חב"דפדיה:פתגם חסידי/ארכיון 2

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה אל: ניווט, חיפוש
פתגם חסידי
ארכיון 1 ארכיון 2 ארכיון 3 ארכיון 4 ארכיון 5 ארכיון 6 ארכיון 7 ארכיון 8 ארכיון 9 ארכיון 10
כל תבניות "פתגם חסידי"
101
י.png היודע ומבין שהתורה היא חכמתו יתברך - יש לו הדרת הכבוד לתורה מסוג אחר לגמרי י.png
ספר המאמרים אידיש בתרגום ללשון הקודש עמוד 260
עריכה - תבנית - שיחה
102
י.png הזהירות המופלגה שלי בהידור מצווה היא כדי שהשכל שלי יקלוט טוב יותר עניני חסידות י.png
– אגרות קודש אדמו"ר הריי"צ חלק ב' עמוד שמב
עריכה - תבנית - שיחה
103
י.png תורה לשמה הכוונה היא - מה שהתורה מאירה. מי שהולך בחושך, נכשל גם באבן קטנה ונופל גם לבור קטן, אבל ההולך במקום אורה - אפילו אם הולך בדרך שנמצאים בו אבנים גדולות ובארות בארות חמר - ניצול מהם ולא יאונה לו כל רע. י.png
– ספר המאמרים תש"א עמוד 53
עריכה - תבנית - שיחה
104
י.png הלומד תורה שלא לשמה אינו לומד מן התורה אלא לומד את התורה י.png
– ספר המאמרים תש"א עמוד 53
עריכה - תבנית - שיחה
105
י.png אצל חסיד, אחד מהדברים החשובים ביותר הוא - מתי יוכל לגרום נחת רוח לרבי י.png
– ספר השיחות תש"ד (בתרגום ללשון הקודש) עמוד יז
עריכה - תבנית - שיחה
106
י.png לימוד התורה וקיום המצוות הם ה'טבעת קידושין' שבהן קידש הקב"ה את בני ישראל והתחייב לזון אותם ולפרנסם י.png
– אגרות קודש חלק ה' עמו רעו
עריכה - תבנית - שיחה
107
י.png איש החיל אינו משיג בשכלו איך יורה הקנה רובה בפרט וטכסיסי המלחמה בכלל, אבל מוסר הוא את נפשו ורצונו למפקד המלחמה ועושה את זה בשמחה ואז הוא דוקא המנצח. י.png
– אגרות קודש, כרך ג', מיום יו"ד ניסן ה'שי"ת
עריכה - תבנית - שיחה
108
י.png האמונה צריכה התחזקות מזמן לזמן, והתעוררות מיוחדת שלא תשאר בבחינת מקיף כי אם תמשול בכל הכחות ובמחשבה דיבור ומעשה בפועל בחיים היום יומיים. י.png
– אגרות קודש, כרך ג', מיום יו"ד ניסן ה'שי"ת
עריכה - תבנית - שיחה
109
י.png עלינו כולנו להתאזר ולהתאמץ ביותר לאחוז בהוראות רבותינו נשיאי חב"ד, מנהגיהים ותנועותיהם השייכים לנו. י.png
– אגרות קודש, כרך ג', עמוד לא
עריכה - תבנית - שיחה
110
י.png התורה היא ראשית ועיקר מעלתו של מלך המשיח - הוגה בתורה. י.png
– לקוטי שיחות חלק י"א שיחה ב' לפרשת שמות
עריכה - תבנית - שיחה
111
י.png כוחם של ישראל להביא את הגאולה העתידה על ידי עבודתם הם - הוא על ידי התורה. י.png
– לקוטי שיחות חלק י"א שיחה ב' לפרשת שמות
עריכה - תבנית - שיחה
112
י.png האוכל בתאווה נעשה מקבל מהמאכל שהוא צומח וחי, ומבילא מוריד את עצמו מדריגת מדבר למדריגתם. י.png
