שיחה:יוסף שלום אלישיב

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הרב בענגיס תמך בכניסה לרבנות הראשית? סליחה, אבל זה הזוי. המקור של כותב הדברים כאן בויקיפדיה, והמקור שם בקטע עיתון המופיע בחדרי חרדים, ובו הבן של הרב פרנק מספר את הדברים, שנראים במחילה הזויים, ומופרכים בעליל, לכל מי שמכיר את הלך הרוח דאז. פיני · (טובת הזולת) 05:45, 4 במאי 2010 (UTC)
מישהו יודע על המקור לשם אמו: "חיה מושא"? פיני · (טובת הזולת) 05:50, 4 במאי 2010 (UTC)
כדאי מאוד לעיין בערך בויקיפדיה על העדה החרדית, ואז תראה שהשקפת העדה החרדית בנושא המדינה וכו' היא דבר חדש! ודו"ק. --ענוים, הגיע זמן גאולתכם! היום כ' באייר ה'תש"ע שָׁלוֹם - סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם 05:52, 4 במאי 2010 (UTC)
על העדה החרדית כדאי ללמוד ממקורות אחרים, ובכל אופן לכל הדיעות, כל חברי וראשי ואנשי העדה החרדית והחרדים בכלל, התנגדו התנגדות נחרצת ופומבית לישיבה בבית הדין הגדול. ולומר שהרב בענגיס שהיה מראשי בד"צ העדה החרדית, היה בעד, זה הזוי לחלוטין. פיני · (טובת הזולת) 06:03, 4 במאי 2010 (UTC)
קשה לי להזכר מי הביא ציטוטים מויקיפדיה בדף השיחה של יעקב ישראל קנייבסקי. אשמח אם תעזור לי בכך.
הרב יוסף צבי דושינסקיא, גאב"ד העדה החרדית, מעיד בפני ועדת אונסקופ של האומות המאוחדות בשאלת חלוקת הארץ (ויקיפדיה)

והציטוט לפניך:

השקפת העדה[עריכה]

השקפת העדה החרדית כיום היא קיצונית וחריפה הרבה יותר מתקופת הקמתה.

דוגמה לכך ניתן להתרשם ממחאת בית הדין של העדה החרדית, בכוונה להצהיר על הסכמת ראשי היישוב על בעלות הערבים על מתחם הכותל המערבי. במחאתו לאחר מאורעות תרפ"ט טען בית הדין בין היתר, שהכותל שייך לכל עם ישראל, "בכל מקום שהם" שאף אחד לא מוסמך לשום וויתור בשמם. וטען ש"מוטב שיחתמו על ביטול הצהרת בלפור ולא ח"ו שלהם [הערבים] הבעלות על הכותל". [1]. כך אכן נהג בפועל הרב יוסף חיים זוננפלד כאשר נדרש לעניין [2].

גאב"ד בית הדין של העדה החרדית הרב יוסף צבי דושינסקי הופיע בפני ועדת פיל ואמר ש"על יסוד ההכרה במציאות שפזורי עם התורה מרגישים את עצמם עוד היום כבנים של ארץ הקדושה ניתנה הצהרת בלפור". ו"אין לבדוק כל אחד אם הוא חרדי או לא". יש להסיר את כל ההגבלות הממשלתיות בעליה וברכישת קרקעות. אמר הרב דושינסקי באזני ראש הוועדה. [3] --ענוים, הגיע זמן גאולתכם! היום כ' באייר ה'תש"ע שָׁלוֹם - סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם 06:17, 4 במאי 2010 (UTC)

איני מתווכח על שינויים בהשקפת העדה נגד הציונות או בפרטים אחרים. אני מדבר על ההתנגדות לרבנות הראשית ודייניה. אז אומר בקיצור: רבני העדה החרימו את הבחירות לרבנות הראשית לישראל, כאשר נבחר הרב קוק, ומאוחר יותר אף התבדלו לחלוטין מהיכל שלמה וכל הקשור בו, מלבד בפרט אחד בכדי שח"ו לא יהיו נישואין אסורים. אבל מכאן ועד לומר שאחד מראשי העדה החרדית צידד בהצטרפות לבית הדין הגדול של הרה"ר, רחוקה הדרך עד מאוד. פיני · (טובת הזולת) 06:26, 4 במאי 2010 (UTC)
אפ אכן ההסטוריה כדבריך (אינך חשוד על שקר ח"ו) הדבר אכן מוזר. אם כי כדאי לראות מה יאמרו ע"ז חיים וחסיד. --ענוים, הגיע זמן גאולתכם! היום כ' באייר ה'תש"ע שָׁלוֹם - סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם 06:36, 4 במאי 2010 (UTC)
אכן פיני הנך צודק, והפרט אודות הרב בענגיס הוא חלק ממסע טיוח ענק, שעיקרו הוא בספר (שלא יצא ולא יצא בעתיד...) 'הרב מבריסק' ח"ד, וד"ל...משיח נאו! חסיד חב"ד - שוחחו עימי! - היום כ' באייר ה'תש"ע מקבלים פני מלכינו!
בכל החוגים החרדים נהוג לטייח טעויות עבר, ואצל חוגים מסויימים זה באופן כפול ומכופל. ידוע כי הללו מתביישים בכך שישב ברה"ר, ולכן מנסים לתלות זאת בתירוצים מוזרים. פיני · (טובת הזולת) 11:53, 4 במאי 2010 (UTC)
כפי הכלל הידוע לדון לכף זכות אגיד את הידוע לי: המצב הכלכלי שלו היה אז בכי רע וגובל בפיקו"נ, וכפי השמועה אחת מבנותיו מתה ברעב, ודי בזה. --ענוים, הגיע זמן גאולתכם! היום כ' באייר ה'תש"ע שָׁלוֹם - סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם 18:02, 4 במאי 2010 (UTC)

