שיחה:מדינת ישראל

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

--צריך לדעתי לפתוח תבנית חדשה "לעריכה" בה יהיה כתוב למה הערך זקוק לעריכה.

אריכות? פרטים שגויים? אי סדר? --טראכט גוט וועט זיין גוט. שלום - סוכת (שיחת) שלום 17:50, 13 באפריל 2010 (UTC)

צודק. אעבוד על זה בתבנית הנוכחית. בעקרון צריך לרשום בדף השיחה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 11:46, 14 באפריל 2010 (UTC)

הבעת דיעה אישית[עריכה]

אולי תוכל לפרט היכן יש כאן הבעת דיעה אישית? הכל עובדות, ולכל דבר יש מקורות בספרי חב"ד

אדרבה דעתך שונה - הבא מקורות שונים! --טראכט גוט וועט זיין גוט. שלום - סוכת (שיחת) שלום 15:32, 14 באפריל 2010 (UTC)

כיון שמדובר בנושא רגיש, א"כ כל מילה שאינה ציטוט ממקור מוסמך, כמוה כהבעת דעה. "את יסודותיה הקימו מייסדיה פורקי העול" מה המקור למשפט הזה בדיוק? הנושא ודאי נכון, אבל מכאן ועד לכתוב ציטוט כזה באנציקלופדיה, הדרך ארוכה. ועוד, כמובן שאין הכוונה למחוק הערך, אלא רק להתנצל על החוסר אנציקלופדיות שבערך. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:49, 14 באפריל 2010 (UTC)
אכן צודק אתה, פשוט קשה היה לי הניסוח בענין זה. תוכל לשפר את הערך. --טראכט גוט וועט זיין גוט. שלום - סוכת (שיחת) שלום 15:51, 14 באפריל 2010 (UTC)
עבודה קשה. אנסה. --בהצלחה! חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 15:57, 14 באפריל 2010 (UTC)
לפי דעתי איני רואה כל חיסרון בערך במצבו העכשווי. אין בו לא טעויות ולא אי דיוקים. אבקש להוריד את התבנית. --ענוים, הגיע זמן גאולתכם! היום י"ג בסיוון ה'תש"ע שָׁלוֹם - סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם 00:00, 26 במאי 2010 (UTC)
כלל וכלל לא! לדוגמא הפיסקה "התגרות באומות" זקוקה להרחבה ולהבעת הדיון המושלם ולא חד צדדי. ועוד הרבה. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח) 16:09, 26 במאי 2010 (UTC)

ג' שבועות[עריכה]

המופיע על התגרות באומות, ובכלל על הג' שבועות צריך בירור נרחב, ואודות זה ישנו עוד הרבה חומר. ---בואו לעזרת ולהרחבת המשיח! חסיד חב"ד - חדר אורחים

כוונתך היא חומר תלמודי או חבד"י? היום כ"ח בחשוון ה'תשע"א שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים 18:10, 5 בנובמבר 2010 (UTC)
גם וגם. חסיד מחוץ לחשבון.

הרבי הרש"ב מציין במכתבו לספר "אור לישרים" נגד הציונות, כי אחד מבעיות הציונות - היא "שלא לדחוק את הקץ", אחד מאיסורי "שלושת השבועות".

יש שיחה של הרבי שאומר שאין זה שייך לג' שבועות כי זה דוקא ללכת ולכבוש, אבל כאן האומות נתנו לנו את ארץ ישראל וממילא זו מתנה שקיבלנו מהקב"ה. שף ויתיבקאנפרענץ רום 22:50, 12 ביולי 2017 (UTC)

לעריכה[עריכה]

עדיין יש הרבה מה להוסיף ולערוך, אבל בהחלט הרבה יותר טוב. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ל' בניסן ה'תשע"א 20:34, 4 במאי 2011 (UTC)

תודה. חילך לאורייתא. --בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים א' באייר ה'תשע"א, למניינם 00:11, 5 במאי 2011 (UTC)

כדאי לציין את מעשה רוזנברג ביום המנגלים האחרון וד"ל נכתב ע"י יש נוחלין ששכח לחתום את שמו.

