חב"דפדיה:אולם דיונים/ארכיון 16

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה אל: ניווט, חיפוש

דף זה הוא דף ארכיון של דיונים שהסתיימו, את המשך הדיון יש לקיים באולם הדיונים. אין לערוך דף זה.

תיבת ארכיון

כיתוב תמונה

אולם דיונים
ארכיוני אולם הדיונים
1234567891011121314151617181920




אדמו"רים[עריכה]

בנושא שמות הערכים של אדמו"רים שורר פה בלגן עצום שבדיוק שמתי לב אליו, ואולי הגיע הזמן לעשות בזה סדר. חלק מהאדמו"רים נקראים רק בשמם - כמו רבי יואל טייטלבוים; חלק רק בשם חצרם - כמו רבי מנחם מנדל מקוצק; וחלק גם וגם - כמו רבי שמחה בונם אלתר מגור. כדאי להחליט מה צריך להיות המדיניות הכללית, ואז לבצע (זו עבודה קשה, כי יהיה צורך למחוק הרבה דפי הפניה - תפקיד השמור למפעילי מערכת). מה דעתכם? • קרייזי אבאוט משיחבואו נרקוד ביחד! 06:11, 6 באפריל 2016 (UTC)

לדעתי, הכלל בכל האישים הוא, שיש לכתוב על פי שמם המלא (פרטי ומשפחה) ללא תארים חסידות וכו'. אך יוצאים מן הכלל הנם אישים הידועים בכינוי וכדו', וכמעט לא ידועים בשמם. למשל הרבי 'מקוצק' כלל לא ידוע בשם 'מורגנשטרן' ולכן ראוי אכן לקרוא לערך 'מנחם מנדל מקוצק'. לעומת 'שמחה בונם אלתר' מגור. --שיעשיחה ט' באייר ה'תשע"ו 21:23, 17 במאי 2016 (UTC)

לדעתי שיע צודק, אך בכל אופן אפשר להוסיף הפניה.--חי גאולה - שיחה 01:05, 12 ביולי 2016 (UTC)

ארכוב[עריכה]

נראה לי שהדף מספיק מלא ע"מ לארכב אותו --חיים - בכל יום שיבוא 20:43, 10 באפריל 2016 (UTC)

יש כמה נושאים שעדיין באמצע דיון •  מתעקשים  •  ועידת ליובאוויטש 21:55, 10 באפריל 2016 (UTC)
  1. לכאורה אפשר לארכב לא את כל הנושאים (אינני יודע איך עושים את זה).
  2. נו אדרבה, אם כן, חשוב שהמשתמשים יצטרפו לדיונים שנמצאים באמצע על מנת לסיימם (ולא אסתיר שאני רומז לדיון הקודם...). • קרייזי אבאוט משיחבואו נרקוד ביחד! 02:07, 12 באפריל 2016 (UTC)
מדובר בנושא שלדעתי אינו ראוי דיו כדי להקדיש לו זמן מרובה כ"כ כפי שעלולים להקדיש לו. --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ד' בניסן ה'תשע"ו, למניינם 04:39, 12 באפריל 2016 (UTC)

ייתכן שהנושא עצמו הוא שולי, אבל הוא מסתעף מענין מרכזי יותר: חוסר הסדר והמדיניות הברורה בין הערכים בחב"דפדיה - בעיה מהותית ורצינית, שלדעתי צריכה לתפוס תשומת לב גדולה יותר ממה שהיא תופסת בפועל. לפענ"ד רוב התרומות המבורכות שנעשות מוסיפות רק בעוד פרט כזה או אחר, אבל חסר מאוד מאוד צעדים בכיוון הנ"ל: אחידות וסדר בכל מרחבי חב"דפדיה. ויה"ר שבקרוב ממש ישתנו הדברים לטובה באופן של ניסי ניסים, אכי"ר • קרייזי אבאוט משיחבואו נרקוד ביחד! 02:47, 14 באפריל 2016 (UTC)

בוצע ארכוב חלקי. אכן נחוץ שיהיה סדר. ויש לקבוע כללים בכל דבר. עדיין תיקון בפועל של העניין הנ"ל יקח זמן שכמדומני ראוי שיושקע בעניינים יותר חשובים. --שיעשיחה ט' באייר ה'תשע"ו 21:14, 17 במאי 2016 (UTC)

יחסה של חב"דפדיה למגוון הדעות בחב"ד[עריכה]

היות שבזמן האחרון יש הרבה דיונים על זה בדפי שיחה שונים, החלטתי פשוט לעשות סדר ולשאול את כולם:

מה דעתכם? כיצד צריכה חב"דפדיה להתייחס למגוון הדעות בחב"ד?

ואסביר: חב"דפדיה הינו אתר שנועד להפיץ את המעיינות חוצה (ראה כאן). כמובן, שהמטרה היא שב"חוצה" יקבלו את הדברים המקובלים על רוב מפעילי האתר (מה שנקרא "השיטה המשיחיסטית").

לאידך גיסא, אדם שנכנס לאתר ורואה את הערך האוהל כפי שהוא עתה, יתאכזב עד מאוד מחוסר האמינות של חב"דפדיה. הרי אי אפשר לכתוב בפשטות שהאוהל הוא רק של הרבי הריי"צ מבלי להזכיר עוד כלום (וראה בארוכה כאן ובארכיון).

לכן גם חב"דפדיה נוהגת כך במקרים רבים אחרים, כמו ועד תלמידי התמימים העולמי, ארגון הפנסאים, מרכז לענייני חינוך, אגודת חסידי חב"ד בארץ הקודש, הרבי מליובאוויטש כמלך המשיח, ועוד ועוד. בכולם מובאות העובדות מבלי להתחמק, בתוספת ביאור והבהרה לשיטה שאנו רוצים שתתקבל אצל הקורא.

ויודגש: הועלתה בדפי השיחה השונים כמה וכמה פעמים הטענה: בחב"דפדיה לא מביאים את טענות האבולוציה, טענות העולים להר הבית, ועוד ועוד. זה נכון, אך חושבני שאין אף אחד שישווה בין הדברים (כנראה מהדוגמאות הנ"ל).

אשמח לשמוע את דעתכם בנידון, כדי לחסוך דיונים שיחזרו על עצמם שוב ושוב ללא תועלת.

