שיחת משתמש:שיע.ק/ארכיון 11

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

דפים למחיקה מהירה[עריכה]

חשבתי, שאולי במקרים של ערכי שטות שנכתבים על ידי ליצנים למיניהם, במקום להמתין עד שמפעיל מערכת ישים לב לבקשת המחיקה (מה שלוקח לפעמים שבועות) אפשר לשנות את שם הדף (מה שקראו פעם העברה) לערך אחר שקיימת בו הפניה [1], ואז להחזיר את המצב בערך ההפניה לקדמותו.

זה סוג של עקיפת הנהלים, כי זה מאפשר גם למי שאינו מפעיל למחוק ערכים, אבל אולי אם לא כולם ידעו על זה, זה יהיה יעיל.

לא בדקתי בפועל אם זה עובד, עד שתגיד לי האם זה מקובל. --יוסי ג - שיחה 19:12, 26 בספטמבר 2017 (UTC)

זה לא רעיון נכון. יש היררכיה ויש דרך לעשות דברים. מה שחשוב זה שאנו המפעילים נהיה יותר זמינים, ואשתדל לשפר את זה. בכל אופן תמיד אפשר למחוק התוכן ולהציב תבנית למחיקה מהירה. כך שאין זה נזק גדול כ"כ. --שיעשיחה י"א בתשרי ה'תשע"ח 14:31, 1 באוקטובר 2017 (UTC)

הערה[עריכה]

שיניתי בדף הזה את הכיתוב של ה"באם ברצונכם..." מטקסט לבן להערה, אליה אי אפשר לגשת ממצב קריאה אלא מעריכה. אם זה לא מוצא חן בעיניך תשחזר.--Men770 - שיחה. כעת,י"א בתשרי ה'תשע"ח, 15:34 מגיע משיח! יחי המלך! 12:19, 1 באוקטובר 2017 (UTC)

ככלל כדאי לשאול משתמש לפני שמשנים לו הדף. מבחינתי זה מצויין, וגם שמחי ללמוד על אפשרות שחדשה לי. הצלחה בכל. --שיעשיחה י"א בתשרי ה'תשע"ח 14:26, 1 באוקטובר 2017 (UTC)

הערות שוליים

  1. זה כי אי אפשר לשנות לשם ערך קיים אלא אם כן הוא רק הפניה, ולהמציא שם ערך חדש - לא הרווחנו בזה כלום

תמונה מומלצת[עריכה]

שיע, יישר כח על תבניות התמונה מומלצת. האם זה מוכן? איך אפשר להשתמש בזה? • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 05:48, ה' באייר ה'תשע"ז

טרם. יש עוד הרבה עבודה. אעדכן בעז"ה. --שיעשיחה ז' באייר ה'תשע"ז 14:58, 3 במאי 2017 (UTC)
קרייזי אבאוט משיח. הבסיס מוכן. 1. הכנתי אקסל עם קישורים (לינקים בלע"ז) שבאמצעותו ניתן ליצור בהקלקה את כל הערכים לכל השנה. 2. באקסל נוסף התוכן הטכני השייך לכל ערכי השנה. אמנם יקח זמן עד שאתפנה לעשות הכל אבל אם תתנדב או מישהו אחר אשמח מאוד. 3. גם בלי ליצור את כל הערכים אפשר להתתחיל במלאכה, ואולי אפילו עדיף, כדי שנראה איך זה עובד לפני שעובדים ויוצרים את מאות הערכים לכל תאריכי השנה. הדרך היא פשוטה מאוד בכל ערך מקליקים על הקישור האדום משהו כמו תבנית:תמונה מומלצת י"ג תשרי, ובתוך התבנית ההיא מכניסים את התמונה הרלוונטית, כפי שעשיתי בערך תבנית:תמונה ג' תשרי לתבנית:תמונה מומלצת ג' תשרי. 5. בימים שכבר עשיתי, יש לשנות בכל יום את הפרמטר "| הפניה = {{שם הדף}}", ובמקום "{{שם הדף}}" לכתוב את שם הערך של התאריך של התבנית, כפי 'א' בתשרי' וכו'. כפי שאכן כבר שיניתי בתבניות של א' - ג' תשרי. --שיעשיחה י"ח באייר ה'תשע"ז 15:53, 14 במאי 2017 (UTC)
יישר כח!
1-2. מהו האקסל הזה? איפה הוא נמצא, ואיך הוא עובד? (או שזה לשימושך האישי?)
3. ניסיתי לשחק עם זה, תאמר לי אם עשיתי נכון (תבנית:תמונה א' תשרי עד ו')
4. לא הבנתי למה צריך שתי תבניות ואי אפשר להכניס את התמונה בתוך הראשונה (תבנית:תמונה א' תשרי). זה די מסבך את העסק.
5. עוד עניין, לדעתי כדאי להתחיל לא מתשרי אלא מסיוון נניח כדי שהעסק יתחיל לרוץ (כמו שהיה בנוגע ל"השבוע בימי חב"ד") ובינתיים יוסיפו עוד, אכי"ר.
6. צריך להחליט כמה ימים לשים כל תמונה, כדי שלא תשאר יותר מידי זמן, ומאידך, שלא יווצר מצב שהעמוד הראשי יהיה ריק. (אני חולם גם שבאיזשהו שלב תהיה תמונה יומית שתוצג חד פעמי ליום אחד ולעולם לא תחזור, כמו בויקיפדיה. אבל בינתיים זה לא אפשרי). ושוב יישר כח גדול • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 05:56, כ"א באייר ה'תשע"ז
אתה באמת חושב שתמונה שחוזרת פעם בשנה או שנשארת יומיים זה נותן טעם לפגם? להתראות - שיחה 06:44, 17 במאי 2017 (UTC)
אני באמת חושב שככל שתחלופת התמונות תהיה דינמית יותר, כך חב"דפדיה תהיה מוקד משיכה גדול יותר. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 06:50, כ"א באייר ה'תשע"ז