ראה בסוף הד"ה "רבי והמדינה". --בברכה, שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ה באייר ה'תשע"א, למניינם 05:49, 29 במאי 2011 (UTC)

ואני הקטן איני מבין מה הקשר בכלל דמעשה רוזנברג לעניננו, ובפרט לפיסקה "הרבי והמדינה". אגב יש להעיר בנוגע לביטוי שהוזכר לעיל "מייסדיה פורקי העול" דוקא כן יש בענין זה ציטוט מפורש בשיחת ראש השנה תש"ח עיי"ש. שף ויתיבקאנפרענץ רום 14:18, 5 במרץ 2017 (UTC)

שאלה[עריכה]

האם הרבי מליובוויטש ראה ערך בעצם קיומה של שליטה יהודית על חלקים מארץ ישראל או שלדעתו יש לה ערך רק כמביאה מקום מקלט ליהודים? -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.

גם וגם ובעיקר כמקום מקלט. ההוכחה, כאשר דובר על מסירת שטחים על ידי יהודים, אמר שאם כך מוטב ותהיה ממשלה לא יהודית שתעשה זאת ויחסך חילול ה'. הנושא קצת יותר ארוך ומורכב ותוכל לעיין בספר "קראתי ואין עונה" המלקט שיחותיו של הרבי בנושא. --חיים נהר ¤ (שׂיג ושׂיח), ט' בחשוון ה'תשע"ב 08:07, 6 בנובמבר 2011 (UTC)

בפירוש כן. שף ויתיבקאנפרענץ רום 14:20, 5 במרץ 2017 (UTC)

לשלב בהזדמנות...[עריכה]

http://www.chabad.info/newvideo/video.php?id=3516 דברי קודשו של הרבי על הכנסת --שיעשיחה ט"ו באב ה'תשע"ג 09:09, 22 ביולי 2013 (UTC)

הוועדה הרוחנית[עריכה]

בדף שיחת_קטגוריה:נשיאי_המדינה#הוועדה הרוחנית כתב שלום: תשובת רבני הוועדה מדהימה: לא די שאין ראוי שתהיה קטגוריה או ערך על מדינת ישראל ועל נשיאי המדינה, אלא שאין מתאים כלל שיהיה בכלל ערך על מדינת ישראל בחב"דפדיה! וז"ל "אני לא חושב שמתאים לחבדפדיה ערך מדינת ישראל, אלא יש לשנות זאת לארץ ישראל, ובתוכו לכתוב שבשנת תש"ח כו' כו'. ואז בתוכו גם אפשר להתייחס בקשר לנשיאי המדינה".

לא שיש לי אינטרס בביצוע ההוראה, אבל אם יש פה מישהו שאכפת לו מהוראות הוועדה הרוחנית ויש לו הרשאות לבצעם - הריני מפנה את תשומת ליבו--יחי המלך המשיח! • דָּרַךְ כּוֹכָב - שיחה 22:29, 19 באוגוסט 2014 (UTC)

דחיית הגאולה[עריכה]

שמעתי שאדמו"ר הריי"צ אמר שייסוד המדינה דחה את הגאולה בשמונים שנה, יש לזה מקור?--ירוחם - שיחה 20:31, 7 במאי 2016 (UTC)

סביר להניח כי אם היית קורא את הערך, היית רואה כי מדובר על הענין. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים ל' בניסן ה'תשע"ו, למניינם 03:23, 8 במאי 2016 (UTC)

וללא מקור. שף ויתיבקאנפרענץ רום 14:21, 5 במרץ 2017 (UTC)

תמונה[עריכה]

התמונה הנוכחית, לא ממש רלוונטית לערך, היות שהרבי קיבל את נתניהו לא כראש ממשלת ישראל. ואולי מתאים יותר לשים תמונה עם בגין שבא כראש ממשלה, או שז"ר שבא כפריזדנט -- דָּרַךְ כּוֹכָבשיחה • 13:09, ט' באייר, הקהל ה'תשע"ו (17 במאי למניינם), ימות המשיחיחי המלך המשיח!