בתקווה שתיכף ומיד ממש נזכה ל"לא ילמדו עוד איש את רעהו"! בהצלחה.--5778 - משיח נאו! - שיחה 19:26, 26 באפריל 2016 (UTC)

אגב, באותה המידה צריך להיות היחס לחלוקת דולרים וכדומה!--5778 - משיח נאו! - שיחה 19:31, 26 באפריל 2016 (UTC)
אל תנסה להיתמם ולהציק. ראה מה שהגבתי לך בדף שיחתי. יעידו כל באי האתר שבדרך כלל אני משתדל להתייחס בסלחנות וסובלנות, אבל אתה ממש מטריד ומסיט את המשתמשים מלתרום תרומות תועלתיות לפיתוחה של חב"דפדיה ולשקוע בשטויות של ויכוחים חסרי תועלת עם משתמש שאין רצונו להגיע לעמק השווה, אלא לשנות את מדיניות הכותבים והמשתמשים בחב"דפדיה. להתראות - שיחה
תוכל להאשים אותי בכל מה שעולה על דעתך, רק בקשה אחת לי: תנסה להתעלם מהדמות, תתמקד בנושא ובטענות. אם תרצה אוכל לחתום בשם אחר.
"קבל את האמת ממי שאמרה"!
אני שוב פונה לשאר הכותבים והמשתמשים, שמשתדלים תמיד (ולא "בדרך כלל") להגיב בסלחנות וסובלנות, שבכל זאת יוכלו להקדיש מעט מזמנם ולחשוב על השאלה החשובה הזאת. בהצלחה!--5778 - משיח נאו! - שיחה 22:41, 27 באפריל 2016 (UTC)
א. הביטוי המקורי הוא "שמע האמת ממי שאמרה", ומשמעותו שאין הכרח לקבל את הדברים... (רמב"ם בפתיחה למסכת אבות).
ב. הרמב"ם עצמו בספר המצוות כתב: "הוזהרנו מלהיות חופשיים במחשבותינו".
ג. הדיון התארך כבר פעמים רבות והשיבו לך, אך אתה מתעקש וחוזר על הטענות ומפריע לנו להתמקד בדברים החשובים באמת. אם אתה מחפש תשובות, תקרא ותשנן את דפי השיחה, כי תשובות חדשות מעבר למה שכתוב שם - לא תקבל. בהצלחה, ובברכה "יתמו חטאים" (ולא חוטאים ח"ו). להתראות - שיחה 14:53, 28 באפריל 2016 (UTC)
א. "מנין אתה אומר, שאם שמע מפי אדם שבישראל, שיהא עליו כשומע מפי חכם? ת"ל אשר אנכי מצוך היום" (קה"ר פי"ב, י). גם ברמב"ם מדובר על דברי תורה (הוא מסביר מדוע אינו מזכיר את שמות החכמים בדבריו), כך שבהחלט לא נכון לומר ש"אין הכרח" לקבל את הדברים (באם זו אמת, כמובן).
ב. אבל על כך בדיוק הדיון! אסור להיות חופשיים במחשבתנו כאשר מדובר בדברי הקב"ה, או בדברי הרבי עצמו. אבל האם אסור להיות חפשיים במחשבתנו כאשר מדובר על דעתי האישית בפירוש דברי הרבי, כשיש מחבריי החולקים עלי? ועיין במכתבו המפורסם של רי"כ לר"מ וועכטער בארוכה.
ואילו אתה מגיע למסקנת הדיון כבר מראשיתו, ואינך נותן לשאר המשתמשים אפשרות לפצות פה, בטענותיך השונות נגד הדיון עצמו!
אשמח אם תואיל להשתתף בדיון, ולהסביר, למשל, מדוע לדעתך האיסור להיות חופשיים במחשבתנו כולל גם את דעתם של שאר חסידי חב"ד בפירוש דברי הרבי, ובאם כן, האם בשל כך אמורה להיות כאן התעלמות מעובדות, כפי שצויין לעיל בארוכה.
ג. מעולם לא ניתנו תשובות בדפי השיחה לדיון זה (אלא למקרים ספצפיים בלבד, שניכר כי יש כאן תפיסה שניתנת לשינוי ע"י דיון ממצה כאן באולם, וחבל שאתה מפריע ומזיק לו שוב ושוב).
אני חוזר וקורא למשתמשים השונים להביע את דעתם, ולהיות חלק מהדיון. בהצלחה.--5778 - משיח נאו! - שיחה 06:53, 2 במאי 2016 (UTC)

ואילו אני קורא לכל המשתמשים כולם לא להביע את דעתם ולא לבזבז את זמנם על הדיון הזה והדומים לו, שחוסר התועלת בהם אינו מוטל בספק. חב"דפדיה אינה פורום, בשביל זה יש מקומות אחרים ברשת. המקום כאן מיועד לאלו שרוצים לעבוד (וקצת להתוועד, בין לבין), ולא לאלו שיש להם תחביב מוזר - לשבת על שפת הים, לזרוק אבנים למים ולהביט בהנאה על הגלים שנוצרים. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד 07:02, 2 במאי 2016 (UTC)

פשוט ילדים... אולי שמשהו יענה לעניין? דעתי האישית ש5778 צודק! אם כל הכבוד לדעתכם, נכנסים לכאן גם יהודים מחוץ לחב"ד ורואים שבערך 'אוהל' אפי' לא מצוין שרק בעיננו הגשמיות הרבי שם... זה פשוט חילול שם לויובאוויטש! אם ממש קשה לכם לכתוב כך (על אף שרוב מוחלט מחסידי חב"ד כך חושבים..) אז תורידו את הערך לגמרי כבר יותר עדיף.

תאריכים וימי חב"ד[עריכה]

משתמשים יקרים ואהובים! בזכותכם הנושא החשוב של ימי חב"ד, שעמד בשוליים וסבל מהזנחה חריפה, נכנס לאט לאט לסדר - ע"י התבניות של אירועים בלוח העברי, מעשה ידיו להתפאר של הרב שיע שליט"א. הנני בזאת להזמין את כולם להשתתף בעריכת התבניות של ימי החודש (זה אמנם מעצבן קצת אבל לא מסובך. אפשר לראות בתבניות הקיימות, לדוגמא תבנית:כ"ד בניסן).

נושא שעלה לדיון בהמשך לכך (הדיון החל כאן), האם התבניות צריכות לכלול אירועים כלליים ביהדות? מסתבר שכן, אבל מה הקריטריונים? נא לחוות דעתכם: מה צריך להכלל בתבניות (שמוצגות בעמוד הראשי), מה צריך להכלל בערכים של תאריכי הימים, ומה צריך להזרק לפח (או לגניזה). תודה! • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד 09:42, 2 במאי 2016 (UTC)

לא ברור מה בדיוק צריך לעשות ואיך זה עובד. אם תוכל להסביר, בתודה מראש.--5778 - משיח נאו! - שיחה 10:27, 2 במאי 2016 (UTC)
כדי לערוך את התבנית:השבוע בימי חב"ד (שבעמוד הראשי) בקלות - צריך ליצור תבנית לכל יום בשנה (כמו תבנית:כ"ד בניסן), שתכלול את האירועים שבו - אותם אירועים בערך של היום (כמו כ"ד בניסן, רק בסדר כרונולוגי. ואז אפשר לערוך את תבנית השבוע ע"י קישורים לשבעת התבניות של ימי השבוע. בינתיים יש תבניות כאלו רק לימים שהתחלנו - מט' ניסן עד ו' אייר, כשהמגמה היא להמשיך ולהשלים את כל השנה לפי הסדר.
כדי להבין יותר טוב, פשוט פתח את התבניות הנ"ל, וגם את חלון העריכה שלהם, ותבין בקלות. כמו כן אתה יכול לעקוב בשיוניים אחרונים לראות מה עשיתי. בהצלחה! (ואגב, עדיין מחכה לדעות בנדון הנ"ל). • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד 10:39, 2 במאי 2016 (UTC)
כדאי אולי להעביר את הדיון לכאן.--5778 - משיח נאו! - שיחה 10:42, 2 במאי 2016 (UTC)
הערה קטנה ל'קרייזי', התבניות האלו לא נועדו כדי לערוך את 'תבנית השבוע בימי חב"ד' אלא הרבה יותר מכך - ברגע שיהיו תבניות לכל השנה, נוכל לכתוב קוד כך שהאירועים יתחלפו אוטומטית ויפנו את זמנם של הצדיקים שעושים אותה כעת. --שיעשיחה ט' באייר ה'תשע"ו 21:04, 17 במאי 2016 (UTC)

