שיחה:יצחק יהודה רוזן

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

קבוצה תשנ"ד?! הוא אינו מופיע ברשימות הישיבה המרכזית 770! שלומי חלוויעל - העיקר היישום בפועל! - שיחה, 13:23, כ"א באייר, ה'תשע"ט 13:23, 26 במאי 2019 (IST)

אתה מוזמן להוסיף - חלוקת קונטרסים - שיחה - יחי המלך המשיח שליט"א 13:52, 26 במאי 2019 (IST)

א"א להוסיף. פשוט הוא לא היה בקבוצה תשנ"ד. זה הרשימות של הרב מנטליק. לא שלי. שלומי חלוויעל - העיקר היישום בפועל! - שיחה, 19:42, כ"א באייר, ה'תשע"ט 19:42, 26 במאי 2019 (IST)
מענטליק לא חי בתשנ"ד, כך שהן אינן שלו. מלבד זאת, אין מה לדקדק ברשימות אלו. תוקידידס - שיחה, 20:25, כ"ז באייר, ה'תשע"ט 20:25, 1 ביוני 2019 (IST)

חשיבות[עריכה]

לא שונה בהרבה משמואל יצחק רייצס, לכן איני רואה בעיה להשאירו. מצב ההווה - שהוא אינו בעייתי - מאפשר לכתוב גם על אנשים שחשיבותם היחידה היא חב"דיותם. תוקידידס - שיחה, 21:26, כ"ב באייר, ה'תשע"ט 21:26, 27 במאי 2019 (IST)

