הבדלים בין גרסאות בדף "אלקים"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(16 גרסאות ביניים של 11 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
{{שמות}}שם '''אלהי"ם''' הוא אחד מן שבע השמות של הקב"ה שאינם נמחקים. ענינו הוא כמו שכתוב "כי שמש ומגן הוי"ה אלקים" ששם אלהי"ם הוא בבחינת מגן ונרתיק המסתיר על אורו של שם [[הוי"ה]]. מבואר בפרטות ששם אלהי"ם הוא בבחינת התלבשותו של [[אור אין סוף]] במידת ה[[גבורה]]. וכן נקראת ספירת ה[[מלכות]] בשם אלהי"ם, ביחס לספירת ה[[תפארת]] הקרויה בשם [[הוי"ה]].
+
{{שמות}}שם '''אלהי"ם''' הוא אחד מן שבע השמות של [[הקב"ה]] שאינם נמחקים. ענינו הוא כמו שכתוב "כי שמש ומגן הוי"ה אלקים" ששם אלהי"ם הוא בבחינת מגן ונרתיק המסתיר על אורו של שם [[הוי"ה]]. מבואר בפרטות ששם אלהי"ם הוא בבחינת התלבשותו של [[אור אין סוף]] במידת ה[[גבורה]]. וכן נקראת ספירת ה[[מלכות]] בשם אלהי"ם, ביחס לספירת ה[[תפארת]] הקרויה בשם [[הוי"ה]].
  
מסיבה זו גם, על ידי שם אלקים נעשה בחינת הסתר והעלם. והנה שם אלקים עצמו אינו מסתיר כל כך, ואף שעל ידי שם אלקים נעשה בחינת [[יש]], בכל זאת הוא בחינת ביטול היש לאין, אך על ידי השתלשלות בחינת ק"ך צירופי אלקים נעשה בחינת העלם והסתר לגמרי, שנראה ה[[עולם]] ליש ודבר בפני עצמו.<REF>[http://chabadlibrary.org/books/index.htm תורת המהר"ש]</REF>
+
מסיבה זו גם, על ידי שם אלקים נעשה בחינת הסתר והעלם. והנה שם אלקים עצמו אינו מסתיר כל כך, ואף שעל ידי שם אלקים נעשה בחינת [[יש]], בכל זאת הוא בחינת ביטול היש לאין, אך על ידי השתלשלות בחינת ק"ך צירופי אלקים נעשה בחינת העלם והסתר לגמרי, שנראה ה[[עולם]] ליש ודבר בפני עצמו.{{הערה|1=[http://chabadlibrary.org/books/index.htm תורת המהר"ש]}}
 
 
שם אלוקים גם מורה על הנהגת הקב"ה בטבע. "אלוקים" (עם ה[[אות ה"א]]) ב[[גימטריא]] "הטבע". להבדיל מ[[שם הוי"ה]] שמורה על הנהגת הקב"ה כפי שהוא למעלה מהטבע.
 
  
 +
שם אלוקים גם מורה על הנהגת [[הקב"ה]] בטבע. "אלוהי"ם" ב[[גימטריא]] "הטבע". להבדיל מ[[שם הוי"ה]] שמורה על הנהגת [[הקב"ה]] כפי שהוא למעלה מהטבע.
  
 
== קדושת השם ==
 
== קדושת השם ==
  
על פי ההלכה יש להקפיד שלא לכתוב שם זה המכתבים וכדומה, משום ששם זה הינו משבעת השמות שאינם נמחקים, וקיימת חובה לשמור על כבודם. מסיבה זו הקפידו נשיאי חב"ד בספריהם על כתיבת מילים שיש בהם שייכות לשם הוי"ה ולשם אלוקים, כגון המילה "יהיה", כתבו באופן זה: "יהי'", והמילה אלוק כתבו "אלו'". וכהנה וכהנה.
+
על פי ההלכה יש להקפיד שלא לכתוב שם זה במכתבים וכדומה, משום ששם זה הינו משבעת השמות שאינם נמחקים, וקיימת חובה לשמור על כבודם. מסיבה זו הקפידו נשיאי חב"ד בספריהם על כתיבת מילים שיש בהם שייכות לשם הוי"ה ולשם אלוקים, כגון המילה "יהיה", כתבו: "יהיה", והמילה אלוקים כתבו "אלו'" וכדומה.
 
 
 
 
 
 
  
 
{{הערות שוליים}}
 
{{הערות שוליים}}
 
[[קטגוריה:שמות ה']]
 
[[קטגוריה:שמות ה']]
[[קטגוריה:מושגים בתורת החסידות]]
+
[[קטגוריה:חסידות]]

גרסה מ־00:58, 3 ביולי 2020

שמותיו של הקב"ה
7 שמות שאינם נמחקים
הוי"ה · אדנ"י · א"ל · אלהי"ם · אלו"ה · צבאו"ת · שד"י
מילויים לשם הוי"ה
שם ע"ב · שם ס"ג · שם מ"ה · שם ב"ן
שמות נוספים
אהי"ה · שם מ"ב · שם ע"ב (ע"ב תיבות) · א"ל אדנ"י · א"ל הוי"ה · א"ל שד"י · אגל"א · י"ה
כינויים
אלופו של עולם · הקב"ה · ה' אחד · עצמות ומהות · קדמון · אדון · אדם העליון · לא אדם · מלך מלכי המלכים · אויבערשטער · שלום

שם אלהי"ם הוא אחד מן שבע השמות של הקב"ה שאינם נמחקים. ענינו הוא כמו שכתוב "כי שמש ומגן הוי"ה אלקים" ששם אלהי"ם הוא בבחינת מגן ונרתיק המסתיר על אורו של שם הוי"ה. מבואר בפרטות ששם אלהי"ם הוא בבחינת התלבשותו של אור אין סוף במידת הגבורה. וכן נקראת ספירת המלכות בשם אלהי"ם, ביחס לספירת התפארת הקרויה בשם הוי"ה.

מסיבה זו גם, על ידי שם אלקים נעשה בחינת הסתר והעלם. והנה שם אלקים עצמו אינו מסתיר כל כך, ואף שעל ידי שם אלקים נעשה בחינת יש, בכל זאת הוא בחינת ביטול היש לאין, אך על ידי השתלשלות בחינת ק"ך צירופי אלקים נעשה בחינת העלם והסתר לגמרי, שנראה העולם ליש ודבר בפני עצמו.[1]

שם אלוקים גם מורה על הנהגת הקב"ה בטבע. "אלוהי"ם" בגימטריא "הטבע". להבדיל משם הוי"ה שמורה על הנהגת הקב"ה כפי שהוא למעלה מהטבע.

קדושת השם

על פי ההלכה יש להקפיד שלא לכתוב שם זה במכתבים וכדומה, משום ששם זה הינו משבעת השמות שאינם נמחקים, וקיימת חובה לשמור על כבודם. מסיבה זו הקפידו נשיאי חב"ד בספריהם על כתיבת מילים שיש בהם שייכות לשם הוי"ה ולשם אלוקים, כגון המילה "יהיה", כתבו: "יהיה", והמילה אלוקים כתבו "אלו'" וכדומה.

הערות שוליים