מדינת ישראל?![עריכה]

ה"י! הרבי לעולם לא הזכיר את הביטוי מדינת ישראל. ולדעתי צריך למחוק את ערך זה. ובנוגע להתיחסות למדינה, במבט קצר על שיחות ומכתבי כ"ק אדמו"ר שליט"א, ועל שיחות הרבי הריי"צ והרש"ב (ראה גם הקדמת קונטרס ומעיין) ולהבין ש[חב"ד]] שוללת את המדינה מכל וכל. ואף מטרת חילי בית דוד זה להלחם בהם!. כן יש גם חוברת מיוחדת של הרב אוריאל צימר ע"ה. שהרבי אישר את הוצאתה הנקראת "יהדות ומדינה". שבה רואים מאת הגישה החריפה נגד הציונות. ובנוגע לניסי יום העצמאות, הנה יש סיפור שכשהגיע הרב נריה לרבי שאל אותו למה חב"ד לא אומרים הלל ביום העצמאות, אמר לו הרבי, שהשאלה היא למה לא צמים ביום כזה אשר נהרגו 6000 יהודים ר"ל.--95.86.94.10 14:19, 21 ביוני 2016 (UTC)95.86.94.10 14:18, 21 ביוני 2016 (UTC)-95.86.94.10 14:18, 21 ביוני 2016 (UTC)

לפני שאתה מביע דעתך על מחיקה, קרא את תוכן הדברים שאתה רוצה למחוק, מילה במילה. אז גם לא תצטרך להשקיע בהעלאת הטענות, אשר נלקטו כבר בערך עצמו.. -- דָּרַךְ כּוֹכָבשיחה • 12:08, ט"ז בסיוון, הקהל ה'תשע"ו (22 ביוני למניינם), ימות המשיחיחי המלך המשיח!
בשביל לומר "הרבי מעולם לא הזכיר", צריך להיות בקיא נפלא בדברי הרבי.
בן אדם שכל מה שהוא יודע על ציונות וחב"ד זה קונטרס ומעיין, יהדות 'התורה' והמדינה, וכמה שמועות בלתי מבוססות - הוא רחוק מזה כרחוק מזרח ממערב.
לדאבוננו נהיה מצב אשר כל זב חוטם יודע בדיוק את משנת רבינו בכל עניין, אף אם אינו טורח אפילו לבדוק את הנושא. שף ויתיבקאנפרענץ רום 12:39, 25 באפריל 2019 (IST)

הרבי לא רצה שיגידו 'מדינת ישראל'[עריכה]

אם כבר יש ערך כזה שיכתבו 'ארץ ישראל (מדינה)' וכדו' נכון כי זו אר ישראל אבל כאן אנחנו מדברים לא על השטח אלא על האנשים שקוראים לה מדינה ולכן זה נקרא מדינה כי אם נקרא לזה ארץ אז אין מקומם בערך(כך אני חושב--V 10:15, 7 בפברואר 2021 (UTC)חוץ מזה שכבר קיים ערך בשםארץ ישראל--V 10:22, 7 בפברואר 2021 (UTC)

כמה תיקונים[עריכה]

דברים שאתקן באם לא תובע כאן התנגדות עניינית:

  • "נשיא" במדינת ישראל, הוא תואר שהרבי נמנע מלקוראו כך. לחילופין השתמש במונח "פרזידנט" באנגלית.

הרבי נמנע להשתמש בביטוי זה פעם אחת למיטב ידיעתי, וגם לא ידוע לי שהעדיף מילה לועזית.

  • המעשה דשמעון רוזנברג כלל לא קשור כאן.
  • המעשה דילדי הפליטים כלל לא קשור כאן.
  • למחוק כל דבר שאין לו מקור מוסמך.
  • להכניס קצת יותר איזון ושפיות, הערך לא חייב להיכתב מנקודת המבט של ולפא.

