכה בשנת [[תשמ"ד]], במהלך כינוס [[צבאות השם]], דיבר הרבי שוב על הדפסת התניא וביקש שידפיסו בכל מקום ומקום שעוד לא הודפס עד סוף חנוכה ולא יאוחר מ[[כ"ד בטבת]], יום ההילולא של [[אדמו"ר הזקן]] או עד פורים קטן ולכל היותר עד פורים. ביום [[ג' בשבט]] [[תשד"מ]] דיבר הרבי "בענין ההשתדלות בהדפסת ספר התניא בכל עיר ועיירה בה דרים יהודים"{{הערת שוליים|נדפס ב[[לקוטי שיחות]] חלק כ"ו ע' 320 ואילך.}}.

גרסה מ־08:01, 30 בינואר 2011


שגיאות פרמטריות בתבנית:איחוד

פרמטרים [ ערך ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

פרמטרי חובה [ 1, 2 ] חסרים

Merge-arrows-3.png מתקיים דיון בו מוצע לאחד את הערך [[{{{1}}}]] עם הערך [[{{{2}}}]].
אם אין התנגדויות, ניתן לאחד את הערכים שבוע לאחר הצבת התבנית.

בשבת מברכים חודש אלול שנת תשל"ח, הורה אדמו"ר שליט"א שלקראת י"ח באלול ידפיסו את ספר התניא בכל המדינות שטרם הודפס בהם הספר. כשנה לאחר מכן, בזאת חנוכה שנת תשל"ט הודיע הרבי שברוב מדינות העולם בהם נמצאים יהודים כבר הודפס ספר התניא ואפילו בעבור יהודי בודד שנמצא במקום.

בנר ז' דחנוכה בשנת תשמ"ד, במהלך כינוס צבאות השם, דיבר הרבי שוב על הדפסת התניא וביקש שידפיסו בכל מקום ומקום שעוד לא הודפס עד סוף חנוכה ולא יאוחר מכ"ד בטבת, יום ההילולא של אדמו"ר הזקן או עד פורים קטן ולכל היותר עד פורים. ביום ג' בשבט תשד"מ דיבר הרבי "בענין ההשתדלות בהדפסת ספר התניא בכל עיר ועיירה בה דרים יהודים"[1].

בעקבות שיחות אלו החלו להתארגן צוותות של מדפיסים שהסתובבו בכל מקום בעולם והדפיסו את התניא. את כמות ההדפסות ניתן להבחין שעד אותה שנה, תשמ"ד, הודפסו מאתיים ואחד מהדורות של התניא. לקראת י"א בניסן כבר הודפסה מהדורת האלף ובערב ראש השנה תשמ"ה הודפסה כבר מהדורת האלפיים. כיום (נכון לשנת תשע"א) הודפס ספר התניא בלמעלה מחמש אלפים וחמש מאות מהדורות, ברוב המקומות בעולם, למעט מספר מקומות נידחים בודדים.

ההדפסות מרכוזות בקראון הייטס אצל ר' שלום יעקובסון מקראון הייטס ממנו מקבלים רשות להדפסה ומספר המהדורה אותה הולכים להדפיס. בארץ ישראל ניתן לתאם הדפסת תניא עם ר' אלעזר בן אפרים מרחובות.

חשיבות ההדפסה

הרבי הסביר את חשיבות הענין שבהדפסת התניא, בכך שהתניא היא תורה שבכתב של תורת החסידות, שהיא מעיינותיו של הבעש"ט, שעל ידי הפצתם יבוא משיח צדקנו, ויתירה מזו שתורתו של אדמו"ר הזקן היא הכנה לגאולה שתכלול את כלל ישראל לכן צריך להפיץ את התניא לכל יהודי ובכל מקום שהוא.

ומעלות מיוחדות בהדפסת ספר התניא בכל מקום שהוא:

  1. הדפסת הספר היא לא רק מים מה"מעיין" אלא המעיין עצמו (מה שאין כן כאשר מביאים לשם תניא ממקום אחר).
  2. כאשר יהודי ישמע שמדפיסים תניא במקומו ובפרט אם השתתף בזה בממונו או בגופו, הוא יתעניין לדעת מה זה וילמד בה ביתר חשק.
  3. בכל דבר יש מחשבה דיבור ומעשה ולכן בנוסף ללימוד התניא בדיבור והמחשבה וההתבוננות בה בכל מקום ומקום, צריך גם מעשה של הדפסת תניא.
הדפסת תניא ביישוב שאנור. ערב ההתנתקות

הוראות מעשיות למדפיסי התניא

  1. ההדפסה חייבת להיות מתואמת עם הנהלת קה"ת.
  2. להשאיר בכל מקום בו מדפיסים כמעט את כל הספרים שהודפסו, ורק כמה עותקים מגיעים לספריה של הרבי ולאוסף של כמה אנשים.
  3. ללמוד בגליונות מיד אחר ההדפסה. היו מקרים בהם לא קיימו הוראה זו, והרבי הורה לחזור למקום ההדפסה וללמוד שם מהספרים שהודפסו.
  4. במקרים מסוימים נתן הרבי משקה על מנת לחזור ולהתוועד במקום ההדפסה.

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. נדפס בלקוטי שיחות חלק כ"ו ע' 320 ואילך.