– אגרות קודש חלק י' עמוד קמז
עריכה - תבנית - שיחה
113
י.png השמחה מעצמו במעמד ומצב הרוחני, וכן העצבות ממעמד ומצב הרוחני, הן שתי מידות רעות של הנפש הבהמית שמטרתה ללכוד את האדם במצודתה ולהעבירו על דעתו. י.png
– אגרות קודש חלק ט' עמוד תיח
עריכה - תבנית - שיחה
114
י.png עצבות היא ישות, שזוהי 'טריפה'. מרירות היא כשרה, רק כאשר ממתיקים אותה עם שמחה של עבודה. י.png
– אגרות קודש חלק ט' עמוד תסד
עריכה - תבנית - שיחה
115
י.png "בלע מרור לא יצא". אם המרירות ממצבו בעבודת ה' הוא בדרך 'בליעה', הנה 'לא יצא' - עם אופן מרירות שכזה לא יוצאים מהרע י.png
– אגרות קודש אדמו"ר הריי"צ חלק ט' עמוד שי
עריכה - תבנית - שיחה
116
י.png אלו החושבים ומדברים אודות משיח - יזכו לקבל פני משיח י.png
ספר המאמרים אידיש מאמר ד"ה אני ישנה וליבי ער - בסופו
עריכה - תבנית - שיחה
117
י.png כאשר לא קובעים עיתים לתורה - נעשים בורים וגסים עד שכלל לא מרגישים את החרפה ובושה של הבורות והגסות י.png
ספר המאמרים אידיש מאמר ד"ה יחיינו מיומיים ס"א
עריכה - תבנית - שיחה
118
י.png דחיה וביטול טובים הם לפי שעה בלבד, וכהקדמה כללית לעבודת הזיכוך י.png
– ספר השיחות תורת שלום עמוד 300, שמח"ת תרס"א
עריכה - תבנית - שיחה
119
י.png חסיד חב"ד הוא לאו דווקא מי שמתפלל באריכות, אלא כל היודע מהי גניחה של חסידים י.png
– אדמו"ר הרש"ב. באר החסידות ב', עמוד 124
עריכה - תבנית - שיחה
120
י.png החסיד הוא לקקן, הרוצה לטעום הכל י.png
– אדמו"ר הרש"ב. באר החסידות ב', עמוד 123
עריכה - תבנית - שיחה
121
י.png השכלתו של ר' חיים בערקרמנצ'וג) לא באה לו ממה שלמד ב"שערי אורה" ו"עטרת ראש". ההשכלה שלו היא מהיין-שרף והעוגות שהוא מחלק כל יום לחסידים ולעניים הבאים לעיר י.png
– אדמו"ר המהר"ש. באר החסידות ב', עמוד 125
עריכה - תבנית - שיחה
122
י.png חסיד צריך לציית, ולא להתנצל על שאינו יכול לציית י.png
– אדמו"ר הרש"ב, אוצר סיפורי חב"ד ח"ט עמוד 281
עריכה - תבנית - שיחה
123
י.png כיון ש"צדיקים דומים לבוראם", מובן שכן הוא גם בנוגע להתקשרות אל הרבי, שיהודי אינו רוצה ואינו יכול להיות נפרד (חס ושלום) מהרבי י.png
– שיחת שבת פרשת פנחס ה'תשי"ב
עריכה - תבנית - שיחה
124
י.png צדיקים דומין לבוראם. כפי שהקב"ה נותן את התורה בכל יום, כמו כן בא אליו הרבי בכל יום ואומר לו עשה כך וכך! י.png
– משיחת שבת פרשת בראשית ה'תשכ"א
עריכה - תבנית - שיחה
125
י.png חסידים הזקנים היו סופרים ומונים את תיבות המענה אשר ענה כ"ק אדמו"ר הזקן, ומדקדקים באותיותיהם י.png
