שיחת תבנית:הידעת?/204

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

מקור - מאת הרב מרדכי מנשה לאופר .

האומנם???[עריכה]

אני שמעתי הסבר הרבה יותר הגיוני לסימן השאלה על התמונה, אשר כידוע רבינו הוא מסודר בטבעו ועל כל תמונה היה רושם תאריך, ועל תמונה זו במקום התאריך רשם סימן שאלה. למעשה, יש להניח שכל הבעיות שלכם נובעות מכך שאין אתם אומרים לחיים. ואף אם כן, מן הסתם אומרים אתם על פראסטע ולא על ריינע... עכ"פ, לחיים!!! שף ויתיבקאנפרענץ רום 23:47, 5 בספטמבר 2017 (UTC)

מי שהביא את התמונה לרבי הוא ר' משה וישצקי. נכדו ר' זלמן משווייץ מספר שהרבי שאל אותו גם בע"פ האם הוא בטוח שזהו אביו. --יוסי ג - שיחה 14:44, 6 בספטמבר 2017 (UTC)
שף ויתיב ואני חשבתי לתומי שפעם אחת אמרת לחיים כראוי, ולכן כתבת את מה שכתבת. וכעת אני מבין שזה בבחינת "תענוג תמידי אינו תענוג", והוכיח סופו על תחילתו שהיה זה מתוך שנאת הדיבים (שלצערנו בכלל ולצערך בפרט לעת עתה הם עדיין רובא ככולא של הגולשים כאן...), ולא מתוך אהבת הלחיים קריצה.jpg . להתראות - שיחה 11:30, 7 בספטמבר 2017 (UTC)
יוסי ג, האם לדעתך השוני הוא כה גדול שאי אפשר לזהות? למעשה, יש להניח שכל הבעיות שלכם נובעות מכך שאין אתם אומרים לחיים. ואף אם כן, מן הסתם אומרים אתם על פראסטע ולא על ריינע... עכ"פ, לחיים!!! שף ויתיבקאנפרענץ רום 23:14, 7 בספטמבר 2017 (UTC)
גם לי היה קצת תמוה הענין, אבל ככה היהודי מספר, מה אני אעשה? --יוסי ג - שיחה 07:39, 8 בספטמבר 2017 (UTC)
לפי דברי שף לא ברור מפני מה רשם הרבי "אאז"ל" והלוא בטח יודע שזה אביו וזה בוודאי מיותר וכמו כאן, ורק היה מסמן סימן שאלה ורושם שזה קאי על התאריך או כיו"ב. 63.143.200.35 01:35, 17 בדצמבר 2017 (UTC)

אד"ש רשם גם השם וגם התאריך. למעשה, יש להניח שכל הבעיות שלכם נובעות מכך שאין אתם אומרים לחיים. ואף אם כן, מן הסתם אומרים אתם על פראסטע ולא על ריינע... עכ"פ, לחיים!!! שף ויתיבקאנפרענץ רום 21:08, 17 בדצמבר 2017 (UTC)

כיתוב תמונה
בספר מבית הגנזים עמודים רס"ד-רס"ה כתב הרב בערל לוין:"ומרוב הוקרה רשם על אחת מהן "הגאון הרגרצ'ובר... רשם עליה: אאז"ל? (כלומר, האומנם עד-כדי-כך נשתנה מראהו מכל מה שעבר עליו?)... מרוב חביבות, הוא רשם עליה את התאריך: ל"ג בעומר תשכ"ג" מן הדברים רואים כי לא בסדר תלויים הדברים - אלא בסיבות שונות (חביבות, הוקרה, זעזוע וכו') ודו"ק. ולהעיר שאם תשווה בין התמונה מתחילת המאסר - עליה התבטא הרבי כי אינו נראה בה בקו הבריאות - לתמונה מסופה, תראה אכן הבדל (בעיקר בתווי הפנים)--קער אַ וועלט היינט!שיחהל' כסלו תשע"ח 19:02, 18 בדצמבר 2017 (UTC)