הוא הלך לרה"ר בגלל 'פרנסה'? ועוד - כאשר הרב דושינסקי הלך לנאום במקום בו הוא נראה, עשה זאת כי היה תמים דיעים עם הציונות או ההיפך. הרי הגרי"ח זוננפלד ושלוחיו נפגשו עם אישים בריטים וערבים במטרה לבלום יוזמות ציוניות. פיני · (טובת הזולת) 20:16, 4 במאי 2010 (UTC)

למה זקוק לעריכה?[עריכה]

עד שלא תהיה תבנית הסברה נאלץ לשאול שןב ושוב. --ענוים, הגיע זמן גאולתכם! היום כ"א באייר ה'תש"ע שָׁלוֹם - סוּכַּת (שיחת) שָׁלוֹם 02:56, 5 במאי 2010 (UTC)

יחסים מורכבים?[עריכה]

ב"ה למה יחסיו עם חב"ד - מורכבים? מתי הוא יצא נגד?

דבר שני, שמעתי כמה פעמים שהי' פעם דיון ברה"ר - אולי עוד בנ"ג על זה שאומרים שהרבי משיח, וכו' - שונאי ישראל רצו אז להוציא פס"ד נגד. והוא שם תמך בעניין. בסוף לא עלה זממם בידם - כדאי לבדוק --212.199.205.68 20:42, 18 ביולי 2012 (IDT)

תמונה[עריכה]

האם אפשר להכניס את התמונה שבקישור - col.org.il/pics/2012/03/67727_5_27870_1196718828.jpg תודה רבה

Yes check.jpg בוצע -- דָּרַךְ כּוֹכָבשיחה • 19:05, ו' באייר, הקהל ה'תשע"ו (14 במאי למניינם), ימות המשיחיחי המלך המשיח!

הערה[עריכה]

מדוע לכתוב שיחסיו עם הרבי היו מורכבים?? הרי מכאן מוכח שאין הדבר ויותר מזה להיפך היחסים היו בסדר גמור והאמת מי אנחנו שנכריע איך היו היחסים... מ"מ כמובן שאין לכתוב "מורכבים". 80.178.102.61 12:05, 13 בינואר 2017 (UTC)

אמנם כתוב יחסיו עם חב"ד ולא יחסיו עם הרבי, אבל נראה לי צודק האנונימי שזה מיותר. בערך עצמו לא מוזכרת שום מורכבות... דעתכם? --שיעשיחה י"ז בטבת ה'תשע"ז 21:36, 15 בינואר 2017 (UTC)
אכן מילה מיותרת. שלום - עליכם י"ח בטבת ה'תשע"ז, למניינם 01:22, 16 בינואר 2017 (UTC)
למה אין שום אזכור על שתמך בדגל התורה בתשמ"ט?

הרב אלישיב - הגדה של פסח עם ליקוטי טעמים ומנהגים[עריכה]

הוספה חשובה לערך זו של הרב אלישיב: בעת שהייתי בעיה"ק ירושלים ת"ו תחילת חודש תמוז תשפ"ב זכיתי להיות בחדר קדשו בביתו של הגאון רבי יוסף שלום אלישיב זצוק"ל, ששם היה לומד תורה ברוב שנותיו, וראיתי שם במדף הספרים את "הגדה של פסח עם ליקוטי טעמים ומנהגים" מכ"ק אדמו"ר הגה"ק מליובאוויטש זצ"ל [מהדורת תשל"ו], ופתחתי אותו וראיתי שיש שם הרבה כתמי יין מרוב שימוש בלילי הסדרים, ורציתי לדעת אם אכן הגרי"ש אלישיב זצ"ל בעצמו השתמש בזה או אחד מהמסובין, וביררתי אצל אחד מבני משפחתו הקרובים, ואכן בשנים הקודמים במשך כמה שנים השתמש בו הגרי"ש זצ"ל בעצמו בליל הסדר את הגדה של פסח עם ליקוטי טעמים ומנהגים מכ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זצ"ל.


185.182.71.19 23:16, 20 במרץ 2023 (UTC)