ניקוד והערה[עריכה]

הבחנתי בעורכים שונים (לדוגמא) שמדייקים לכתוב את הערה לפני הנקודה שבסוף המשפט, כמדומני שלפי כללי הניקוד בכתיבה מקובלת הערה באה לאחרי הניקוד. (גם ההגיון אומר שהניקוד הוא לצורך הקריאה בעוד הההערה היא משפט נוסף או מקור - הוספה על עצם המשפט.--הנחה - שיחה 11:50, 16 במאי 2016 (UTC)

לדעתי כן ראוי לעשות, שכן הנקודה באה לאחר סיום כל הטקסט ואילו ההערה לדעתי הוא כעין חלק מהטקסט שרק מפני אריכותו וקשרו המשני לענין - לא נכתב בפנים, והרי הנקודה אומרת כי הענין חזר מבחינת פרצוף שהוא גילוי לבחינת נקודה שהוא החכמה כפי שהיא בהעלם אצל החכם, בבחינת סוף מעשה במחשבה תחילה. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים ח' באייר ה'תשע"ו, למניינם 13:59, 16 במאי 2016 (UTC)
כמובן שציון להערה בא לפני הנקודה (לא ניקוד - נקודה) כפשוט בכללי הדקדוק הציוניים בהם משתמשים כאן, וכן הוא - להבדיל - בלקו"ש ובכ"מ. --יוסי ג - שיחה 15:51, 16 במאי 2016 (UTC)
על מה אתה מבסס כ"כ בפשטות את דברך בקשר לכללי הכתיבה המקובלים? תעיינו באתר לאקדמיה ללשון העברית ותראו שהנכם טועים!.--הנחה - שיחה 20:44, 16 במאי 2016 (UTC)

באמת בכללי הניקוד הציוניים (יאבדו מהרה בביאת משיח) הפניה להערה באה אחרי פיסוק, ולהבדיל בתורת אד"ש באה לפני פיסוק. לדעתי מצד ההגיון והקריאה אפשר כך ואפשר כך, ולכן אין צורך לשנות זאת בדוקא (אם כי אני אישית התרגלתי כנהוג בתורת אד"ש - לפני הנקודה). עם זאת יש לשים לב שכאשר שמים הפניה לאחר הנקודה, שלא יהיה רווח מיותר ביניהם. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 22:07, ח' באייר, הקהל ה'תשע"ו

כמדומני שאכן אין כלל ברור בדבר, ומתאים שבחב"דפדיה, ייכתב בדווקא בדומה לספרי אד"ש. (אני גם מתחבר מאוד להסבר ההגיוני של שלום).
אגב בויקיפדיה, הוכרע שניתן לכתוב כך או כך, אבל בכל ערך זה חייב להיות אחיד או כך כך. זו הכרעה מבלבלת ומועדת לטעויות. שהרי כל מי שלא מכירה יתבלבל, וגם מי שכן, לא תמיד יבחין כיצד סודרו ההערות האחרות באותו ערך. --שיעשיחה ט' באייר ה'תשע"ו 21:02, 17 במאי 2016 (UTC)

אין בושה?![עריכה]

און ליין העתיקו את כל הערך על דוד גולדשטיין בלי לציין קרדיט. אין שום בושה?!... להתראות - שיחה

אכן, לא פעם ראשונה שזה קורה. --יוסי ג - שיחה 16:39, 24 במאי 2016 (UTC)
ואף אחד מהנהלת האתר לא רואה לנכון לנזוף בהם? להתראות - שיחה 17:01, 24 במאי 2016 (UTC)
אתה רשאי בזאת לראות זאת לעצמך לנכון. לרשימת ההעתקות המלאה - ראה כאן. --יוסי ג - שיחה 23:51, 24 במאי 2016 (UTC)

כתבה באינפו לרגל 60 מליון צפיות![עריכה]

בחודשים האחרונים ניכרת תנופה מיוחדת בחב"דפדיה, עקב הרשמה מוגברת של עורכים מוכשרים, שהחליטו להפוך את חב"דפדיה למיזם מקצועי ומושקע במיוחד.

במסגרת עבודתם בחודשים האחרונים, הוגהו אלפי ערכים בעבודה מסיבית מטעויות שונות הן בעבודה ידנית והן על ידי "בוט", מאות ערכים נערכו מחדש, ואף חודש מיזם "ערכים מומלצים", כשהערך האחרון שזכה להמלצה הוא הערך השיחה הידועה שנערך על ידי כל העורכים בחב"דפדיה בעבודה משותפת ונבחר להיות ערך מומלץ.

ואכן התנופה המחודשת באה לידי ביטוי באחוזי הצפיה הלא צפויים של חב"דפדיה, כאשר תוך מספר שנים היא מגיעה למספר לא יאומן של 60,000,000 צפיות כשחסרים כ50 אלף צפיות אחרונות.

אתם מוזמנים להיות אלו שיחדשו את הצפיה השישים מליון בחב"דפדיה…

לכניסה לעמוד הראשי

מקור:

כתבה באינפו לרגל 60 מליון צפיות!

מ ז ל שוקולד.jpg ט ו ב ! שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ב בסיוון ה'תשע"ו, למניינם 19:45, 28 ביוני 2016 (UTC)

תודה בלונים.jpg רבה! לך השם! --אהבת ישראל - מיר ווילן משיח יעצט - הצטרפו למיזם של חב"דפדיה: א חסידישע פארבריינגען 13:29, 30 ביוני 2016 (UTC)
מן הראוי לצייין כי בעקבות הפרסום באינפו ולאחריו כבר עברנו מזמן את השישים מליון !!!! שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ד בסיוון ה'תשע"ו, למניינם 17:25, 30 ביוני 2016 (UTC)
אגב, האם זה אומר שיש רק חצי מיליון צפיות בחודש? • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 05:19, כ"ב בתמוז, הקהל ה'תשע"ו
א. נראה לי שיותר. ב. חצי מליון זה הרבה. זה אומר 16,666 צפיות ביום, שהם 700 צפיות בשעה, שהם 11 צפיות בדקה. ולהעיר שמדובר על צפיות במרחב הערכים בלבד. להתראות - שיחה 06:33, 28 ביולי 2016 (UTC)

מלחמות עריכה[עריכה]

הננו להבהיר לקהל הרחב ההולך וגדל של חב"דפדיה שתי כללים בסיסיים, במקרה של דיעות חלוקות הגורמות למה שנקרא "מלחמת עריכה":

1. הדרך לפתור דיעות חלוקות היא באמצעות שיחה משותפת בדף השיחה. הרי ככלות הכל, לכולנו מטרה משותפת: לעשות נחת רוח לרבי. מלחמה היא לא דרך "חסידית" כ"כ לפתור חילוקי דיעות....

2. במקרה שבכל מקרה נוצרה מלחמת עריכה, או במקרה בו יש חילוקי דיעות על מספר כל שהוא שבערך, הערך חוזר לגרסא היציבה שלו, כפי שהיה לפני כל השינויים שגרמו לחילוקי דיעות.