1 את האקסל אוכל לשלוח לך במייל. 3 עשית יפה. (רק בלי קישורים אדומים בעמוד הראשי, זה אל ראוי). 4 התבנית הנוספת מאפשרת לנו בהמשך לייצור מחזורים שונים ולהחליף את סדרת התמונות בסדרה אחרת. כך זה בנוי בויקיפדיה והעתקתי את זה משם. זה לא כ"כ מסבך. ראשית אתה יוצר את הערך ומוסיף את הקוד שהכנתי באקסל ואח"כ. כשרוצים להוסיף את התמונה, לוחצים בערך עצמו על הקישור האדום ויוצרים את התבנית תבנית:תמונה מומלצת -תאריך כלשהו- שבה שמים את התמונה עצמה. 5. רעיון טוב. 6. בשלב זה צריך להעריך כמה תמונות יש ולחלקם לימי השנה, אם יש תמונה שמתחלפת כל שבוע זה מעולה. אם בהמשך יתווספו תמונות נצופף השורות עד שתתחלף תמונה כל יום. --שיעשיחה כ"א באייר ה'תשע"ז 14:48, 17 במאי 2017 (UTC)

שלח, עם הסבר, בתודה מראש.
בינתיים יש 61 תמונות ועד סיום המיזם בטח יעלו עוד כך שכל תמונה צריכה לתפוס כ-5 ימים. לרוב התמונות יש קשר לתאריכים ספציפיים, לכן כדאי לדאוג שכל תמונה תהיה בתאריך הקשור אליה פחות או יותר.
הוספתי כמה דפים בנושא ואתה (בתוך שאר המשתמשים) מוזמן לעבור עליהם. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 02:37, כ"ב באייר ה'תשע"ז
עכשיו אני קולט שצריך לעשות עוד 2 דברים, אשמח אם תתפנה לכך: 1. לדאוג שבחב"דפדיה:תמונה מומלצת/גלריה יהיה אפשרות לסמן על תמונה שכבר משומשת לתאריך מסויים, שלא תהיה כפילות. 2. לדאוג שהדף חב"דפדיה:תמונה מומלצת יעבוד כדי שיתאפשר לכל אחד לראות את התמונות של הימים הבאים ולהעיר, במקרה הצורך. תודה • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 02:41, כ"ב באייר ה'תשע"ז
ל2 אני דואג. ל1 - בהמשך--Men770 - שיחה. כעת,ה' בכסלו ה'תשע"ח, 17:25 מגיע משיח! יחי המלך!
Men770 אשריך. --שיעשיחה ה' בכסלו ה'תשע"ח 18:27, 23 בנובמבר 2017 (UTC)
שיע.ק, תוכל בבקשה לשלוח גם לי את האקסל?--Men770 - שיחה. כעת,ו' בכסלו ה'תשע"ח, 13:15 מגיע משיח! יחי המלך!
שלחתי. בהצלחה. --שיעשיחה ז' בכסלו ה'תשע"ח 18:24, 25 בנובמבר 2017 (UTC)

פרסום משיח[עריכה]

בקשר עם הערך אברהם אלאשוילי, אני חושב שכן ראוי למחוק את הפיסקה שבה הוא מדבר על חוברת פרטית מסויימת, והיא מוצגת כאילו מבטאת את דעתו בכללות הנושא. --יוסי ג - שיחה 09:02, 20 באוקטובר 2017 (UTC)

צודק. וליתר דיוק, הוא כותב שהוא מתנגד לחוברות חד צדדיות ולא מתייחס כלל לגופו של עניין. --שיעשיחה א' בחשוון ה'תשע"ח 17:29, 21 באוקטובר 2017 (UTC)

החלפותיך[עריכה]

בהחלפותיך יש מספר בעיות: א. כיוון שלא עשית זאת מחשבון בוט זה ממלא את השינויים האחרונים. ב. בתקציר אי אפשר להכניס תבניות. ג. בתקציר קישרת לערך על האו"ם בפסקה "האו"ם החסידי" וזה נראה שהערך הוא האו"ם החסידי.--Men770 - שיחה. כעת,ב' בחשוון ה'תשע"ח, 10:12 מגיע משיח! יחי המלך! 06:57, 22 באוקטובר 2017 (UTC)