– אגרות קודש אדמו"ר הריי"צ חלק ג' עמוד תכו
עריכה - תבנית - שיחה
126
י.png פשוט שזהו נגד שכל הבריא להכניס רפורמה בדיני התורה, וממה נפשך: האדם המשנה פסק דין התורה, זאת אומרת שלדעתו האדם למעלה ממנה, ואם כן מה לו בכלל לתורה כזו שתצווהו מה לעשות? ואם יודע האמת שתורה מן השמים - איך זה שכל מוגבל של בני אדם בא לשנות פסק דין הבורא הבלתי מוגבל?!... י.png
אגרות קודש אדמו"ר שליט"א חלק כ' עמוד קנג
עריכה - תבנית - שיחה
127
י.png דורנו - בולמוס שלו פרסומת י.png
אגרות קודש אדמו"ר שליט"א חלק כ"ד עמוד שעד
עריכה - תבנית - שיחה
128
י.png כל המתיר לישראל - עלול שנעשה ראש... י.png
אגרות קודש אדמו"ר שליט"א חלק כ"ד עמוד שעד
עריכה - תבנית - שיחה
129
י.png העיקר, וזהו גם הסימן של חסיד - שיש לו ההרגש באהבת השם, אהבת התורה ואהבת ישראל י.png
אגרות קודש אדמו"ר שליט"א חלק ו' אגרת א'תשיב
עריכה - תבנית - שיחה
130
י.png הדברים המעכבים את העבודה, ראשיתם היא ההטעיה ודרישת הצמיחה טרם הזריעה והנטיעה, והעליה בשליבה השניה טרם שהציג כף רגלו על השליבה הראשונה י.png
– אגרות קודש אדמו"ר הריי"צ חלק ח' עמוד קסו
עריכה - תבנית - שיחה
131
י.png דרכם של רבותינו נשיאינו להאיר כל ענין על ידי סיפור י.png
שיחת חג השבועות תשל"א
עריכה - תבנית - שיחה
132
י.png ר' הלל מפאריטש אמר: כישרון - אסור שיתבזבז י.png
– 'ליובאוויטש' גליון 2 אב תשע"ח
עריכה - תבנית - שיחה
133
י.png יש לזכור תמיד שאנו אנשי הרבי, ולהעמיד לעצמו את השאלה: האם הרבי מרוצה ממני שכך אני נוהג? האם יש לי די אתכפיא ואתהפכא כראוי לאיש של הרבי? י.png
אגרות קודש כ"ק אדמו"ר שליט"א חלק ג' אגרת תרמ (בתרגום ללשון הקודש)
עריכה - תבנית - שיחה
134
י.png אין הזמן גרמא אפילו לקרוא, אבל הנתינה כבר בשלימותה ובכל הפרטים . . הראו דווקא בזמננו דוגמא בולטת . . ברגע שמכניסים את הנתונים למחשב – ברגע כמימרא יודעים כל המסקנות לפועל ממש י.png
מענה כ"ק אדמו"ר שליט"א, תשורה
עריכה - תבנית - שיחה
135
י.png אם רצונך לעמוד על טיבה של איזו שיטה, בא וראה את ביטוייה הקיצוניים, ואף אם קיצוניותה נתקבלה רק על ידי המיעוט שלכאורה איננו תופס מקום, אף על פי כן, יש בתופעה קיצונית להבליט הכיוון והמגמה של השיטה י.png
אגרות קודש כ"ק אדמו"ר שליט"א, חלק י"ח עמוד רלא
עריכה - תבנית - שיחה
136
י.png טבע אנ"ש שיועצים המה על פי רוב לכל איש מר נפש ליסע לליובאוויטש כו', גם בדברים שאין בהם ממש י.png
אגרות קודש אדמו"ר האמצעי, עמוד רעז
עריכה - תבנית - שיחה
137
י.png טבע אנ"ש שבדברים שבכתב שגם שמלאים טעות לא יחושו על כל הוצאה רבה להשיגם, וכאשר יבואו אותן הדברים בעצמן בדפוס . . גם אותו שקונה כורכו יפה ומניחו בקרן זוית י.png