3. בכל מקרה יש לזכור כי מטרתה של חב"דפדיה היא הפצת תורת החסידות, וערכים אלו עומדים בחשיבות ראשונה. כולכם מוזמנים להשקיע כוחות בשיפוץ ערכים אלו, ובפרט בשיפוץ הערך שעומד עתה לעריכה משותפת על מנת להופכו ל"ערך מומלץ", ניצוץ משיח. בואו נשקיע יחדיו בלימוד תורת החסידות כאן בחב"דפדיה, לגלות אלקותו ית' בתחתונים ממש! --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ח בסיוון ה'תשע"ו, למניינם 13:36, 4 ביולי 2016 (UTC)

האם אין אפשרות לערוך הצבעה כאשר יש חילוקי דעות ולא הגיעו לעמק השווה? כך זה בויקיפדיה. ינון גלעדי - שיחה 04:20, 5 ביולי 2016 (UTC)
בטח שיש אפשרות. אבל לרוב מדובר במחלוקת עורכים 1 מול 1. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ט בסיוון ה'תשע"ו, למניינם 04:54, 5 ביולי 2016 (UTC)

ימי חב"ד (?)[עריכה]

לאחר עריכתו ההגיונית הזו של משתמש:חיילי משיח, התעוררתי להציע לטפל כך בכל הערכים הדומים ולהוציא בכל הערכים את האירועים שאין להם שום הקשר חב"די. מה דעתכם? • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 02:40, כ"א בתמוז, הקהל ה'תשע"ו

זה לא הופיע בימי חב"ד אלא בתאריכים היהודיים הקשורים ליום זה, ואני לא רואה בכך שום ריעותא שזה יופיע. להתראות - שיחה 04:40, 27 ביולי 2016 (UTC)
כפשוט שזה הופיע בתאריכים היהודיים, אבל גם בזה יש גבול. לפענ"ד, חשוב לציין את יום פטירתם של הש"ך והאור החיים, וגם של הרב מרדכי אליהו; אבל מה שהוא הוריד זה ראש ישיבת קרלין (הסיבה היחידה שהוא הופיע שם היא בגלל שהערך, עם כל ערכי התאריכים, הועתק ללא ביקורת מויקיפדיה). המבחן לדעתי צריך להיות: אם יש עליו ערך בחב"דפדיה או שראוי שיהיה, להשאיר. ואם לא, למחוק. דעות? • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 04:55, כ"א בתמוז, הקהל ה'תשע"ו
אם מישהו יעלב שלא מופיע - להשאיר, ואם לא - למחוק. להתראות - שיחה 15:12, 27 ביולי 2016 (UTC)
כמו להתראות. נגד מחיקה גורפת, וקשה להחליט מה הגדר המדויק. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"א בתמוז ה'תשע"ו, למניינם 17:28, 27 ביולי 2016 (UTC)
נראה בעיני הקריטריון שהציע קרייזי. מי שנכתב או סביר שיכתב עליו בחב"דפדיה להשאיר. ותו לא. --שיעשיחה כ"א בתמוז ה'תשע"ו 22:50, 27 ביולי 2016 (UTC)
גם לי נראה הקריטריון של קרייזי. קריצה.jpg ואם יש מישהו שחושב אחרת, כדאי לנסח הצעה אחרת עם קריטריון ברור ("יעלב" זה לא ממש ברור, אא"כ מישהו מתכנן ליצור קשר עם משפחתו של הראש ישיבה ולבדוק אם הם נעלבו...) - ואז נוכל לדון ולהכריע.
חבל שהדיון הזה יסגר ללא מסקנה כמו שקורה לפעמים. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 02:29, כ"ב בתמוז, הקהל ה'תשע"ו
לא הבנתי למה מבקשים שאביע את דעתי שוב אחרי שהבעתי אותה. להתראות - שיחה 21:10, 30 ביולי 2016 (UTC)
הסברתי: כי הקריטריון "יעלב" אינו ברור. ואם אין ברצונך/כוונתך לפרט יותר, ז.א. שאני צריך לפעול לפי ההצעה שלי ולחכות להערות ממך אם תחשוב שאני טועה במשהו... • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 18:56, כ"ו בתמוז, הקהל ה'תשע"ו

תבנית תקנות הרבי[עריכה]

הוספתי תבנית כי היא מוכרחת, רק שבזה עצמו צריך להחליט מה ראוי להיכלל ומה לא. יש הרבה תקנות 'קטנות' או 'חד פעמיות' כביכול. מה גם שלרובם יש שמות ארוכים ומתוסבכים. מי שיכול לעזור בניסוח, או לחילופין בהבעת עמדה על הוספת/מחיקת תקנות מהתבנית - מוזמן. להתראות - שיחה 06:34, 28 ביולי 2016 (UTC)

ביטול קישור ימי חב"ד[עריכה]

אם באמת מה שכתוב בתקציר העריכה הזה נכון - צריך לעשות החלפת בוט לכל ערכי ימי חב"ד, שהרי אף מתכנת לא יגיע בזמן הקרוב לסדר את זה... להתראות - שיחה 05:56, 31 ביולי 2016 (UTC)

בוצע בוצע היו רק בודדים כאלו. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ה בתמוז ה'תשע"ו, למניינם 23:33, 31 ביולי 2016 (UTC)
יישר כח על ההתייחסות בקשר לקישור הכותרת אך כדאי להמשיך לטפל כיוון שהבעיה עדיין לא נפתרה ויש עוד הרבה תאריכים שהכותרת מקושרת.לכתחילה - שיחה 00:27, 1 באוגוסט 2016 (UTC)
אשמח לקבל דוגמאות. שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים ד' באב ה'תשע"ו, למניינם 05:47, 8 באוגוסט 2016 (UTC)
יתכן והוא מתכון לכותרות נוספות בדפים השונים (לא הכותרת 'ימי חב"ד'), שגורמים לאותה הבעיה. להתראות - שיחה 08:25, 8 באוגוסט 2016 (UTC)
הבעיה היא עדיין בקישור של ימי חב"ד, מאוד קשה לציין בפרוטרוט כי מדובר בכמות גדולה ואפשר פשוט לבדוק בכל חודש החל מתשרי ישנם הרבה דוגמאות כאלה.לכתחילה - שיחה 23:09, 8 באוגוסט 2016 (UTC)
ציין נא דוגמא. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים ד' באב ה'תשע"ו, למניינם 23:30, 8 באוגוסט 2016 (UTC)
הקרוב קרוב אלינו: ב' במנחם אב  •  ה' במנחם אב  •  ח' במנחם אב  •  י"א במנחם אב  •  י"ב במנחם אב  •  י"ג במנחם אב  •  י"ד במנחם אב  •  ט"ו במנחם אב  •  ט"ז במנחם אב  •  י"ז במנחם אב  •  י"ט במנחם אב  •  כ' במנחם אב  •  כ"א במנחם אב  •  כ"ב במנחם אב  •  כ"ג במנחם אב  •  כ"ד במנחם אב  •  כ"ה במנחם אב  •  כ"ט במנחם אב  •  ל' במנחם אב. להתראות - שיחה 04:30, 9 באוגוסט 2016 (UTC)

סמל חב"דפדיה[עריכה]

בסמל השם שלנו מופיע {כך} שימו לב שהסימון הנפוץ בחב"דפדיה הוא [זה] אז למה שלא נשנה?--אהבת ישראל - מיר ווילן משיח יעצט - משתמש:שלמה חיים לשעבר - הצטרפו למיזם של חב"דפדיה: א חסידישע פארבריינגען 19:39, 31 ביולי 2016 (UTC)

