שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 410 בתים ,  12:42, 25 בספטמבר 2013
עריכת הפתיח
'''תורת החסידות''' היא שיטה בעבודת ב[[עבודת השם אותה ייסד ]], דרכה האדם מתקרב אל בוראו. יסודותיה והדרכותיה [[התייסדות תורת החסידות|התגלו]] בתחילת שנות השמונים במרכז [[אירופה]], על ידי ה[[בעל שם טוב]] והתרחבה והתפשטה על ידי צדיקי תנועת התלמידיו הרבים. תורת החסידות, היא למעשה הסבר של [[חסידות הכלליתתורת הקבלה]]. שיטה זו התבארה על ידי , המפרטת את מבנה העולמות הרוחניים, השתלשלות והתהוות העולם, ומלמדת את טעמיה הצפונים של מצוות ה[[רבותינו נשיאנותורה]] של . החסידות מדגישה שעל הלימוד להיות מביא לידי מעשה בפועל ב[[חסידות חב"דעבודת המידות]] והפכה ל'''תורה''' מסודרת המתפרשת על פני מאות ספרים כשיטה בנויה וערוכה ליהודי המעוניין להתקרב לה' ולתורתו באופן הפנימיולא בלימוד סתמי.
ענינה של תורת החסידות הוא הארה חדשה שמה במרכז את האדם, ומאמינה שבכוחו של [[אלוקות]], המאירה באור חדש את כל רבדי ה[[תורה]]: [[פשט]]יהודי להגיע לדגרות רוחניות נעלות, וזאת על ידי [[רמזאמונה]], [[דרשביטחון]] ו[[סודשמחה]].
תורת בראשיתה סבלה החסידות מ[[התנגדות לתורת החסידות|התנגדות]] עזה ומרדיפות של ה[[מתנגדים]], זאת בעקבות חששם שתורת החסידות התגלתה דווקא בדורות האחרוניםסוטה מדרך היהדות האוטנתית, כהכנה לבמשך השנים ירדה ההתנגדות וכיום כמעט ונעלמה כליל. [[גאולהחסידות חב"ד]] האמיתית והשלימה שאז תתגלה הינה הדומיננטית ביותר מבין חצרות החסידות, בהיקף כמות הספרות ובביאוריה הרבים והעמוקים בחסידות, [[פנימיות התורהנשיאי חב"ד]] במימד מוחשי הנראה לעין כל אדםהסבירו את רעיונותיה של תורת החסידות ובנו שיטה מסודרת דרכה ידבק האדם בה'.
==שלוש שיטות ביהדות==
(הבחינה היא:) מתי ההבנה החסידית אמיתית? כשהמבין מתפלל עם אותה הבנה שהבין והשיג, ה[[תפילה]] הנלהבת היא הבחינה של ההבנה האמיתית! ומתי תפילה אמיתית? כשאחרי התפילה מתנהגים במידות טובות".
 
==אהבת ישראל==
אחד מיסודותיה של תורת החסידות הוא [[אהבת ישראל]] וההכרה כי בכל יהודי קיימת [[נפש אלוקית]] המאוחדת עם הקב"ה. בגלל קשר זה יש לכל יהודי האפשרות להגיע לדרגות הגבוהות ביותר של [[עבודת ה']].
==הכנה לביאת המשיח==

תפריט ניווט