שיחת משתמש:84.114.201.128

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

דיון עניני[עריכה]

אני יוצא מנוקדת הנחה שאינך משחית נודד, אלא אדם רציני המעוניין לתרום להפצת המעיינות. אינני יודע אם ידוע לך או לא, אבל ר' יואל הוא אחד מהאנשים המעורבים ביותר בפוליטיקה החב"דית, וכמות הפשקווילים שהוא כתב לאורך השנים, יכולה למלא סדרת ספרים - בלי שום הגזמה.

האם אתה חושב שראוי לציין את כל הדברים אליהם הוא מתנגד, ולהלן רשימה קצרה (ותאמין לי שאינני בקי די צרכי): התנגדות למינויו של הרב ברוין, איסור-אי איסור שתיית מים, התנגדות להשתתפות הבחורים בחלוקת הכובעים והחליפות, ועוד.

השאלה היא מה יוסיף להצפת המעיינות המשפטים שאתה כל כך מתעקש לפרסם.

אשמח לתגובתך, עד לבירור הענין איתך בצורה ענינית, אני מתחייב לא לערוך לפי הרגשתי והבנתי עד שאגיע איתך לעמק השווה. • זוננשיין - תמיד בשמחה • ב' באייר ה'תשע"ג • 10:48, 12 באפריל 2013 (IDT)

