הבדלים בין גרסאות בדף "בית משיח (שבועון)"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – " " ב־" ")
מ (החלפת טקסט – ",ה" ב־", ה")
שורה 23: שורה 23:
 
*עורך ראשי: הרב [[שלום יעקב חזן]], חבר מערכת [[אוצר החסידים]], מטובי הכותבים וחוקרי ההיסטוריה החב"דיים. מעורכי סדרת ה[[אגרות קודש]] ספרי [[מאמרי חסידות]] ועוד.
 
*עורך ראשי: הרב [[שלום יעקב חזן]], חבר מערכת [[אוצר החסידים]], מטובי הכותבים וחוקרי ההיסטוריה החב"דיים. מעורכי סדרת ה[[אגרות קודש]] ספרי [[מאמרי חסידות]] ועוד.
 
*רכז מערכת ומנהל מחלקת עיצוב: הרב [[אברהם רייניץ]]. הוציא לאור ספרים.
 
*רכז מערכת ומנהל מחלקת עיצוב: הרב [[אברהם רייניץ]]. הוציא לאור ספרים.
*כותבים קבועים: הרב [[חיים לוי יצחק גינזבורג]], הרב [[יוסף קרסיק]], הרב [[יעקב שמולביץ]], הרב [[שניאור זלמן ברגר]], הרב [[מנחם זיגלבוים]],הרב [[אסף חנוך פרומר]] (א. אברהם), הרב [[שבתי וינטרוב]] (שי גפן), ר' נתן אברהם, ר' מנחם מענדל ערד (מענדל צפתמן), הרב [[נפתלי אסטולין]], הרב [[שלום בער וולפא]], הרב [[הלל זלצמן]], הרב [[זלמן חנין]] ועוד.
+
*כותבים קבועים: הרב [[חיים לוי יצחק גינזבורג]], הרב [[יוסף קרסיק]], הרב [[יעקב שמולביץ]], הרב [[שניאור זלמן ברגר]], הרב [[מנחם זיגלבוים]], הרב [[אסף חנוך פרומר]] (א. אברהם), הרב [[שבתי וינטרוב]] (שי גפן), ר' נתן אברהם, ר' מנחם מענדל ערד (מענדל צפתמן), הרב [[נפתלי אסטולין]], הרב [[שלום בער וולפא]], הרב [[הלל זלצמן]], הרב [[זלמן חנין]] ועוד.
 
*כותבים בעבר: הרב [[יהושע דובראווסקי]], הרב [[חיים אשכנזי]], ר' [[משה סלונים]], הרב [[יצחק גנזבורג]], ר' [[שמואל קראוס]] ועוד.
 
*כותבים בעבר: הרב [[יהושע דובראווסקי]], הרב [[חיים אשכנזי]], ר' [[משה סלונים]], הרב [[יצחק גנזבורג]], ר' [[שמואל קראוס]] ועוד.
  

גרסה מ־23:49, 12 במרץ 2014

שער אחד הגליונות
מוסף נושא שיצא לאור לקראת י' שבט תשע"ב

שבועון בית משיח, הינו מגזין שבועי להפצת בשורת הגאולה המופץ באלפי עותקים ברחבי העולם. מלבד זאת מופיע העיתון בגירסה מקוונת באתר חב"ד אינפו.

בגיליון מגוון של כתבות, ראיונות, סיפורים, מאמרים וחדשות. מפעם לפעם העיתון מביא חשיפות מרעישות, ומסמכים וכתבי יד מאדמו"רי חב"ד בפרסום ראשון. עיקר תפקידו על פי הגדרת המוציא לאור היא, לבצע את השליחות היחידה והעיקרית 'להכין את העולם לקבלת פני משיח צדקנו' (לשון הרבי).

העיתון החל לצאת בחודש מנחם אב תשנ"ד, ומטרתו הוגדרה בכותרת המשנה של שמו "שבועון בית משיח - שבועון עולמי להפצת בשורת הגאולה".

העיתון הוקם בעקבות שינוי דרמטי שנקט העיתון הקודם של חב"ד - שבועון כפר חב"ד; הסרת ה"יחי" מעמוד השער (למרות החלטה של ועד רבני אנ"ש שלא להסירה[1]), הפסקת העיסוק בנושאי זהות משיח וזלזול בחסידים שהמשיכו להאמין בחייו הנצחיים של הרבי. בעקבות כך אף הופסקה כתיבתם של כותבים קבועים אשר פירסמו בו מאמרים שבועיים או לעיתים.

הגיליונות הראשונים היו דומים יותר לגיליונות בית חיינו שהיו יוצאים בתקופות שונות, ובהם דיווחים על הנעשה ב- 770. עם הזמן התפתח הגיליון הדק, לגיליון גדוש בכתבות ראיונות וחשיפות מהמדריגה הראשונה. בשנת תשנ"ו, בעקבות שינויים בהנהלה (כניסתם של עורכים חדשים והשפעת הנגיד ר' רחמים אנטיאן), התבסס העיתון; הן מבחינה השקפתית והן מבחינה כלכלית.

חלקים ומוספים

  • הגיליון מחולק לשניים; החלק הראשון המהווה את רוב הגיליון, הוא בעברית וכולל בתוכו גם מוסף לילדים במחנה צבאות השם והחלק השני הוא באנגלית.
  • עטרת חיה - מוסף חודשי לנשים.
  • התמים - מוסף תקופתי עבור התמימים - בהוצאת את"ה העולמי. יצא לאור באופן סדיר בשנים תשס"א-תשס"ד, ובשנים מאוחרות יותר יצא לסירוגין (בין היתר בתשס"ט ובתש"ע).

מערכת בית משיח

סדרות מיוחדות

במשך השנים הופיעו ומופיעים ב"בית משיח" סדרות מיוחדות ופופולריות:

מדורים

חשיפות במשך השנים

מוספי חג

בשנת ה'תשע"ב החל שבועון 'בית משיח' להוציא לאור מוספי חג לכבוד תאריכים חסידיים המצורפים לשבועון.

  • "השליחות היחידה" (לקראת כינוס השלוחים ה'תשע"ב).
  • "בתוקף ובנועם" (לקראת י' שבט ה'תשע"ב).
  • "עומק חסיד - רבי" (לקראת י"א ניסן ה'תשע"ב).
  • "תורתו אמת" (לקראת שמחת תורה ה'תשע"ג).
  • "בך בחר" (לקראת יו"ד-י"א שבט ה'תשע"ג).
  • "(אין לנו מלך) אלא אתה" (בין כסה לעשור תשע"ד)
  • "ארבעים לנבואה" (לקראת יום כיפור תשע"ד. ולציון ארבעים שנה לנבואת מלחמת יום הכיפורים).

קישורים חיצוניים

הערות שוליים

  1. צילום המכתב בו כותב הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי למערכת שבועון כפר חב"ד כי: "ענין הדפסת יחי אדוננו וכו' כמו שהי' עד היום בעיתון כפר חב"ד, הוחלט ע"ד הרוב לא לשנות ולהמשיך להדפיס כן גם עתה ללא שינויים" קובץ תמונה
  2. מדור חדש בבית משיח, אגרום קודש מהרבי בפרסום ראשון.