שיחת משתמש:Pashute

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

ב"ה (שאינם ראשי תיבות ברוך הבא, אלא ברוך ה')

קבלה[עריכה]

קיבל אותי --משתמש:חיים נהר י"א בתשרי ה'תשע"ב 10:46, 9 באוקטובר 2011 (UTC)

משיח צדקנו[עריכה]

האם אני חייב להיות משיחיסט כדי להצטרף לחבדפדיה?
אני מתפלל לעתים עם הרב ויינר הי"ו בבית שמש,
לומד תניא מאדמו"ר הרבי מחוסט בארה"ק ת"ו,
ולומד מאבי זקני לפני שבע דורות, זכר צדיק לברכה, המגיד מלוצק
(ובנו רבי בעריש סגינהור) זי"ע
המדבר אלי ישירות (בא"ב) בספרו מגד"ל וכן בספר דברת שלמה
בכל יום אני מתחיל התפילה עם הפיוט יגדל. וידוע עניין המשיחים שבכל דור,
המשיח לפרט והמשיח לכלל ישראל, וכו'
אני גם תלמיד מרן הראי"ה קוק ז"ל.
אם הדברים אינם מקובלים עליכם, אסגור את החשבון, וכן לא אתנגד אם תסגרו לי.


אם צריך עדות לטובתי, אנא פנו לרב אקסלרוד מעתלית.
גמר טוב וחג שמח,

מנחם משה פלאם (משתמש:פשוט) - שיחה 16:50, "א בתשרי ה'תשע"ב, למניינם 9 באוקטובר 2011 (UTC)

התנאי ההכרחי היחיד כדי לנהל חשבון בחב"דפדיה הוא להיות יהודי מאמין בי"ג עיקרים, וכדי לערוך באתר כדאי לפעול לפי המדיניות. כל השאר לא חשוב. --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"א בתשרי ה'תשע"ב, למניינם 17:03, 9 באוקטובר 2011 (UTC)
תיקנתי בהתאם, תודה מנחם משה פלאם (משתמש:פשוט) Pashute - שיחה 17:34,"א בתשרי ה'תשע"ב, למניינם 9 באוקטובר 2011 (UTC)
אני לא מצאתי שום תנאי להרשמה לחב"דפדיה ורק העריכות צריכות להיות בהתאם למדיניות. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"א בתשרי ה'תשע"ב 18:26, 9 באוקטובר 2011 (UTC)

תאריך עברי[עריכה]

תוכל להוסיף את הטקסט הבא בחתימה: {{ס:#זמןמ:xhxjj xjx xhxjY}}. --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"א בתשרי ה'תשע"ב, למניינם 17:39, 9 באוקטובר 2011 (UTC)