אין מדובר בדעה שנוגעת למאבק פוליטי מקומי (שמאפיין את כל הדוגמאות שציינת), אלא, גינוי תופעה (פסולה ו)רחבה מאוד, לדוגמה, העיתון בית משיח שנחשב כעיתון המרכזי של המשיחיסטים, נמנה על מחרימי - מתעלמי הציון הק', בישיבת חב"ד הגדולה בארץ, רוב המשפיעים נמנים על המחרימים. לאור זאת, דעתו הנחרצת והתקיפה בעניין, חשובה מאוד לערך האנציקלופדי.-- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.
ואולי יבאר לי כבודו מדוע זה כל כך מהותי וכל כך נוגע לך, ואילו אלפי פרטים חסרים אחרים שאינם מופיעים בחב"דפדיה אינם נוגעים לך בכהוא זה. מדוע רק בערכים כאלה פתאום רואים את 'תרומותיך' למאבק הפוליטי? כוונתי היא לשאול מדוע אני אמור להתייחס לדעתך כאילו היא נכתבת בצורה אוביקטיבית, למרות שאינך תורם מאומה למיזם זה?
הרי אם ארצה, אני יכול להסביר לך באלף ואחד הסברים מדוע אין צורך במשפט זה, ואין מקומו באנציקלופדיה חב"דית, אבל אני באמת רוצה בדיון עניני ואוביקטיבי, ואני לא מחזיק מעצמי ככזה... • זוננשיין - תמיד בשמחה • ב' באייר ה'תשע"ג • 11:04, 12 באפריל 2013 (IDT)
אה, ואגב - אני לא נמנה על מחרימי האוהל, כלל וכלל לא. אבל עם זאת אני חושב שאין מקומו של משפט כזה בחב"דפדיה. • זוננשיין - תמיד בשמחה • ב' באייר ה'תשע"ג • 11:05, 12 באפריל 2013 (IDT)
מאיפה הבאת את זה שמערכת עיתון בית משיח מחרימה את האוהל? ומאיפה הבאת את זה שרוב המשפיעים בישיבת חב"ד הגדולה בעולם נמנים על מחרימי האוהל?
ואם כבר, התרצה שמשתמשי חב"דפדיה יתחילו למלאות את הערכים על קרינסקי, שם טוב ועוד במה שנכון? אולי תרצה פסקה גדולה על סילוק קרינסקי מהמזכירות, או על שאר העניינים הדומים? אם תשים לב, האתר משתדל להיות מנותק מפוליטיקה, ובשל כך נמנע מפרסום דברים שונים. כאן זה לא ויקיפדיה שמטרתה לעלות הכול על גבי הרשת. המטרה כאן הפצת המעיינות, ומה שמפיץ - מפיצים. מה שמפציץ - מפציצים. הלא תראה את חתימתי - הפצצת המעיינותשנוזעל - בוא נתוועד • ב' באייר ה'תשע"ג 11:37, 12 באפריל 2013 (IDT)
אגב, אם תרצה אפשר להוסיף גם את מה שאמר שלמה חיים קסלמן שעות ספורות טרם עצם את עיניו לנצח.(אם אתה לא יודע במה מדובר, אז זה תוכן הדברים (הבקיאים ממני יוכלו לדייק יותר): "ר' יואל הרס את העבודה הפנימית בחב"ד, את עבודת התפילה וכו'"). הפצצת המעיינותשנוזעל - בוא נתוועד • ב' באייר ה'תשע"ג 11:57, 12 באפריל 2013 (IDT)
"עצם את עיניו לנצח" ולזה יקרא משיחיסט?! לענייננו, האתר מוצף כאן בפוליטיקה, אולי תסביר לי איך בדיוק כל מלחמות הרבנים וקרינסקי שמופחעות באריכות בערך שלו, תורמות להפצת המעיינות? איך הערכים על חנה גורארי' ובארי ומשפט הספרים תורמים?
בית משיח בהחלט מחרים את הציון הק', מתי בפעם האחרונה קראת על מופת מהציון? מתי בפעם האחרונה הוזכר בכלל הציון הק'? האם ר' עופר מיודובניק פוקד את הציון הק'? האם ר' מנדי הנדל פוקד את הציון? --84.114.201.128 14:00, 12 באפריל 2013 (IDT)
אני ביקשתי דיון עניני, ואתה בוחר להתעלם. זה שיש מקומות נוספים שצריכים לערוך אותם ברחבי חב"דפדיה, זו עובדה שידועה לי הרבה יותר ממה שהיא ידועה לך. יאמין לי כבודו (ואתה יכול להסתכל בהיסטוריית העריכות של הדף...) שבנוגע לרוב המקרים שהזכרת העדיפו התורמים של חב"דפדיה להתעלם ולדלג, אך כשאנשים כמוך הכריחו ודחקו לפינה להכניס פוליטיקה - לא נותרה ברירה אלא לכתוב אותה בצורה נכונה ואובייקטיבית.
לא כן הדבר בנוגע לציון הקדוש. כאן לא מדובר על מחלוקת כזו או אחרת בין חסידים, אלא מדובר על ענין הכי יסודי ופנימי, שקשור בעצם הרגש וההתקשרות של כל חסיד אל הרבי. בכאלה דברים, לא ניתן לשחק, ולא ניתן ליגוע בעצם נקודת פנימיות נפשם של חסידים. אתה יכול לחשוב מה שאתה רוצה, אבל בדיוק כמו שמפריע לך שישנם אנשים שכן מחרימים את הציון, להם מפריע שפוקדים את המקום כביכול תם זמנו של הדור השביעי, ו"... המלך בטלו גזירותיו". ולכן, בנקודות כאלו, הקו הברור בחב"דפדיה הוא פשוט להתעלם מהנושא, וזאת בכדי לא לפגוע ברגשותיהם של החסידים.
מן הסתם שתבחר שלא להבין את כוונתי, אבל הרבי הורה מספר פעמים וזעק נגד ביצוע 'משאל עם' בנוגע לענינים הקשורים עם התורה, וזאת מפני שישנם דברים שאינם נתונים להחלטת העם, ואף לא להחלטת הרוב.
אז לפני שאתה עונה לי ושולח את חיצי מקלדתך, תחשוב לרגע אליבא דנפשיה מהי המטרה שלך בהוספת משפט זה, והאם אתה יכול להשוות בכהוא זה את מעשה הוספת המשפט עם לימוד בעל-פה של שורה אחת בספר התניא. גוט שבת, ויחי המלך המשיח. • זוננשיין - תמיד בשמחה • ב' באייר ה'תשע"ג • 17:15, 12 באפריל 2013 (IDT)
לא ניכנס לכמות הדברים החשובים שהצד השני של המתרס מחרים ומתעלם, כיוון שרבים הם ואי אפשר לפורטם. ההבדל העיקרי ביניהם, והוא יסוד הדברים. כאן עומדים חסידים המוכנים למסור את נפשם (ומוסרים!) עבור העניינים של הרבי, וכאן עומדים חסידים שמטרה (קצת) אחרת להם. והדברים ידועים ודוגמאות יש למכביר.
סתם פוליטיקה אין טעם שתכנס בחב"דפדיה, ולכן תראה שרובם של הערכים על חסידים, אף שדעותיהם ומעשיהם מנוגדים לחלוטין לדעתם של משתמשי חב"דפדיה, לשם לא הגיעה הפוליטיקה. אבל כשמדובר על אנשים שכל חייהם לוחמים ברבי, כן, כל חייהם, ומוכנים לעשות הכול, וגם למסור את הנפש, למילוי תאוות השליטה והגבורה, ודורסים בדרכם כל היקר והקדוש לרבי, תוך התעלמות מוחלטת מהוראות התורה - ולצערנו מדובר על אנשים כאלה שרבים רוצים לראות מה בחב"ד אומרים עליהם - חובת המחאה מוכרחת, למען יראו כולם, כי מעשיהם מגונים ומגעילים. כן, כשמדובר על יוד'ל שכל עניינו לוחמה בתורה ומצוות ובנשיא הדור (ולא משנה אם יש לו זקן וסירטוק), ותוכל לראות מקצת הדברים בערך אודותיו, הרי שחובה לכתוב שם את כל האמת.
ושים מול עיניך את המטרה והמניע של שני צדדי המתרס. אלו צמודים לשיחות הרבי (גם אם אתה מבין אותם אחרת), ואת אלו זה לא ממש מעניין. דציט. הפצצת המעיינותשנוזעל - בוא נתוועד • ב' באייר ה'תשע"ג 22:34, 12 באפריל 2013 (IDT)
חבל שהדיון נערך כאן, שכן משתשמשים אחרים לא יראו אותו, וחשוב מכך, לא ישמר תיעוד שלו בדף הערך הרלוונטי, כך שהוא עלול להתעורר מחדש בעתיד, ולבזבז בדיון כפול זמנם של משתשמשים עתידיים. אני ממליץ להעביר אותו, ולהמשיך שם.
לגופו של עניין, לדעתי, יש מקום לציין את דעתו של ר' יואל בנוגע לאוהל, בצורה חיובית ועניינית, כלומר במקום לכתוב מה הוא תוקף לכתוב מה הוא מעודד: הליכה תכופה והשתטחות על הציון. (רצוי בתוספת מקור לדוגמה, אף שהדבר מפורסם) --chabadnik - שיחה 18:01, 18 באפריל 2013 (IDT)
זהו דף שיחה של משתמש לא רשום שמזוהה רק לפי כתובת ה־IP שלו. ייתכן שהודעות ישנות בדף זה מתייחסות למשתמשים אנונימיים אחרים.
אם אתם משתמשים אנונימיים ומרגישים שקיבלתם הודעות שאינן רלוונטיות עבורכם, אנא צרו חשבון או היכנסו לחשבון כדי להימנע מבלבולים עתידיים עם משתמשים אנונימיים אחרים.

IP lookupDNS whoisTracerouteחיפוש חסימת טווחתרומות טווחשחזור בוט/טרול