שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 1,829 בתים ,  08:48, 18 בנובמבר 2016
אין תקציר עריכה
רצון זה מלובש ב[[תרי"ג מצוות]] - [[אב (תורה שבכתב)|תורה שבכתב]] - ואי אפשר לגלותו כי אם על ידי [[תורה שבעל פה]], שאז מתגלה באדם ה[[רצון העליון]] ברוך הוא.
==המצוות==
 
ה[[מצות]] הן פנימיות [[רצון העליון]] וחפצו האמיתי המלובש בכל העולמות העליונים ותחתונים להחיותם, כי כל חיותם ושפעם תלוי במעשה המצות של התחתונים כנודע. ונמצא שמעשה ה[[מצות]] וקיומן הוא לבוש הפנימי לפנימית רצון העליון, שממעשה זה נמשך אור וחיות רצון העליון להתלבש בעולמות.
 
כן הלבוש החיצון של [[נפש האלהית]] שבאדם המקיים ועושה המצוה שהוא כח ובחינת ה[[מעשה]] שלה הוא מתלבש בחיות של מעשה המצוה ונעשה גם כן כגוף לנשמה לרצון העליון ובטל אליו לגמרי, ועל כן גם אברי גוף האדם המקיימים המצוה שכח ובחינת המעשה של [[נפש האלהית]] מלובש בהם בשעת מעשה וקיום המצוה הם נעשו [[מרכבה]] ממש ל[[רצון העליון]] כגון היד המחלקת צדקה לעניים או עושה מצוה אחרת. ורגלים המהלכות לדבר מצוה וכן הפה ולשון שמדברים דברי תורה והמוח שמהרהר בדברי תורה ו[[יראת שמים]] וב[[גדולת ה']] ברוך הוא.
 
מעלת לימוד התורה יתירה על המצוות בכך, שה[[מחשבה]] וההרהור בדברי תורה שב[[מוח]] וכח הדבור בדברי תורה שבפה שהם לבושים הפנימים של [[נפש האלהית]] וכל שכן נפש האלהית עצמה המלובשת בהם כולם מיוחדים ממש ביחוד גמור ב[[רצון העליון]] ולא [[מרכבה]] לבד{{הערה|[[ליקוטי אמרים - פרק כ"ג]]}}.
 
[[קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות]]
39,916

עריכות

תפריט ניווט