– הקדמה לדרך חיים
עריכה - תבנית - שיחה
138
י.png בנוגע להציון למאמרים, הנה מאז שהתחלתי להגיה את המאמרים . . כוונת הציון למקומות אחרים – לעורר שיעיינו בהם, שעל ידי זה יהיה לימוד הענין ביתר עיון. כשראיתי שהדבר לא הועיל, עלתה בדעתי "המצאה" חדשה, והתחלתי לציין למקומות כאלו שבהסתכלות שטחית, ב"מושכל ראשון", נראה שאינם שייכים להענין המבואר במאמר זה – אולי על ידי זה תתעורר תשוקה לחפש ולשאול ביאור בשייכות הענינים. לעת עתה – גם זה לא הועיל... י.png
שיחת יום שמחת תורה, תשי"ט
עריכה - תבנית - שיחה
139
י.png בכל פעם שמזכירים ומציינים למאמר מסויים, הכוונה היא שאכן יעיינו בו! י.png
שיחת יום שמחת תורה, תשי"ט
עריכה - תבנית - שיחה
140
י.png ברור שבכל מסיבה של ריבוי יהודים – ישנם כמה וכמה שיש להם גילויים הכי נעלים.

ואפילו באם לא מרגישים – אין זה משנה המציאות

[ועל דרך כמה סיפורי מאמרי חז"ל – שהיו כמה וכמה שנתגלה אליהם אליהו ולא ידעו מזה]

י.png
הרבי מלך המשיח שליט"א, שיחת ש"פ פקודי תשמ"ט
עריכה - תבנית - שיחה
141
י.png עכברים מהווים דבר בלתי רצוי, וכפי שרואים במוחש שעקרת הבית עושה כל המאמצים להשמיד ולבער את העכברים מביתה. מלבדה יש עוד מי שרודף את העכברים והוא החתול. אבל יש חילוק גדול בין רדיפת עקרת הבית את העכברים לבין רדיפת החתול. עקרת הבית אינה רוצה שישרצו העכברים בביתה אבל החתול רוצה לעשות מהעכברים דם ובשר כבשרו.

ועד"ז בענייננו שישנם כאלו שמחכים וממתינים אולי ישמעו איזה משהו שיוכלו לנצלו בכדי לעשות "שמח" במחנה ישראל...

י.png
הרבי מלך המשיח שליט"א, התוועדות פרשת כי תשא, ט"ז אדר תשמ"ה
עריכה - תבנית - שיחה
142
י.png איך ייתכן שלתלמידי הישיבה תהיה ידיעה אודות ליובאוויטש או תומכי תמימים מתוך עיתונים... כיצד זה בכלל יש לתלמידי הישיבה ידיעה בעיתונים... תלמידי התמימים ואף אברכים אינם צריכים לדעת את הנעשה בעיתונים. מה שלפעמים נזכר בהם אודות ליובאוויטש, תומכי תמימים וכו', הרי זה עבור אנשי הרחוב אך לא לאנשים מבפנים... י.png
הרבי מלך המשיח שליט"א, יחידות משנת תשי"ז, "אשכילה בדרך תמים" עמ' 183
עריכה - תבנית - שיחה
143
י.png היות והילד בטבעו רוצה לשחק בכדור, יש להסביר לו ולפעול עליו, שמשחק הכדור גופא – יהיה 'לשם שמים'. וההסבר, שיש לומר לילד, הוא, שבכדי שהוא יוכל אחר כך ללמוד תורה טוב יותר, צריכה להיות התעמלות הגוף, והוא צריך 'להתרוצץ'. י.png
הרבי מלך המשיח שליט"א, שיחת שבת פרשת שמיני תש"מ
עריכה - תבנית - שיחה
144