כי זה יותר יפה. להתראות - שיחה 20:55, 31 ביולי 2016 (UTC)
זה בכלל לא אמור להיות סוגריים. שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ה בתמוז ה'תשע"ו, למניינם 23:33, 31 ביולי 2016 (UTC)
להתראות, מה הקשר ליופי? ושלום מה זאת אומרת "סוגריים"?--אהבת ישראל - מיר ווילן משיח יעצט - משתמש:שלמה חיים לשעבר - הצטרפו למיזם של חב"דפדיה: א חסידישע פארבריינגען 18:29, 1 באוגוסט 2016 (UTC)
לחבר הסוגרים האלה { } יותר יפים מאלה [ ] ולכן הסמל ש (כמו כל סמל) אמור להיות יפה מסומן כך. ובכלל לא קשור לאיזה סוגרים משתמשים--חיים - בכל יום שיבוא 19:46, 7 באוגוסט 2016 (UTC)

ראו עוד/ראו גם[עריכה]

קרייזי משיח מציע להחליף את כל ה"ראו עוד" ל"ראו גם" למען האחידות. מה דעתכם? --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ח בתמוז ה'תשע"ו, למניינם 23:32, 3 באוגוסט 2016 (UTC)

Symbol support vote.svg.png בעד--אהבת ישראל - מיר ווילן משיח יעצט - משתמש:שלמה חיים לשעבר - הצטרפו למיזם של חב"דפדיה: א חסידישע פארבריינגען 08:51, 4 באוגוסט 2016 (UTC)
Symbol support vote.svg.png בעד--הנחה - שיחה 10:28, 4 באוגוסט 2016 (UTC)
Symbol support vote.svg.png בעד--חיים - בכל יום שיבוא 19:38, 7 באוגוסט 2016 (UTC)
Symbol support vote.svg.png בעד להתראות - שיחה 04:43, 8 באוגוסט 2016 (UTC)
בוצע בוצע שלום - שיחה 05:42, 8 באוגוסט 2016 (UTC)
תודה בלונים.jpg רבה!קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 06:27, ו' באב, הקהל ה'תשע"ו

חדשות ואקטואלי'[עריכה]

מה אתם אומרים על זה?(דרך אגב, להתראות בעד)--אהבת ישראל - מיר ווילן משיח יעצט - משתמש:שלמה חיים לשעבר - חסידישעפדיה! - Mashiach.jpg ה' באב ה'תשע"ו 12:30, 9 באוגוסט 2016 (UTC)

להבעת דעות, בדף השיחה שם. להתראות - שיחה 20:38, 9 באוגוסט 2016 (UTC)

גן עדן[עריכה]

ישנם בחבדפדיה את הערכים: גן עדן התחתון גן עדן העליון, אשר מפנים לחלקים ב770, והערכים גן עדן העליון (בחסידות) וגן עדן התחתון (בחסידות) מפנים לערך גן עדן.

אך לענ"ד צריך לשנות את שמותיהם, אולי הערכים של בית רבינו יקראו עם (רבי), או (בית רבינו) או (770) או כיו"ב. מה דעתכם?  •  מתעקשים  •  ועידת ליובאוויטש 19:11, 9 באוגוסט 2016 (UTC)

אמת. מכיון ואין באמת ערך על 'גן עדן העליון בבית רבינו', הרי שלכאורה צריך להיות שלא יהיה דף הפניה בשם זה, אלא רק בדף של גן עדן העליון יהיה תבנית פירוש נוסף, שתפנה לפסקה המתאימה בערך על בית רבינו. להתראות - שיחה 20:39, 9 באוגוסט 2016 (UTC)
אלא שקודם כל הם צריכים להיות ערכים (ולא רק הפניות). וכאן המקום להביע יישר כח עצום לרב הכתית שליט"א על השקעתו הרבה בערך גן עדן! כן יירבו ערכי תוכן מלאים בחב"דפדיה. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 06:29, ו' באב, הקהל ה'תשע"ו
האמת היא שאין בחסידות (שראיתי לע"ע) כ"כ הרבה אריכות על העליון והתחתון.  •  מתעקשים  •  ועידת ליובאוויטש 08:28, 10 באוגוסט 2016 (UTC)
אם לדעתך אין ולא יהיו ערכים כאלו, צריך לחפש א"כ פתרון אחר לדפי ההפניה. בכל אופן לדעתי הפירוש העיקרי הוא ג"ע העליון והמשני הוא חדר הרבי. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 09:10, ו' באב, הקהל ה'תשע"ו

מה עם ערך על הספר הנפלא ענינו של משיח מאת הרב שד"ב וולף??? חובה עליו ערך!!!![עריכה]

--יחי המלך המשיח ד.ר - שיחה 08:10, 10 באוגוסט 2016 (UTC)

טעות

לא יעזרו סימני שאלה וקריאה. אתה יכול פשוט לכתוב... בהצלחה. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 10:40, ו' באב, הקהל ה'תשע"ו

אם מישהו "יפתח את הצינור", השאר ימשיכו (אין לי עדיין את הספר ר"ל ולכן אינני יכול לעשות זאת בעצמי), אני רק מקווה שלא יקימו את מאמר חז"ל:"המתחיל במצווה אומרים לו גמור"..קריצה.jpg --חי גאולה - שיחה 19:27, 10 באוגוסט 2016 (UTC)

משתמש:שנוזל/עמוד ראשי[עריכה]

מה דעתכם להחליף את העמוד הראשי לעיצוב חדש זה? --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים ו' באב ה'תשע"ו, למניינם 12:46, 10 באוגוסט 2016 (UTC)

