הבדלים בין גרסאות בדף "אגרת הקודש - סימן ט'"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 2: שורה 2:
 
'''אגרת הקודש ט' - אהובי אחיי'''
 
'''אגרת הקודש ט' - אהובי אחיי'''
  
==מבוא לפרק==
+
==מבוא==
 
אגרת קודש זו מוסיפה על קודמותיה, שע"י צדקה קשור יהודי לקב"ה לא רק בשעת עבודתו ב"תחום הקדושה"{{הערה|שבזכות הצדקה מקבל גשמיות ובתפילתו מאיר אור אין סוף.}} אלא '''כל היום''' כולו!
 
אגרת קודש זו מוסיפה על קודמותיה, שע"י צדקה קשור יהודי לקב"ה לא רק בשעת עבודתו ב"תחום הקדושה"{{הערה|שבזכות הצדקה מקבל גשמיות ובתפילתו מאיר אור אין סוף.}} אלא '''כל היום''' כולו!
  
==גוף הפרק==
+
==גוף האגרת==
 
{{קטע תניא|קטע=אגרת ט'|טקסט הקטע={{תבנית:ספר התניא/אגרת הקודש - פרק ט'}}}}
 
{{קטע תניא|קטע=אגרת ט'|טקסט הקטע={{תבנית:ספר התניא/אגרת הקודש - פרק ט'}}}}
  
==סיכום הפרק==
+
==סיכום==
 
בזמן הגלות{{הערה|עד ביאת המשיח במהרה בימינו אמן.}} עיקר עבודת ה' היא בנתינת צדקה, שע"י זה קשור יהודי לקב"ה לא רק בשעת התפילה אלא כל היום כולו.
 
בזמן הגלות{{הערה|עד ביאת המשיח במהרה בימינו אמן.}} עיקר עבודת ה' היא בנתינת צדקה, שע"י זה קשור יהודי לקב"ה לא רק בשעת התפילה אלא כל היום כולו.
  
==מושגים יסודיים בפרק==
+
==מושגים יסודיים==
 
*[[צדקה#עבודת הצדקה|עבודת הצדקה]]
 
*[[צדקה#עבודת הצדקה|עבודת הצדקה]]
  

גרסה מ־09:44, 7 בינואר 2021

ספר התניא
דף השער וההקדמה
דף השער · הסכמה א' · הסכמה ב' · הסכמה ג' · הקדמת המלקט
ליקוטי אמרים
א' · ב' · ג' · ד' · ה' · ו' · ז' · ח' · ט' · י' · י"א · י"ב · י"ג · י"ד · ט"ו · ט"ז · י"ז · י"ח · י"ט · כ' · כ"א · כ"ב · כ"ג · כ"ד · כ"ה · כ"ו · כ"ז · כ"ח · כ"ט · ל' · ל"א · ל"ב · ל"ג · ל"ד · ל"ה · ל"ו · ל"ז · ל"ח · ל"ט · מ' · מ"א · מ"ב · מ"ג · מ"ד · מ"ה · מ"ו · מ"ז · מ"ח · מ"ט · נ' · נ"א · נ"ב · נ"ג
שער היחוד והאמונה
הקדמה - חינוך קטן
א' · ב' · ג' · ד' · ה' · ו' · ז' · ח' · ט' · י' · י"א · י"ב
אגרת התשובה
א' · ב' · ג' · ד' · ה' · ו' · ז' · ח' · ט' · י' · י"א · י"ב
אגרת הקודש
א' · ב' · ג' · ד' · ה' · ו' · ז' · ח' · ט' · י' · י"א · י"ב · י"ג · י"ד · ט"ו · ט"ז · י"ז · י"ח · י"ט · כ' · כ"א · כ"ב · כ"ג · כ"ד · כ"ה · כ"ו · כ"ז · כ"ח · כ"ט · ל' · ל"א · ל"ב
קונטרס אחרון
א' · ב' · ג' · ד' · ה' · ו' · ז' · ח' · ט'

אגרת הקודש ט' - אהובי אחיי

מבוא

אגרת קודש זו מוסיפה על קודמותיה, שע"י צדקה קשור יהודי לקב"ה לא רק בשעת עבודתו ב"תחום הקדושה"[1] אלא כל היום כולו!