י.png אדמו"ר האמצעי סיפר שבגלל המסירות-נפש של אדמו"ר הזקן על תורת החסידות, פסקו בבית-דין של מעלה, אשר בכל עניין של תורה, יראת-שמים ומידות טובות תהיה יד מקושריו והולכי בעקבותיו על העליונה. ומובן, שכאשר לומדים תניא בכל יום נעשים בכלל "הולכי בעקבותיו" של אדמו"ר הזקן. י.png
הרבי מלך המשיח שליט"א, שיחת שבת פרשת שמות תשי"ג
עריכה - תבנית - שיחה
145
י.png בודאי ידוע לו שישנם עתה מכונות קליטה, וכמדומה שבהיותו כאן ראה אותם, ונהגו אנ"ש בזמן האחרון, להקליט את ההתועדות ולשלוח לכאן העתקה אחת - וכמובן להשאיר גם אצלם העתקה בכדי לנצלה בהזדמנויות שונות לחידוש (אפפרישען) ההתעוררות וכו' שעמדו בה בעת ההתועדות. י.png
הרבי מלך המשיח שליט"א, אגרות קודש חלק י"ב אגרת ד'קיג, עמוד רצב
עריכה - תבנית - שיחה
146 ֘֕
י.png מלבד מרדכי וכמה מחברי הסנהדרין, אחרים לא דיברו על מועד קירוב הגאולה, וחלקם השתיקו את נושא יעוד הגאולה - הם לא יכלו לומר שהגאולה לא תבוא חס ושלום, שהרי הם האמינו באמונה שלימה שייעוד הגאולה בוודאי יתקיים... - השתיקה אודות יעוד הגאולה הביאה לספיקות בענין הגאולה אצל חלק מבני ישראל שעד אז האמינו בגאולה באמונה שלימה. י.png
אדמו"ר הריי"צ, ספר המאמרים אידיש (המתורגם) עמוד 234
עריכה - תבנית - שיחה
147
י.png באמריקה ישנו פתגם, ש"מצחצח נעליים" הוא גם דבר חשוב, שהרי "ראַקפעלער" היה בתחילה "מצחצח נעליים", ואחר כך נעשה "גביר גדול"... י.png
הרבי מלך המשיח שליט"א, משיחת שבת פרשת צו, שושן פורים תשי"ד
עריכה - תבנית - שיחה
148
י.png יש למסור את הילד למלמד שאינו יודע את "שפת המדינה", ואפילו אינו יודע את שמו של ה"פּרעזידענט" הנוכחי, ומי הי' ה"פּרעזידענט" לפניו, ונוסף לזה – מגדל הוא "זקן מלא"... ודוקא "מלמד" זה – יחנך את הילדים בדרך התורה ומצוות י.png
הרבי מלך המשיח שליט"א, משיחת שבת פרשת צו, שושן פורים תשי"ד
עריכה - תבנית - שיחה
149
י.png בבית חסידי – אין מתפעלים מהעובדה שאומרים "לחיים" גם באמצע השבוע י.png
הרבי מלך המשיח שליט"א, משיחת שבת פרשת צו, שושן פורים תשי"ד
עריכה - תבנית - שיחה
150
י.png מרדכי היה חסיד, שהרי הוא תיקן את הענין ד"חייב איניש לבסומי בפוריא עד דלא ידע", ומי היה מעלה על דעתו לתקן תקנה לדורות שצריך להיות ענין של "עד דלא ידע", אם לא חסיד?!... י.png
הרבי מלך המשיח שליט"א, משיחת שבת פרשת צו, שושן פורים תשי"ד
עריכה - תבנית - שיחה
151
י.png אילו היתה אסתר שואלת "רב מתנגד" האם מותר לה ללכת אל אחשורוש – היה בודאי פוסק לה שהדבר אסור י.png
הרבי מלך המשיח שליט"א, משיחת שבת פרשת צו, שושן פורים תשי"ד
עריכה - תבנית - שיחה
152 תבנית:פתגם חסידי/152 עריכה - תבנית - שיחה