לא זכיתי להבין מעלותיו. החסרונות שלו: 1) ההפניות לפורטלים פחות יפות. 2) יש רווח מיותר ענק. 3) דורש כמה דברים שאין לנו עדיין - ערכים מומלצים בכמות גדולה, עידכון שוטף בעוד כמה משבצות (חדשות ואקטואליה, נפטרו וכו'). • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 18:38, ז' באב, הקהל ה'תשע"ו
עיצוב מאוד יפה. רק באם יעדכנו אותו כל הזמן, כלומר להחליף כל הזמן את התמונות ואת קטעי הידעת ואת כל שאר הקטגוריות בעמוד.--213.151.43.92 21:56, 11 באוגוסט 2016 (UTC)
אכן קרייזי אבאוט משיח צודק שלא כדאי להרבות בתבניות שדורשות עדכון, אמנם לדעתי כדאי לקדם את הנושא של ערך מומלץ בעמוד הראשי, להגיע לכדי 10 ערכים מומלצים וליצור לו תבנית מכובדת. גם היה כדאי לשנות את הסגנון לסגנון חדש יותר כבפורטל:גאולה ומשיח. גודל הקישורים לפורטלים לדעתי אינו קריטי ואפשר להקטינם.--הנחה - שיחה 12:17, 12 באוגוסט 2016 (UTC)
מעלותיו - התחדשות וחידוש לעמוד הראשי. תבנית חדשות ואקטואליה הוחלט בלא"ה שמוסיפים לעמוד הראשי, ברוב דיעות. בנוגע לערך מומלץ, כבר יש לנו 4-5 ערכים מומלצים, ואת זה אפשר להחליף פ"א בחודש, אז יש לנו כבר חצי שנה מסודרת. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים י"ב באב ה'תשע"ו, למניינם 23:10, 16 באוגוסט 2016 (UTC)
  1. איפה הוחלט? מתי? למה?
  2. לא נראה לי ש-4-5 מומלצים מספיק, ובכל אופן שמתי לב שאין שם תבנית מומלץ, אלא ערך חדש. אבל לא הבנתי מה חשוב כ"כ במעלת "חידוש העמוד הראשי", והחסרונות עומדים באיבם.
חשוב לזכור שגם אם כעת יש תקופה פעילה, יכול להיות שתהיה אח"כ תקופה רדומה. למשל, שמאז שנכנסתי לכאן עדיין אינני זוכר שהוחלפה תבנית:השבוע בימי חב"ד בזמן, במשך יותר מ-3 שבועות ברצף. בא נראה שהתבנית תתחלף בזמן במשך חצי שנה, ואז יהיה מה לחשוב לרוץ לעידכונים שוטפים נוספים... • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 03:35, י"ד באב, הקהל ה'תשע"ו
א. תסתכל בהיסטוריה של התבנית. היו יותר משלוש שבועות ברצף. ב. לענ"ד צריך לנהוג באופן של לכתחילה אריבער, וזה מה שימשוך את המשתתפים לתרום. ג. 4-5 מומלצים אכן לא מספיק, אבל אפשר למצוא יותר מ4-5. כך לדוגמא הערכים הקרובים אלי: חנוכת הבית, יציאת רוסיה תש"ו, ועידת הרבנים תר"ג, גזירת הקנטוניסטים, סיפורי חסידים, מאסר וגאולת הרבי הריי"צ, גזירות ת"ח ות"ט, צה"ל, כתב אדמו"ר הזקן, ריקוד חסידי, שינון תניא בעל פה, ועוד ועוד. להתראות - שיחה 06:14, 18 באוגוסט 2016 (UTC)
משתמש:להתראות, אבל בשביל שהערכים שהזכרת יהיו מומלצים בפועל, צריך שמישהו - אולי אתה - יציע אותם בפועל למומלצות. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ד באב ה'תשע"ו, למניינם 16:01, 28 באוגוסט 2016 (UTC)
רק עניתי על הטענה שאין מספיק חומר למומלצים. יש עוד הרבה שראויים לכך. להתראות - שיחה 09:36, 29 באוגוסט 2016 (UTC)

תולדות חייו של הרבי שליט"א[עריכה]

לאחר שנוכחתי שהערך על הרבי מסורבל ומלא בפרטים חשובים אבל לא שייכים לערך ביוגרפי מתומצת, החלטתי להעביר את החומר לסדרת ערכים מקיפה, שראויה שתהיה כאן בלאו הכי, שכל ערך בה יכלול תקופה מתולדות חייו של הרבי. וכך בערכים אלו יהיה פירוט מלא של כל פעולותיו של הרבי לפרטי פרטים, ובערך המרכזי יהיה רק הפרטים ההכרחיים והוא יהיה מתאים לקורא מבחוץ (ראה מה שהערתי בשיחה שם).

מכיוון שמדובר במהלך מקיף ורציני רציתי לבקש חוות דעתכם לפני שאבצע. פתחתי בדף המשתמש שלי את הערכים: הרבי בילדותו וצעירותו, הרבי בברלין, הרבי בפריז, קבלת הנשיאות של הרבי. כאשר בכולם יש תבנית שמאפשרת לנווט בקלות ביניהם, תולדות הרבי.

אשמח לשמוע הערות ודעות; ובפרט אשמח אם יעזרו בעריכת הערכים, שכנראה במוחש חסר בהם חומר רב. יישר כח! • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 00:05, י"א באב, הקהל ה'תשע"ו

א. יישר כח על העבודה המאומצת. ב. ראה מה שהערתי בדף השיחה של התבנית. ג. היות ומדובר בחומר רב הכמות ורב האיכות, בפשטות יהיה יותר קל להוריד את הדברים למעשה אם תצביע על מקומות ספציפיים שצריך בהם עזרה פירוט והרחבה. להתראות - שיחה 04:12, 15 באוגוסט 2016 (UTC)
א. יישר כח על היישר כח. ב. תיכף אענה שם. ג. יש בזה שני ענינים, 1) אני לא מחפש רק משהו ספציפי אלא סתם פשוט לשמוע דעות נוספות על ענין חשוב כזה. 2) אם שאלת אז הרבי בברלין ובפריז לוקים בחסר עצום ומשמעותי, וגם שאר הערכים צצריכים הרחבה דרסטית (בעצם כמעט רק העתקתי מהערך הרבי עם הוספות קלות). • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 04:59, י"א באב, הקהל ה'תשע"ו

דיונים על איות[עריכה]

שני דיונים על איות:

1. מה דעתכם, ברדיצ'ב (כמו שכותבים בעברית צחה) או ברדיטשוב (כמו שכותבים בספרות החסידית וכל מי שלא עם הארץ גמור)? ראו קטגוריה:ניגוני רבי לוי יצחק מברדיטשוב.

2. ראו שיחה:קריית מלאכי. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים י"א באב ה'תשע"ו, למניינם 08:58, 15 באוגוסט 2016 (UTC)

מועבר ל"ברדיטשוב", "קרית". --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים י"ג באב ה'תשע"ו, למניינם 17:14, 17 באוגוסט 2016 (UTC)

מנחם מנדל פוטרפס[עריכה]

לידיעתכם, הערך נמצא ברשימת המתנה למומלצות. אם למישהו יש משהו לשפר, אנא עשו זאת עכשיו. אם לא, הביעו דעתכם בדף השיחה של הערך על מצבו. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים י"א באב ה'תשע"ו, למניינם 22:39, 15 באוגוסט 2016 (UTC)

אגב, לענ"ד בכדי שיהיה ראוי לערך מומלץ צריך להיות הפניות לערכים מורחבים. האמנם?  •  מתעקשים  •  ועידת ליובאוויטש 22:58, 15 באוגוסט 2016 (UTC)
איני חושב כך. כל ערך לגופו. כשמדובר בערך על בן אדם, לא שייך שיהיו ערכים מורחבים. רק בערך על נושא, אז יש צורך בהפניות לערכים מורחבים בתת נושאים. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים י"א באב ה'תשע"ו, למניינם 23:02, 15 באוגוסט 2016 (UTC)
אצלו צריך לפחות ליציאת רוסיה תש"ו, וכיו"ב. וכן הסיפור על הפ"נ במחשבה.  •  מתעקשים  •  ועידת ליובאוויטש 23:06, 15 באוגוסט 2016 (UTC)
הראשון בוצע. השני אתה מוזמן להוסיף, ייש"כ מראש. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים י"ב באב ה'תשע"ו, למניינם 23:08, 16 באוגוסט 2016 (UTC)

קצרמר[עריכה]

צריך לשנות את התמונה בקצרמר ללוגו העכשווי (אין לי מושג איך עושים את זה)--לחיים! אהבת ישראל - מיר ווילן משיח יעצט - משתמש:שלמה חיים לשעבר - חסידישעפדיה! - Mashiach.jpg י"ב באב ה'תשע"ו 13:45, 16 באוגוסט 2016 (UTC)