גוף האגרת

אגרת ט'
ט אהוביי אחיי ורעיי אשר כנפשי, באתי כמזכיר ומעורר ישנים בתרדמת הבלי הבלים ולפקוח עיני העורים יביטו, לראות להיות כל ישעם וחפצם ומגמתם לכל בהם חיי רוחם במקור מים חיים חיי החיים כל ימי חייהם מנפש ועד בשר, דהיינו כל מילי דעלמא ועסקי פרנסה, לא יהיה כאלו דעבדין לגרמייהו ולא יהיה בית ישראל כעובדי עבודת גילולים דזנין ומפרנסין ומוקרין לנשייהו ובנייהו מאהבה, כי מי כעמך ישראל גוי אחד בארץ כתיב, דהיינו שגם בעניני ארץ לא יפרידו [נ"א יפרדו] מאחד האמת חס ושלום להעיד עדות שקר ח"ו בקריאת שמע ערב ובוקר בעינים סגורות ה' אחד בד' רוחות ובשמים ממעל ובארץ מתחת, ובפקוח עיני העורים התעיף עיניך בו ואיננו חס ושלום, אך בזאת יאות לנו להיות [נ"א בהיות] כל עסקינו במילי דעלמא, לא לגרמייהו כי אם להחיות נפשות חלקי אלקות ולמלאות מחסוריהם בחסד חנם, שבזה אנו מדמין הצורה ליוצרה ה' אחד אשר חסד אל כל היום, חסד של אמת להחיות העולם ומלואו בכל רגע ורגע, רק שאשתו ובניו של אדם קודמין לכל על פי התורה. על כן אהוביי אחיי שימו נא לבבכם לאלה הדברים הנאמרים בקצרה מאד, (ואם ירצה ה' פה אל פה אדבר בם בארוכה) איך היות כל עיקר עבודת ה' בעתים הללו בעקבות משיחא היא עבודת הצדקה כמו שאמרו רז"ל אין ישראל נגאלין אלא בצדקה, ולא אמרו רז"ל תלמוד תורה שקול כנגד גמילות חסדים אלא בימיהם שתלמוד תורה היה עיקר העבודה אצלם ועל כן היו חכמים גדולים תנאים ואמוראים. מה שאין כן בעקבות משיחא שנפלה סוכת דוד עד בחינת רגלים ועקביים שהיא בחינת עשיה, אין דרך לדבקה בה באמת ולהפכא חשוכא לנהורא דילה [נ"א דיליה] כי אם בבחינת עשיה גם כן שהיא מעשה הצדקה כידוע למשכילים שבחינת עשיה באלקות היא בחינת השפעת והמשכת החיות למטה מטה למאן דלית ליה מגרמיה כלום, וכל הזובח את יצרו בזה ופותח ידו ולבבו אתכפיא סטרא אחרא ומהפך חשוכא לאור השי"ת השוכן עלינו בבחינת עשיה בעקבות משיחא, ויזכה לראות עין בעין בשוב ה' ציון כו':

סיכום

בזמן הגלות[2] עיקר עבודת ה' היא בנתינת צדקה, שע"י זה קשור יהודי לקב"ה לא רק בשעת התפילה אלא כל היום כולו.

מושגים יסודיים

קישורים חיצוניים

הקודם:
פרק ח'
פרקי אגרת הקודש הבא:
פרק י'

הערות שוליים

  1. שבזכות הצדקה מקבל גשמיות ובתפילתו מאיר אור אין סוף.
  2. עד ביאת המשיח במהרה בימינו אמן.