שף ויתיבקאנפרענץ רום 20:13, 28 באפריל 2019 (IST) שף ויתיבקאנפרענץ רום 20:13, 28 באפריל 2019 (IST)

מכתב הרבי לשז"ר בנושא[עריכה]

התפרסם לאחרונה באחד הבתי משיח מכתב של הרבי לשז"ר בנושא שמבהיר עוד יותר את ייחסו של הרבי לשם "מדינת ישראל" - כדאי לשלב את תוכנו.--מה עם ההתגלות? - שיחה, 22:46, כ"ד באייר, ה'תש"ף 22:46, 18 במאי 2020 (IST)

המכתב היה ידוע ונדפס באג"ק. החשיפה של בית משיח היא מכתבו של שז"ר. אך אכן, לאחר קריאת מכתבו של שז"ר מבינים יותר את מכתב המענה של הרבי. קודש לנשיא הדור! - שיחה, 00:34, כ"ה באייר, ה'תש"ף.

סדר[עריכה]

הערך צריך בדחיפות מי שיטפל בו וידאג לכל הדרוש תיקון בו. ערך בעל נושא רגיש ומשמעותי וחבל שהוא נראה כך.

בנוסף, אנני מבין מה הטעם להוסיף את ה"הבהרה" הזו - אם יש למישהו משהו להוסיף הוא מוזמן, אבל אי אפשר לכתוב ערך חלקי (לדעת מניח התבנית) ולהכריז עליו כערך מוטה לכיוון מסוים.--טאפרו דא פלאחו - שיחה, 08:21, ה' בחשוון, ה'תשפ"א 08:21, 23 באוקטובר 2020 (UTC)

כתבתי את ההבהרה למטה בשביל שיהיו כאילו יגידו ששהדברים הכתובים הם דעתי אז הבאתי שזה לא דעתי על דעת הקונטרס הזה שאף נכתב בהוראת הרבי --שמואל חיים 4.pngשיחה 09:36, 23 באוקטובר 2020 (UTC)
א.הרושם המתקבל ממנה הפוך (כמו ההסתייגות שכתובה בערכים ההלכתיים) - שזה רק צד אחד. אינני מבין את הצורך בהבהרה זו כשהתוכן מגובה במקורות (ואם לא - אז כותבים מקורות). ב.לפני שאני משחזר חזרה לערכיתי הנני מבהיר ראשית כי אינני מבין מה הבעיה בתיקון הפתיח, ושנית כי כפי כבר עורר בדף זה אין שייכתו מעשה זה לערך זה אלא לערכים שמעון רוזנברג והדלקת המשואות (רק שלא ייפתח גם על זה ערך). כל זה בתוך כל סבך הבלבול שבערך--טאפרו דא פלאחו - שיחה, 18:41, ו' בחשוון, ה'תשפ"א 18:41, 24 באוקטובר 2020 (UTC)

יום העצמאות[עריכה]

יש להוסיף את אי השאת חני ליפשיץ להמשואה אותה נקראה להשיא (/לשאת(?)). --לוי ק - שיחה, 23:53, י"ד בחשוון, ה'תשפ"א 23:53, 1 בנובמבר 2020 (UTC)

נאה שכן, ולהדגיש את הוראת הבית דין בעניין של "בשם חב"ד" ¤ חבר (שיחה) נכתב בשעה 23:56 - היום, י"ד בחשוון תשפ"א מגיע משיח.
ואח"כ, אני חושב שאפשר להציע ערך זה למובחרים (אולי אפילו למומלצים?), כי הוא בנוי בסדר לגמרי ונראה טוב (ואחרי הטעויות שתיקנתי - הוא גם בלי טעויות כתיב וכתב) - נראה לי--לוי ק - שיחה, 00:05, ט"ו בחשוון, ה'תשפ"א 00:05, 2 בנובמבר 2020 (UTC)
בעד חזק.gif בעד חזק זה ללא ספק ערך שמעניין המון קוראים מבחוץ.--חב"דפדים חדוריםיוסימ. • 01:04, ט"ו בחשוון, ה'תשפ"א

בשנים תש"מ-תש"נ מיד לאחר שכתוב על פרוץ מלחמת שלום הגליל, כתוב על כך שהרבי אמר לכתוב חיילים לאות בספר התורה, ולא כתוב באיזה שנה האם זה בשנה שפרצה מלחמת שלום הגליל,(שאז עדיף לכתוב בלי פסקה חדשה)או שזה בשנה אחרת (ואז צריך לכתוב אותה(אשמח אם מישהוא יתקן או שיודיע לי).--V 10:12, 7 בפברואר 2021 (UTC)