ובנוסף, הבעיה שאני הקטן שמתי לב אליה - שכתוב בכולם "בהרחה" במקום "בהרחבה". • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 11:26, ב' בחשוון ה'תשע"ח
זה לא טעות. הוא התכוין להגיד שחסיד יכול להריח מיד את רצון הרבי ולא צריך הרחבה בנושא. --שלום - עליכם ב' בחשוון ה'תשע"ח, למניינם 11:38, 22 באוקטובר 2017 (UTC)
MEN לפעמים כשאני עושה החלפה שאינה מגיעה לעשרות אירועים אני עושה אותה בלי להטריח עצמי להכנס לחשבון בוט, התקציר נקבע אוטומטית על ידי הבוט והוא לא באמת משנה, קרייזי ושלום יש"כ. --שיעשיחה ב' בחשוון ה'תשע"ח 14:20, 22 באוקטובר 2017 (UTC)

התוועדות חירום![עריכה]

--קער אַ וועלט היינט! - שיחה 18:43, 4 בנובמבר 2017 (UTC)

הקובץ:אל מול פני המדרגות.pdf[עריכה]

הועלה ברשיון? ב.הקובץ:צוואה גורלית המאבקים על הירושה של.pdf הוא פשוט חלק ממנו... ג.אם בכל זאת ישאירו את הקובץ - להוי ידוע כי מכיל תמונות נשים. ואני לא באתי כי אם להעיר.--קער אַ וועלט היינט! - שיחה 14:51, 8 בנובמבר 2017 (UTC)

א. הועלה תוך ציון המקור. נראה שמפורסם באינטרנט ללא הגבלה. ב. צודק, טופלו שני העניינים. --שיעשיחה י"ט בחשוון ה'תשע"ח 20:27, 8 בנובמבר 2017 (UTC)
א. יש"כ. איך חותכים עמודים ב-pdf? ב.לא הבנתי: אז לנו יש אישור בכתב מהמו"ל או אין? ג.לא מובהר לי מספיק מה פשר הערכים נתן אדלר וישראלים מוסקבה... ד.איך אני מכניס לחתימה שלי תאריך עברי ולא את המשוקץ? ה.הערך תמונות וציורי רבותינו נשיאנו שוכב כבר הרבה זמן מבלי שנראה שמשהוא מתכון לשנות/להוסיף בו משהוא. הייתי שמח אם אתה (או כל אחד אחר) יעבור עליו מבחינת סגנון וניסוח ויאשר את העברתו למרחב הציבורי.--קער אַ וועלט היינט! - שיחה 14:34, 19 בנובמבר 2017 (UTC)
א. בתוכנת ADOBE ACROBAT (לא גירסת הרידר החינמית) ובטח יש אחרות דומות. ב. אין אישור אך יש סיבה טובה להניח שאין בכך בעיה - היות שהמו"ל מפיץ אותו ללא תשלום באינטרנט. אם תהיה תלונות נמחק אותו. ג. לגבי אדלר, זה באמת קצת גבולי, אך כל עוד יש איזו תוספת חב"דית אני בעד להשאיר. לגבי ישראלים במוסקבה, אם אתה רואה עוד פעם כזה ערך דל אתה יכול להניח תבנית תבנית:למחיקה מהירה. ד. זה נמצא ב'העדפות' שמופיע בראש כל עמוד בחב"דפדיה. תחפש את הכותרת חתימה, ותעתיק את הרובריקה הבאה לשם. [[משתמש:קער אַ וועלט היינט!||קער אַ וועלט היינט!]] • [[שיחת משתמש:קער אַ וועלט היינט!|שיחה]] ב' בכסלו ה'תשע"ח. יש גם לסמן את תיבת הסימון שליד המשפט "פירוש החתימה כקוד ויקי (ללא קישור אוטומטי)". ה. אעשה זאת בקרוב בל"נ --שיעשיחה ב' בכסלו ה'תשע"ח 18:42, 20 בנובמבר 2017 (UTC)
א.לענ"ד בחב"דפדיה אינה שייכת גישת [[לא אוכל לא שותה]], שכן אם כך, אנחנו יוצאים מההגדרה של "חב"דפדיה". וכיוון שבכל זאת יש צורך לפרט על האישיות - אפשר לעשות זאת בהערת שוליים (גם אם ארוכה במיוחד) ולא בערך שלם (שאגב, מזכיר ביותר את הערך כפי שמופיע באתר הסיטרא-אחרא-פדיה).ב.לא התכוונתי שיהיה זה אתה דווקא - אלא פשוט משהוא שאינו אני, משום שאם סיגננתי את דברי בצורה שגויה אז - איני רואה סיבה שאבחין בכך עכשיו. בכל אופן, תודה.--קער אַ וועלט היינט!שיחהג' כסלו תשע"ח 16:42, 21 בנובמבר 2017 (UTC)
היכן תופיע אותה הערת שוליים שאתה מציע? יש בערך משפט על הקשר לחב"ד, זה אמנם מועט ביותר, אך אם הערך ימחק המידע הזה לא יהיה זמין יותר לציבור. ומכיון שמטרתנו הנגשת כל המידע הקשור לחב"ד אני בעד השארה. --שיעשיחה ד' בכסלו ה'תשע"ח 20:35, 22 בנובמבר 2017 (UTC)
מה זה זאת אומרת איפה?? אחרי המלים:מכיון שהוא היה תלמיד מובהק של רבי נתן אדלר בערך חת"ם סופר! בנוגע ל'מידע' שיעבד עם מחיקת הערך - רמזתי כבר לפני כן בעדינות:הסיגנון, הקישורים, הפרטים (לדוגמה:י' בטבת תק"ב, 16 בדצמבר 1741 - כ"ז באלול תק"ס, 17 בספטמבר 1800 - איפה תמצא אצלינו פירוט שכזה???) מעידים כי החומר נובע מאתר הסט"א-פדיה. וכמו מאות אלפי הערכים שיש שם ואן אין כי פשוט אין בהם חשיבות מיוחדת - כך גם ערך זה.--קער אַ וועלט היינט!שיחהה' כסלו תשע"ח 14:56, 23 בנובמבר 2017 (UTC)
א. זאת אומרת שמי שיחפש נתן אדלר בהקשר לחב"ד, יהיה לו יותר קשה למצוא. ב. כפשוט אכפת לי רק מהפסקה הקטנה העוסקת בהקשר החב"די. אבל כדי שהיא תהיה כתובה צריך גם מידע כללי בערך. ג. ההעתקה מויקיפדיה אינה בעייתית כל עוד עושים את ההתאמות הנדרשות. --שיעשיחה ה' בכסלו ה'תשע"ח 18:25, 23 בנובמבר 2017 (UTC)
חשבתי שהתכוונת לאיבוד החומר ולכן הרגעתי אותך שכבר נמצא באתר הסט"א-פדיה ואף הועתק משם (אין לי בעיה בלהעתיק משם - יש לי בעיה עם כניסה לשם...), אז אם כך - ניתן לעשות את מה שעשו בערכים יקותיאל יהודה טייטלבוים וברוך אהרן טייטלבוים - התעלמו מכל 70 שנות חייהם וסיכמו זאת בפיסקה בערך חסידות סאטמר שעוסקת רק בקשריהם לרבי ולחב"ד מבלי להתעסק בהם עצמם - ופשוט ליצור הפניה לאותה פיסקה קצרצרה (שאם לא שמת לב, גם היא עצמה הייתה קיימת והועתקה מהערך חת"ם סופר!)--קער אַ וועלט היינט!שיחהח' כסלו תשע"ח