אני חולק ואומר ששונה מאוד, אך אם יש לך בעיה עם רייצס אתה יכול לשים תבנית חשיבות אצלו ג"כ... שף ויתיבקאנפרענץ רום 21:36, 27 במאי 2019 (IST)
כמו שכתבתי - אין לי בעיה עם המדיניות הנוכחית, היא לא בעייתית במהותה, יותר מוזר שיש ערך על הרי"ף, שהקשר היחידי הוא המקור בהערת השוליים הראשונה, ובדומה לו הריטב"א או ישראל איסרלן שגם את הקשר הקלוש הנ"ל לא ראיתי. ולהוסיף, שהרעיון להניח על רייצס תבנית חשיבות הרחיב את לבי ודעתי השתעשעה בדבר, האמנם הינך סבור שהדבר יתקבל בטבעיות ולא תוך גלגול עיניים, וכולם יודו ויאמרו 'אכן, לפלא שהיה עד עכשיו'... תוקידידס - שיחה, 05:15, כ"ג באייר, ה'תשע"ט 05:15, 28 במאי 2019 (IST)
"הרעיון להניח על רייצס תבנית חשיבות הרחיב את לבי ודעתי השתעשעה בדבר, האמנם הינך סבור שהדבר יתקבל בטבעיות ולא תוך גלגול עיניים, וכולם יודו ויאמרו 'אכן, לפלא שהיה עד עכשיו'...". לא, ובדיוק מהסיבה הזאת כתבתי לפני כן "אני חולק ואומר ששונה מאוד"... • שף ויתיבקאנפרענץ רום 09:24, 28 במאי 2019 (IST)
אם הייתי יכול, הייתי מוחק את הערך הזה הוא מיותר לחלוטין. אין בו משהו מיוחד. ממש לא. ממליץ על מחיקת הערך לאלתר! שלומי חלוויעל - העיקר היישום בפועל! - שיחה, 11:41, כ"ג באייר, ה'תשע"ט 11:41, 28 במאי 2019 (IST)
שלומי חלוויעל, דומני כי דבריך בדף שיחתי, כמו"כ גם כאן ובדף שיחתו של להתראות מעידים שאתה סובייקטיבי כלפיו באופן אישי, אינני מצפה לאובייקטיביות מצדך, אני מצפה שתהיה הגיוני! נימוקך סר הטעם (והבלתי נעים לקריאה) "אל תשווה בין רייצעס שהוא חסיד שזכה ללמוד בתות"ל ולהיות בקשר עם הרבי הרש"ב, לאיזה אחד מסכן" לא שכנע אותי. נשוא הערך זכה להיות באותו מידה של קשר עם הרבי, והוא גם היה תלמיד בישיבה במגדל העמק וב-770. תוקידידס - שיחה, 15:38, כ"ג באייר, ה'תשע"ט 15:38, 28 במאי 2019 (IST)
שף ויתיב לא הבנתי את דבריך לאשורן, האם כוונתך שיש חשיבות לרייצס (עכ"פ, ביחס לרוזן), או שמא לדעתך זה פשוט אבוד? באם כסברא ראשונה (שכך הבנתי לפחות בתחילה) אני באמת תוהה אם עובדת לימודיו בישיבה בליובאוויטש מכריחה את חשיבותו לדעתך רק מצד עצם לימודו שם? תוקידידס - שיחה, 15:43, כ"ג באייר, ה'תשע"ט 15:43, 28 במאי 2019 (IST)
תוקידידס, א) יש חשיבות לרייצס ביחס לרוזן, ב) לדעתי זה פשוט אבוד. ציטטתי אין ספור פעמים ואצטט שוב ושוב את דברי ידידי המשוגע "לצערנו המצב בחב"דפדיה הוא אשר אם למישהו יש את האומץ לכתוב, לאו דווקא שיהיה את האומץ למחוק". • שף ויתיבקאנפרענץ רום 19:15, 28 במאי 2019 (IST)
אבל לא הצלחתי להבין מה הבעיה שיהיה עליו (ועל כל חב"דניק אחר) ערך (כל עוד זה ערך עם תוכן כמובן, היינו לא רק נולד ונפטר וכו').
אגב, התופעה בחב"דפדיה מלמדת שאחרי שאדם נפטר ובמקרה יש עליו כתבה או שתיים במגזינים החב"דיים תיכף חב"דפדיה מתעשרת בערך... במקום שנהרוג אותו ואז נכתוב עליו 'איזה צדיק נפלא חי בינינו', נעשה זאת כבר בחייו... (אני כמובן כותב זאת בבדיחות). תוקידידס - שיחה, 20:07, כ"ג באייר, ה'תשע"ט 20:07, 28 במאי 2019 (IST)
תוקידידס תקשיב לי. אין לי שום דבר נגדו - פשוט שמעתי אנשים שמכירים אותו ויוצא שהערך הזה בלתי נכון בעליל בחלק מהמקרים. 1: הוא בכלל היה מזרוחניק. 2:לא למד ב770 בקבוצה - אינו מופיע ברשומות הרישמיות. אולי היה ב770 ולמד - אבל זה לא אומר כלום. גם אני למדתי ב770, אז צריך עלי ערך?!?! 3: כתב סה"כ כ-9-10 מאמרים ותו לא. 4: נכתב שהיה עורך ומזכיר - לא נכון. היה רק מזכיר. וגם לתקופה קצרה יחסית. "לאורך שנות בחרותו" - הוא לא היה חבדניק בצעירותו! עכשיו, אתה תפסיק להשתולל כאן ולומר שכתבתי דברים שאינם הגיוניים! ברור שיש הבדל בין מי שלמד בתות"ל של הרבי הרש"ב והתכתב עם הרי רש"ב הוא הרבה יותר מאיזה אחד שלמד שנה וחצי במגדל ועוד כמה חודשים ב770 באופן לא רשמי בעליל!! ברור שיש הבדל!! איפה ההיגיון שלך? שלומי חלוויעל - העיקר היישום בפועל! - שיחה, 21:09, כ"ג באייר, ה'תשע"ט 21:09, 28 במאי 2019 (IST)
לאור טיעוני שלומי חלוויעל סר כל ספק אצלי, והריני לתמוך ביתר שאת בחשיבות הערך. יש להוריד את תבנית החשיבות בהקדם האפשרי ולא להתמהמה בדבר מחמת המזיק המציק (שהרוב המוחלט של תרומותיו לאתר היו רק בתקיפת היהודי היקר הזה, וחבל). תוקידידס - שיחה, 22:28, כ"ג באייר, ה'תשע"ט 22:28, 28 במאי 2019 (IST)
"המזיק המציק". כך מדבר חבדני"ק בספירת העומר?! שלומי חלוויעל - העיקר היישום בפועל! - שיחה, 07:25, כ"ד באייר, ה'תשע"ט 07:25, 29 במאי 2019 (IST)
(א) מה הקשר להיותי "חבדני"ק"? במה הוא אמור להיות שונה בספירת העומר מכל יהודי אחר? (ב) ויתירה מזו - וכי התנהגותך הבזויה ראויה למנהג? (ג) אני מקווה שתפנים את מה שרשמת בעריכה היחידה שלך שאינה קשורה ביצחק יהודה רוזן. תוקידידס - שיחה, 15:39, כ"ד באייר, ה'תשע"ט 15:39, 29 במאי 2019 (IST)
אני מתנצל וחוזר בי מהמילים הקשות. סליחה. אך מצד שני - כל ה4 דברים שכתבתי עליו - נכונים! שלומי חלוויעל - העיקר היישום בפועל! - שיחה, 17:20, כ"ד באייר, ה'תשע"ט 17:20, 29 במאי 2019 (IST)