כל מקום שלא בהכרח צריך את הסמל הישן כדאי לשנות, התחלתי אם זה, השאלה אם מותר לשנות בדפי משתמש של אחרים--לחיים! אהבת ישראל - מיר ווילן משיח יעצט - משתמש:שלמה חיים לשעבר - חסידישעפדיה! - Mashiach.jpg י"ב באב ה'תשע"ו 13:55, 16 באוגוסט 2016 (UTC)
תודה לבני ברקי, מה לעשות אם משתמש:יואל ומשתמש:זלמי?--לחיים! אהבת ישראל - מיר ווילן משיח יעצט - משתמש:שלמה חיים לשעבר - חסידישעפדיה! - Mashiach.jpg י"ב באב ה'תשע"ו 17:31, 16 באוגוסט 2016 (UTC)

תבניות הידעת[עריכה]

לענ"ד ראוי לקיים דיון על הקטעים המוצבים ב'הידעת' ולסנן מתוכם. להרגשתי יש שם קטעים רבים שחוסר הייחודיות שבהם לא מגרה את הקוראים לפתוח ולעיין. הייתי מציע שחמש-שש משתתפים פעילים יסכימו ליטול חלק בעבודת הסינון, וזה יעבוד בצורה שכל אחד יתן דירוג מאחד עד עשר לכל קטע, וקטעים שהממוצע שלהם יהיה משבע ומטה - ימחקו ויפנו את מקומם לקטעים מרתקים יותר. מה דעתכם? להתראות - שיחה 19:03, 17 באוגוסט 2016 (UTC)

אגב, זה הזמן גם לעודד את כלל המשתפים להוסיף קטעי הידעת, מקסימום הם יימחקו... להתראות - שיחה 19:03, 17 באוגוסט 2016 (UTC)
לענ"ד, יש לעשות את הסינון רק לאחר שכבר יהיו מספיק תבניות, עדיף מידע לא כ"כ מעניין ומושך מאשר תבנית שתקועה חודש. מצידי אין לי בעיה שימחקו תבניות שכתבתי, שיש מהם אכן שהם מעניינים בדרגת חשיבות משנית, אם המוחק יוסיף מיד תבנית אחרת יותר מעניינת. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים י"ג באב ה'תשע"ו, למניינם 22:49, 17 באוגוסט 2016 (UTC)
אני מפקפק ביכולת לגייס חמשה-שישה - אבל אם תתחיל לעשות משהו בנושא הידעת, עם קריטריונים ברורים מה צריכה להיות העבודה ואיך צריך להיות הידעת, אשתדל לעזור. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 03:37, י"ד באב, הקהל ה'תשע"ו
כמדומני שכתבתי קריטריונים ברורים: כל אחד מהששה ידרג מאחד עד עשר, ואחרי זה אעשה ממוצע וכל מה שיקבל ציון של שבע ומטה - ימחק[1]. אתה מוכן להיות אחד מהששה? מי עוד? להתראות - שיחה 06:01, 18 באוגוסט 2016 (UTC)
ובנוגע לדברי רבינו שלום: א. כפי שאנו כבר רגילים מימים ימימה, אני חולק עליך קריצה.jpg . ב. אם זה יהפך למיזם קבוצתי, יהיו הרבה יותר תורמים בעלי מוטיבציה. ג. יש כל כך הרבה דברים מענינים, שחבל סתם למלא קטעים בעלי חשיבות משנית. להתראות - שיחה 06:16, 18 באוגוסט 2016 (UTC)
אני מסכים לכל יוזמה שהיא של מיזם קבוצתי, אדרבה ואדרבה. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים י"ד באב ה'תשע"ו, למניינם 06:25, 18 באוגוסט 2016 (UTC)
איך לאחר הסכמה כזאת נלהבת המיזם הזה נתקע ולא מתקדם? אני חושב שזה מיזם די קל - כי לא צריך לערוך ערכים ארוכים וכו' אלא רק לעבור על קטעים קצרים, להעיר להגיה ואולי גם להוסיף... אני חושב שכדאי דחוף לסנן את הקטעים שיוצגו בעמוד הראשי. ובנוסף לקריטריון שהבאת - לא ידוע (ויש להוסיף, גם מעורר ענין ומפתיע משהו) - אני חושב שצריכים גם קריטריונים של: 1. מקשר להרבה ערכים כחולים בחב"דפדיה. 2. בעל מקור מדוייק. וכמו כן, אין צורך למחוק קטעים שלא יעמדו בתנאים, אלא פשוט הם לא יזכו לעלות לעמוד הראשי. הסכמה? מוכנים להריץ את זה? • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 03:01, כ' באב, הקהל ה'תשע"ו
הסכמה נלהבת יש, אבל ידיים עובדות לא כל כך. סוכם שצריך חמשה משתתפים. מי שמוכן להצטרף לעבודה, שיוסיף את שמו למטה. ברגע שנגיע לחמש - נוכל להתחיל. להתראות - שיחה 06:59, 24 באוגוסט 2016 (UTC)
כבר כתבתי לעיל "אני מפקפק ביכולת לגייס חמשה-שישה", והדברים בעינם עומדים. אבל גם בשניים-שלוש אפשר להזיז משהו לפחות, גם אם לא יגיע לשלימות הרצויה. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 18:58, כ' באב, הקהל ה'תשע"ו

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── קדימה, בא נתחיל לעשות משהו! מקסימום משתמשים נוספים יצטרפו בהמשך... • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 03:14, כ"ו באב, הקהל ה'תשע"ו

מי לה' אלי[עריכה]

  1. וי.png מצטרף להתראות - שיחה 06:59, 24 באוגוסט 2016 (UTC)
  2. וי.png מצטרףקרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 03:01, כ' באב, הקהל ה'תשע"ו
  3. וי.png מצטרף--שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ' באב ה'תשע"ו, למניינם 22:53, 24 באוגוסט 2016 (UTC)

הערות שוליים

  1. השיקול בפשטות צריך להיות קטע שהמידע בו לא ידוע...

שיטת הרבי בלימוד[עריכה]

התחלתי בעריכת ערך חדש על שיטת הלימוד של הרבי, והייתי שמח שהצבת תיבת 'בעבודה מתמשכת' לא תהיה לשווא, ויהיו מצטרפים נוספים שיעזרו בכתיבת הערך (שרובו כבר כתוב...). כולם מוזמנים! להתראות - שיחה 19:08, 18 באוגוסט 2016 (UTC)

הזמנת כבוד[עריכה]

על פי הוראת הגאון החסיד וכו' וכו' רבי משתמש:שלום לפתוח כאן "פסקה נמרצת" בנושא - הריני קורא לכל המשתתפים לעשות בזאת את הצבעת חייהם ולהצביע למען הסרת החרפה והרחבת גבולות הקדושה באתרנו הנחמד, כאשר לכל רבותינו הקדושים יתווסף התואר המתבקש "רבי" בערכיהם. הדיון מחכה לכם במנחם מנדל שניאורסון. בהצלחה! • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 05:09, כ' באב, הקהל ה'תשע"ו

יודגש, כי הצעתי היא לכלול בתואר רבי את כל מי שנכלל בתואר אדמו"ר או מנהיג עדה בישראל. לא כולל חסידים, חשובים ככל שיהיו. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ' באב ה'תשע"ו, למניינם 05:15, 24 באוגוסט 2016 (UTC)
בהתאם לדברי משתמש:להתראות ההגיוניים, הדיון הועבר למקומו במנחם מנדל שניאורסון. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 07:16, כ"א באב, הקהל ה'תשע"ו

תנ"ך[עריכה]

בהיות שהמצב בערכים על ספרי התנ"ך הינו קטסטרופלי, החלטתי להקדיש לזה קצת זמן בין לבין. אך נתקלתי בעניין שכדאי להידבר עליו קודם למעשה:

בערכים אלו ישנה פסקה - תוכן הספר, ובה סיכום מקוצר של הסיפורים והמאורעות שבספר. כל סיפור דורש ערך לעצמו, ואכ"מ, אבל הסיפורים צריכים להיות מחולקים לפי פרקים (כמו בויקיפדיה), או לפי מאורעות, ובסוגריים יהיה כתוב איזה פרקים זה?