צודק. לא חשבתי על זה. אתה מתנדב לעשות זאת? --שיעשיחה ח' בכסלו ה'תשע"ח 22:25, 26 בנובמבר 2017 (UTC)

א.הריני ממחה על העיכוב הגדול שבמחיקת הערך הבעייתי - ובפרט שלאחר מכן נפתח שוב פעמיים בשמות שונים! ב.אז הבנתי שבכל זאת משארים את הערך במקום להסתפק בפסקה עם הפניה או הערת שוליים... ב.לא התכוונתי אל ערכים אלו דווקא (למרות שאין זה פוטר ממחויבות לשפרם...), אלא להנחה הכללית בחב"דפדיה, כי על כל שיחה או מאמר יש לפתוח ערך, מה שגורם צורך לתור אחר מקורות לפסוקים לשיחות ולמאמרים כאחד (ראה כדוגמה בערכים ענן דקל וסלמנדרא ובדף השיחה שם), לו רק היו טורחים לקשר למקורות מהם שאבו את המידע - היו חוסכים הרבה טירחה. ואחתום בדוגמה מזעזעת: הערך אהרן רוקח הינו מספר 26 בצפייה בחב"דפדיה - 121,926 צפיות! ובכל זאת, הוא נראה כפי שנראה, ולפני זמן לא רב היה גרוע מכך! ואכן, אין בררה אלא להחל במתקפת עריכת ערכים... ג.לגבי סאטמר באופן ספציפי - קיבלת תשובה....--קער אַ וועלט היינט!שיחהי"ב כסלו תשע"ח 18:23, 30 בנובמבר 2017 (UTC)
א. מצטער לא מבין. ב. לא, צריך רק מישהו שיעביר את התוכן לערך המתאים ולהניח תבנית למחיקה על הערך --שיעשיחה י"ב בכסלו ה'תשע"ח 18:37, 30 בנובמבר 2017 (UTC)
א.מה לא מובן? ערך זה!! ב.אז אתה בעד מחיקת הערך או לא?--קער אַ וועלט היינט!שיחהי"ב כסלו תשע"ח 18:55, 30 בנובמבר 2017 (UTC)

קער אַ וועלט היינט! אני בעד מחיקה, לאחר שהתוכן הרלוונטי יועבר למקום הנכון. כמו"כ לכאורה יש להפוך את הדף לדף הפניה ולא למוחקו. --שיעשיחה ה' בטבת ה'תשע"ח 21:35, 23 בדצמבר 2017 (UTC)

אי נטרליות[עריכה]

אני נכנסתי לאתרכם בזמן האחרון עד עתה הכרתי את האתר ויקפדיה לתומי חשבתי שזוהי הגירסא החבדית שלו ושמחתי למראה עיני

חשבתי שכמו באתר ההוא הניטרליות וההגונות הינם נר לרגליכם ולא תטיחו כל דבר שלא נראה לכם

נדהמתי לראות שהינכם מדגישים רק צד אחד תוך התעלמות ודחיקת עד חסימת הצד האחר

לפחות אל תשקרו ואל תציגו עצמכם כאתר ניטרלי ואביקטיבי

ברצוני להפוך האתר לאמין ואני רוצה לגייס לשם כך את הויקיפדים תרצה לסייע בכך?

