שיחת תבנית:הידעת?

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

להתסכל >> להסתכל. --בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ד' בשבט ה'תשע"א, למניינם 10:28, 9 בינואר 2011 (UTC)

תיקנתי שם. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ד' בשבט ה'תשע"א 14:04, 9 בינואר 2011 (UTC)

עדכונים[עריכה]

כדאי להחליף את זה מדי פעם -- שמואליק - »יחי מלכנו!« - 05:11, ז' באייר ה'תשע"ב.

כן, צריך מישהו שיעשה זאת. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ז' באייר ה'תשע"ב 12:53, 29 באפריל 2012 (IDT)
אני מוכן לעשות זאת אם תהיה לי הגישה, יש בזה סדר מסוים או שרק צריך להחליף באופן אקראי? -- שמואליק - »יחי מלכנו!« - יום ראשון ז' אייר ה'תשע"ב, 06:23am.
כרגע יש לך גישה. צריך להחליף בתחילת כל שבוע מכאן. כמובן שזה כולל להזין מידי פעם מלאי של "הידעתות". לרוב יש צורך בשיפור הניסוח. אשתדל לעזור בזה. בהצלחה! --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ח' באייר ה'תשע"ב 18:28, 30 באפריל 2012 (IDT)

האם לא כדאי להוסיף בתבנית:הידעת?/110 שהסיבה לכך שר' לוי יצחק הלך ללא סירטוק הוא משום שחזר מהתוועדות? זר הנקלע לכאן אינו מבין מניין הגיע אשמה שכזו...--אדם - שיחה 18:43, 2 בדצמבר 2013 (UTC)

הוספתי, תודה --שיעשיחה ט"ו בטבת ה'תשע"ד 23:14, 18 בדצמבר 2013 (UTC)
אולי כדאי לשחרר את ההגנה?--יחי המלך - שיחה 10:58, 18 בספטמבר 2015 (UTC)

נו,נו[עריכה]

שישנו מהר ל134

סימן שאלה[עריכה]

חבר, לא נראה לי יפה שהוא בימין. זה מתערבב עם התמונה האחרת. אמנם, אין לי פיתרון אחר, אבל זה לא לענין. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 11:23, כ"ו בסיוון ה'תשע"ז

טעות![עריכה]

זה ר' זלמן יפה, לא יעקב כ"ץ!

נשמע לי יותר מתאים לכ"ץ, אם יש מקור אחר - נתקן. יוסי ג - שיחה 16:38, 18 בנובמבר 2018 (UTC)
בה'קצרים' מסופר שזהו ר' זלמן יפה. (כרך ב', עמ' 82 - "להיזהר בלשון") אמנם זהו לא מקור מוסמך, אבל בכל זאת--יבא - שיחה 15:38, 19 בנובמבר 2018 (UTC)
הרי מקורות לשתי הגירסאות, ירא הציבור ויחליט מה יותר אמין (בעיני המקור מאתר "יומנים"):
זלמן יפה (מתוך המדור "פירורים משולחן גבוה" בעריכת ר' יצחק כהן).
יעקב כ"ץ (נמצא בקצה התחתון של הדף) - מתוך סקירה ב"התמים".
--יוסי ג - שיחה 14:04, 25 בנובמבר 2018 (UTC)
Why don't you check in "my encounter with the Rebbe"? -- Shaf Veyosiv

Mistake[עריכה]

I'm writing in English because I don't have a Hebrew keyboard.

I remember that lehitraot added a "did you know" that the Tzdaka Pushke was invented by the Miteler Rebbe. In kulmus of this month it's written that it was invented much earlier by someone else.

Please correct.

-- Shaf Veyosiv

שף ויתיב, .לא נתנה כאן מידע ברור תעלה צילום של הגיליון או משהו כזה
טוב לשמוע ממך, אשמח לראות אותך (וגם את עצמי) כותבים פה יותר.--שיעשיחה י"ח בכסלו ה'תשע"ט 08:05, 26 בנובמבר 2018 (UTC)
בדקתי שוב, הוא אומר שהמציא את הרעיון שיהיה בבית, לא את הרעיון של הקופה. האם לכך התכוונת? --שיעשיחה י"ח בכסלו ה'תשע"ט 10:46, 26 בנובמבר 2018 (UTC)
I would also love to see myself writing here more often, but unfortunately I don't currently have the possibility.
According to the "kulmus" article, house pushkes were started by R' Akiva from Frankfurt, who lived around 5300; while shul pushkes were around even earlier.
-- Shaf Veyosiv
שף ויתיב, אי אפשר לצפות ממשתמשי אתר בעברית שיקראו ויגיבו על תגובה באנגלית עם אולטימטום... לפי העברית של שייע אני מבין שגם הוא הגיע כמוני למסקנא שקופות הצדקה הביתיות הם המצאה של אדמו"ר האמצעי. להתראות - שיחה, 05:47, י"ח באדר ב', ה'תשע"ט 05:47, 25 במרץ 2019 (UTC)
אויש, באמת! ציינתי מקור שהקופות הביתיות הומצאו על ידי ר' עקיבא מפראנקפורט. שף ויתיבקאנפרענץ רום