אני מחכה לתגובות ענייניות (ולא להצבעה..). ישר כוח!  •  מתעקשים  •  ועידת ליובאוויטש 20:34, 26 באוגוסט 2016 (UTC)

אני בעד לחלק את הספר לפי מאורעות. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ד באב ה'תשע"ו, למניינם 15:25, 28 באוגוסט 2016 (UTC)
גם אני בעד מאורעות עם הוספת סוגריים לפרק.--הנחה - שיחה 17:34, 28 באוגוסט 2016 (UTC)

שמות הראשונים[עריכה]

צריך לקבוע מדיניות ברורה בנוגע לשמות הראשונים, כך לדוגמא הערך על רש"י הרי"ף רמב"ם ראב"ד שנקראים כך ולא שלמה בן יצחקי וכו' לעומת שלמה בן מאיר (הרשב"ם) משה בן נחמן רבינו שלמה בן אדרת כן יש להסיק לקבוע בנוגע לה' הידיעה הכתובה לדוגמא לפני הרי"ף או המילה 'רבנו' הכתובה לפני הרשב"א.--הנחה - שיחה 10:34, 29 באוגוסט 2016 (UTC)

לענ"ד: צריך להקרא בשמו בדרך כלל, אלא שבכגון דא' - ברוב המקרים הוא מוכר בעיקר בכינויו ולכן צריך להיות כך [לדוגמא, אם תכתוב רבי "אברהם בן דוד" לא יבינו שהכוונה לראב"ד, וכן רבי "יצחק לוריא" לא יבינו שהכוונה לאריז"ל...] אפשר אמנם להוסיף הפניות. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 03:18, כ"ו באב, הקהל ה'תשע"ו
נכון. ובכל זאת צריך להשאיר את ההפניות הקודמות בשם המלא, כי יש בכל זאת אנשים שמכירים אותו בשם המלא ועשויים לחפש אותם כך. שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ו באב ה'תשע"ו, למניינם 14:42, 30 באוגוסט 2016 (UTC)
אכן לא חשבתי למחוק את כל ההפניות, רק שברשב"ם היה נראה לי שאינו מוכר כלל בשמו ולכן רציתי למוחקו בשונה לדוגמה מהרמב"ן, עכ"פ לאחרי שראיתי דעתך ביטלתי את דעתי..--הנחה - שיחה 16:02, 30 באוגוסט 2016 (UTC)

ערכים בחסידות[עריכה]

לאחר ששמעתי טענות רבות ועצומות מפי אישים שונים על העזובה העצומה השוררת בעניני ערכי החסידות באנציקלופדיה החב"דית היחידה ברשת (שהרי ענין היחידה קשור עם יחידו של עולם וכו' וכו'), ובהמשך לערכים שנוספו לאחרונה (שינוי המהות, שינוי המציאות, אתוון זעירין ואתוון רברבין) הריני בזה להודיע ולבקש, שכל מי שפוגש במושגים חדשים בחסידות שאין עליהם ערך בחב"דפדיה, שימצא את הדרך להודיע לי עליהם ואעשה זאת בשמחה ובזריזות. יחי המלך! להתראות - שיחה 20:45, 30 באוגוסט 2016 (UTC)

תרמתי לך בדף בקשת ערכים, ובל"נ אמצא עוד. בכל אופן תמיד אפשר להזכר בדבר מלכות השבועי, חסידישע פרשה וכד' ולהיזכר במושגים הקיימים שם, כמעט תמיד יימצא משהו שלא קיים עליו ערך.
ואגב, העזובה לא קשורה בדוקא לערכים חדשים אלא גם ובעיקר בקיימים; האם ישנה סיבה לכך שציינת דוקא חדשים? • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 03:59, כ"ח באב, הקהל ה'תשע"ו
ראה מה שכתבתי למשתמש שלום בדף שיחתי. זה בדוקא. להתראות - שיחה 20:37, 1 בספטמבר 2016 (UTC)

טעות קטנה[עריכה]

בטעות העליתי תמונה לפורטל אישי חב"ד בשם קובץ:מזכירות.jpg ולא שמתי לב שדרסתי תמונה ישנה בשם זה (כוונתי היתה להוסיף ולא להחליף). לא מצאתי שום דרך לשחזר, מישהו יודע? אשמח אם יעשו זאת. בתודה מראש לכולם • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 04:52, כ"ח באב, הקהל ה'תשע"ו בוצע בוצעכתית למאורבית הבד 06:47, 1 בספטמבר 2016 (UTC)

צילום דפוס התניא[עריכה]

בערכים על ספר התניא, מופיע בכל פרק כותרת "צילום ספר התניא", דא עקא שאיני רואה תועלת בצילום ספר התניא לאחר שכל הנוסח במלואו כבר מופיע, ועוד כותרת זו כבר מופיעה כאן קרוב ל7 שנים, מאז חיים נהר זכרונו לחיי השליחות מילא את הכותרות, ואין מי שימלא אותם על ידי העלאת פרקי התניא מלבד מספר פרקים בודדים. בכוונתי למחוק את כל הכותרות על ידי בוט. יש התנגדות? --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים א' באלול ה'תשע"ו, למניינם 20:08, 4 בספטמבר 2016 (UTC)

נגד.png נגד לענ"ד הצילום נחוץ עד מאד, וכידוע גודל הקדושה שבצורת דפי התניא עד שאפי' על ציוני השיעורים בצד לא ברור עד כמה זה 'חלק' וגם אם כן ה"ז בתנאים והגבלות. -- דָּרַךְ כּוֹכָבשיחה • 20:48, א' באלול, הקהל ה'תשע"ו (4 בספט' למניינם), ימות המשיחיחי המלך המשיח!
אבל אנו לא מדפיסים את התניא, אלא סה"כ מצטטים אותו באניצקלופדיה עם הקדמה קצרה. כמובן שאין ספק שאין להדפיס את התניא בשינוי צורת הדף. ומכל מקום, אין לי בעיה להשאיר, אם כבודו מוכן להעלות את הצילומים לאתר. --שָׁלוֹם - חַסִידִִים מְשׂוֹחֲחִים א' באלול ה'תשע"ו, למניינם 22:54, 4 בספטמבר 2016 (UTC)
נגד.png נגד לענ"ד מוסיף הרבה הן לדף הערך שיראה מלא יותר, והן למי שרוצה להשתמש בחב"דפדיה ככלי עזר (כמו מי שרוצה כיום לעצב מודעה, ומחפש תמונה של האישים המשתתפים בכינוס וכדו'...). להתראות - שיחה 13:07, 5 בספטמבר 2016 (UTC)