נ.ב. אין לנו מה לצנזר ולהפך כשמצנזרים נראה שמפחדים שידעו האמת אם האמת היא אצלנו נכתוב ויראה הציבור וישפוט

בשונה מויקיפדיה - שמצהירה על נייטרליות, ובפועל אין בה ולו שמץ ממנה, כפי שיודע כל מי שמכיר אותה קלות - אנחנו מודיעים כבר בראש האתר כי "חב"דפדיה הינה אנציקלופדיה חב"דית, חופשית לקריאה, כתיבה ועריכה. מטרתנו היא הפצת תורת חסידות חב"ד תוך דגש על ענייני גאולה ומשיח". אנחנו חב"דניקים, ולא ניטרליים. מי שקשה לו עם זה - מומלץ לו להתמקד רק בערכים שאין לו בעיה איתם, ואם אינו יכול - בעיה שלו.
זו רק דעתי... --יוסי ג - שיחה 09:07, 1 בדצמבר 2017 (UTC)
ראשית ויקיפדיה לא מתיימרת להיות ניטרליות אלא להציג את המציאות והדיעות השונות אודתיה מתוך 'נקודת מבט ניטרלית' ואני כותב 'מתיימרת' כי צודק יוסי ידידי שזו יומרה שבמקרים רבות לא ממומשת. ההבדל ביננו הוא שאקסיומות הבסיס שלנו שונות מאלו של ויקיפדיה. האמת שלנו נובעת מהאמת המוחלטת של בורא העולם, כפי שהוא גילה אותה בתורה הקדושה ועל ידי עבדיו הנביאים, עד לרבי שליט"א נביא דורנו. --שיעשיחה י"ד בכסלו ה'תשע"ח 19:41, 2 בדצמבר 2017 (UTC)

נכון, וזוהי גם האקסיומה של "הצד השני". למעשה, יש להניח שכל הבעיות שלכם נובעות מכך שאין אתם אומרים לחיים. ואף אם כן, מן הסתם אומרים אתם על פראסטע ולא על ריינע... עכ"פ, לחיים!!! שף ויתיבקאנפרענץ רום 13:52, 3 בדצמבר 2017 (UTC)

וודאי גם אני מסכים שזו אנציקלופדיה חבדי"ת רק לתומי חשבתי שאין פירושו של דבר לסלף דברים ולהביא חצאי אמתיות כי אין זה ספר השקפה חבד"י אלא אנציקלופדיה חבדית
ובתור אנציקלופדיה אחד הכללים הבסיסים בה צריכים להיות הוגנות וניטרליות ולא, הרי היא ספר חבד"י אבל לא אנציקלופדיה.
אביא רק דוגמא אחת לאי ניטרליות ונטישת כל כלל אנציקלופדי בסיסי מהערך אוהל הרבי הריי"צ בו לא כתוב מילה אפי' ע"כ שיש חסידים החושבים שאחרי ג' תמוז זה המקום בו כותבים ונכסים לרבי
שבוודאי ידוע לכם שחסידים אלו רבים הם ומתוכם ריבוי משפיעים לאו דווקא הנמנים על מחנה ה'אנטים' (לדוגמא הרב פיצ'ע אופן משפיע בחח"ל צפת שהולך לאוהל בכל יום חול כשהוא נמצא בנ.י. וכהנא רבות)
לו יהי כדבריך שאנציקלופדיה זו נובעת מ"האמת המוחלטת של בורא העולם כפי שגילת אותה בתורה הקדושה" מי שמך להחליט מהי אותה אמת מוחלטת
ואולי רק אולי עשרות המשפיעים מכל הצדדים שהולכים לאוהל הק' ע"מ להיכנס לרבי ליחידות הם המגלים האמת המוחלטת
ובשורה התחתונה מיהו מפרשה של האמת המוחלטת הלזו?
נ.ב. בנוגע ל'מתימרת' ויקיפדיה לפחות מנסה להיות ניטרלית ואדרבה משפרת עצמה בכיון זה אבל כאן אין גם הרצון הלזו יקרא אנציקלופדיה אתמה?
מה שנתת זה לא 'דוגמה אחת' אלא עניין עיקרי וייחודי מתוך כלל הערכים בחב"דפדיה. זאת לעומת ערכים אחרים כגון צבאות אגו"ח וכו' בהם מובאים טענות שני הצדדים. יש צדק לפחות בחלק מדבריך על מה שצריך להכתב ב'אוהל הריי"צ'. היו על זה דיונים שונים בעבר ויתכן שזה ישתנה, תוכל לראות בארכיון של אולם הדיונים ובדף השיחה הערך... אגב גם בכל הערכים האחרים הכתיבה לא תמיד נייטרלית אבל זה נובע מכך שעיקר הכותבים כאן משתייכים לצד אחד של המפה, ומכך שנדרש הרבה יותר כח אדם ממה שיש לנו כדי להפוך את חב"דפדיה למיזם רהוט ואחיד שעומד בכללים שהוא עצמו מציב. --שיעשיחה י"ח בכסלו ה'תשע"ח 16:09, 6 בדצמבר 2017 (UTC)
שיע, יש לעיין מדוע רוב העורכים משתייכים לצד אחד של המפה. האם שייך שעורכים מ"הצד השני" אינם מרגישים מוזמנים כאן? או אולי מפני שאין הם רואים אפשרות לשיפור כאן? למעשה, יש להניח שכל הבעיות שלכם נובעות מכך שאין אתם אומרים לחיים. ואף אם כן, מן הסתם אומרים אתם על פראסטע ולא על ריינע... עכ"פ, לחיים!!! שף ויתיבקאנפרענץ רום 23:16, 11 בדצמבר 2017 (UTC)

