הבדלים בין גרסאות בדף "אוירו של משיח"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
תגית: עריכה ממכשיר נייד
תגית: עריכה ממכשיר נייד
שורה 3: שורה 3:
 
על פי המבואר ב[[חסידות]] [[אויר]] מבטא את עצם החיות, ולכן 'אוירו של משיח' משמעותו עצם מציאות משיח.
 
על פי המבואר ב[[חסידות]] [[אויר]] מבטא את עצם החיות, ולכן 'אוירו של משיח' משמעותו עצם מציאות משיח.
  
בשלבי התגלותו של [[מלך המשיח]], ישנם שני שלבים: 1. אוירו של משיח. 2. [[אורו של משיח]]. אוירו של משיח, רומז על עצם מציאותו של משיח, מכיון שאויר הוא הנותן את החיות לאדם, על כן אויר מורה על ה'עצם' ומהות הדבר עצמו. אורו של משיח מצביע על השלב השני בו המשיח מתחיל לפעול בעולם.
+
בשלבי התגלותו של [[מלך המשיח]], ישנם שני שלבים: 1. אוירו של משיח. 2. [[אורו של משיח (מושג)|אורו של משיח]]. אוירו של משיח, רומז על עצם מציאותו של משיח, מכיון שאויר הוא הנותן את החיות לאדם, על כן אויר מורה על ה'עצם' ומהות הדבר עצמו. אורו של משיח מצביע על השלב השני בו המשיח מתחיל לפעול בעולם.
  
 
'אוירו' של משיח נעלה יותר מ'אורו'{{הערה|שיחת הרבי, שבת פרשת תולדות תשנ"ב: {{ציטוטון|ויש לומר, ש"אויר (רוח) של משיח" הוא למעלה גם מ"אורו של משיח", כי, אור של משיח מורה על ההתגלות דמשיח על ידי פעולותיו (כמו "ילחם מלחמות ה'" עד ש"נצח", וכיו"ב), מה שאין כן אויר של משיח מורה על העצם (חיות) דמשיח, כלומר, התגלות מציאותו.. בתור מלך המשיח, ולאחרי התגלות מציאותו (אויר שבאין ערוך מאורו של משיח), מתחילה ההתגלות לעיני כל על ידי פעולותיו (אור של משיח)}}}}.
 
'אוירו' של משיח נעלה יותר מ'אורו'{{הערה|שיחת הרבי, שבת פרשת תולדות תשנ"ב: {{ציטוטון|ויש לומר, ש"אויר (רוח) של משיח" הוא למעלה גם מ"אורו של משיח", כי, אור של משיח מורה על ההתגלות דמשיח על ידי פעולותיו (כמו "ילחם מלחמות ה'" עד ש"נצח", וכיו"ב), מה שאין כן אויר של משיח מורה על העצם (חיות) דמשיח, כלומר, התגלות מציאותו.. בתור מלך המשיח, ולאחרי התגלות מציאותו (אויר שבאין ערוך מאורו של משיח), מתחילה ההתגלות לעיני כל על ידי פעולותיו (אור של משיח)}}}}.

גרסה מ־10:09, 22 באפריל 2014

אוירו של משיח הינו מושג על יסוד לשון חז"ל 'רוחו של מלך המשיח'[1]. רוח, היינו אויר.

על פי המבואר בחסידות אויר מבטא את עצם החיות, ולכן 'אוירו של משיח' משמעותו עצם מציאות משיח.

בשלבי התגלותו של מלך המשיח, ישנם שני שלבים: 1. אוירו של משיח. 2. אורו של משיח. אוירו של משיח, רומז על עצם מציאותו של משיח, מכיון שאויר הוא הנותן את החיות לאדם, על כן אויר מורה על ה'עצם' ומהות הדבר עצמו. אורו של משיח מצביע על השלב השני בו המשיח מתחיל לפעול בעולם.

'אוירו' של משיח נעלה יותר מ'אורו'[2].

על ידי שהעם מקבל את המלכות של המשיח בהכרזת "יחי המלך", מביא את המשיח לשלב השני שיכול להתחיל לפעול בעולם[3].

ראו גם

הערות שוליים

  1. על הפסוק (בראשית א, ב): "והארץ הייתה תוהו ובוהו, וחושך על פני תהום, ורוח אלוקים מרחפת על פני המים". דרשו חז"ל (בראשית רבה, ב, ד): "רוח אלוקים" - זה רוחו של מלך המשיח
  2. שיחת הרבי, שבת פרשת תולדות תשנ"ב: "ויש לומר, ש"אויר (רוח) של משיח" הוא למעלה גם מ"אורו של משיח", כי, אור של משיח מורה על ההתגלות דמשיח על ידי פעולותיו (כמו "ילחם מלחמות ה'" עד ש"נצח", וכיו"ב), מה שאין כן אויר של משיח מורה על העצם (חיות) דמשיח, כלומר, התגלות מציאותו.. בתור מלך המשיח, ולאחרי התגלות מציאותו (אויר שבאין ערוך מאורו של משיח), מתחילה ההתגלות לעיני כל על ידי פעולותיו (אור של משיח)"
  3. שיחת הרבי הנ"ל: "ההפטרה דשבוע שעבר מסתיימת בהכרזה "יחי אדוני המלך דוד לעולם".. שתוכנה של הכרזה זו הוא התגלות מציאותו דמלך המשיח. ועי"ז ואחרי זה באה התגלותו לעין כל על ידי פעולותיו כו'"