משתמש:כתית למאור/מספרים

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

בתורת החסידות מבוארים משמעויות של מספרים שונים.


עשרים[עריכה]

המספר עשרים הוא בגימטריה כ"ף, והמילה עשרים בגימטריה כתר (שמתחיל בכ"ף).

העשרים הוא שלימות המוחין - חכמה ובינה. ולכן רק בגיל עשרים יכול הבן למכור בנכסי אביו, כי רק אז מתמלא שכלו, ולכן גם אז צומח הזקן שנמשך ממוחין דגדולה שלמעלה מהמוחין שיש לו קודם גיל עשרים.

ומצינו ביו"ד שמילואה הוא ו ו-ד שביחד הם עשרים, שזה מורה ששלימות המוחין (המרומזים ביו"ד) הוא עשרים - כתר, שגם כולל פעמים עשר שלימות החכמה והבינה.

וזה שהעשרים קשור עם כתר, מסביר את זה שסוכה שגבוהה למעלה מעשרים אמה פסולה, שבסוכה מאירים אורות המקיפים, והם מתפשטים רק עד עשרים (בגימטריה כתר) אמה.

מחצית השקל היתה מתוך השקל שמשקלו עשרים גרה, וזאת כיון שהשקל מורה על האהבה, ואהבה שנדרשת מכל אחד היא כלולה מעשר, דהיינו משלימות שכלו ומדותיו. אבל יש אהבה הבאה מלמעלה שהיא עוד עשר, וביחד הם עשרים.

ואברהם אבינו (אברהם אוהבי) נולד עשרים דורות לאחר בריאת העולם.

עשרים ואחד[עריכה]

אך טוב לישראל.

עשרים ושתיים[עריכה]

בך יברך ישראל. אחד עשר בכפליים. המספר אחד עשרה מורה על הלמעלה מסדר ההשתלשלות, וכ"ב הוא אחד עשר בכפליים המורה על הלמעלה מסדר ההשתלשלות שחודר ובא מההשתלשלות עצמו[1].

עשרים ושלוש[עריכה]

עשרים וארבע[עריכה]

כתבי הקודש. "כד" ותמלא כדה ותעל - בכ"ד ספרים.

עשרים וחמש[עריכה]

כה - נבואת שאר הנביאים.

עשרים ושש[עריכה]

בגימטריה שם הוי'.

עשרים ושבע[עריכה]

זך - מורה על בירור וזיכוך העולם (ובפרט בדור השביעי שבו יצרפו ויזככו רבים..).

עשרים ושמונה[עריכה]

כח.

עשרים ותשע[עריכה]

שלושים[עריכה]

מספר הימים בחודש מלא. שלושים יום קודם החג צריך להתחיל לעסוק בהלכות החג.

שלושים ואחת[עריכה]

גימטריא שם א-ל.

שלושים ושניים[עריכה]

ל"ב נתיבות חכמה.

שלושים ושלוש[עריכה]

גל עיני ואביטה נפלאות מתורתך. ל"ג בעומר.

שלושים ושש[עריכה]

ל"ו צדיקים נסתרים.

שלושים ותשע[עריכה]

ט"ל אורות טלך. ל"ט אבות מלאכות.

ארבעים ושניים[עריכה]

שם מ"ב, שם הוי' במילוי אל"פים.

ארבעים ותשע[עריכה]

מ"ט שערי בינה. מ"ט ימי העומר. שלימות בירור המידות.

חמישים[עריכה]

שער הנו"ן (חמישים שערי בינה).

חמישים ושתיים[עריכה]

שם ב"נ - שם הוי"ה במילוי ה"ה.

שישים[עריכה]

מבטל כל מיני רע.

שבעים[עריכה]

שלימות בירור המידות.

מאה[עריכה]

מורה על הכתר, שלימות של עשר פעמים עשר. סיום בירור המידות ולכן בן מאה כאילו מת ועבר מן העולם.

הערות שוליים

  1. מבואר באריכות בש"פ יתרו תשנ"ב