דניאל גראבסקי[עריכה]

נא למחוק את ההוספה ולנעול. תודה רבה! 81.218.117.141 09:33, 7 בדצמבר 2017 (UTC)

Yes check.jpg טופל, יש"כ. --שיעשיחה י"ט בכסלו ה'תשע"ח 18:21, 7 בדצמבר 2017 (UTC)
א.במה חטא נשוא הערך שערכו צריך להחסם? חטא המשחית שלא נחסם כלל! ב.האם אפשר לחסום את רבי שאלתיאל? הוא משחית פעם אחר פעם את הערך על הגר"א באיחולי "מזל טוב לשלמה זלמן", ואתמול אף כתב שם דברי בלע על אדמו"ר הזקן! ג.אדם שבשם משפחתו ישנם כשני שמות - בשם הערך יש להכניס מקף או שלא? ד.תוכל להגיב לדברי בקשר לנתן אדלר?--קער אַ וועלט היינט!שיחהכ"ב כסלו תשע"ח 14:40, 10 בדצמבר 2017 (UTC)
קער אַ וועלט היינט! א. הוא לא חטא ולא מפסיד כלום מהחסימה. מקסימום חב"דפדיה מפסידה מידע שאיזשהו אנונימי היה מוסיף בתקופה בה הערך חסום. (שים לב שזו חסימה מוגבלת בזמן והיא אינה חלה על משתמשים ותיקים. ב. הוא לא פעל מאז. ג. לדעתי לא להכניס מקו. ד. הגבתי. ה. מתנצל על העיכוב בתגובה ... --שיעשיחה ה' בטבת ה'תשע"ח 21:37, 23 בדצמבר 2017 (UTC)

בקשה להסרת סירבול[עריכה]

כאשר ניסית למצוא דף הפניה (כדי לעשות בו פירושונים. עדיין אינני יודע כיצד בדיוק הייתי יכול לעשות זאת), מצאתי דבר זה לקשה ומסורבל עד מאד. האם כאן באמת פונים אליך ? (אין לי מסרונים). --תקופה - שיחה 04:17, 17 בינואר 2018 (UTC)

ואם אני כבר כאן, מה דעתך להוסיף לערכים של תאריכים בשנה מ"מ לאגר"ק שנכתבו בתאריכים אלו ?--תקופה - שיחה 05:11, 17 בינואר 2018 (UTC)

וכמו"כ להוסיף את המ"מ לשיעור תניא לאותו יום. (או אפשר גם קישור לספר).--תקופה - שיחה 05:25, 17 בינואר 2018 (UTC)

וכן לשיחות / יחידיות שנאמרו בתאריכים אלו.