טענו חיטים והודו לזכר קדשו... מעולם לא טענתי שאני מתבלבל בין שני התמונות, אך לא השתנה מראהו עד כדי כך (ההסבר היחיד ההגיוני שמישהו אמר לי, שהרבי ראה את אביו לאחרונה יותר מעשור לפני שהתמונה הראשונה צולמה). וגם אם לא על כל תמונה רשם הרבי אין זה שולל דבריי. למעשה, יש להניח שכל הבעיות שלכם נובעות מכך שאין אתם אומרים לחיים. ואף אם כן, מן הסתם אומרים אתם על פראסטע ולא על ריינע... עכ"פ, לחיים!!! שף ויתיבקאנפרענץ רום 12:32, 20 בדצמבר 2017 (UTC)

אגב, האם נראה לך שהרבי אמר לב.ל. שהוא רשם את השם/התאריך מפאת חביבות/הוקרה? למעשה, יש להניח שכל הבעיות שלכם נובעות מכך שאין אתם אומרים לחיים. ואף אם כן, מן הסתם אומרים אתם על פראסטע ולא על ריינע... עכ"פ, לחיים!!! שף ויתיבקאנפרענץ רום 15:32, 20 בדצמבר 2017 (UTC)
מסתמא הרבי לא אמר שום דבר לבערל לוין, אבל הוא - בניגוד אליך - הבין שאי אפשר לאמר ש'הצד השווה' בכל רשימות הרבי הוא מצד הסדר - כיוון שפעמים שכתוב רק השם ופעמים שרק התאריך, וכך גם בתמונות הרוגוצ'ובר - כתב רק על אחת מהם. עכ"פ, יש להניח שכל הבעיות שלך נובעות מכך שעובר אתה על תקנת המשקה!!!

ראשית כל, אינני אוהב לשוחח עם אנונימיים. שנית, הינך חוזר על אותה טעות שעשית מקודם. הינך מניח הנחות ועל פי זה בונה מסקנות, אתה "מניח" שהרבי כתב את התאריך מסיבה זו או אחרת (בעוד שאני רק העליתי אפשרות) (אגב, עדיין לא הבנתי מדוע מגודל החביבות רשם הרבי הרוגוצ'ובר... אשמח אם תסביר לי מה חביבות יש בזה. יכול להיות שרשם רק על אחת מהם כי הגיעו יחדיו ואי"צ לרשום על כ"א בנפרד). והינך מניח שאני עובר על תקנת המשקה. אני עדיין לא השתכנעתי שההסבר שלך הוא יותר הגיוני. יכול להיות שאם אראה תמונה של רלוי"צ משנים מוקדמות יותר אשתכנע. נראה לי שהדיון מוצה. למעשה, יש להניח שכל הבעיות שלכם נובעות מכך שאין אתם אומרים לחיים. ואף אם כן, מן הסתם אומרים אתם על פראסטע ולא על ריינע... עכ"פ, לחיים!!! שף ויתיבקאנפרענץ רום 22:26, 20 בדצמבר 2017 (UTC)

אתה זה שהנחת שהכל נובע מסדר, ומדברך הובן ש:1.הרבי רשם על כל תמונה 2.את השם 3.ואת התאריך, ומתוך כך הגעת למסקנה שהכתיבה הייתה מתוך סדר. הקטעים הללו מוכחים אחרת:1היו שני תמונות מהרוגוצ'ובר שהרבי לא כתב עליהם דבר (אם הועלת בכלל לקרוא זאת מתוך הספר), 2על תמונת הרבנית חנה (כאמור שם) רשם הרבי רק את את התאריך מבלי השם 3בשאר תמונת הרוגוצ'ובר הרבי לא רשם אפילו סימן שאלה. ודו"ק. (אגב, לא הבנתי מדוע בגלל שאינך מוכן לשמוע את האמת ממי שאמרה אני צריך לפתוח חשבון... קריצה.jpg )