והיה טרם יקרא ואני אענה! תודה. {{ס:#זמןמ:xhxjj xjx xhxjY}} - שיחה 17:42, 9 באוקטובר 2011 (UTC)
רגע... ננסה שוב. מה השתבש? אולי בלי המסולסלות ואולי זה ששם המשתמש בלועזית? ... ס:#זמןמ:xhxjj xjx xhxjY - שיחה 17:46, 9 באוקטובר 2011 (UTC)
זה החתימה שלי למשל. תבין לבד איך אמור להראות שלך. שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים {{ס:#זמןמ:xhxjj xjx xhxjY}}, למניינם
תודה. אני מנסה רגע בלי הנוויקי. ואז אנסה עם הלחצן נוויקי, ולבסוף לפי עצתך. מנחם משה פלאם (משתמש:פשוט) {{ס:#זמןמ:xhxjj xjx xhxjY}} - שיחה 17:49, 9 באוקטובר 2011 (UTC)
סמן וי. --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"א בתשרי ה'תשע"ב, למניינם 17:49, 9 באוקטובר 2011 (UTC)
הוא אשר אמרתי מנחם משה פלאם (משתמש:פשוט) י"א בתשרי ה'תשע"ב 17:50, 9 באוקטובר 2011 (UTC)
אבל אין קישור לדף המשתמש שלך ולדף השיחה. --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"א בתשרי ה'תשע"ב, למניינם 17:51, 9 באוקטובר 2011 (UTC)
רגע תן לי לנסות. :-) עשרה נסיונות נתנסה אברהם אבינו ע"ה... מנחם משה פלאם (משתמש:פשוט) י"א בתשרי ה'תשע"ב 17:52, 9 באוקטובר 2011 (UTC)
עכשיו אתה פיצוץ. שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"א בתשרי ה'תשע"ב, למניינם 17:53, 9 באוקטובר 2011 (UTC)
כולל הדגשה ושיחה כדי שאפשר יהיה לדבר עם משה לאמור. מנחם משה פלאם (משתמש:פשוט) שיחה י"א בתשרי ה'תשע"ב 17:56, 9 באוקטובר 2011 (UTC)
וללא קו מפריד אלוף בדף השיחה מנחם משה פלאם (משתמש:פשוט) שיחה י"א בתשרי ה'תשע"ב 17:57, 9 באוקטובר 2011 (UTC)
חיפשתי איך עשיתי את זה בויקיפדיה ואתה ענית לפני שהספקתי לבדוק.
האם אתה מכיר את הסיפור על הרבי והרב הכט אביו של הרב מאילת?
הוא נואש מהקהילה שבו היה (מילוואקי נדמה לי). תככים של היהודים ובעיות כלכליות, עד שכתב מכתב לרבי ובו ביקש הושיעני!
הרבי כתב לו מכתב בחזרה (כך סיפר בהכנסת ספר התורה בבית שמש (התורם מר קרמר) לפני כמה חודשים (ערב שבועות?) השליח בקווקז, שכחתי את שמו אך סיפר שזוכר את הסיפור מפיו של הרב הכט שסיפר "כהאי לישנא") : טרם יקרא ואני אענה!! כבר שלחתי אליך את הרב הכט, אך אתה אינו מכירו. וכדאי הוא שתכיר אותו שכן כוחו גדול לתקן ולחזק את אחב"י שבמקומו. יראה לפגוש בו וילמד ממנו היטב. מנחם משה פלאם (משתמש:פשוט) שיחה י"א בתשרי ה'תשע"ב 18:16, 9 באוקטובר 2011 (UTC)
סיפור מעניין. שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"א בתשרי ה'תשע"ב, למניינם 18:20, 9 באוקטובר 2011 (UTC)

מו"ר נוהג לומר: מה יוצא משני יְהוּדִים הַמְּשׂוֹחֲחִים ביניהם בסעודה על הלחם? לחיים! מנחם משה פלאם (משתמש:פשוט) שיחה י"א בתשרי ה'תשע"ב 18:24, 9 באוקטובר 2011 (UTC)

ומה עם "אין משיחים בשעת הסעודה?" --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), י"א בתשרי ה'תשע"ב 18:56, 9 באוקטובר 2011 (UTC)
הכוונה כמובן לשני יודים - פעמיים האות יוד בתוך אותיות לחם.
בעניין חיים ושלום (הא' נהר, הב' מהיהודים המשוחחים):
א. אצל הרבי מחוסט כשהיה בבית שמש בקידוש כמעט תמיד היו שני חיים (רוזן וגוטליב) ושלום אחד (לרנר). וכך יצא ששרנו: כי אורך ימים ושנות חיים... חיים חיים ושלום יוסיפו לך.
ב. כשגרנו בכפר הנער ימין אורד מנהל הכפר חיים פֶּרִי היה מקדש בחדר האוכל לפני שלש מאות תלמידים סברי מרנן! והתשובה המהדהדת לחיים!!. באחד מהחגים התארחו אצלנו בנות עולות חדשות. בקידוש אמרתי סברי מרנן והן ענו ואמרו כאחת: למשה!.
ג. אתה צודק. את ה"משוחחים" הוספתי אני מפני דרכי 'שלום'. במקור השאלה המקורית היא 'מה יוצא משני יהודים שנפגשים על הלחם'.

מנחם משה פלאם (משתמש:פשוט) שיחה י"ג בתשרי ה'תשע"ב 14:50, 11 באוקטובר 2011 (UTC)