א. כאן המקום בו פונים לשיע בד"כ. ב. בדפי הפניה לא שמים פירושונים--Men770 - שיחה. כעת,א' בשבט ה'תשע"ח, 15:46 מגיע משיח! יחי המלך!
שלום וברכה. 1. לא הבנתי, האם ביקשת למצוא דף הפניה כלשהו - לא משנה איזה, או רצית למצוא דף הפניה ספציפי. אם כוונתך שניסית להגיע לדף ההפניה והדף הפנה אותך מיידית לערך. שים לב שבמקרה כזה, מתחת לשם הערך אליו הגעת, כתוב בקטן "(הופנה מהדף קישור לדף ההפניה)". וכך מגיעים בקלות לדף ההפניה. 2. לגבי הוספת מ"מ לאגרות בערכי תאריכים לדעתי זה לא נכון. האג"ק זה עניין כללי מידי, וברוב המקרים אין קשר גלוי בין המכתב לבין היום שבו הוא נכתב. 3. לעניין התניא נשים לא נכנסים לערכים אלו כדי לומר חת"ת, זו רק דעתי וכמובן אם תעלה את זה באולם הדיונים, אולי יהיו דעות אחרות. 4. כאן אכן פונים אלי, אך לפעמים לוקח זמן עד שאני מגיב. --שיעשיחה א' בשבט ה'תשע"ח 20:04, 17 בינואר 2018 (UTC).
שלום, ר' שיע. (ושלום על ישראל).
1. בקשתי להגיע לדף הפניה ספציפי, והגעתי לפי הדרכתך. וייש"כ. שאֵלתי: נניח שדף ההפניה מפנה מ-X ל-Y. ולענ"ד בין מבקשי X ישנם שהתכוונו ל-Z, אלא ש(עדיין) לא קיים כאן ערך Z. במצב כזה עורכים את דף ההפניה ? ומה כותבים בו ?.
2. אמנם אין קשר גלוי בין התאריכים לאג"ק, אבל יש בכך הזדמנות לתת קישור לאג"ק שונים, שלא היו מגיעים אליהם כ"כ מהר בפעם אחרת, הרוצה יבחר, והחדל יחדול.
3. לגבי התניא, לאחר מחשבה שניה אני מסכים שעדיף שהתניא לא ילמד מע"ג מסך המחשב. אבל ציון המ"מ אפשרי.
4. במונחים שלי הגבת מהר.--תקופה - שיחה 01:38, 18 בינואר 2018 (UTC)
5. באיזו תבנית משתמשים כאשר מוסיפים ביאור לטקסט, המופיע ע"י ריחוף בעכבר ?--תקופה - שיחה 01:41, 18 בינואר 2018 (UTC)
6. האם יש הגיון בחוסר האחידות בין הערכים העוסקים בניגונים. ישנם ערכים שהשם שלהם הוא "ניגון פלוני", וישנם שהשם שלהם הוא "פלוני (ניגון)". אם אין הגיון האם אין צורך לתקן זאת. לגבי שמות ספרים, חוץ ממקרים מיוחדים, בדר"כ שם הערך הוא "פלוני (ספר)".--תקופה - שיחה 01:47, 18 בינואר 2018 (UTC)
7. ערכים אודות אישים, שבשם הערך מופיע שמם המלא, אך בציבור הם נקראים בסתם, בשם אחד מתוך שמותיהם (דוגמא אחרונה שפגשתי: זלמן ניסן פנחס נוטיק). האם אין לתת לכך ביטוי אם לא בשם הערך, לפחות בתחלת הטקסט של הערך?
8. האם קיימת אפשרות לשבור שורה ולעבור לשורה הבאה, מבלי לעשות קטע חדש (רווח בין השורות).--תקופה - שיחה 01:51, 18 בינואר 2018 (UTC)
9. לערך רבי יהונתן אייבשיץ, אם תוכל להעלות תמונה מויקיפדיה.
10. בערכי תאריכים, כותבים על גדולי ישראל שנפטרו (בדר"כ) בימים אלו. מה הם הקריטריונים לאזכור שמות, והאם ישנו הבדל אם מדובר בכאלו שכהנו כאדמו"רים בתנועת החסידות (שמהם יוזכרו גם פחות מפורסמים) ?
11. האם יש טעם להוסיף לערכי התאריכים, באלו ימים בשבוע הם יכולים "ליפול".


1. יש להוסיף דף פירושונים כמוסבר בעזרה:פירושונים.
2. מלבד הדיון על בעצם השאלה האם מתאים או לא להכניס את הנ"ל לערכי תאריכים. יש את הצד הפרקטי והטכני של הדברים, פרוייקט כזה לוקח זמן רב, אם הוא יבוצע רק באופן חלקי, הרי שהוא פוגע באחידות וברצינות של חב"דפדיה. ואם יש לך את האפשרות להשקיע את השעות הנחוצות לפרוייקט זה, הרי בקשתי שטוחה אליך להשלים פרוייקטים חיוניים ונחוצים לא פחות, למשל פרוייקט התמונה היומית שצריך להופיע בדף הראשי שלנו. ורק רבע ממנו הושלם. או למשל סעיף 6 שלהלן.
4. התגובה הזו כבר לא כל כך מהירה אבל האמת היא כשראיתי את הרשימה הארוכה פחדתי להתחיל עם זה ודחיתי קריצה.jpg
5. בתבנית:מונחון, אבל היות שיש עם התבנית הזו בעיות במכשירים ניידים ולאנשים עם מוגבלויות שונות שקוראים את התוכן בעזרת עזרים שונים, עדיף לא להשתמש בה.
6. הכלל הוא אחיד הן בניגון והן בספר, שם הערך צריך להיות כשמו ללא סוגריים, היוצאים מן הכלל הם ניגונים וספרים ששמם הרגיל תפוס, או צריך להיות תפוס על ידי ערך אחר, וכדי להבדיל ביניהם אנו מוסיפים בשם הערך את הסוגריים (ספר) או (ניגון). מן הסתם שכבר הבחנת שלא כל הערכים פה כתובים כראוי, וגם השמות לא כולם אחידים, זאת בשל העובדה הפשוטה שיצרו אותם מתנדבים שונים, עם ידיעות משתנות אודות הכללים הרצויים. כמובן שצריך וראוי לתקן זאת, זאת על ידי מתנדב שיקח על עצמו את העניין כפרוייקט.
7. המדיניות שלנו היא ששם הערך יהיה כפי שהם המוכר בציבור. לדוגמה רמב"ם, כנ"ל סעיף 6 הענין דורש תיקון. (את נוטיק כבר תיקנתי, יש"כ.
8. כן, באמצעות תבנית:ש.
כך.
9. בוצע. ובהזדמנות זו יש"כ גדול על ערך זה ושלל עריכותיך בחב"דפדיה.
10. לצערי עדיין לא נקבעו קריטריונים כאלו.
11. לדעתי לא. אפשר להעלות לדיון בחב"דפדיה:אולם דיונים ולשמוע דעות נוספות. בברכה שיעשיחה ח' בשבט ה'תשע"ח 21:03, 24 בינואר 2018 (UTC)