153 תבנית:פתגם חסידי/153 עריכה - תבנית - שיחה
154 תבנית:פתגם חסידי/154 עריכה - תבנית - שיחה
155 תבנית:פתגם חסידי/155 עריכה - תבנית - שיחה
156 תבנית:פתגם חסידי/156 עריכה - תבנית - שיחה
157 תבנית:פתגם חסידי/157 עריכה - תבנית - שיחה
158 תבנית:פתגם חסידי/158 עריכה - תבנית - שיחה
159 תבנית:פתגם חסידי/159 עריכה - תבנית - שיחה
160 תבנית:פתגם חסידי/160 עריכה - תבנית - שיחה
161 תבנית:פתגם חסידי/161 עריכה - תבנית - שיחה
162 תבנית:פתגם חסידי/162 עריכה - תבנית - שיחה
163 תבנית:פתגם חסידי/163 עריכה - תבנית - שיחה
164 תבנית:פתגם חסידי/164 עריכה - תבנית - שיחה
165 תבנית:פתגם חסידי/165 עריכה - תבנית - שיחה
166 תבנית:פתגם חסידי/166 עריכה - תבנית - שיחה
167 תבנית:פתגם חסידי/167 עריכה - תבנית - שיחה
168 תבנית:פתגם חסידי/168 עריכה - תבנית - שיחה
169 תבנית:פתגם חסידי/169 עריכה - תבנית - שיחה
170 תבנית:פתגם חסידי/170 עריכה - תבנית - שיחה
171 תבנית:פתגם חסידי/171 עריכה - תבנית - שיחה
172 תבנית:פתגם חסידי/172 עריכה - תבנית - שיחה
173 תבנית:פתגם חסידי/173 עריכה - תבנית - שיחה
174 תבנית:פתגם חסידי/174 עריכה - תבנית - שיחה
175 תבנית:פתגם חסידי/175 עריכה - תבנית - שיחה
176 תבנית:פתגם חסידי/176 עריכה - תבנית - שיחה
177 תבנית:פתגם חסידי/177 עריכה - תבנית - שיחה
178 תבנית:פתגם חסידי/178 עריכה - תבנית - שיחה
179 תבנית:פתגם חסידי/179 עריכה - תבנית - שיחה
180 תבנית:פתגם חסידי/180 עריכה - תבנית - שיחה
181 תבנית:פתגם חסידי/181 עריכה - תבנית - שיחה
182 תבנית:פתגם חסידי/182 עריכה - תבנית - שיחה
183 תבנית:פתגם חסידי/183 עריכה - תבנית - שיחה
184 תבנית:פתגם חסידי/184 עריכה - תבנית - שיחה
185 תבנית:פתגם חסידי/185 עריכה - תבנית - שיחה
186 תבנית:פתגם חסידי/186 עריכה - תבנית - שיחה
187 תבנית:פתגם חסידי/187 עריכה - תבנית - שיחה
188 תבנית:פתגם חסידי/188 עריכה - תבנית - שיחה
189 תבנית:פתגם חסידי/189 עריכה - תבנית - שיחה
190 תבנית:פתגם חסידי/190 עריכה - תבנית - שיחה
191 תבנית:פתגם חסידי/191 עריכה - תבנית - שיחה
192 תבנית:פתגם חסידי/192 עריכה - תבנית - שיחה
193 תבנית:פתגם חסידי/193 עריכה - תבנית - שיחה
194 תבנית:פתגם חסידי/194 עריכה - תבנית - שיחה
195 תבנית:פתגם חסידי/195 עריכה - תבנית - שיחה
196 תבנית:פתגם חסידי/196 עריכה - תבנית - שיחה
197 תבנית:פתגם חסידי/197 עריכה - תבנית - שיחה
198 תבנית:פתגם חסידי/198 עריכה - תבנית - שיחה
199 תבנית:פתגם חסידי/199 עריכה - תבנית - שיחה
200 תבנית:פתגם חסידי/200 עריכה - תבנית - שיחה