עוד[עריכה]

(כך הגענו מהר יותר לכאן, וקל יותר לערוך. ו"גם לי גם לך לא יהיה")

5. כאשר האלטרנטיבה היא לא לכתוב בכלל, ג"כ עדיף? כלומר השאלה היא האם באותם מכשירים/עזרים תבנית כזאת מקשה גם על קריאת "גוף הטקסט"?, שאם לא, הרי עדיף מכלום.
7. בהתאם לכך, יש לתקן את שם הערך שכתבתי על מהרי"ל. ואז, גם בהפניה אליו מדף הפירושונים מהרי"ל.
חדשות
12. בערך חכמי ישראל בעש"ט (ספר) נכתב "ולכן לא נדפס הספר זה תשעים שנה". מקובל ניסוח כזה, שמשמעותו משתנית מידי שנה או מספר שנים ?
13. ואגב, תקנתי בערך הנ"ל את "מקומות אחרונות" ל-"מקומות אחרונים" אולי כדאי לתת באיזשהו מקום בולט כללי דקדוק מסוימים. וביניהם הכלל שאין קשר בין צורת הריבוי של התואר (לפי זכר או נקבה) לצורת הריבוי של השם, כי השם פעמים שהוא מתרבה בצורה הנגדית למה שהוא באמת, אבל תוארו מתרבה לפי מה שהוא. אולי גם רשימת השמות הללו. ישנה רשימה מוגבלת (אף שהיא מסתמא אינה קצרה כ"כ) של שמות המתרבים כזכרים והמה נקבות, וכן להפך.
שגיאה נוספת שתקנתי עתה בערך אחר כתבו "גודל" במשמעות "ווערט גרעסער", בעוד שלאמתו של דבר הנכון הוא "גדל", ואילו "גודל" הוא מי שעושה גדילים.
14. מה עלי לעשות כאשר אני פוגש כגון מה שפגשתי בערך יצחק אביגדור אורנשטיין, "בנו הוא ר' אורי אורנשטיין", כשהשם מעוצב כהפניה לערך בשם הנ"ל, בעוד הערך בשם הנ"ל שייך לאדם אחר (מאותה משפחה) בעל שם זה. האם פשוט להסיר את עיצוב ההפניה, ובזה תם הענין לע"ע ?.
15. איך יתכן שבערך על חדש תשרי לא מוזכר בו כלום על הימים טובים החלים בו ? הארועים מתחילים בשנת תק"ז. ומה עם הארוע שהיה בשנת ב' לבריאת עולם (למנין שאנו מונים משנת תוהו) ?
16. מקובל מה שראיתי (למשל בערך לקח טוב) שימוש במינוח "המאה ה-11" (כשהכוונה היא למאה ה-48 או ה-49) ?
17. כשעושים "חיפוש" למציאת מחרוזת בת יותר ממילה אחת מתקבלת רשימת ערכים בהם אפשר למצוא גם חלק מהמחרוזת. א"א להגדיר חיפוש שימצא רק המחרוזת בשלמותה ?--תקופה - שיחה 08:56, 25 בינואר 2018 (UTC)
15. שנת התוהו היא שנת האפס. שנת הא' התחילה בראש השנה עם בריאת האדם (כאילו חלפה שנה מאז שנברא..).
16. עדיף לתקן בשנים עבריות, לא בניסוח של המאה ה45...
בהצלחה רבה ומופלגה • כתית למאורבית הבד 08:24, ט' בשבט, ה'תשע"ח (25 בינו' למניינם), ימות המשיח
15. שנת התוהו היא שנת האפס למנין שמנו חז"ל, הוא המנין הישן הכתוב בספרים שמתן תורה הי' בשנת ב' תמ"ח וכו', אבל מנין שאנו מונים כיום הוא ששנת תוהו היא שנת א'. ומנהג שנוהגים כל ישראל אימת היא שנת השמיטה (המחושבת ע"פ שנת חורבן ביהמ"ק) - יוכיח שזו האמת. צא וחשוב. (יש על זה סוגיא בע"ז וברמב"ם הל' שמיטה ויובל). רק דעת הגר"א אינה כן, ולפי דעתו שנת השמיטה מוקדמת בשנה למה שנהוג בכל ישראל.
עצם השאלה מחכה לתשובה. "ואין ישראל נגאלין אלא בתשובה".
16. לא התכוונתי לכתוב המאה ה45, רק להראות מבט אמיתי על הענין.--תקופה - שיחה 09:00, 25 בינואר 2018 (UTC)
18. עשיתי קישור לספר בהיברובוקס (בערך מרדכי מנשה לאופר), ומשום מה מתקבלת הודעת 404, אבל בכניסה ישירה לאתר הדף עולה רגיל. ניסיתי לעשות את הקישור לגירסת בטא של היברובוקס (ובינתיים נשאר כך), וגם שם אותה בעיה. בעיה מוכרת ? ופתרונה ? :---- נכתב ע"י תקופה ששכח לחתום את שמו.
18. הקישור תוקן. העניין הוא שהיה כתוב = בסוף.--Men770 - שיחה. כעת,י' בשבט ה'תשע"ח, 13:10 מגיע משיח! יחי המלך!